حاشیه

کارنامه زندگی {و} زندگینامه ریس ویترسپون/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

بیوگرافی و زندگینامه ریس ویترسپون/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیوگرافی و زندگینامه ریس ویترسپون/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

نام اصلی: لارا جین ریس ویترسپون

متولد : ۲۲ مارس ۱۹۷۶ نیواورلئان، لوئیزیانا، ایالات متحده

محل تحصیل : دانشگاه استنفورد (ترک تحصیل)

پیشه : بازیگر – تهیه‌کننده

سال‌های فعالیت: ۱۹۹۱–اکنون

همسر : رایان فیلیپ (۱۹۹۹–۲۰۰۷)

جیم تاث ( ۲۰۱۱–۲۰۲۳)

فرزندان : ۳ 

 

 

بیوگرافی ریس ویترسپون

ریس ویترسپون، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی، بیشتر به خاطر نقش‌آفرینی در کمدی‌های رمانتیک شناخته می‌شود که در آن‌ها شخصیت‌های جذاب و مصمم را به تصویر کشیده است. ویترسپون در ۲۲ مارس ۱۹۷۶ در نیواورلئان، لوئیزیانا متولد شد. پدرش پزشک نیروی هوایی ایالات متحده بود و خانواده چندین سال در آلمان غربی زندگی کردند و سپس به نشویل، تنسی نقل مکان کردند. در کودکی، ویترسپون به عنوان مدل کار می‌کرد و در تبلیغات تلویزیونی ظاهر شد.

   

ریس ویترسپون,عکس های ریس ویترسپون

ریس ویترسپون و مادرش

ریس از سنین کودکی با صنعت سرگرمی آشنا شد. در ۷ سالگی مدلینگ را آغاز کرد و در چندین تبلیغات تلویزیونی محلی ظاهر شد. در ۱۱ سالگی، مقام اول یک نمایش استعداد یابی ده ایالتی را کسب کرد.

  

در سال ۱۹۹۰، اولین نقش بزرگ سینمایی خود را در فیلم “مرد روی ماه” (۱۹۹۱) به کارگردانی رابرت مالیگان به دست آورد. نقش او به عنوان یک دختر ۱۴ ساله سرکش، تحسین منتقدان را برانگیخت. 

پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان هارپت هال، یک مدرسه دخترانه در نشویل، در سال ۱۹۹۴، ریس تصمیم گرفت حرفه بازیگری را کنار بگذارد و برای تحصیل رشته ادبیات انگلیسی به دانشگاه استنفورد برود. با این حال، برنامه‌های دانشگاهی او به زودی با پذیرش نقش‌های اصلی در دو فیلم بزرگ سینمایی، “ترس” (۱۹۹۶) در کنار مارک والبرگ و “فری‌وی” (۱۹۹۶) با کیفر ساترلند، تغییر کرد.

 

ریس ویترسپون,عکس های ریس ویترسپون

 

زندگی شخصی ریس ویترسپون 

ریس ویترسپون دو بار ازدواج کرده است. اولین ازدواج او با بازیگر رایان فیلیپ در سال ۱۹۹۹ صورت گرفت. این زوج صاحب دو فرزند شدند: دخترشان آوا الیزابت فیلیپ (متولد ۹ سپتامبر ۱۹۹۹) و پسرشان دیاکون ریس فیلیپ (متولد ۲۳ اکتبر ۲۰۰۳). ازدواج آن‌ها در سال ۲۰۰۸ به طلاق انجامید.

 

ریس ویترسپون,عکس های ریس ویترسپون

ریس ویترسپون و همسر اولش رایان فیلیپ

 

ویترسپون برای دومین بار در سال ۲۰۱۱ با جیم توث، یک عامل استعداد، ازدواج کرد. آن‌ها صاحب یک پسر به نام تنسی جیمز توث شدند که در سال ۲۰۱۲ متولد شد. با این حال، در مارس ۲۰۲۳، این زوج اعلام کردند که پس از ۱۲ سال زندگی مشترک تصمیم به جدایی گرفته‌اند.

ریس ویترسپون,عکس های ریس ویترسپون

ریس ویترسپون و همسر دومش جیم توث

 

 

حقایق جالب درباره زندگی ریس ویترسپون

√ پس از ارائه صدای خوانندگی خود برای فیلم “راه رفتن روی خط” (۲۰۰۵)، چندین شرکت برای ضبط موسیقی با او تماس گرفتند.

√ در ۷ سپتامبر ۲۰۱۱، در حالی که در سانتا مونیکا، کالیفرنیا در حال دویدن بود، توسط یک ماشین مورد اصابت قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد. پس از درمان جراحات جزئی به خانه فرستاده شد. یک زخم یک‌چهارم اینچی روی پیشانی او ایجاد شد که با موهای جلوی سرش پنهان می‌کند.

√ به مدت هفت سال ژیمناستیک کار کرده است.

√ فیلم “وحشی” (۲۰۱۴) را بهترین فیلم و بهترین عملکرد خود می‌داند.

 

 

منبع: انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا