اخبار روز

عوامل اثر گذار بر روند حرکتی بازار سهام امروز ۲۱ خرداد چه بود؟

عوامل اثر گذار بر روند حرکتی بازار سهام امروز ۲۱ خرداد چه بود؟

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز ۲۱ خرداد شاخص کل با افزایش بیش از ۰.۷۹ درصدی در جایگاه ۲ میلیون و ۷۸ هزار واحد رسید شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۲ هزار واحدی در سطح ۶۷۵ هزار و ۱۵ واحد رسید و بعد از مدت‌ها شاهد روند مثبت بازار بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: امروز حجم معاملات سهام و حق تقدم ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۲ هزار و ۴۲ میلیارد تومان رقم خورد همچنین امروز سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۸ میلیون تومان و سرانه فروش ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود و ۸۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او در ادامه می‌گوید: امروز ۶۵ درصد بازار یعنی ۵۰۱ نماد در وضعیت مثبت به کار خود پایان دادند و تنها ۲۶۶ نماد در محدوده منفی بودند. بیشترین میزان ورود نقدینگی مربوط با صنعت سرمایه‌گذاری با ۲۸ میلیارد تومان ورود پول و بیشترین میزان خروج نقدینگی به صنعت بانک‌ها اختصاص یافت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: امروز بیشترین تاثیر را خبر‌هایی مبنی بر بحث اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و تعدیل سود بانک‌ها بر بازار داشتند. شب گذشته بود که رئیس سازمان بورس اعلام کرد در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی دولت، دستورالعمل قیمت خوراک و فرآورده‌های پالایشی اصلاح شد که این عاملی بر روند حرکت مثبت امروز بازار سهام بود.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا