آشپزی

سوفگانیوت (دونات اسرائیلی) پرش به دستور غذا

سوفگانیوت (دونات اسرائیلی)
پرش به دستور غذا

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. خط مشی افشای کامل من را بخوانید.

تقاطی بین دونات beignet و ژله ای، sufganiyot دونات های بالشی هستند که در اسرائیل و در سراسر جهان در طول حنوکا خورده می شوند.

Sufganiyot (Israeli Donuts)

تلاقی بین دونات beignet و ژله‌ای، sufganiyot دونات‌های بالشی هستند که در اسرائیل و در سراسر جهان در طول حنوکا خورده می‌شوند، زمانی که غذاهای سرخ‌شده در روغن نماد معجزه روغنی است که به‌جای یک مورد در داستان حنوکا به مدت هشت روز می‌سوخت. Sufganiyot به طور سنتی با ژله یا مربا پر می‌شوند، اما اگر خدمه شما به ژله در دونات‌های خود اهمیتی نمی‌دهند (پسر من زمانی گاز گرفتن ژله‌دونات را به عنوان «سورپرایز وحشتناک» توصیف کرد)، گزینه‌های پر کردن نامحدود هستند: کاسترد، نوتلا، پودینگ، کره کدو تنبل، کره سیب یا دولچه د لچه همه گزینه های عالی هستند. سوفگانیوت ها هم دشتی خوشمزه هستند.

فهرست محتوا

“وای! من برای این دستور العمل بدون ورز بسیار سپاسگزارم! من توانستم اینها را نسبتاً آسان درست کنم و من نانوای ستاره نیستم. آنها عالی ظاهر شدند – من خیلی افتخار می کنم!»

سامانتا

می‌دانم که تهیه دونات در خانه می‌تواند کمی دلهره‌آور به نظر برسد، زیرا مخمر و روغن داغ دخیل هستند، اما، قول می‌دهم، واقعاً ساده است – و این دستور سریع‌تر و راحت‌تر از بسیاری از موارد دیگر است، زیرا خمیر ورز داده نمی‌شود و فقط به آن نیاز دارد. یک افزایش اگر به تشویق کمی برای تهیه دونات نیاز دارید، این ویدیو را ببینید نویسنده کتاب آشپزی و صاحب اختیار در مورد همه چیزهای مربوط به غذای یهودی، جوآن ناتان، سوفگانیوت در یافا، اسرائیل درست می کند. این باعث می شود که بخواهم سوار هواپیما شوم!

آنچه برای درست کردن سوفگانیوت نیاز دارید

Donut ingredients including eggs, vanilla, and vegetable oil.

چگونه سوفگانیوت درست کنیم

برای شروع، آب گرم و مخمر را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید و بگذارید حدود 5 دقیقه بماند تا کف کند.

Measuring cup of yeast in water.

آب گرم به فعال شدن مخمر کمک می کند. دما لازم نیست دقیق باشد، بنابراین نیازی به استفاده از دماسنج نیست. فقط سعی کنید دمای آب حمام را بدست آورید. (اگر دست خود را زیر جریان آب در شیر آب قرار دهید، باید احساس کنید که داغ است، اما باید بتوانید دست خود را در آنجا رها کنید بدون اینکه گزنده شود.)

Yeast and water mixture in a measuring cup.

زرده تخم مرغ، 2 قاشق غذاخوری روغن و وانیل را به مخلوط آب/مخمر اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا ترکیب شوند.

Egg and yeast mixture in a measuring cup.

در همین حین، در یک کاسه بزرگ، آرد، شکر قنادی، نمک و جوز هندی را با هم مخلوط کنید.

Bowl of unmixed dry ingredients.

هم بزنید تا ترکیب شود.

Whisk in a bowl of dry ingredients.

مخلوط مایع را به مخلوط آرد اضافه کنید.

Unmixed wet and dry ingredients in a bowl.

با کاردک لاستیکی هم بزنید تا خمیر جمع شود. باید کمی چسبنده باشد.

Bowl of sticky dough.

کاسه را با پوشش پلاستیکی بپوشانید (نیازی نیست ابتدا آن را تمیز کنید). 

Dough in a plastic-wrap-covered bowl.

اجازه دهید خمیر روی میز ور بیاید تا اندازه آن دو برابر شود، ۱ تا ۲ ساعت.

Bowl of risen dough.

یک ورقه پخت را با چند لایه حوله کاغذی بپوشانید. یک ورقه پخت دیگر را با کاغذ روغنی بپوشانید و به شدت آرد بپاشید. سخاوتمندانه یک میز تمیز و دستان خود را با آرد بپاشید. خمیر را از کاسه روی پیشخوان بکشید و خمیر را با آرد بپاشید.

Dough on a floured countertop.

خمیر را داخل مستطیل به ضخامت ۱/۴ بکشید، مطمئن شوید که کف آن نچسبد و در صورت نیاز آرد بیشتری به پیش‌خوان و دست‌هایتان اضافه کنید.

Person pressing dough into a rectangle.

اندازه آن باید حدود 10 تا 12 اینچ باشد.

Rectangle of dough on a countertop.

با استفاده از چرخ پیتزا یا چاقوی بسیار تیز، خمیر را به 24 مربع دو اینچی برش دهید. Sufganiyot به طور سنتی گرد هستند، اما من بیشتر ترجیح می دهم آنها را به شکل مربع دربیاورم – لازم نیست نگران داشتن کاتر کوکی با اندازه مناسب یا چسباندن تکه های خمیر به هم باشید.

Pizza cutter slicing dough

مربع های خمیر را به ورقه پخت آرد پاشی شده منتقل کنید و بین مربع ها فاصله کمی بگذارید. مربع ها را به آرامی با آرد بپاشید.

Pieces of dough on a baking sheet.

به اندازه کافی روغن به یک اجاق بزرگ هلندی یا قابلمه سنگین اضافه کنید تا عمق آن حدود 2 اینچ باشد و روی حرارت متوسط ​​تا 350 درجه فارنهایت حرارت دهید. (اگر دماسنج آب نباتی ندارید، یک مکعب نان را در روغن بیندازید؛ اگر حدود 1 دقیقه طول کشید تا قهوه ای طلایی شود، روغن در دمای مناسب است.) 6 عدد خمیر را قرار دهید. قطعات را در روغن تفت دهید تا قهوه ای طلایی شود، حدود 3 دقیقه، و نیمی از سرخ شدن را برگردانید.

Pieces of dough frying in oil in a Dutch oven.

در صورت لزوم، حرارت را تنظیم کنید تا دمای روغن بین 325 درجه فارنهایت و 350 درجه فارنهایت حفظ شود.

Pieces of dough frying in oil in a Dutch oven.

با استفاده از یک قاشق سوراخ دار، دونات ها را به ورقه پخت با حوله کاغذی منتقل کنید. این کار را با دونات های باقی مانده تکرار کنید.

Spoon removing fried dough from a Dutch oven.

از یک چاقوی جداکننده برای سوراخ کردن طرف هر کدام استفاده کنید تا یک جیب در مرکز ایجاد کنید.

Lined baking sheet of donuts.

نوک بطری یا کیسه لوله کشی را در جیب قرار دهید و 1 تا 2 قاشق چایخوری مربا یا ژله را داخل آن فشار دهید. (در روش دیگر، اگر ابزار مناسبی ندارید یا نمی‌خواهید زحمت بکشید، فیلینگ را کنار آن سرو کنید.)

Squeeze bottle of jam with filled donuts.

با استفاده از یک الک ریز، دونات ها را با شکر قنادی سخاوتمندانه بپاشید. گرم سرو کنید.

Sufganiyot (Israeli Donuts)

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

سوفگانیوت (دونات اسرائیل)

سوفگانیوت ترکیبی از دونات ژله‌ای و ژله‌ای، دونات‌های بالشی هستند که در اسرائیل و در سراسر جهان در طول حنوکا خورده می‌شوند.

مواد تشکیل دهنده

  • 1 فنجان آب گرم، گرم شده تا حدود 110 درجه فارنهایت (به یادداشت مراجعه کنید)
  • 1 قاشق غذاخوری مخمر خشک فوری/سریع یا فعال (توجه داشته باشید که بیش از 1 بسته است)< /span>
  • 3 فنجان آرد همه منظوره، قاشق شده در پیمانه اندازه گیری و صاف شده
  • ¼ فنجان شکر شیرینی پزی، به علاوه بیشتر برای پوشش
  • ¾ قاشق چایخوری نمک
  • ½ قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده
  • 2 زرده تخم مرغ بزرگ
  • 2 قاشق غذاخوری روغن گیاهی، به علاوه حدود 2 لیتر بیشتر برای سرخ کردن
  • 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • حدود 1 فنجان مربا یا ژله (یا کاسترد، نوتلا، پودینگ، کره کدو تنبل، کره سیب، دولچه د لچه و غیره)، اختیاری

دستورالعمل ها

  1. آب و مخمر را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید و بگذارید حدود 5 دقیقه بماند تا کف کند.
  2. در همین حین، در یک کاسه بزرگ، آرد، شکر قنادی، نمک و جوز هندی را با هم مخلوط کنید. هم بزنید تا ترکیب شود و کنار بگذارید.
  3. زرده تخم مرغ، 2 قاشق غذاخوری روغن و وانیل را به مخلوط آب/مخمر اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا ترکیب شوند.
  4. مخلوط مایع را به مخلوط آرد اضافه کنید و با کفگیر لاستیکی هم بزنید تا خمیر جمع شود. باید کمی چسبناک باشد. روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید (نیازی نیست ابتدا آن را تمیز کنید) و اجازه دهید خمیر روی میز ور بیاید تا حجم آن دو برابر شود، 1 تا 2 ساعت.
  5. یک ورقه پخت را با چند لایه حوله کاغذی بپوشانید. یک ورقه پخت دیگر را با کاغذ روغنی بپوشانید و به شدت آرد بپاشید. سخاوتمندانه یک میز تمیز و دستان خود را با آرد بپاشید. خمیر را از کاسه روی پیشخوان بکشید و روی خمیر را آرد پاشی کنید. خمیر را داخل مستطیل ¼ به ضخامت بکشید (باید حدود 10 x 12 اینچ)، اطمینان حاصل کنید که کف آن نچسبد و در صورت نیاز آرد بیشتری به پیشخوان و دستان خود اضافه کنید. با استفاده از چرخ پیتزا یا چاقوی بسیار تیز، خمیر را به 24 مربع دو اینچی برش دهید و به ورقه پخت آرد پاشی شده منتقل کنید و کمی بگذارید. فضای بین مربع ها مربع ها را کمی آرد بپاشید.
  6. به اندازه کافی روغن به یک اجاق بزرگ هلندی یا قابلمه سنگین اضافه کنید تا حدود 2 اینچ عمق داشته باشید و روی متوسط ​​حرارت دهید. تا 350 درجه فارنهایت گرم کنید. (اگر دماسنج آب نبات/سرخ کردنی ندارید، یک مکعب نان 1 اینچی در روغن بیندازید. حدود 1 دقیقه طول می کشد تا قهوه ای طلایی شود، روغن در دمای مناسب است.) 6 تکه خمیر را در روغن بریزید و سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود، حدود 3 دقیقه، و نیمی از سرخ شدن را برگردانید. در صورت لزوم، حرارت را تنظیم کنید تا دمای روغن بین 325 درجه فارنهایت و 350 درجه فارنهایت. با استفاده از یک قاشق سوراخ دار، دونات ها را به سینی فر پوشیده شده با دستمال کاغذی منتقل کنید. با بقیه دونات ها تکرار کنید.
  7. زمانی که دونات ها به اندازه کافی سرد شدند، از یک چاقوی جداکننده برای سوراخ کردن کناره هر یک استفاده کنید تا یک جیب در مرکز ایجاد شود. نوک بطری یا کیسه لوله کشی را در جیب قرار دهید و 1 تا 2 قاشق چایخوری مربا یا ژله را داخل آن فشار دهید. (به طور متناوب، اگر ابزار مناسبی ندارید یا نمی خواهید زحمت بکشید، فیلینگ را در کنار آن سرو کنید.)
  8. با استفاده از یک الک ریز، دونات ها را با شکر قنادی سخاوتمندانه بپاشید. گرم سرو کنید.
  9. توجه: آب گرم به فعال شدن مخمر کمک می کند. دما لازم نیست دقیق باشد، بنابراین نیازی به استفاده از دماسنج نیست. فقط سعی کنید دمای آب حمام را بدست آورید. (اگر دست خود را زیر جریان آب در شیر آب قرار دهید، باید احساس گرما کنید، اما باید بتوانید دست خود را بدون اینکه گزنده شود، آنجا رها کنید.)
  10. اطلاعات تغذیه ای با این فرض محاسبه شد که تقریباً ¼ فنجان روغن در هنگام سرخ کردن دونات جذب دونات می شود و از 1 قاشق غذاخوری شکر شیرینی پزی برای گردگیری دونات های تمام شده استفاده شد.
  11. دستورالعمل های آماده سازی: خمیر را می توان یک روز زودتر درست کرد و در یخچال نگهداری کرد. اجازه دهید حدود یک ساعت در دمای اتاق بماند و سپس آن را بچرخانید و برش دهید.

اطلاعات تغذیه

طراحی شده توسط Edamam

  • در هر وعده (24 وعده)
  • اندازه سرو: 1 دونات
  • کالری: 138
  • چربی: 4 گرم
  • چربی اشباع شده: 0 گرم
  • کربوهیدرات: 23 گرم
  • شکر: 8 گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • پروتئین: 2 گرم
  • سدیم: 78 میلی گرم
  • کلسترول: 15 میلی گرم

این وب سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی نوشته و تولید شده است. من یک متخصص تغذیه معتبر نیستم و اطلاعات تغذیه ای موجود در این سایت توسط یک متخصص تغذیه یا سازمان غذا و دارو ارزیابی یا تایید نشده است. اطلاعات تغذیه ای به عنوان یک حسن نیت ارائه می شود و نباید به عنوان تضمین تلقی شود. داده ها از طریق یک ماشین حساب تغذیه آنلاین، Edamam.com محاسبه می شود. اگرچه من تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای انجام می دهم، اما این ارقام فقط باید به عنوان تخمین در نظر گرفته شوند. عوامل مختلفی مانند انواع محصول یا برندهای خریداری شده، نوسانات طبیعی در محصولات تازه، و نحوه پردازش مواد تشکیل دهنده، اطلاعات موثر تغذیه ای را در هر دستور غذایی تغییر می دهد. علاوه بر این، ماشین‌حساب‌های آنلاین مختلف بسته به منابع و الگوریتم‌های مربوط به تغذیه خود، نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند. برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات تغذیه ای در یک دستور غذا، باید با استفاده از ماشین حساب تغذیه دلخواه خود، اطلاعات تغذیه ای را با مواد اصلی استفاده شده در دستور غذای خود محاسبه کنید.

مشاهده دستور العمل های بیشتر:

حتما بخوانید : چله
پرش به دستور غذا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا