سریال و انمیشن

بهترین بازی های رومیزی (برد گیم) برای کودکان و نوجوانان

بهترین بازی های رومیزی (برد گیم) برای کودکان و نوجوانان

بردگیم‌ها یا بازی‌های رومیزی، انواع بازی‌های الکترونیکی هستند که برای کودکان و نوجوانان طراحی شده‌اند. این بازی‌ها معمولا دارای ویژگی‌های ساده و چالش‌های مناسب برای گروه سنی کودکان و نوجوانان می‌باشند که اکنون تصمیم به معرفی بهترین بازی رومیزی برای کودکان خواهیم داشت.

اگر تصمیم دارید که از طریق برد گیم (Board Game) فرزندان خود را سرگرم کنید، باید بدانید که در این زمینه به بهترین برد گیم برای کودک اشاره نموده‌ایم که براساس آن می‌توانید لحظات خوبی را برای فرزند دلبندتان فراهم کنید. بردگیم‌ها به صورت خودکار و بر روی دستگاه‌های تبلت، موبایل یا کامپیوتر اجرا می‌شوند. بازی رومیزی برای کودکان عنوانی هستند که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و بخصوص والدین در تلاش هستند تا کودکانشان بهترین بازی‌ها را در این زمینه تجربه کنند.

فهرست مطالب

بازی رومیزی برای کودکان

بردگیم‌ها اهداف و کاربردهای متنوعی دارند

بهترین بازی های رومیزی (برد گیم) برای کودکان و نوجوانان

  • ترغیب به یادگیری: بردگیم‌ها می‌توانند به کودکان کمک کنند تا بازی‌های آموزشی را با شادی و سرگرمی تجربه کنند و مهارت‌های مختلفی را یاد بگیرند.
  • تقویت تفکر، حل مسئله و استدلال: بازی‌های کودکان معمولاً از کودکان خواستار تفکر، حل مسئله و استدلال منطقی می‌کنند که می‌تواند توانایی‌های شناورانه ذهنی آن‌ها را تقویت کند.
  • ترویج هماهنگی دست و چشم: بردگیم‌ها می‌توانند کودکان را در هماهنگی بین دست و چشم تقویت کنند و مهارت‌های ریاضی و مکانیکی آن‌ها را افزایش دهند.
  • ایجاد خلاقیت و تخیل: بازی‌های کودکان می‌توانند از خلاقیت و تخیل کودکان حمایت کنند و آن‌ها را به خلق ایده‌های جدید و خلاقانه ترغیب کنند.
  • انگیزه‌دهی: بردگیم‌ها می‌توانند کودکان را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را به انجام و تحقق اهداف تشویق کنند.

با توجه به این کاربردها، بردگیم‌ها یک ابزار آموزشی و سرگرمی موثر برای کودکان محسوب می‌شوند که به توسعه مهارت‌های مختلف ذهنی و اجتماعی آن‌ها کمک می‌کنند.

همچنین بخوانید :

بازی‌های بردگیم آموزشی، با هدف ترغیب کودکان به یادگیری مهارت‌های جدید و تقویت مهارت‌های موجود طراحی شده‌اند. این بازی‌ها اغلب دارای عناصر آموزشی، تعاملی و تفکری هستند که به کاربران کمک می‌کنند تا به صورت سرگرم‌کننده و جذاب مهارت‌های تازه یاد بگیرند. بهترین بازی‌های رومیزی (برد گیم) برای کودکان و نوجوانان به بخش‌های مختلف تقسیم بندی می‌شود که خانواده‌ها بتوانند آنچه که می‌خواهند را انتخاب نمایند، بازی‌های بردگیم بیشتر جنبه آموزشی دارند و کودکان با انجام بازی‌های مشخص شده می‌توانند تجربه‌های فوق العاده‌ای از گیم پلی‌ها بدست آورند.

نمونه‌هایی از بازی‌های بردگیم آموزشی

بازی‌های بردگیم آموزشی معمولاً به شکلی جذاب و مطبوع برای کودکان طراحی شده‌اند تا آن‌ها با لذت به یادگیری بپردازند و مهارت‌های جدیدی را به دست آورند. در عنوان بهترین بردگیم‌ها برای بازی کودکان کدامند؟ باید گفت عناوین بسیاری برای معرفی وجود داشته که هر کدام برتری‌های خاص خود را دارند و به نحوی پلیرهای بسیاری در اختیار دارند.

  • بازی‌های اعداد و ریاضی: این بازی‌ها کودکان را در یادگیری اعداد، انجام محاسبات ساده، حل مسائل ریاضی و تقویت مهارت‌های ریاضی حمایت می‌کنند.
  • بازی‌های زبان: بازی‌هایی که به کودکان کمک می‌کنند در یادگیری زبان‌های مختلف، مهارت‌های خواندن و نوشتن و تلفظ صحیح کلمات کمک کند.
  • بازی‌های علوم و طبیعت: این نوع بازی‌ها کودکان را با مفاهیم علمی و طبیعی آشنا می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های مرتبط با علوم و طبیعت را یاد بگیرند.
  • بازی‌های مهارتی: این بازی‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا مهارت‌های مختلفی مثل مدیریت زمان، حل مسائل، استدلال منطقی، هماهنگی دست و چشم و مهارت‌های اجتماعی را تقویت کنند.
همچنین بخوانید :

بهترین بازی‌های رومیزی (برد گیم) برای کودکان

بهترین بازی های رومیزی (برد گیم) برای کودکان و نوجوانان

امروزه ماهیت بردگیم بیشتر برای کودکان کارایی داشته است؛ زیرا اساس و ماهیت اصلی بازی‌ها با سلیقه و امیال شخصی نوجوانان و جوانان سازگاری کمتری داشته است. همین مورد سبب شده تا این عناوین بیشتر برای کودکان هیجان انگیز باشد و برای اشخاصی که در رده‌های سنی بالاتری قرار دارند، گزینه مناسبی برای سرگرمی محسوب نشوند. اما باز هم در پایان به بهترین بازی های رومیزی برای نوجوانان اشاره خواهیم داشت.

  • بیبی شارک: یک بازی جذاب و سرگرم‌کننده برای کودکان که در آن باید از ورود حیوانات دریایی محافظت کنند.
  • حیوانات خورشیدی: یک بازی آموزشی و پرحرکت که کودکان را با حیوانات و خواص آنها آشنا می‌کند.
  • مونوپولی جوان: نسخه ساده‌تری از بازی مونوپولی که باعث تقویت مهارت‌های مالی و تجاری کودکان می‌شود.
  • کانکشن 4: یک بازی ساده و جذاب که به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های تصمیم‌گیری و منطقی خود را تقویت کنند.
  • لوپینو: یک بازی انعطاف‌پذیر و آموزشی که به کودکان کمک می‌کند درک شکل‌ها و طرح‌ها را بهبود بخشند.
همچنین بخوانید :

بهترین بازی‌های رومیزی (برد گیم) برای نوجوانان

  • کتراکت: یک بازی استراتژیک برای 2 تا 5 نفر که باعث توانایی تصمیم‌گیری و بررسی مهارت‌های منطقی و ریاضی کودکان و نوجوانان می‌شود.
  • تیک تاک تو: یک نسخه سرگرم‌کننده و ساده از بازی تیک تاک تو که می‌تواند شعور منطقی و تفکر سریع کودکان را بهبود بخشد.
  • منچستر: یک بازی استراتژیک و پر جذاب برای کودکان و نوجوانان که مهارت‌های برنامه‌ریزی و انعطاف پذیری ذهنی را تقویت می‌کند.
  • دبل: یک بازی مهیج برای 2 تا 4 نفر که باعث تقویت حافظه و تمرکز کودکان و نوجوانان می‌شود.
  • ریسک: یک بازی استراتژیک و خوش سلیقه که باعث توسعه توانایی تحلیل و تصمیم‌گیری کودکان و نوجوانان می‌شود.

سخن پایانی

در آخر باید گفت سری بازی رومیزی برای کودکان (برد گیم برای کودک) دارای ویژگی‌های خاص می‌باشد باعث تقویت حافظه و علاقه‌مند شدن کودکان به یادگیری می‌شود، مهارت‌های تصمیم‌گیری بدون شک در همان ابتدا در کودکان به وجود خواهد آمد و با انعطاف پذیری و سری بازی‌های آموزش می‌توان گفت این بهترین انتخاب برای کودکان و نوجوانان خواهد بود. در همین راستا شما عزیزان می‌توانید دیدگاه و نظرات خود در این زمینه را برایمان ارسال کنید و اگر نقدی یا نظری نسبت به مقاله فوق داشته‌اید آن را برایمان به اشتراک بگذارید.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا