فناوری

Nothing Phone (2a) Plus در مقابل Nothing Phone (2): تفاوت چیست؟

Nothing Phone (2a) Plus در مقابل Nothing Phone (2): تفاوت چیست؟

Nothing آخرین گوشی هوشمند میان رده خود، Nothing Phone (2a) Plus را معرفی نکرده است. با وجود اینکه پریمیوم‌ترین مدل نیست، اما Nothing قول نمی‌دهد که Phone (2a) Plus «تجربه همه جانبه گوشی‌های هوشمند بالا را برای کاربران قدرتمند» ارائه دهد. 

پس چگونه گوشی‌های هوشمند میان رده واقعاً با گوشی‌های پرمیوم‌تر مقایسه می‌شوند، چیزی تلفن (2)؟ آیا باید برای اطمینان از بهترین تجربه ممکن ولخرجی کنید؟

اگرچه هنوز به طور قطعی هیچ چیز را بررسی نکرده ایم Phone (2a) Plus، ما تلفن (2) را بررسی کرده‌ایم و امتیاز تقریباً 4.5 ستاره را به این گوشی داده‌ایم. با در نظر گرفتن این موضوع، ما مشخصات هر دو را مقایسه کرده‌ایم و تفاوت‌های قابل توجه را در زیر مشخص کرده‌ایم.

The Nothing Phone (2) روی Snapdragon 8 Plus Gen 1 اجرا می شود

یکی از تفاوت‌های کلیدی بین این دو گوشی، چیپست است، با Nothing Phone (2) که روی Snapdragon 8 Plus Gen 1. اگرچه این پردازنده به روزترین پردازنده موجود نیست، اما اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 هنوز چیزی شبیه به یک چیپست پرچمدار را ارائه می دهد. 

در بررسی خود، Lewis Painter ویرایشگر موبایل دریافت که این پردازنده می تواند “عملکرد روزانه درجه یک را ارائه دهد، با Nothing Phone (2) که به راحتی می تواند هر چیزی را اداره کند. حتی عناوین بازی های سطح بالا نیز توانستند به خوبی اجرا شوند، اگرچه شایان ذکر است که او متوجه شد که گوشی پس از دوره های طولانی داغ شده است. 

Nothing Phone (2) on a desk displaying a weather widget.
هیچ تلفن 2

Nothing Phone (2a) Plus در عوض بر روی چیپست MediaTek Dimensity 7350 Pro اجرا می شود که در واقع یک جهان منحصر به فرد برای Nothing است. این چیپست نه تنها قول می دهد که تقریباً 10٪ سریعتر از تلفن (2a) باشد، و استفاده روزمره از برنامه را آسان می کند، بلکه توسط یک پردازنده گرافیکی ARM Mali-G610 MC4 پشتیبانی می شود که عملکرد سریع تری را برای گیمرها نیز نوید می دهد. 

در حالی که توانایی بازی Phone (2a) Plus را ارزیابی نکرده‌ایم، مایلیم ببینیم که چگونه توانایی بازی مطابق ادعاهای Nothing است.

Nothing Phone (2a) Plus دارای دوربین جلو 50 مگاپیکسلی است

در حالی که Nothing Phone (2) دارای یک دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی است، Nothing Phone (2a) Plus دارای یک سنسور کاملاً جدید 50 مگاپیکسلی است که قادر به فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه است. 

در غیر این صورت، لوئیس دریافت که دوربین جلوی Nothing Phone (2) 32 مگاپیکسلی برای تماس‌های ویدیویی و سلفی‌های سریع کافی است، اگرچه شایان ذکر است که عکس‌ها گاهی اوقات خیلی ملایم به نظر می‌رسند. 

به غیر از دوربین سلفی، هر دو گوشی دارای یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی و 50 مگاپیکسل فوق عریض در پشت خود هستند و هر دو لنز اصلی دارای دیافراگم f/1.88 و OIS نیز هستند.

Left ImageRight Image

Nothing Phone (2a) Plus باتری بزرگتری دارد

Nothing Phone (2a) Plus با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت و قابلیت شارژ سریع 50 وات، برای کاربران تشنه انرژی ایده آل است. شاید جای تعجب باشد که تلفن (2) ظرفیت 4700 میلی آمپر ساعتی کمتری دارد و تنها می تواند تا 45 وات شارژ سریع داشته باشد. 

با وجود این، از آنجایی که چیپست Phone (2) از نظر انرژی کارآمد است، ما هنوز متوجه شدیم که می تواند در یک روز 18 ساعته و تمام وقت با 35٪ باتری باقی مانده تا زمان خواب، برق را تامین کند. در روزهایی که استفاده از آن سبک‌تر است، می‌توانید به راحتی دو روز استفاده را از گوشی خارج کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توانیم فرض کنیم که باتری جدیدتر Phone (2a) Plus از مصرف انرژی کمتری برخوردار است.

Nothing Phone (2a) Plus screen
هیچ تلفن 2a به علاوه

Nothing Phone (2a) Plus در دو رنگ جدید موجود است

هیچ چیز دو رنگ کاملاً جدید را برای Phone (2a) Plus معرفی نکرده است: خاکستری متالیک و سیاه به روز شده، در حالی که تلفن (2) در خاکستری تیره یا سفید موجود است. 

در غیر این صورت، هر دو گوشی Phone (2a) Plus و Phone (2) رابط Glyph را در عقب حفظ می‌کنند، اگرچه ارائه Phone (2a) Plus در مقایسه با تلفن پرچرب (2) نسبتاً محدود است.

Nothing Phone (2a) Plus ارزان تر است

از آنجایی که Phone (2a) Plus به عنوان یک تلفن هوشمند میان رده قرار می گیرد، جای تعجب نیست که ارزان تر از تلفن برتر (2) باشد.

Phone (2a) Plus که در 3 آگوست راه اندازی می شود، به عنوان یک گوشی 12 گیگابایتی و 256 گیگابایتی با قیمت 399 پوند عرضه می شود. از 7 آگوست، مشتریان ایالات متحده همچنین می توانند Phone (2a) Plus را با قیمت 399 دلار از طریق برنامه بتای ایالات متحده دریافت کنند.

در غیر این صورت، تلفن (2) در سه اندازه حافظه مختلف، از جمله 8 گیگابایت/128 گیگابایت، 12 گیگابایت/256 گیگابایت و 12 گیگابایت/512 گیگابایت عرضه می‌شود و از 579 پوند/599 دلار شروع می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا