اخبار روزاقتصاد

پیامدهای ETF اتریوم و فراتر از آن | نظر

پیامدهای ETF اتریوم و فراتر از آن | نظر

افشا: دیدگاه ها و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و بیانگر دیدگاه ها و نظرات سرمقاله crypto.news نیست.

پس از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در مبادلات اتریوم خودمان در هنگ کنگ، ما به طور مستقیم باز کردن قفل را تجربه کرده ایم که با دید بیشتری در بین سرمایه گذاران همراه است. ما شاهد تغییر فوری در شور و شوق، لحن و شدت گفتگوهایمان با سرمایه گذاران، چه نهادی و چه خرده فروشی بودیم، که این لحظه را تغییری در مشروعیت طبقه دارایی می دانستند. 

بنابراین، همانطور که اتریوم (ETH) ETFها شروع به معامله در یکی از بزرگترین بازارهای جهان در این هفته، ما این را نقطه عطف دیگری در مسیر ادغام کامل دارایی های دیجیتال در امور مالی سنتی می بینیم. این حرکت راه را برای محصولات مالی متنوع تر، از جمله ETF های سبد ارزهای دیجیتال، ETF با گزینه های سهام، اوراق بهادار توکن شده و سایر نوآوری های مالی هموار می کند.

بنابراین، تأثیر واقعی دسترسی گسترده به ETH به عنوان یک کلاس سرمایه گذاری واقعاً چه خواهد بود؟ آیا در ماه های آینده شاهد ATH ها خواهیم بود؟ چگونه می توانیم بر پیچیدگی اتریوم به عنوان زیرساخت در مقایسه با شهرت بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال غلبه کنیم؟ بیایید این سوالات را بررسی کنیم و اینکه چگونه ممکن است منجر به منحنی پذیرش تدریجی در بین سرمایه گذاران شود.

اثر BTC

وقتی ETFهای بیت کوین (BTC) شروع به کار کردند، بیش از 25 دلار را مشاهده کردند. میلیارد دلار در ماه اول معامله شد. بعید است که ETF های اتریوم در ابتدا با این حجم مطابقت داشته باشند، با توجه به اینکه میانگین حجم معاملات 24 ساعته اتریوم در حال حاضر در مقایسه با بیت کوین 70 درصد تخفیف دارد. ما انتظار داریم که ETF های اتریوم در ماه اول بین 15 تا 20 میلیارد دلار معامله شوند.

البته، این امکان وجود دارد که ورودی‌ها بیشتر از انتظار ما باشد. این نشان دهنده یک احساسات صعودی است که می تواند حرکت را به حرکت درآورد و به اتریوم یک فشار روانی مثبت به عنوان یک طبقه دارایی پذیرفته شده برای سرمایه گذاران از همه نوع بدهد. 

با این حال، بسیاری از سرمایه گذاران ETH را مستقیماً با BTC مقایسه می کنند – و این یک چالش بزرگ پیام رسانی است. اگر بیت کوین طلای دیجیتال است، پس اتریوم چیست؟ سرمایه گذاران چگونه آن را در پرتفوی متنوع خود قرار می دهند؟ موفقیت ETH ETF به بازاریابی آن بستگی دارد، که باید بر ETH به عنوان لایه کاربردی برای صنعت کریپتو تمرکز کند. 

پتانسیل افزایش قیمت

تا پایان سال جاری، قیمت اتریوم را بین 6000 تا 10000 دلار پیش‌بینی می‌کنیم. این قیمت 1.6 برابر تا 2.5 برابر بالاترین قیمت خود در 52 هفته است. چشم انداز نسبتا صعودی ما در مورد اتریوم ناشی از افزایش تقاضا از طریق معرفی ETF، افزایش علاقه به تماس های مرتبط با اتریوم و پذیرش فزاینده توکن‌های ERC-20 و اکوسیستم گسترده‌تر اتریوم.

در حالی که راه اندازی اولیه ETF ممکن است اتریوم را بالاتر ببرد، ممکن است خروجی های کوتاه مدت از Grayscale’s Ethereum Trust وجود داشته باشد، مشابه آنچه در ETF های بیت کوین مشاهده شد. سرمایه‌گذاران ممکن است وجوه خود را به گزینه‌هایی با کارمزد پایین‌تر سوق دهند و به طور موقت بر احساسات بازار تأثیر بگذارند. 

راه‌اندازی ETF اتریوم می‌تواند باعث افزایش قیمت متوسط ​​برای اتریوم شود که ناشی از افزایش تقاضا است. این افزایش ممکن است از طریق اثر سرریز روی دیگر ارزهای دیجیتال نیز تأثیر مثبت بگذارد. با این حال، محیط اقتصاد کلان به طور قابل توجهی بر مسیر بلندمدت دارایی های دیجیتال تأثیر می گذارد. اگر باد مخالف کاهش یابد و خوش‌بینی با ظهور صندوق‌های جدید افزایش یابد، اتریوم می‌تواند شاهد نوسانات بیشتر قیمت باشد.

پایداری این سودها به عوامل خارجی مانند قیمت سهام، نرخ بهره، بخش‌های نوظهور و نرخ‌های پذیرش سازمانی بستگی دارد. همچنین سال انتخابات در ایالات متحده وجود دارد که کمی از عدم اطمینان را به اشتهای میان مدت برای دارایی های ریسک مانند ارزهای دیجیتال تزریق می کند. 

جوایز شرط بندی: خرده فروشی در مقابل نهادی

یکی از محدودیت‌های بالقوه ETF‌های اتریوم، عدم وجود پاداش‌های شرط‌بندی است، که انگیزه‌ای مهم برای برگزاری مستقیم اتریوم است. سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا پاداش‌هایی کسب کنند و برای کسانی که از سرپرستی خود راحت هستند، جذاب است. این می‌تواند جذابیت بومی‌های کریپتو را محدود کند، زیرا ممکن است ETH را به حساب‌های کارگزاری خود اضافه نکنند. 

بر خلاف سرمایه‌گذاران خرد، ETF‌ها روشی تنظیم‌شده و راحت را برای سرمایه‌گذاران نهادی فراهم می‌کنند تا بدون داشتن مالکیت مستقیم، در معرض اتریوم قرار بگیرند. علاقه سازمانی قوی به ETH نشان‌دهنده پذیرش فزاینده ETFها به‌عنوان ابزار قرار گرفتن در معرض، حتی بدون بازدهی است. کار مداوم با تنظیم‌کننده‌ها برای معرفی بالقوه ETH ETF با سهامداری در آینده وجود دارد که می‌تواند رقابت‌پذیری بازار را افزایش دهد.

با این وجود، شرط‌بندی یک معامله‌کننده نیست. و درآمد دلیل اصلی این نیست که بسیاری از سرمایه گذاران بخواهند ETH ETF را به سبد خود اضافه کنند. در عوض، آنها به دنبال افزایش قیمت و قرار گرفتن در معرض عمودی دارایی دیجیتال هستند. 

اقتباس نهادی

علاقه سازمانی به اتریوم به دلیل پتانسیل اتریوم به عنوان لایه زیرساختی برای برنامه های غیرمتمرکز در بخش های مختلف، از جمله امور مالی، زنجیره تامین و فناوری، می تواند با ETF های بیت کوین متفاوت باشد. این بخش‌ها فرصت‌های قابل‌توجهی را ارائه می‌دهند و اتریوم را فراتر از صرفاً ذخیره‌سازی ارزش مانند بیت‌کوین جذاب می‌کنند. و با تکامل چارچوب‌های نظارتی و ارائه وضوح و اطمینان بیشتر، موسسات ممکن است اتریوم را یک مکمل ارزشمند برای تنوع پرتفولیو بدانند.

Staking یکی از جذابیت‌های اصلی برای سرمایه‌گذاران نهادی است که ETF‌های اتریوم را در نظر می‌گیرند. سرمایه گذاری نهادی در ETF های رمزنگاری ابزاری پیچیده برای تولید بازدهی است که از ارزش ذاتی دارایی های سهام استفاده می کند. 

این به طور بالقوه می‌تواند از ابزارهای سنتی با درآمد ثابت با ارائه بازدهی ثابتی که در برابر نوسانات بازار محافظت می‌کند، بهتر عمل کند. گنجاندن سهام در ETFهای رمزنگاری به طور بالقوه به موسسات اجازه می دهد تا استفاده از دارایی را به حداکثر برسانند، افزایش قیمت را به دست آورند و بازده اضافی را از طریق پاداش های سهام ایجاد کنند. این رویکرد دو منظوره می‌تواند استراتژی‌های سرمایه‌گذاری کلی را بهینه کند و عملکرد صندوق را در بازارهای نزولی تثبیت کند.

علاوه بر این، مشارکت نهادی در سهام‌داری می‌تواند حکمرانی را در اکوسیستم تقویت کند، دستورالعمل‌های نظارتی قوی‌تر را از مقامات مربوطه تشویق کند و محیطی امن‌تر و شفاف‌تر ایجاد کند که به نفع همه باشد. این امر در مورد نقدینگی بیشتر مشهود است، زیرا مؤسسات تمایل دارند در طول زمان پشتیبانی قابل اعتمادتری ارائه دهند زیرا با طبقه دارایی مستعد بی ثباتی و نوسان راحت تر می شوند. 

یک کاتالیزور صعودی

تأیید ETF های اتریوم کاتالیزوری برای رشد بازار است و جریان سرمایه قابل توجهی را از سرمایه گذارانی که محیط تنظیم شده بازارهای مالی سنتی را ترجیح می دهند جذب می کند. از آنجایی که هر حوزه قضایی جدید محصولات مالی مرتبط با رمزنگاری را تأیید می کند، سرمایه گذاران جدیدی را جذب می کند که قبلاً به دلیل عدم قطعیت های نظارتی مردد بودند و بنابراین بازار را گسترش می دهد.

مهمتر از آن، این قرار گرفتن در معرض دید عموم، مشروعیت اتریوم را افزایش می دهد و به نفع اکوسیستم دارایی دیجیتال گسترده تر است. ما شاهد خواهیم بود که افراد بیشتری نه تنها در سایر دارایی‌های دیجیتال، بلکه در شرکت‌هایی که در اکوسیستم بلاک چین نوآوری دارند، سرمایه‌گذاری می‌کنند. 

ما پتانسیل چرخش به ابزار مفید را می‌بینیم، با سرمایه‌گذاران پروژه‌هایی که به راه‌حل‌های دنیای واقعی می‌پردازند و پتانسیل ایجاد اختلال در صنایع در مقیاس جهانی را دارند. ما همچنین می‌توانیم شاهد تقویت برای Defi باشیم، زیرا محصولات مالی که شکاف بین مالی سنتی و مالی غیرمتمرکز را پر می‌کنند، با کسب راحتی سرمایه‌گذاران با دارایی‌های دیجیتال جذاب‌تر می‌شوند. 

و در حالی که ممکن است حجم معاملات اولیه با ETF بیت کوین مطابقت نداشته باشد، تأثیر بلندمدت آن بر اتریوم و اکوسیستم رمزنگاری گسترده‌تر وعده داده می‌شود که قابل توجه باشد و راه را برای آگاهی و نوآوری بیشتر که آینده امور مالی را قادر می‌سازد هموار کند.

>


Vivien Wong
ویوین وانگ

Vivien Wong رهبری کسب و کار مدیریت دارایی دارای مجوز در HashKey Capital، یک رهبر جهانی در دارایی های دیجیتال و فناوری های بلاک چین است. ویوین در آوردن ETF های نقدی به بازار هنگ کنگ نقش اساسی داشت. قبل از HashKey Capital، او به عنوان مدیر کل Huobi Asset Management در آسیا خدمت می کرد. ویوین همچنین سمت‌های مختلفی در گروه Fosun و Deutsche Bank داشته است، جایی که او بر سرمایه‌گذاری و تحقیق در بخش‌های جدید اقتصاد، از جمله هوش مصنوعی، محاسبات ابری و مراقبت‌های بهداشتی تمرکز کرده است. ویوین کار خود را در Barclays Global Investors آغاز کرد. او مدرک MBA را از مدرسه بازرگانی وارویک و مدرک لیسانس خود را از دانشگاه هنگ کنگ گرفت. 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا