اقتصاد

چشم‌براه: صنعت پلیمر می‌تواند به مزیت رقابتی ایران تبدیل شود

چشم‌براه: صنعت پلیمر می‌تواند به مزیت رقابتی ایران تبدیل شود

چشم‌براه: صنعت پلیمر می‌تواند به مزیت رقابتی ایران تبدیل شود

یک فعال و تحلیلگر عرصه صنعت و تجارت اظهار داشت: اگر مهندسی ارزش و خلاقیت به درستی در صنایع پلیمری صورت گیرد و عیار و ظرفیت واقعی این عرصه درک شود، می‌توان این صنعت را به وجه برتری و مزیت رقابتی کشورمان تبدیل کرد.

محمد حسین چشم براه در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهار داشت: بسیاری از محصولات پلیمری بر اساس شکل تولید و کاربرد ویژه‌ای که در عرصه صنعت دارند، از ارزش افزوده بالایی برای کشور برخوردار هستند. توسعه نظام‌مند صنایع پایین دستی پتروشیمی، هزینه‌های تولید را کنترل و در مقابل، آورده‌های مربوط به عرصه تقاضا و فروش را ارتقا می‌دهد.

وی ادامه داد: در بطن همین رابطه، ما با یک ارزش افزوده واقعی، کمی و قابل توسعه مواجه خواهیم بود. این روند، در قبال محصولات پایین دستی مانند پلیمر‌های مهندسی که به بازار و تقاضای مشتریان نزدیک‌تر هستند، از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

مدیر عامل شرکت صنعتی یزد پلیمیر افزود: زمانی که ما از مهندسی ارزش در صنعت پتروشیمی سخن می‌گوییم، نباید صرفا روی تهیه و استفاده از مواد اولیه ارزان متمرکز شویم. ایجاد پارک‌های صنعتی-پتروشیمی، ایجاد بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط، طراحی تولید محصولات جدید و دیگر موارد، جملگی در تحقق این روند تاثیرگذار هستند. در این صورت، می‌توان حداکثر ارزش افزوده را از مواد خام پتروشیمی در صنایع پلیمری خلق کرد.

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا