فناوری

اپل فاش می کند که پشتیبانی نرم افزاری از سری آیفون 15 کمتر از آن چیزی است که سامسونگ وعده داده است

اپل فاش می کند که پشتیبانی نرم افزاری از سری آیفون 15 کمتر از آن چیزی است که سامسونگ وعده داده است

خط مشی به‌روزرسانی نرم‌افزار اپل برای iPhone 15 Pro

اپل برای افشای به‌روزرسانی نرم‌افزار خود ساخته شده است. سیاست آیفون 15 پرو توسط رگولاتورهای بریتانیا. امنیت محصول و زیرساخت‌های مخابراتی (PSTI) شرکت‌های تولیدکننده، واردکننده یا توزیع‌کننده محصولات دارای قابلیت اینترنت را موظف می‌کند تا مدت زمان ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی برای محصولات خود را فاش کنند.  

این سازنده آیفون که یکی از این برندها است، دوره پشتیبانی محصول پرچمدار خود را فاش کرد: iPhone 15 Pro. این دوره پشتیبانی فقط حداقل 5 سال از اولین تاریخ عرضه (یعنی 22 سپتامبر 2023) است. بنابراین، آیفون 15 پرو می‌تواند تا 22 سپتامبر 2028 به‌روزرسانی شود. ما معتقدیم که این مورد برای سایر iPhone 15 قابل اجرا است. مدل ها.

Apple software update policy PSTi
منبع regulatoryinfoapplecom

این افشاگری توسط معاون مهندسی گوگل دیو کلایدرماچر اشاره شده است. در لینکدین پست، دیو خاطرنشان کرد که “دو سال کمتر از پرچمداران اندرویدی Google (Pixel) و سامسونگ است”.

<او با گفتن «زمان آن فرا رسیده است که اذعان کنیم iOS دیگر بهترین طول عمر امنیتی را در صنعت گوشی‌های هوشمند ارائه نمی‌کند. اندروید است.

برای زمینه، گوگل اعلام کرد که به مدت ۷ سال از سری پیکسل ۸ پشتیبانی خواهد کرد. این شامل آخرین سیستم عامل اندروید، به‌روزرسانی‌های امنیتی و کاهش ویژگی‌های مداوم است. بنابراین، Pixel 8 و Pixel 8 Pro می‌توانند انتظار به‌روزرسانی OTA را تا سال 2030 داشته باشند

به طور مشابه، سامسونگ همچنین با راه اندازی سری گلکسی S24 طول عمر پشتیبانی نرم افزار را از 5 سال به 7 سال افزایش داد. بنابراین، Galaxy S24، Galaxy S24 Plus و Galaxy S24 Ultra کاربران می توانند تا سال 2031 به روز رسانی دریافت کنند.

چرا پشتیبانی نرم افزار طولانی تر اهمیت دارد

    <پشتیبانی نرم‌افزار طولانی‌تر به این معنی است که ارزش بیشتری از تلفن بدست می‌آورید.

  • شاید آخرین ویژگی‌های تلفن‌های تازه راه‌اندازی شده را تجربه کنید. گوشی قدیمی شما این امر در صورتی امکان پذیر خواهد بود که سخت افزار مطابق با نیازهای ویژگی های نرم افزار آینده باشد. 
  • اگر دستگاه شما به موقع وصله های امنیتی دریافت کند، در برابر تهدیدات مخرب محافظت می شود. بنابراین، داده‌های شخصی یا حساس روی تلفن امن باقی می‌مانند.
  • همچنین وقتی برای فروش می‌روید به ارزش مبادله‌ای تلفن می‌افزاید. آی تی. 

باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل پس از حداقل دوره پشتیبانی چه می کند. از آنجایی که در گذشته پشتیبانی طولانی تری از آیفون های دیگر ارائه کرده است، بیایید امیدوار بمانیم. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا