سریال و انمیشن

معرفی سریال کره ای ایلجیما (Iljimae)

معرفی سریال کره ای ایلجیما (Iljimae)

سریال ایلجیما یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین سریال های کره ای تاریخی با بازی لی جون کی و هان هیو جو است. با معرفی سریال Iljimae 2008 همراه ما باشید.

سریال Iljimae با کارگردانی لی یونگ سوک (Lee Yong Seok) سازنده سریال Haechi 2019 و سریال Doctor Lawyer 2022 و نویسندگی چوی ران (Choi Ran) خالق دو اثر معروف یعنی سریال Black 2017 و سریال Mouse 2021 ساخته شده است که با داستانی شبیه به رابین هود و نمایش دشمنی دو برادر که تا لحظه آخر از حقیقت بی‌خبر هستند، توانست در زمان پخش خود شهرت و محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند. با بررسی سریال کره ای ایلجیما همراه پلازا بمانید.

فهرست مطالب

داستان سریال ایلجیما

سریال کره ای ایلجیما / سریال ایلجیما

سریال Iljimae یک درام کره ای تاریخی است که داستان یونگ (لی جون گی) را روایت می‌کند که به نظر می‌رسد فردی کاملا دردسرساز برای خانواده و شهر باشد، اما در واقع هویتی مخفی دارد! او ایلجیما است، یک مرد نقابدار که شب‌ها از ثروتمندان و مقامات دولتی فاسد غارت می‌کند و به فقیران می‌دهد! البته همه چیز به این سادگی نیست. او در ماموریتی است تا دلایل مرگ پدرش را که چندین سال قبل کشته شد کشف کند و کمک به مردم شهر تنها یک مزیت اضافی است در کنار قصد اصلی او است.

او پس از هر دزدی، تابلویی از شاخه درخت آلو به جا می‌گذاشت تا نشان خود را نشان دهد و به همین دلیل ایلجیما نام گرفت. هدف اصلی او جستجوی صاحب شمشیری مخصوص با طراحی خاص است. در همین حین اون چه (هان هیو جو)، دختر یک مقام دولتی است که همدلی زیادی با فقرا دارد. او به طور اتفاقی با ایلجیما ملاقات می‌کند و نمی‌تواند تحسینش نکند، حتی اگر هرگز چهره او را ندیده باشد.

هنرپیشه های سریال کره ای ایلجیما

بیایید با بازیگران سریال ایلجیما آشنا شویم.

لی جون کی در نقش یون / ایلجیما

سریال کره ای ایلجیما / سریال ایلجیما

لی جون کی متولد 17 آپریل 1982 است. این هنرمند در آثار بسیاری مانند سریال “Arthdal Chronicles 2023″،سریال “Again My Life 2022”، سریال “Flower of Evil 2020” و سریال “Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo 2016” حضور دارد.

هان هیو جو در نقش بیون اون چه در سریال کره ای ایلجیما

سریال کره ای ایلجیما / سریال ایلجیما

هان هیو جو متولد 22 فوریه 1987 است. این بازیگر را می‌توانید در عناوینی مانندسریال “Blood Free 2024”، سریال “Moving 2023″، سریال “Happiness 2021” و سریال “W 2016” دنبال کنید.

همچنین بخوانید :

پارک شی هو در نقش شی هو / جا دول

تعداد قسمت های سریال ایلجیما / خلاصه سریال کره ای ایلجیما

پارک شی هو متولد 3 آپریل 1978 است. این بازیگر در درام های دیگری مانند سریال “Kingmaker: The Change of Destiny 2020″، سریال “Babel 2019″، سریال “Lovely Horribly 2018” و سریال “My Golden Life 2017” نقش آفرینی کرده است.

لی یونگ آه در نقش بونگ سون در سریال ایلجیما

سریال ایلجیما / بررسی سریال کره ای ایلجیما

لی یونگ آه متولد 23 اکتبر 1984 است. این هنرمند را می‌توانید در سریال “Love to the End 2018″، سریال “Run, Jang-mi 2014” و سریال “Vampire Prosecutor 2  2012” دنبال کنید.

همچنین بخوانید :

بررسی و نقد سریال Iljimae

این بخش حاوی اسپویل داستان سریال است.

همان‌طور که در خلاصه سریال کره ای ایلجیما گفتیم، نام اصلی یونگ در کودکی گیوم است که توسط یئو جین گو به تصویر کشیده می‌شود. یونگ در کودکی همه چیز دارد: خانواده ای دوست داشتنی و مهربان، متشکل از پدری دانا، مادری مهربان و خواهر بزرگتر زیبا. خارج از زندگی مجلل اشراف، جا دول (لی دیوید) وجود دارد که تقریباً هم سن و سال لی گیوم است. جا دول با مادر و پدرش زندگی می‌کند. او اغلب توسط دوستانش مسخره می‌شود زیرا پدرش سئو دول (لی مون شیک) یک دزد است.

در واقع، پدر جا دول یک دزد خرده پا بود، اما اساساً مردی خونگرم و مهربان بود. سئو دول، جادول را با تمام وجود دوست دارد، اگرچه جادول در واقع فرزند بیولوژیکی او نیست. بله، مادر جادول، دان یی، قبلا خدمتکار قصر بود و توانست قلب یک نجیب زاده را بدزدد. آنها درگیر یک رابطه نامشروع بودند که به بارداری دان یی ختم شد. از آنجایی که رابطه آنها غیرممکن بود، نجیب زاده با اکراه از سئو دول خواست تا دان یی را با پول زیادی از قصر ببرد.

پدر یونگ به دلیل یک توطئه دولتی به قتل رسید که همچنین باعث شد یونگ از خانواده خود جدا شود و مجبور شود با خانواده جدیدی مخففیانه زندگی کند. البته یونگ بعد از ضربه‌های روحی زیاد همه چیز را درباره گذشته خود فراموش می‌کند. او از طریق سوراخی در کابینت که پدرش او را در آن پنهان کرده بود شاهد تمام اتفاقات بود. پدرش به او دستور داد که هر چه شد ساکت باشد و مخفی بماند. آخرین کلمه او به پسرش این بود که “شمشیر را می‌توان به دو روش استفاده کرد، برای کشتن یا محافظت”. گیوم به او قول داد که فقط برای محافظت از شمشیر استفاده کند. کمی بعد دزدی وارد خانه آن‌ها شد و متوجه شد که پسری داخل کابینت است و کابینت را به خانه برد تا بازش کند.

زمان پخش سریال ایلجیما / معرفی سریال Iljimae 2008

در خانه او کابینت را باز می‌کند تا پسری را که دچار فراموشی شده است نجات دهد. اگرچه او می‌خواهد بچه را بزرگ کند اما همسرش دان یی مخالف است. چرا که دان یی از پدر گیوم کینه بزرگی دارد. او به تازگی مجبور شده بود پسرش جا دول را برای زندگی بهتر به خانواده‌ای اصیل واگذار کند. اما با اصرار سئو دول او با اکراه گیوم را با شوهرش بزرگ می‌کند. و متاسفانه در این درام اسرار تولد نیز به وفور وجود دارد! با توجه به رازهای زیادی که توسط مادر متظاهر یونگ و جادول نگهداری می‌شود، یونگ در واقع در تمام مراحل درام مستقیماً در برابر برادر خود جا دول (پارک شی هو) قرار می‌گیرد که البته پویایی بسیار جالبی ایجاد می‌کند و دلیل محبوبیت زیاد سریال ایلجیما نیز همین ماجرا است.

طرح داستان به سرعت به زمان حال می‌رسد، جایی که این دو پسر بزرگ می‌شوند و دوباره ملاقات می‌کنند. پسر واقعی دان یی اکنون عضوی از نگهبانان کاخ است. در حالی که گیوم پسری که این زوج بزرگ کردند دردسرسازی بزرگ است. او اکنون با یک گروه خلافکار می‌چرخد اما دوست ندارد به مردم صدمه بزند. او سعی می‌کند سرسخت به نظر برسد، اما زمانی که از دید دیگران خارج می‌شود، بلافاصله سعی می‌کند تا به همه کمک کند.

پدر قلابی گیوم یعنی سئو دول (لی مون شیک) یک دزد قدیمی است، اما او قلبی مهربان و دلسوز دارد. او مدام سعی می‌کند یونگ را از دردسر بیرون بیاورد و زندگی بهتری به او بدهد. او حاضر است همه چیزش را برای یونگ بگذارد، حتی اگر پسر بیولوژیکی او نیست. اگرچه از کامل بودن دور است، اما تمام تلاش خود را می‌کند تا شوهر خوبی برای عشق زندگی خود دان یی باشد، که متأسفانه زنی بسیار تلخ است و محبت کمی به او نشان می‌دهد.

نمرات سریال Iljimae / ژانر سریال کره ای ایلجیما

گیوم که از پدر خوانده اش یاد گرفته است چگونه قفل‌ها را باز کند، شروع به سر زدن به تمام خانه‌های شهر می‌کند. انگیزه واقعی او یافتن شمشیری است که نقش آن روی سلاحی بود که پدرش را کشت. بنابراین او با سرقت اقلام ارزشمند از آنها، نیت واقعی خود را پوشش می‌دهد. اما او اکنون می‌خواهد به حفاظت از روستاییان نیز کمک کند. چه اتفاقی می‌افتد وقتی دو زن زندگی او که هر دو نسبت به او احساسات قوی دارند، حقیقت را کشف می‌کنند؟ آیا او مادر و خواهرش را پیدا خواهد کرد؟ یا آنها قبلا مرده‌اند؟ آیا افرادی که پدرش را کشتند و حالا به دنبال او هستند، او را خواهند یافت؟ آنها از چه روش های وحشتناکی استفاده خواهند کرد تا او را وادار کنند اعتراف کند پسر کیست؟ آیا او می‌تواند ثابت کند که پدرش به دروغ متهم به خیانت شده است؟ آیا پادشاه واقعاً آنگونه است که تظاهر می‌کند؟ یا آیا او یک سمت پنهان تاریک برای خود دارد؟

داستان سریال کره ای ایلجیما واقعاً خوب است و همانطور که گفتیم بسیار شبیه به چهره رابین هود است که ما می‌شناسیم. این درام اکشن را ادامه می‌دهد و واقعاً هرگز لحظه‌ای کسل کننده وجود ندارد، شما یا می‌خندید، یا گریه می‌کنید یا در حال تعجب هستید که بعداً چه اتفاقی می‌افتد.

هنرپیشه های سریال کره ای ایلجیما / بازیگران سریال ایلجیما

ژانر سریال کره ای ایلجیما اکشن، رمانتیک و تاریخی است و تعداد قسمت های سریال ایلجیما 20 اپیزود 60 دقیقه ای است. اگر در مورد نمرات سریال Iljimae کنجکاو هستید باید بگوییم که این درام از سایت آی‌ام‌دی‌بی نمره 8.3 از 10 و از سایت مای دراما لیست نمره 7.9 از 10 را کسب کرده است. سریال iljimae در زمان پخش خود از نظر امتیاز و میزان بیننده خیلی خیلی خوب عمل کرد و توانست 31٪ بیننده برای قسمت آخر خود به دست آورد. در کره هر چیزی با ریتینگ بالای 30 درصد را می‌توان یک اثر پرفروش و بسیار محبوب در نظر گرفت.

سریال کره ای ایلجیما در مراسم جوایز سریال های شبکه SBS در سال 2008 توانست جوایز بسیاری را کسب کند، از جمله: جایزه برترین بازیگر (لی جون کی)، جایزه عالی ترین بازیگر زن (لی یونگ آه)، جایزه عالی بازیگر نقش مکمل (لی مون شیک)، جایزه ستاره جدید (هان هیو جو)، جایزه محبوبیت شبکه (لی جون کی)، جایزه بهترین بازیگر مرد جوان (یو جین گو) و جایزه بهترین بازیگر زن جوان (کیم یو جونگ).

سخن آخر

سریال کره ای Iljimae داستان هیجان انگیزی دارد و توسعه داستان سرگرم کننده است، بنابراین خسته کننده نمی‌شود. مبارزات اکشن سرگرم کننده زیاد و شخصیت‌های عالی بسیاری برای دنبال کردن وجود دارد. بنابراین، اگر سریال را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم دانلود سریال Iljimae 2008 و دیدن یکی از به یادماندنی‌ترین آثار لی جون کی را از دست ندهید زیرا ارزشش را دارد! با اینکه ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما متوجه خواهید شد که به شخصیت‌ها وابسته شده‌اید و در پایان آن‌ها را تشویق می‌کنید. پس برای دیدن بازیگران شگفت انگیز و داستان عالی سریال ایلجیما را تماشا کنید!

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا