سریال و انمیشن

معرفی انیمه روح مبارزه؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

معرفی انیمه روح مبارزه؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

انیمه روح خوار شما را به دنیایی پر از شگفتی و رازهای سر به مهر می‌برد. انیمه Soul Eater مطمئنا یکی از انیمه‌های منحصر به فرد زندگی شما خواهد بود که از تماشا کردنش پشیمان نخواهید شد.

مطمئنا انیمه‌های بسیاری درباره شینیگامی‌ها و جنگ بین آن‌ها دیده‌اید، اما انیمه روح خوار چیز دیگری است. این انیمه به سادگی توانسته با خلاقیت هر چه تمام‌تر دنیای تازه خلق کند که شینیگامی‌ها در آن افرادی ملموس و قابل درک هستند. اگر درباره انیمه سول ایتر کنجکاو هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

فهرست مطالب:

داستان انیمه روح خوار

انیمه سول ایتر

انیمه «سول ایتر» در شهری خیالی به نام شهر مرگ می‌گذرد که در آن آکادمی شیبوسن وظیفه تربیت جوانانی را برعهده دارد که توانایی تبدیل شدن به اسلحه‌های زنده را دارند. این دانش‌آموزان، موسوم به میسترها، در تلاشند تا با همکاری اسلحه‌های خود، دشمنان ماوراءطبیعی را شکست دهند و به نیروهای مرگ تبدیل شوند. داستان حول محور سه تیم اصلی می‌چرخد که هرکدام شامل یک میستر و حداقل یک شریک اسلحه هستند. این تیم‌ها باید روح‌های شیطانی را شکار کنند تا بتوانند شریک اسلحه خود را به درجه بالاتری ارتقا دهند.

در طول داستان، با چالش‌ها و خیانت‌هایی روبرو می‌شویم که تعاملات پیچیده بین شخصیت‌ها به داستان عمق می‌بخشد و تعلیق را به اوج می‌رساند. به عنوان مثال، مدوسا، یکی از دشمنان اصلی، با دیگر شخصیت‌ها متحد شده و سپس آن‌ها را خیانت می‌کند.

همچنین بخوانید :

کاراکترهای انیمه سول ایتر

در مدرسه سلاح‌های شینیگامی افرادی تحصیل می‌کنند که همکار انسان دارند که می‌تواند به سلاح تبدیل شود. انیمه Soul Eater داستان سه تا از این افراد و سلاح‌های آن‌ها را دنبال می‌کند. ماکا آلبارن و اسلحه او سول ایتر، ستاره سیاه و اسلحه او سوباکی و Death the Kid که به کید معروف است و سلاح‌های او پاتریشا و الیزابت تامسون نام دارند. آن‌ها به مدرسه می‌روند و تکالیف خود را انجام می‌دهند و با روح‌های شیطانی مبارزه می‌کنند و مهم‌تر از همه سعی می‌کنند به سلاح‌های خود کمک کنند تا به داس مرگ تبدیل شوند. در این بخش از مقاله به معرفی شخصیت های انیمه روح خوار می‌پردازیم.

ماکا آلبارن (Maka Albarn)

انیمه Soul Eater

ماکا آلبارن یکی از قهرمان‌های اصلی انیمه Soul Eater است. او اصرار دارد که اسلحه خود، سول ایتر را به داس مرگ تبدیل کند. او به خوبی با سول در مبارزه همکاری می‌کند اما گاهی اوقات وقتی او کار احمقانه انجام می‌دهد از او ناامید می‌شود. با این حال هر کاری که می‌تواند انجام می‌دهد تا سول را از خطر دور نگه دارد.

چیاکی اومیگاوا (Chiaki Omigawa) صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشته است. اومیگاوا بیشتر بخاطر دوبله شخصیت نائومی تانیزاکی در انیمه سگ های ولگرد بانگو شناخته می‌شود.

همچنین بخوانید :

سول ایتر (Soul Eater)

معرفی انیمه Soul Eater

سول ایوانز (Soul Evans) که به اسم سول ایتر شناخته می‌شود، همکار ماکا آلبارن و یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی این انیمه است. او شخصیتی آرام و بی‌تفاوت دارد اما اغلب در شرایطی قرار می‌گیرد که خجالت‌زده می‌شود. او گاهی در مورد موضوع‌های بدون اهمیت با ماکا دعوا می‌کند اما به او بسیار وفادار است.

همچنین بخوانید :

کوکی اوچی‌یاما (Koki Uchiyama) صداپیشه خوش صدای این شخصیت است. او در انیمه یوری روی یخ به جای شخصیت یوری پلیستیکی (Yuri Plisetsky)، انیمه جوجوتسو کایسن به جای شخصیت توگه اینوماکی (Toge Inumaki)، در انیمه تکت.اپ سرنوشت به جای تکت اساهینا (Takt Asahina) و انیمه داستان عشقی من با یامادا به جای آکیتو یامادا (Akito Yamada) صحبت کرده است.

ستاره سیاه (Black Star)

بررسی انیمه سول ایتر

ستاره سیاه یک قاتل نینجا است و به عنوان یک قاتل بسیار مغرور به نظر می‌رسد و ترجیح می‌دهد به جای اینکه مخفیانه به مبارزه برود بیشتر از هر کسی جلب توجه کند. همکار اسلحه او سوباکی نام دارد.

همچنین بخوانید :

یومیکو کوبایاشی (Yumiko Kobayashi) صداپیشه باتجربه و کارکشته این شخصیت است. او در انیمه جنگیر آبی به جای یوهی و پوکو در انیمه ماجراجویی عجیب جوجو ایفای نقش کرده است.

سوباکی ناکاتسوکاسا (Tsubaki Nakatsukasa)

داستان انیمه روح خوار

سوباکی ناکاتسوکاسا همکار ستاره سیاه است و به عنوان یک سلاح سایه طبقه‌بندی می‌شود که قدرت تبدیل شدن به انواع سلاح‌های نینجا را دارد. او ملایم، ساکت و دوستانه است و وقتی که دوستانش با هم دعوا می‌کنند تاثیر آرامش‌بخشی را در بین آن‌ها ایجاد می‌کند. او همچنین بسیار صبور است که به او اجازه می‌دهد تا با غرور همیشگی ستاره سیاه و تلاش‌های او برای مرکز توجه قرار گرفتن کنار بیاید و همکاری خوبی با او در مبارزه داشته باشد.

همچنین بخوانید :

دث د کید (Death the Kid)

کاراکترهای انیمه سول ایتر

با اینکه کید پسر یک شینیگامی است اما چون آغاز او از کودکی بوده است رشد کرده است و شخصیت خودش را دارد و همچنین به عنوان یک شینیگامی قدرت زیادی دارد و تا اندازه‌ای شکست‌ناپذیر است. او ترس از نبودن تقارن دارد و به همین دلیل خواهران تامسون سلاح‌های همکار او هستند که به اسلحه‌های مشابه یکدیگر تبدیل می‌شوند اما وقتی یکی از آن‌ها حضور نداشته باشد نمی‌تواند با استفاده از یکی از آن‌ها مبارزه کند.

ویس اکتور دث د کید کسی جز مامورو میانو (Mamoru Miyano) خوش صدا و محبوب نیست. میانو یکی از شناخته شده‌ترین صداپیشگان ژاپنی بوده که تاکنون شخصیت‌های بسیاری را برای ما اوتاکوها به یاد ماندنی‌تر ساخته است؛ از جمله شخصیت‌هایی که میانو دوبله کرده می‌توان به لایت یاگامی در انیمه دث نوت،اوسامو دازای در انیمه سگ های ولگرد بانگو، کورو (Kuro) در انیمه کوروزوکا، لینگ یائو در انیمه کیمیاگر تمام فلزی، رینتارو اوکابه (Rintaro Okabe) در انیمه دروازه اشتاینز، شو تسوکیاما (Shuu Tsukiyama) در انیمه توکیو غول و بنیمارو شینمون در انیمه نیروی آتش، اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

لیز و پتی تامسون (Liz and Patty Thompson)

شخصیت های انیمه روح خوار

الیزابت (Elizabeth) و خواهر کوچکترش پاتریشا (Patricia) که با نام‌های لیز و پتی شناخته می‌شوند سلاح‌های همکار کید هستند. لیز دارای شخصیتی بدبین اما بالغ و باهوش است که همیشه نگرش کمال‌گرایانه کید را اذیت‌کننده می‌داند و همچنین به شدت از ارواح می‌ترسد. پتی بسیار کودکانه رفتار می‌کند اما می‌تواند در هر شرایطی ویژگی شاد و خندان بودن خود را حفظ کند.

همچنین بخوانید :

آنیا هپبورن (Anya Hepburn)

انیمه روح خوار

آنیا که از خانواده‌ای ثروتمند آمده، به دیگران به شکلی تحقیرآمیز نگاه می‌کند و آنها را عامیان خطاب می‌کند، اما از شیوه زندگی محدود خود خسته شده و به DWMA می‌پیوندد تا بهتر با زندگی عامیان آشنا شود. آنیا که توسط تسوگومی، که او را عامی‌ترین فرد ممکن می‌داند، مجذوب شده، آرزو دارد که با او دوست شود. بنابراین، او به نوبت از تسوگومی به عنوان سلاح استفاده می‌کند؛ آنیا در برخورد با بخش نیزه‌ای سلاح تسوگومی، به مهارتی تبدیل می‌شود. آنیا همچنین به طور منظم با بلک استار مبارزه می‌کند، که این درگیری‌ها معمولا منجر به خرابی تقارن ساختمان DWMA می‌شوند.

سائوری هایامی (Saori Hayami) صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشته است. هایامی بدون شک یکی از خوش صداترین صداپیشگان زن است، به طوری که بسیاری صدای او را بهشتی می‌دانند. او بیشتر به دلیل دوبله شخصیت دوست داشتنی یومکو جابامی در انیمه قمارباز شناخته شده است. از بین نقش‌های دیگر او می‌توان به شینوبو کوچو (Shinobu Kochō) در انیمه شیطان کش، شینوا هیراگی (Shinoa Hīragi) در انیمه اسرافیل پایانی، شیرایوکی (Shirayuki) در انیمه سفیدبرفی با موهای قرمز، یور فورگر (Yor Forger) در انیمه جاسوس x خانواده و ریچل در انیمه برج خدایان، اشاره کرد.

نقد انیمه سول ایتر

انیمه «سول ایتر»، ساخته استودیو بونز و کارگردانی شده توسط تاکویا ایگاراشی، از ماه آوریل سال ۲۰۰۸ تا مارس ۲۰۰۹ پخش شد و شامل ۵۱ قسمت است. این انیمه بر اساس مانگایی به همین نام نوشته آتسوشی اوکوبو است که داستان آن در آکادمی مرموز و فانتزی دث وپن میستر آکادمی رخ می‌دهد، جایی که دانش‌آموزان برای تبدیل شدن به سلاح‌های مرگ تحت آموزش قرار می‌گیرند.

داستان این سریال حول محور ماکا آلبارن و شریک اسلحه‌اش سول ایتر می‌چرخد. آن‌ها به همراه دیگر دانش‌آموزان آکادمی، در تلاش‌اند تا روح‌های شیطانی را شکار کرده و سلاح‌های خود را به “سایت مرگ” تبدیل کنند، وسیله‌ای برای شینیگامی. با وجود اینکه داستان از یک موقعیت استاندارد شروع می‌شود، اما در طول سریال شاهد تحولات و تغییرات جذابی هستیم که به داستان عمق می‌بخشد.

شخصیت‌های انیمه با صداپیشگی هنرمندان شناخته شده‌ای همچون مامورو میانو و تاکهیتو کویاسو به زندگی درآمده‌اند که شخصیت‌ها را واقعی‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌سازد. با این حال، برخی از تصمیم‌گیری‌های شخصیت اصلی، ماکا، در طول داستان گاهی اوقات منطقی به نظر نمی‌رسند و ممکن است برخی تماشاگران را ناامید کند.

علاوه بر داستان و شخصیت‌پردازی، جنبه‌های بصری انیمه نیز بسیار چشمگیر هستند. استفاده از عناصر گوتیک و طراحی‌های خلاقانه محیط و شخصیت‌ها به خلق جهانی منحصر به فرد کمک کرده‌اند که تماشای انیمه را لذت‌بخش می‌سازد. این آثار هنری به همراه موسیقی متن درگیرکننده، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای بینندگان فراهم می‌آورد.

در مجموع، «سول ایتر» با وجود برخی نواقص در داستان و شخصیت‌پردازی، یک اثر هنری تاثیرگذار و ماندگار است که همچنان مورد توجه طرفداران انیمه قرار دارد و بحث و بررسی‌های زیادی در مورد آن صورت می‌گیرد.

امتیازات انیمه روح خوار و نقدهای آن

حال که با داستان و کاراکترهای این انیمه آشنا شدیم، در این بخش به نقد انیمه روح خوار و بررسی نمرات آن در دو سایت معروف می‌پردازیم. این انیمه در هر دو سایت آی‌ام‌دی‌بی و مای انیمه لیست نمره 7.8 از 10 را کسب کرده است.

بعضی از مخاطبان انیمه سول ایتر که نمرات بالا به آن داده‌اند بیان کرده‌اند که این انیمه ترکیب بسیار خوبی از اکشن و داستان دارد و توانسته است پیوسته بودن را حفظ کند. بعضی از بینندگان که از این انیمه خوششان نیامده است بیان کرده‌اند که تقریبا نیمه دوم انیمه Soul Eater از یک انیمه اکشن و سرگرم‌کننده به یک انیمه جدی و ملودرام تبدیل می‌شود و این تغییر لحن باعث می‌شود نتوانند مانند قسمت‌های قبلی این انیمه با علاقه به تماشای ادامه آن بپردازند. می‌توانید به سایت My Anime List مراجعه کنید و نقدهای بیشتری در مورد انیمه Soul Eater مطالعه کنید.

همچنین بخوانید :

کلام آخر 

در این مقاله مختصر از پلازا به بررسی انیمه سول ایتر پرداختیم و درباره داستان، کاراکترها و نقدهای آن صحبت کردیم. می‌توانید تریلر انیمه Soul Eater را تماشا کنید و اگر از انیمه‌های اکشن و فانتزی خوشتان می‌آید و می‌خواهید با داستان و کاراکترهای دیگر این انیمه آشنا شوید، دانلود انیمه Soul Eater را شروع کنید.

همچنین می‌توانید نظر خود را در مورد انیمه روح خوار و نمره‌ای که از ده به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. علاوه بر این اگر انیمه جدیدی تماشا کرده‌اید که دیدن آن را به دیگران نیز پیشنهاد می‌کنید می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید که مقاله آن را هم به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا