فناوری

حافظه HBM3E سامسونگ ظرف 2 تا 4 ماه به پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی NVIDIA می‌رود

حافظه HBM3E سامسونگ ظرف 2 تا 4 ماه به پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی NVIDIA می‌رود

گذراندن تست‌های صلاحیت NVIDIA برای حافظه HBM3E سامسونگ، اکنون قریب‌الوقوع به نظر می‌رسد، زیرا منابع صنعتی پیشرفت بزرگی را نقل می‌کنند.

انتظار می‌رود حافظه HBM3E سامسونگ در ماه‌های آینده عرضه به NVIDIA را آغاز کند و پیشرفت عظیمی را تضمین کند

سفر سامسونگ با محصولات HBM خود بسیار گسترده است زیرا این شرکت در بازارها برای مشاهده پذیرش مشتری از سوی NVIDIA و AMD مبارزه می کند. در حالی که با تیم رد، غول کره ای در یکپارچه سازی محصولات حافظه خود موفق بود، سامسونگ مجبور شد با NVIDIA موانع متعددی را پشت سر بگذارد. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که ماژول‌های حافظه HBM3E سامسونگ قربانی خرابی‌ها شده‌اند.، اما بعداً توسط رد شد خود مدیر عامل NVIDIA، ادعا می کند که کار هنوز در انتظار است.

اما، طبق Bloomberg، سامسونگ با محصولات HBM خود توانسته است به اهداف صلاحیت دست یابد. منابع صنعتی گزارش می دهند که سامسونگ قبلاً با فرآیند HBM3 خود به موفقیت در صلاحیت رسیده است، با HBM3E نیز در خط. سامسونگ انتظار دارد در دو تا سه ماه آینده شاهد تایید HBM3E باشد، به این معنی که تیم گرین و غول کره‌ای آماده همکاری هستند و سیلندرهای تولید را برای دستیابی به عرضه غول‌پیکر روشن می‌کنند و تقاضای فوق‌العاده‌ای را تامین می‌کنند که انتظار می‌رود با محصولات نسل بعدی Blackwell NVIDIA وارد شوید.

NVIDIA Blackwell GPUs Cost Around K-K,  Billion Development Cost For The Fastest AI Chip On The Planet 1

بلومبرگ می‌گوید دیدن غول کره‌ای در چنین موقعیتی غیرعادی است و ادعا می‌کند که این شرکت چندین سال در بخش حافظه پیشتاز بوده است، اما با ظهور “HBM Hype” سامسونگ یک قدم به عقب رفت. همانطور که رقبایی مانند SK hynix رقابت را افزایش دادند و بلافاصله با NVIDIA همکاری کردند و از این رو از تبلیغات اولیه استفاده کردند. با این حال، با دریافت چراغ سبز سامسونگ از NVIDIA، به نظر می‌رسد این غول کره‌ای شاهد بازگشت عظیمی خواهد بود.

بر اساس گزارش مورگان استنلی، از نظر رشد، صنعت HBM شاهد افزایش قابل توجهی در سرمایه بازار خواهد بود و تا 71 میلیارد دلار در سال 2027 رشد خواهد کرد. با این اوصاف، می توان با اطمینان گفت که آینده بخش حافظه سامسونگ روشن به نظر می رسد، و با تبدیل شدن سامسونگ به تامین کننده اصلی NVIDIA، انتظار می رود همه چیز بسیار رقابتی تر شود.

برای NVIDIA، خوب، آنها یک تامین‌کننده “بزرگ‌ترین” را در اختیار دارند که نه تنها یکی از بزرگترین ظرفیت‌های تولید را دارد، بلکه فضایی را برای توسعه دارد و تضمین می‌کند که ظرفیت NVIDIA برای معماری‌های آینده تمام نمی‌شود.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا