فناوری

انویدیا می‌تواند حافظه GDDR6 را برای پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 4070 خود در سایه کمبود GDDR6X انتخاب کند.

انویدیا می‌تواند حافظه GDDR6 را برای پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 4070 خود در سایه کمبود GDDR6X انتخاب کند.

کمبود حافظه GDDR6X ممکن است Nvidia را مجبور به استفاده از حافظه GDDR6 برای پردازنده‌های گرافیکی سطح بالا مانند RTX 4070 کند.

NVIDIA ممکن است برخی از GPU های خود مانند GeForce RTX 4070 را به دلیل کمبود GDDR6X به حافظه GDDR6 تغییر دهد

یکی از دلایلی که باعث می‌شود اکثر پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته NVIDIA با وجود داشتن گذرگاه حافظه باریک‌تر نسبت به پردازنده‌های گرافیکی AMD، در وضوح‌های بالاتر عالی عمل کنند، به خاطر حافظه GDDR6X سریع‌تر آنها (همراه با افزایش حافظه پنهان) است.

با این حال، اکنون گزارش شده است که NVIDIA ممکن است به زودی با کمبود ماژول های حافظه GDDR6X مواجه شود. داستان اصلی از کانال‌های Board (از طریق benchlife نشات می‌گیرد. می گویند که حافظه GDDR6X ممکن است به وفور در دسترس نباشد و همین امر در ماه اوت کمبودی ایجاد می کند.

NVIDIA حافظه GDDR6X را از Micron برون‌سپاری می‌کند، اما به دلیل بررسی‌های کیفیت ناموفق دسته‌ای از ماژول‌های حافظه GDDRX6، تامین حافظه ممکن است مختل شود. این ممکن است NVIDIA را مجبور به تولید برخی از پردازنده‌های گرافیکی میان‌رده سری RTX 40 مانند GeForce RTX 4070 با حافظه کندتر GDDR6. با این حال، این به تغییراتی در خود پردازنده گرافیکی همراه با چندین ترفند در سطح سخت افزار و نرم افزار نیاز دارد. اگر این اتفاق بیفتد، می‌تواند منجر به کاهش عملکرد در وضوح‌های بالاتر شود، به‌ویژه در مورد RTX 4070 که از یک گذرگاه حافظه 192 بیتی استفاده می‌کند.

کمبود نه تنها بر تولید NVIDIA GeForce RTX 4070 بلکه بر کارت های رده بالاتری که از ماژول های حافظه GDDR6X استفاده می کنند نیز تأثیر می گذارد. چندین SKU بالاتر از 4070 وجود دارد، از جمله نسخه‌های SUPER و Ti، RTX 4080/Super و RTX 4090، که همگی از GDDR6X برای دستیابی به پهنای باند حافظه بالا استفاده می‌کنند. GDDR6X در حال حاضر سریع‌ترین نوع VRAM موجود در پردازنده‌های گرافیکی RTX 40 است که با سرعت موثر حافظه 21 گیگابیت در ثانیه و در RTX 4080 SUPER تا 23 گیگابیت بر ثانیه کار می‌کند. از سوی دیگر، GDDR6 معمولاً در پردازنده‌های گرافیکی مدرن حداکثر سرعت 18 گیگابیت بر ثانیه را دارد که می‌تواند پهنای باند کلی حافظه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

با این وجود، این هنوز یک شایعه است و خوشبختانه، اختلال برای همیشه ادامه نخواهد داشت. عرضه احتمالاً پس از یک مکث کوتاه مانند همیشه ادامه خواهد داشت و ممکن است Nvidia نیازی به متوسل شدن به حافظه GDDR6 نداشته باشد. گزارش شده است که NVIDIA یک استراتژی عرضه و تقاضا برای مقابله با این وضعیت اتخاذ می کند و انتظار می رود که بازار چین بیشترین تأثیر را از این کمبود داشته باشد.

گزارش شده است که موجودی RTX 40 به دلیل دیگری با کمبود مواجه است. تمرکز NVIDIA بر روی تقاضای عظیم هوش مصنوعی است که می‌تواند در ماه‌های آینده کمبود پردازنده‌های گرافیکی بازی RTX 40 را ایجاد کند. این شرکت همچنین موجودی RTX 40 را با نزدیک شدن به چرخه راه‌اندازی GPU گیمینگ نسل بعدی که در اوایل سال 2025 انتظار می‌رود، محدود می‌کند.

گزارش شده است که NVIDIA GeForce RTX 4070 و 4060 بیشترین تأثیر را خواهند دید، و چه در دسترس بودن حافظه GDDR6X مشکل کمبود ایجاد کند یا نه، تغییر تمرکز انویدیا به سمت تقاضای هوش مصنوعی قطعاً منجر به افزایش قیمت نسل فعلی خواهد شد. کارت.

منبع خبر: Benchlife

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا