اخبار روز

ثریا آقایی: رقابت سختی برای عضویت در کمیسیون ورزشکاران IOC دارم

ثریا آقایی: رقابت سختی برای عضویت در کمیسیون ورزشکاران IOC دارم

۱۴:۵۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

ثریا آقایی دختر بدمینتون باز ایران که این روز‌ها با ۲۹ ورزشکار دیگر از سراسر دنیا برای حضور در کمیسیون ورزشکاران IOC رقابت می‌کند، درباره شرایطش گفت: سه روز است که به پاریس رسیده‌ام و از همان لحظه ورودم صحبت با ورزشکاران کشور‌های دیگر را آغاز کرده‌ام. البته کمیته بین‌المللی المپیک برای کاندیدا‌ها قوانین سختی دارد به طوری که جز خودم و IOC، نفر سومی نمی‌تواند برای ورزشکار تبلیغ کند. کمیته بین المللی المپیک هم در این حد که ویدیو‌هایی از کاندیدا‌ها آماده کرده و در قالب پست و استوری کار می‌کند.

او درباره نحوه برگزاری انتخابات نیز توضیح داد: ۳۰ نفر برای ۴ جای خالی کمیسیون ورزشکاران کاندیدا شده‌اند که از بین اینها ۱۶ ورزشکار خانم و ۱۴ ورزشکار آقا هستند. رای‌گیری از ۱۸ جولای آغاز شده و تا ششم آگوست ادامه دارد و ورزشکاران حاضر در دهکده می‌توانند با حضور در محل رای گیری، چهار نفر را انتخاب کنند.

او با اشاره به مذاکره‌اش با بدمینتون باز‌های حاضر در المپیک پاریس گفت: از رشته بدمینتون هم من و یک ورزشکار از سریلانکا در این رقابت حضور داریم. حتما اهالی بدمینتون ترجیح می‌دهند یکی از این رشته عضو کمیسیون باشد. در این چند روز با ورزشکاران بدمینتون از کشور‌های مختلف صحبت کرده‌ام اما نمی‌دانم به من رای می‌دهند یا ورزشکار سریلانکا.

ثریا آقایی در پاسخ به این سوال که ورزشکاران کاروان ایران با او همراهی کرده‌اند؟ گفت: با آنها صحبت کرده‌ام و قول حمایت داده‌اند، اما مسئله این است که آنها هم نمی‌توانند به صورت شفاف و مستقیم برای من تبلیغ کنند. حالا باید ببینیم تا ششم آگوست چه اتفاقی می‌افتد. روز ۱۷ مرداد نتیجه انتخابات مشخص می‌شود و من تا آن زمان در پاریس هستم. امیدوارم که با انتخابم بتوانم افتخاری برای ایران به دست آورم و نماینده‌ای برای ورزشکاران خانم و ورزشکاران ایران باشم. البته می‌دانم که کار بسیار سختی دارم.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا