اخبار روزفناوری

مشتریان انویدیا برای خرید تراشه‌های هوش مصنوعی از AMD، اینتل از رفتارهای تهدیدآمیز می‌ترسند – گزارش

مشتریان انویدیا برای خرید تراشه‌های هوش مصنوعی از AMD، اینتل از رفتارهای تهدیدآمیز می‌ترسند – گزارش

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

بعد از گذراندن چند روز پر پیچ و خم در بازار سهام که شاهد افزایش سهام آن پس از نتایج مثبت درآمد AMD بود و روز بعد سقوط کرد، NVIDIA اکنون ظاهراً با تحقیقات وزارت دادگستری مواجه است که آن را به استفاده ناعادلانه از آن متهم می کند. موقعیت مسلط در بازار برای پیشبرد چانه زنی مشتریان به طور گسترده ای اعتقاد بر این است که پردازنده های گرافیکی NVIDIA پیشروان صنعت در محاسبه حجم کاری هوش مصنوعی هستند و محبوبیت آنها باعث شده است که سهام در سال 2024 رکوردهای جدیدی را ثبت کند.

به عنوان بخشی از تحقیقات خود، وزارت دادگستری از رقبای NVIDIA، از جمله AMD و استارت‌آپ‌های طراحی تراشه، نظر خواسته است. گزارش امروز دور دیگری از بررسی دقیق دولت ایالات متحده بر امور این شرکت را اضافه می کند.

NVIDIA ظاهراً توسط DOJ برای بسته‌بندی محصولات دیگر با پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی بررسی می‌شود

این گزارش از The Information می‌آید، که ادعا می‌کند NVIDIA اقدامات ضد رقابتی مختلفی را برای محصولات هوش مصنوعی خود انجام داده است. با توجه به جزئیات، این موارد شامل تهدید مشتریان در صورت خرید محصولات هوش مصنوعی از رقبا، خرید استارت‌آپ‌ها با هدف افزایش نفوذ خود در صنعت هوش مصنوعی، بسته‌بندی محصولات دیگر مانند کابل‌های شبکه با پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی و افزایش قیمت پردازنده‌های گرافیکی یا عدم پرداخت آن است. موجودی اگر مشتریان از رقبا نیز خرید کنند.

رقیب اصلی NVIDIA در شتاب دهنده هوش مصنوعی AMD است که تنها شرکتی است که شتاب دهنده های هوش مصنوعی را در مقیاس ارسال می کند. رقیب دیگر، اینتل، هنوز شتاب‌دهنده Gaudi خود را به حجم ارسال نکرده است و تخمین‌ها حاکی از آن است که این محموله‌ها ممکن است اواخر امسال انجام شود.

d985d8b4d8aad8b1db8cd8a7d986 d8a7d986d988db8cd8afdb8cd8a7 d8a8d8b1d8a7db8c d8aed8b1db8cd8af d8aad8b1d8a7d8b4d987d987d8a7db8c d987 66acf9b11284f

بیانیه NVIDIA تلاش چندین ساله آن برای سرمایه‌گذاری در محصولات هوش مصنوعی را تشریح می‌کند و اضافه می‌کند که اقدامات آن نه تنها مطابق با الزامات قانونی است، بلکه به مشتریانش اجازه می‌دهد تا تامین‌کنندگان GPU خود را به دلخواه انتخاب کنند.

ما بر اساس دهه‌ها سرمایه‌گذاری و نوآوری رقابت می‌کنیم، با رعایت دقیق همه قوانین، NVIDIA را به‌صورت آشکار در هر ابری و به صورت آنلاین برای هر شرکتی در دسترس قرار می‌دهیم، و اطمینان می‌دهیم که مشتریان می‌توانند بهترین راه‌حل را برای خود انتخاب کنند. ، بیانیه داده شده به SeekingAlpha را بخوانید.

افزایش قیمت‌های ناعادلانه ادعا شده تجهیزات شبکه را نیز پوشش می‌دهد، با گزارش The Information اشاره شده است که وزارت دادگستری در حال بررسی است که آیا NVIDIA قیمت‌های بالاتری را برای تجهیزات شبکه نیز اعمال می‌کند، اگر مشتریان پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی را از رقبا خریداری کنند.

گزارش امروز به مشکلات NVIDIA با دولت ایالات متحده می‌افزاید. این موضوع پس از گزارش دیگری از Politico منتشر شده است که ادعا می کند وزارت دادگستری همچنین در حال تحقیق در مورد خرید NVIDIA استارتاپ نرم افزار هوش مصنوعی اسرائیلی Run:ai است. با استناد به پنج منبع، وزارت دادگستری در حال بررسی است که آیا NVIDIA به دنبال ایجاد مزیت ناعادلانه در صنعت با خرید شرکتی است که نرم افزار مجازی سازی آن می تواند تعداد GPU های مورد نیاز برای اجرای بارهای کاری هوش مصنوعی را کاهش دهد.

مجازی سازی به کاربران این امکان را می دهد که عملکرد یک تراشه را در تراشه جداگانه دیگری تقلید کنند. این ماجرای نرم افزار پس از نگرانی مقامات دولتی در فرانسه در مورد بحرانی بودن نرم افزار CUDA NVIDIA برای صنعت هوش مصنوعی دنبال می شود.

بیانیه انویدیا به Politico عمدتاً همان بیانیه ای است که به جستجوی آلفا داده شده است. همچنین اضافه کرد که شرکت “بر اساس شایستگی برنده می شود، همانطور که در نتایج معیار و ارزش ما برای مشتریان منعکس شده است” و بیان کرد که NVIDIA “به حمایت از نوآوران مشتاق در هر صنعت و بازار و بازار ادامه خواهد داد. خوشحالیم که هر اطلاعاتی را که تنظیم‌کننده‌ها نیاز دارند ارائه می‌کنند.»

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا