کسب و کار

با نگاهی عمیق به شرکت های پردازش پرداخت، آنچه را که من پیدا کردم در اینجا آمده است

با نگاهی عمیق به شرکت های پردازش پرداخت، آنچه را که من پیدا کردم در اینجا آمده است

به‌عنوان کسی که تراکنش‌های حضوری و آنلاین زیادی انجام می‌دهد، از میزان پیشرفت پردازش پرداخت شگفت‌زده هستم.

Woman on computer making an online purchase via payment processing

اگر در حال پیمایش اینستاگرام هستم و محصول مراقبت از پوست مورد علاقه‌ام را می‌بینم، می‌توانم به فروشگاه آن برند رفته و حتی بدون خروج از برنامه خرید انجام دهم. ناگفته نماند که تراکنش‌های Tap-to-Pay چقدر باعث افزایش سرعت مصرف قهوه من شده است. مهم نیست که چه نوع خریدی انجام می دهم یا به صورت آنلاین یا غیرفعال انجام می شود، می دانم که فرآیند پرداخت انجام شده است.

Learn More About HubSpot's Payments Software

با افزایش فروش تجارت الکترونیک افزایش استفاده از پرداخت های دیجیتال و کیف پول های تلفن همراه را به همراه دارد. در نتیجه، شرکت‌های پردازش پرداخت و دروازه‌های بیشتری پدید آمدند. این پردازنده‌ها پذیرش پرداخت‌های مشتریان در سطح جهانی و حضوری را برای کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای آسان می‌کنند و آنها را برای هر کسی که کالا یا خدمات می‌فروشد، به یک جزء حیاتی تبدیل می‌کند.

من کنجکاو بودم که دقیقاً چه چیزی در پردازش پرداخت انجام می شود و این شرکت ها چگونه نقش ایفا می کنند، بنابراین یک بررسی عمیق انجام دادم – این چیزی است که یاد گرفتم.

فهرست مطالب:

چرا پردازش پرداخت مهم است؟

بدون پردازش پرداخت، اکثر کسب و کارها نمی توانند کار کنند (به استثنای کسب و کارهایی که فقط پول نقد دارند، که این روزها نادر هستند!). طبق Statista، کارت های اعتباری رایج ترین روش پرداخت در سیستم های POS در ایالات متحده در سال 2023 و پس از آن کارت های نقدی. نکته جالب توجه این است که پرداخت‌های کیف پول تلفن همراه به عنوان سومین شکل رایج پرداخت‌های سیستم POS از پول نقد پیشی گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2027 بر پرداخت‌های کارت نقدی غلبه کنند.

از آنجایی که نحوه پرداخت مشتریان با تکنولوژی به تکامل خود ادامه می‌دهد، پلتفرم‌های پردازش پرداخت برای کسب‌وکارها ضروری‌تر خواهند بود.

پردازنده‌های پرداخت، شرکت‌ها را قادر می‌سازد طیفی از انواع پرداخت را بپذیرند، که نه تنها تجربه مشتری بهتری ایجاد می‌کند، بلکه به حفظ جریان نقدی کسب‌وکار کمک می‌کند. به علاوه، داشتن یک پردازشگر پرداخت قابل اعتماد، فرآیند پرداخت شما را کارآمد و یکپارچه نگه می‌دارد، بنابراین لازم نیست نگران مشکلات پرداخت برای خود یا مشتریانتان باشید.

Pull quote on importance of payment processings

پردازش پرداخت چگونه کار می کند؟

برای توضیح نحوه عملکرد پردازش پرداخت، از یک تجارت خیالی به عنوان مثال استفاده می کنم. بیایید این تجارت را فروشگاه کتاب سام بنامیم. Sam’s Book Shop یک فروشگاه محلی آجر و ملات مستقر در آستین است که کالاها را به صورت آنلاین نیز می فروشد. در اینجا توضیحی گام به گام درباره نحوه عملکرد پردازش پرداخت برای این کسب و کار خرده فروشی و تجارت الکترونیک آورده شده است.

1. مشتری شروع به پرداخت می کند.

مشتری به فروشگاه فیزیکی می آید و تصمیم می گیرد چند کتاب بخرد. آن‌ها با استفاده از کارت اعتباری، کارت نقدی یا حتی پرداخت تلفن همراه (مانند Apple Pay یا Google Pay) هنگام پرداخت، پرداخت را شروع می‌کنند.

این ممکن است به صورت آنلاین نیز اتفاق بیفتد. اگر مشتری در فروشگاه آنلاین Sam’s Book Shop خریدی انجام دهد، با وارد کردن اطلاعات پرداخت خود – شماره کارت اعتباری یا نقدی یا اطلاعات پرداخت آنلاین – در صفحه پرداخت، پرداخت را آغاز می‌کند.

2. داده ها رمزگذاری شده و منتقل می شوند.

در مرحله بعد، پردازشگر پرداخت کتابفروشی اطلاعات مشتری را می گیرد و آن را رمزگذاری می کند تا بتواند به طور ایمن آن را به بانک مشتری، که بانک صادرکننده است، ارسال کند.

امنیت زمانی که داده‌های حساس مشتری را مدیریت می‌کنید بسیار مهم است، به همین دلیل است که کسب‌وکارها و پردازنده‌های پرداخت باید از استانداردهای امنیت داده‌های صنعت کارت پرداخت (PCI-DSS) پیروی کنند.

انطباق با PCI به مجموعه‌ای از 12 الزامی اشاره دارد که توسط شورای استانداردهای امنیتی PCI ایجاد شده است. . اساساً، هر کسب و کاری که پرداخت کارت اعتباری را می پذیرد< /a> باید این الزامات را رعایت کند تا اطمینان حاصل شود که داده های دارنده کارت به طور ایمن منتقل، پردازش و ذخیره می شوند.

هنگامی که از ارائه‌دهنده خدمات پرداخت (PSP) استفاده می‌کنید، نیازی به نگرانی در مورد ویژگی‌های اقدامات انطباق ندارید، زیرا ارائه‌دهنده بیشتر این موارد را انجام می‌دهد. با این حال، همچنان باید مطمئن شوید که الزامات PSP را که معمولاً در شرایط یا قرارداد ذکر شده است، دنبال می‌کنید تا مطابقت داشته باشید و داده‌های پرداخت مشتریان خود را ایمن نگه دارید.

3. بانک مشتری باید خرید را مجاز کند.

زمانی که پردازشگر پرداخت اطلاعات خرید را به بانک صادرکننده ارسال می‌کند، آن بانک باید خرید را تأیید کند. این مرحله تضمین می کند که مشتری برای انجام این خرید وجوه کافی در حساب خود دارد. همچنین با بررسی خریدها قبل از تأیید مشتری، از فعالیت مشکوک و کلاهبرداری محافظت می کند.

بعد از اینکه بانک صادرکننده مجوز تراکنش را صادر کرد، به بانک خریدار (بانک کتابفروشی) اطلاع داده می‌شود و به‌روزرسانی را برای پردازشگر پرداخت ارسال می‌کند که تأیید شده است. اگر تراکنش تأیید نشده باشد – مثلاً برای وجوه کافی – مشتری باید یک روش پرداخت جایگزین ارائه دهد.

4. تراکنش کامل شد.

هنگامی که هر دو بانک همه چیز را تأیید کردند، تراکنش کامل می‌شود و کسب‌وکار می‌تواند کالا (در این مورد، کتاب‌ها) را به مشتری تحویل دهد. اگر این تراکنش به صورت آنلاین انجام شود، قسمت پرداخت این خرید کامل شده است و مشتری باید جزئیات ارسال و تحویل کالای خود را دریافت کند.

5 شرکت پردازش پرداخت

اگر قصد دارید کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید که شامل پذیرش پرداخت برای کالاها یا خدمات است، باید از یک پلت فرم پردازش پرداخت برای تسهیل استفاده کنید. یا شاید می‌خواهید با گسترش گزینه‌های پرداخت، روند پرداخت فعلی خود را بهبود ببخشید. در هر صورت، پنج شرکتی را بررسی کردم که کسب‌وکارها می‌توانند از آنها برای کمک به پردازش پرداخت استفاده کنند.

1. پرداخت هاب اسپات

Square is a popular payment processing platform that is used for in-person and online transactions.

HubSpot یکی از ساده‌ترین راه‌ها را برای کسب‌وکارها ارائه می‌کند. برای شروع پردازش پرداخت از طریق پیوندهای پرداخت آن. HubSpot Payments به کسب و کارهای تجاری این امکان را می دهد تا با ایجاد و به اشتراک گذاری پیوندهای پرداخت بدون نیاز به کدنویسی یا وب سایت، پرداخت ها را بپذیرند و به سرعت پرداخت کنند. پیوندها را می‌توان در ایمیل‌ها، وب‌سایت، فرم‌های آنلاین یا CTA به‌عنوان دکمه‌های «اکنون پرداخت کنید» جاسازی کرد یا مستقیماً با مشتریان به اشتراک گذاشت.

صفحه تسویه‌حساب ساده و کاربرپسند است، که پر کردن آن را برای مشتریان آسان می‌کند و تنها با چند کلیک پول دریافت می‌کنید.

چیزی که در مورد HubSpot Payments دوست دارم این است که با CMS شما یکپارچه می شود، که ایجاد یک گردش کار متصل را آسان می کند. شما می توانید سرنخ های خود را از بازاریابی به تسویه حساب منتقل کنید بدون اینکه هرگز از پلت فرم خارج شوید. به‌علاوه، همه داده‌های مشتری شما متصل است، بنابراین می‌توانید تراکنش‌های خود را بهتر درک کنید.

  • انواع پرداخت های پذیرفته شده: کارت اعتباری، کارت نقدی، ACH.
  • کارمزد: 2.9٪ برای هر تراکنش برای تراکنش‌های کارت اعتباری، و 0.5٪ برای هر تراکنش برای پرداخت‌های ACH (با سقف 10 دلار در هر تراکنش).
  • بهترین برای: تسهیل B2B و پرداخت فروشنده.

2. مربع

مربع یک گزینه عالی برای مشاغل حضوری است. Square که به خاطر سیستم‌های POS خود شناخته می‌شود، یک پردازشگر پرداخت برای فروش آنلاین و آفلاین است.

اگر فروشگاه خرده‌فروشی، رستوران، کافی‌شاپ، یا کسب‌وکار حضوری دیگری دارید، Square انواع مختلفی از کارت‌خوان‌های فیزیکی را ارائه می‌دهد که می‌توانند همه کارت‌های اعتباری اصلی، پرداخت‌های کیف پول دیجیتال، پول نقد و چک را بپذیرند.

>

اگر فروشگاه تجارت الکترونیک، فروش خدمات یا فاکتور برای قرار ملاقات دارید، می‌توانید از Square برای تراکنش‌های آنلاین نیز استفاده کنید.

وقتی نوبت به راه‌اندازی Square برای کسب‌وکارتان می‌رسد، شروع به کار رایگان و نسبتاً آسان است. در تصویر بالا، مراحل راه‌اندازی صفحه پرداخت‌هایم را برای کسب‌وکار خیالی‌ام طی کردم. من دوست دارم که در زیر دکمه تسویه حساب “پرداخت امن توسط Square” نوشته شده باشد زیرا به مشتریان احساس امنیت و اعتماد می‌دهد.

طرح رایگان Square شامل POS، فروشگاه آنلاین، تسویه حساب آنلاین، صورت‌حساب‌ها، و حتی یک حساب پس‌انداز و چک می‌شود. Square همچنین طرح‌های پولی را برای رستوران‌ها، خرده‌فروشی‌ها و مشاغل مبتنی بر قرار ارائه می‌دهد که شامل گزارش‌دهی پیشرفته، موجودی و ویژگی‌های POS است. مهم نیست که کدام برنامه را انتخاب می کنید، می توانید Square را با بسیاری از ابزارهای محبوب مانند QuickBooks، WooCommerce و Shippo ادغام کنید تا به طور یکپارچه در جریان کاری شما قرار بگیرد.

شخصاً، وقتی کسب و کاری را می بینم که از Square استفاده می کند، احساس اعتماد می کنم. Square یک پردازشگر پرداخت معتبر است که به راحتی قابل تشخیص است، بنابراین این احساس را به من می دهد که کسب و کار قابل اعتماد است و پول من به طور ایمن پردازش می شود.

  • انواع پرداخت های پذیرفته شده: کارت اعتباری، کارت نقدی، کیف پول دیجیتال، ACH.
  • کارمزد: 2.6% + 10 سنت به ازای هر تراکنش برای فروش حضوری، 2.9% + 30 سنت برای هر تراکنش برای فروش آنلاین و 3.3% + 30 سنت برای تراکنش‌های انجام شده از طریق پیوندهای Square Payment.
  • بهترین برای: شرکت هایی که فروش را به صورت حضوری و آنلاین انجام می دهند.

3. PayPal

PayPal یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های پردازش پرداخت در میان مصرف‌کنندگان است. وقتی از شما پرسیده شد که بزرگترین برندهای پرداخت تجارت الکترونیک در ایالات متحده کدامند، 78٪ از مصرف‌کنندگان گفتند PayPal.

اگر از من بپرسید، محبوبیت پلتفرم و شناخت برند به تنهایی دلایلی برای اضافه کردن این پردازشگر پرداخت به پرداخت شما هستند.

Building a checkout page for an ecommerce business using PayPal. The popular payment processing company offers a user-friendly interface and experience.

افزودن PayPal به وب‌سایت خود واقعاً آسان است. اگر قبلاً یک وب سایت تجارت الکترونیک با استفاده از پلتفرمی مانند Squarespace یا Wix دارید، می توانید فروشگاه را به PayPal متصل کنید. همچنین اگر قبلاً وب‌سایتی ندارید، می‌توانید یک تسویه‌حساب بدون کد بسازید، که گزینه مناسبی برای صاحبان مشاغل غیر فنی است.

در تصویر بالا، یک نمونه تسویه حساب برای کتابفروشی داستانی خود ایجاد کردم. شما به راحتی می توانید ظاهر و احساس دکمه ها را سفارشی کنید، اگرچه گزینه ها بسیار محدود هستند. با این حال، می‌توانم بگویم که استفاده از رنگ‌ها و نشان‌واره PayPal به برقراری ارتباط اعتبار و اعتماد کمک می‌کند، بنابراین این می‌تواند چیز خوبی برای داشتن صفحه پرداخت شما باشد.

راه اندازی پی پال آسان است، اما یک نقطه ضعف احتمالی کارمزدهای آن است. ساختار قیمت گذاری می تواند گیج کننده باشد زیرا بسته به نوع معامله و نحوه پرداخت مشتری بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، پرداخت با کارت اعتباری استاندارد با کارمزد ثابت و 2.99٪ تراکنش همراه است، در حالی که تراکنشی که از طریق PayPal Checkout انجام شده است 3.49٪ است و کارمزد ثابتی دارد.

A table with PayPal’s fees, which vary widely depending on the transaction type.

  • انواع پرداخت های پذیرفته شده: کارت اعتباری، کارت نقدی، کیف پول دیجیتال، ACH.
  • کارمزدها: کارمزدها از 2.29٪ + کارمزد ثابت شروع می شود و بسته به نوع پرداخت و تراکنش متفاوت است.
  • بهترین برای: کسب و کارهایی که می خواهند پرداخت ها برای بیشترین تعداد مشتریان قابل دسترسی باشد.

4. راه راه

Stripe یک پلت‌فرم پرداخت محبوب است که برای مقیاس‌بندی با کسب‌وکار شما ساخته شده است. ابزار پرداخت جهانی به کسب‌وکارها امکان می‌دهد بیش از 100 نوع پرداخت مورد استفاده توسط مشتریان در سراسر جهان را بپذیرند، از پرداخت‌های کارت اعتباری گرفته تا تراکنش‌های کیف پول تلفن همراه برای خرید اکنون، گزینه‌های پرداخت بعدا (BNPL). Stripe همچنین ویژگی های پیشرفته تری را ارائه می دهد که برای بهینه سازی هر قسمت از تراکنش طراحی شده اند.

Stripe is a payment processing tool with advanced optimization features, including a checkout page that aims to increase conversions by showing customers localized payment methods and currencies.

به عنوان مثال، اگر از Stripe Checkout استفاده می کنید، به طور خودکار روش پرداخت و ارزی را که به احتمال زیاد مشتری را تبدیل می کند، نمایش می دهد، همانطور که در بالا نشان داده شده است. طبق گفته خود پلتفرم، برخی از مشتریان آن گزارش کرده اند که 46٪ افزایش در فروش پس از فعال کردن پرداخت های محلی.

  • انواع پرداخت های پذیرفته شده: کارت اعتباری، کارت نقدی، کیف پول دیجیتال، ACH.
  • کارمزد: 2.9% + 30 سنت در هر تراکنش برای کارت های داخلی؛ اگر اطلاعات کارت به صورت دستی وارد شود یا تبدیل ارز مورد نیاز باشد، هزینه های اضافی برای کارت های بین المللی.
  • بهترین برای: شرکت‌های سطح سازمانی با مشتریان جهانی.

5. Helcim

بزرگترین دلیل برای انتخاب Helcim نسبت به سایر شرکتهای پردازش پرداخت، قیمت گذاری آن است. هزینه‌های Helcim کمتر از بسیاری از موارد دیگر است زیرا شرکت از تبادل به علاوه قیمت‌گذاری استفاده می‌کند. به جای قیمت گذاری با نرخ ثابت.

اگر شما هم مثل من هستید و از خود می‌پرسید، “انتخاب شارژ چیست؟” این کارمزد پایه ای است که بانک ها و شبکه های صادرکننده کارت هنگام پردازش تراکنش دریافت می کنند. با interchange plus pricing، نرخ مبادله به اضافه هزینه نشانه گذاری برای استفاده از پردازنده را می پردازید.

A breakdown of Helcim’s payment processing fee structure which uses interchange plus pricing.

مبادله به علاوه قیمت‌گذاری برای کسب‌وکارها مقرون‌به‌صرفه‌ترین در نظر گرفته می‌شود، به‌خصوص هرچه تراکنش‌های بیشتری داشته باشید. همچنین نسبت به سایر ساختارهای قیمت‌گذاری شفاف‌تر است، زیرا هر کارمزدی را ارائه می‌کند، که به کسب‌وکارها کمک می‌کند هر گونه هزینه یا هزینه‌های پنهان را شناسایی کنند.

استفاده از Helcim رایگان است و میانگین هزینه‌های پردازش 1.93٪ + 8 سنت برای تراکنش‌های حضوری و 2.49٪ + 25 سنت برای تراکنش‌های کلیدی و آنلاین است.

  • انواع پرداخت های پذیرفته شده: کارت اعتباری، کارت نقدی، کیف پول دیجیتال، ACH.
  • کارمزدها: میانگین هزینه‌های پردازش 1.93% + 8 سنت برای تراکنش‌های حضوری و 2.49% + 25 سنت برای تراکنش‌های کلیدی و آنلاین است. پرداخت های ACH 0.5% + 25 سنت است که سقف آن 6 دلار در هر تراکنش است.
  • بهترین برای: کسب و کارهای کوچک و متوسط.

پردازش پرداخت، خرید را یکپارچه و آسان می کند

بعد از کاوش در پردازش پرداخت و شرکت‌هایی که آن را تسهیل می‌کنند، بزرگ‌ترین نکته من این است که در پشت صحنه اتفاقات زیادی می‌افتد — اما شما هرگز نمی‌دانید که بر اساس استفاده از این پلت‌فرم‌های پرداخت چقدر ساده است.

>

وقتی به صورت آنلاین یا حضوری خرید می‌کنم، به پردازش پرداخت فکر نمی‌کنم. من مطمئن هستم که کسب و کار راهی برای پذیرش ایمن و سریع پرداخت من خواهد داشت، خواه بخواهم از کارت اعتباری، PayPal یا Apple Pay استفاده کنم. من معتقدم که فرآیند پرداخت تا حد امکان یکپارچه و آسان برای مشتریان، کلید موفقیت هر کسب و کار تجاری در سال 2024 است.

برندهای تجاری که در زمینه پذیرش پرداخت هستند، باید یک شرکت پردازش پرداخت مطمئن و مطمئن را انتخاب کنند که تمام جزئیات فنی و الزامات انطباق را انجام دهد. آخرین چیزی که می‌خواهید نگران آن باشید این است که آیا می‌توانید پرداخت‌ها را بپذیرید یا نه، اگر مطابقت دارید، یا آیا تراکنش‌های مشتری انجام می‌شود یا خیر.

داشتن یک فرآیند پرداخت روان، تجربه مثبت مشتری را تضمین می‌کند که در نهایت وفاداری و فروش را افزایش می‌دهد.

payments-software

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا