سریال و انمیشن

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های «فن بینگ‌بینگ»؛ ملکۀ سینمای آسیا

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های «فن بینگ‌بینگ»؛ ملکۀ سینمای آسیا

فرادید| فن بینگ‌بینگ در سال 1998 با بازی در سریال «پرنسس زیبای من» به عنوان یک بازیگر جذاب و توانا شناخته شد اما درخشش او در فیلم Cell Phone در سال 2003 بود که به نقطۀ آغازی برای شهرت و محبوبیت او در سطح بین‌المللی تبدیل شد.

به گزارش فرادید؛ فن یکی از معروفترین بازیگران آسیایی است که توانسته قدم از مرزهای سینمای کشور خود فراتر بگذارد و در آثار بین‌المللی و هالیوودی نیز نقش‌آفرینی کند.

در اینجا شش مورد از معروفترین آثار فن را ملاحظه می‌کنید؛ فیلم‌ها و سریال‌هایی که جایگاه او را به عنوان یک ستارۀ بین‌المللی تثبیت کردند.

1. من مادام بوواری نیستم (I Am Not Madame Bovary) 2016

مادام

فن در این فیلم نقش زنی به اسم لی شولین را بازی می‌کند که از شوهرش در یک طلاق ساختگی جدا می‌شود، اما شوهر او بعد از این جدایی که قرار بوده موقتی باشد، عاشق زن دیگری می‌شود. حالا لی متهم به روسپی‌گری شده و برای پاک کردن اسمش از این اتهام باید مبارزه‌ای حقوقی و اداری را آغاز کند. فن برای بازی در این فیلم جوایز زیادی را در جوایز فیلم آسیایی، جوایز صنف کارگردانان فیلم چین و جوایز خروس طلایی به دست آورد.

2. ملکۀ چین (The Empress of China) 2014

ملکه

فن در این سریال تلویزیونی باشکوه و چشم‌نواز نقش تنها امپراطور زن در تاریخ چین به نام وو زتیان را بازی می‌کند. داستان این سریال روایتی از رویدادهای تاریخی قرن‌های هفتم و هشتم میلادی و دوران حکومت سلسلۀ تانگ است. ماجرای سریال به طور کلی بر محور زندگی خصوصی زنان دربار و رقابت‌های آنان می‌چرخد. این سریال در زمان خود به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌ها در کشور چین تبدیل شده بود.

3. مردان ایکس؛ روزهای گذشته آینده (X-Men: Days of Future Past) 2014

ایکس

این یکی از نقش‌آفرینی‌های مهم فن‌بینگ‌بینگ در سینمای هالیوود است. فن در «مردان ایکس» نقش شخصیت بلینک را بازی می‌کرد؛ یک انسان جهش‌یافته که توانایی ایجاد پورتال‌هایی برای جابه‌جایی در مکان‌های دور از هم را دارد.

4. گم شده در پکن (Lost in Beijing) 2007

پکن

این فیلم یکی از کارهای اولیه فن بود که پس از نمایش آن در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به او کمک کرد تا مورد توجه جهانی قرار گیرد. در اینجا فن نقش لیو پینگگو را بازی می‌کند؛ یک زن فقیر که با همسرش از دونگبئی به پکن نقل مکان می‌کند تا زندگی بهتری پیدا کند اما توسط رئیس خود مورد تجاوز قرار می‌گیرد؛ پس از این حادثه، وقتی لیو متوجه بارداری خود می‌شود، این سوال به وجود می‌آید که فرزند از آن چه کسی است. اگرچه بسیاری از منتقدان با طرح داستانی این فیلم مشکل داشتند و آن را نمی‌پسندیدند، اما بازی فن به طور گسترده‌ای مورد ستایش قرار گرفت.

5. کوه بودا (Buddha Mountain) 2010

بودا

فن بینگ‌بینگ در این فیلم نقش دختر جوان خواننده‌ای به اسم نان فنگ را بازی می‌کند که پس از ترک خانه‌اش در شهر چنگدو، همراه با دو دوست سفری را آغاز می‌کند که برای او مانند مسیری برای رسیدن به دورۀ بزرگسالی خواهد بود.

6. آخرین شب مادام شین (The Last Night of Madam Chin) 2009

آخرین شب

داستان این سریال در دهه 1930 در شانگهای اتفاق می‌افتد؛ جایی که یک رقصنده فقیر با مرد ثروتمندی وارد یک رابطۀ عاشقانه ممنوعه می‌شود و با مخالفت هر دو خانواده به دلیل اختلاف طبقاتی روبرو می‌شود.

.

این مطلب از سایت فرادید برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا