اخبار روز

ضرورت راه‌اندازی ۱۰ واحد صنعتی سبز برای چهارمحال و بختیاری

ضرورت راه‌اندازی ۱۰ واحد صنعتی سبز برای چهارمحال و بختیاری

فضل‌الله رحمتی در تور رسانه‌ای و نشست مشترک مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، حفاظت محیط زیست و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با خبرنگاران تاکید کرد: توسعه اقتصادی در استان از مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌های مسئولان برای حفاظت محیط زیست به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی برای توسعه صنایع در چهارمحال و بختیاری افزود: این نوع صنایع به آب، هوا و خاک استان هیچ آسیبی وارد نخواهد شد.

رحمتی تاسیس هر واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری را مستلزم دریافت تأیید محیط زیست اعلام و تصریح کرد: در یک‌سال گذشته صنایع فولاد ۱۱ درصد، لوازم خانگی ۲۵ درصد، چادر مشکی ۱۹ درصد، نخ پلی‌استر ۱۰ درصد و روغن نباتی هشت درصد رشد تولید داشته است.

وی با اشاره به مشکلات کارخانه خمیرمایه ناغان یادآور شد: این طرح از مهم‌ترین واحد‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری با ارزآوری مطلوب است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ادامه تمامی فعالیت‌های مرتبط با آلودگی زیست‌محیطی جلوگیری می‌شود.

سعید یوسف‌پور تاکید کرد: در صورت نبود اراده‌ای برای رفع مشکل زیست‌محیطی واحد‌های آلاینده چهارمحال و بختیاری، واحد صنعتی متخلف به مراجع قضایی معرفی و از فعالیت آن واحد براساس نظر دادگاه جلوگیری شود.

وی افزود: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۶۰ پایش به صورت شبانه‌روزی از صنایع چهارمحال و بختیاری انجام شد.

یوسف‌پور تصریح کرد: زنگ خطر زیست‌محیطی در شهرک صنعتی سفیددشت شهرستان به صدا درآمده است که با ادامه‌دار بودن استقرار صنایع آلاینده دچار آلودگی هوا می‌شویم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به فعالیت ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی با یک‌هزار و ۲۰۰ مورد پروانه بهره‌برداری و ۲۰ هزار نفر اشتغال‌زایی گفت: هم‌اکنون شهرک‌های صنعتی شهرکرد، بروجن، سامان یک و دو و کوهرنگ به تصفیه‌خانه پساب صنعتی مجهز هستند.

حمید غفاری تاکید کرد: مطالعات تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سفید دشت انجام شده، تأیید اطلاعات نهایی صادر و اکنون در مرحله تعیین پیمانکار قرار گرفته است.

وی ۳۵ درصد از واحد‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری را غذایی و نیازمند آب سالم دانست و افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ لیتر آب تصفیه شده برای شهرک صنعتی شهرکرد از تصفیه‌خانه شهرکرد خریداری شد و هم‌اکنون در مزایده ۷۰ لیتر بر ثانیه آب تصفیه شده دیگر برای این شهرک شرکت شده است.


بیشتر بخوانید


غفاری سطح فضای سبز شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری را ۳۱۶ هکتار اعلام و تصریح کرد: فضای بوستان‌های صنعتی در این شهرک‌ها ۴.۶ هکتار است.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا