اخبار روزاقتصاد

سهام MicroStrategy با نفوذ قیمت بیت‌کوین بر روی گوه سقوط افزایش می‌یابد

سهام MicroStrategy با نفوذ قیمت بیت‌کوین بر روی گوه سقوط افزایش می‌یابد

قیمت سهام MicroStrategy صبح دوشنبه 3 درصد بالاتر بود، زیرا بیت کوین مقاومت حیاتی را مجدداً در 70,000 دلار آزمایش کرد.

سهام بیت کوین در حال افزایش است

سهام مرتبط با بیت کوین در جلسه قبل از بازار به عنوان بیت کوین افزایش یافت (BTC) به بازگشت خود ادامه داد. MicroStrategy (MSTR) به 1828 دلار رسید که بالاترین میزان آن از 28 مارس است.

نکته مهم این است که سهام به عملکرد بهتر از بیت کوین ادامه داده و ETF هایی مانند IBIT، FBTC و ARKB را شناسایی کرده است و امسال بیش از 177 درصد افزایش یافته است در حالی که بیت کوین 57 درصد افزایش یافته است. شرکت‌های دیگری مانند Riot Platforms، Marathon Digital و Core Scientific نیز در جلسه قبل از بازار بیش از 5 درصد رشد کردند. کوین بیس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، نیز پیش از درآمدهای آتی خود، 4 درصد افزایش یافت.

سهام MicroStrategy زمانی سود می برد که بیت کوین با 226331 سکه بزرگترین دارنده در جهان است. این شرکت با استفاده از بخشی از 700 میلیون دلار در ژوئن جمع آوری کرد. 

در بیانیه ای در کنفرانس بیت کوین در تنسی، مایکل سیلر، رئیس شرکت، گفت که سکه به 13 میلیون دلار افزایش خواهد یافت، در حالی که VanEck پیش بینی کرد که این سکه تا سال 2050 به 2.9 میلیون دلار خواهد رسید.

بیت‌کوین اکنون که سود باز آتی آن به بالاترین حد خود رسیده است و پس از صعود قیمت به بالای سمت بالای الگوی نمودار گوه‌ای در حال نزول، روند صعودی بیشتری دارد. این گوه یکی از صعودی ترین الگوها است. شکست پس از انتقال سکه به فاز سوم الگوی سه درایو اتفاق افتاد.

درآمدهای MicroStrategy پیش رو

اخبار مهم بعدی سهام MSTR، درآمدهای آتی در 1 آگوست خواهد بود. برآورد میانگین این است که درآمد آن در سه ماهه دوم از 115 میلیون دلار در سه ماهه اول به 121 میلیون دلار افزایش یافت. همچنین از 120 میلیون دلاری که در همان سه ماهه سال 2023 به دست آورده بود، بیشتر خواهد بود. 

برخلاف سایر شرکت‌ها، درآمد MicroStrategy به دلیل ذخایر گسترده بیت‌کوین، تأثیر عمده‌ای بر سهام ندارد. سهام آن با انتشار نتایج سه ماهه اول خود کمتر از 5 درصد کاهش یافت و پس از درآمد سه ماهه چهارم 2023 به سختی حرکت کرد.

یک نگرانی کلیدی در میان سرمایه گذاران این است که ارزش آن بسیار زیاد شده است، با ارزش بازار بیش از 31 میلیارد دلار در برابر دارایی های بیت کوین به ارزش 15.8 میلیارد دلار. راه حل اصلی آن خوب عمل نکرده است، با کاهش درآمد سالانه از 499.3 میلیون دلار در سال 2022 به 496 میلیون دلار در سال 2023.

یکی دیگر از کاتالیزورها برای سهام MSTR، تقسیم سهام آن است که برای 8 آگوست برنامه ریزی شده است. تقسیم 10-1 سهام، سهام آن را حدود 175 دلار به ارمغان می آورد و آن را برای معامله گران خرده فروشی قابل دسترس تر می کند. در بیشتر موارد، سهام قبل از تقسیم سهام افزایش می یابد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا