اخبار روز

زمینه صادرات محصولات کشاورزی لرستان با تجاری‌سازی فراهم شود

زمینه صادرات محصولات کشاورزی لرستان با تجاری‌سازی فراهم شود

ابوطالب شفقت در حاشیه نشست میز محصولات کشاورزی با حضور سرمایه‌گذاران، اظهار داشت: این جلسه با حضور تجار، کشاورزان و بازرگانان بین‌المللی حوزه تولیدات کشاورزی و محصولات باغی استان برگزار و در این جلسه اعلام کردیم که مدیریت استان از زنجیره ارزش حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: باید بتوانیم حلقه کاشت، داشت و برداشت را با حلقه صنعتی و تجاری‌سازی به‌صورت زنجیره‌ای پیوسته متصل کنیم.

استاندار لرستان، اضافه کرد: همه مدیران دولتی موظف هستند این سه حلقه را پشتیبانی کنند تا بتوانیم با تجاری‌سازی بین‌المللی، محصولات کشاورزی لرستان را به دنیا صادر کنیم.

شفقت، گفت: تجار، بنیاد تعاون بسیج کشور و بازرگانان و اتاق بازرگانی لرستان این ظرفیت را دارند که حلقه میانی بین صنعت و تجارت انجام دهند.

وی با بیان اینکه لرستان ظرفیت لازم را برای صادرات تولیدات خود دارد، تصریح کرد: صنعتگران، کشاورزان و اراضی کشاورزی استان این ظرفیت را برای تحقق امر صنعتی و تجاری‌سازی محصولات کشاورزی دارند و از سرمایه عرصه تولید حمایت می‌کنیم.

استاندار لرستان، افزود: برخی از محصولات نظیر گیاهان دارویی همچون زعفران و قهوه از جمله محصولاتی هستند که پاسخ نیازهای قهوه و زعفران کشور را بدهند.

شفقت، تصریح کرد: امید می‌رود با ایجاد این زنجیره ارزش و پشتیبانی از دست‌اندرکاران زنجیره ارزش، سهم تجارت جهانی لرستان را افزایش دهیم و سهم کشاورزان نیز بالا رود

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا