آشپزی

تورتیلا ذرت خانگی پرش به دستور غذا

تورتیلا ذرت خانگی
پرش به دستور غذا

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. خط مشی افشای کامل من را بخوانید.

با طعم غیرقابل مقاومت تورتیلاهای ذرت خانگی تازه خداحافظی کنید و با خرید از فروشگاه خداحافظی کنید. چه سه شنبه تاکو باشد و چه یک جشن انچیلادا، شام‌های شما با مضمون مکزیکی در آستانه ارتقاء خوشمزه هستند!

کلاس

stack of homemade corn tortillas.

با بافت کمی جویدنی و لبه‌های ترد، تورتیلاهای ذرت خانگی تازه، شب تاکو متوسط ​​شما را از خوب به عالی تبدیل می‌کنند. نه تنها درست کردن آنها بسیار آسان است – فقط با سه ماده که یکی از آنها آب است – بلکه یک پروژه سرگرم کننده آشپزی DIY نیز هستند. من از پرس تورتیلای قدیمی برای شکل دادن به تورتیلاهای ذرت خود استفاده می کنم. این یک ابزار آشپزخانه نسبتا ارزان و سرگرم کننده است که فرآیند را سریع و آسان می کند. اما، اگر یکی ندارید، نگران نباشید – یک ظرف پخت شیشه ای یا بشقاب پای و کمی روغن آرنج به همان اندازه کار می کنند.

و اجازه دهید در شب تاکو متوقف نشویم—راه های بی پایانی برای استفاده از تورتیلاهای ذرت خانگی وجود دارد! از آنها به صورت پر شده و لول شده در انچیلاداهای مرغ یا انچیلاداهای گوشت گاو، ترد شده برای توستادا با انبوهی از غذاهای خوش طعم، یا در یک ظرف غذاخوری برای انچیلاداهای انباشته. آنها همچنین در سوپ تورتیلای مرغ یا برای تهیه چیپس تورتیلای خانگی

فوق العاده هستند.

فهرست مطالب

“بهترین و سریعترین دستور پخت تورتیلاهای آسان که طعم بسیار بهتری نسبت به هر چیزی که در فروشگاه خریداری شده است.”

کلی

چیزی که برای تهیه تورتیلاهای ذرت خانگی نیاز دارید

ingredients for homemade corn tortillas.

    برای اندازه‌گیری‌های دقیق به دستور پخت قابل چاپ بروید

    دستورالعمل های گام به گام

    مرحله 1: خمیر را درست کنید

    در یک کاسه متوسط، ماسا هارینا و نمک را با هم ترکیب کنید.

    masa harina and salt in bowl.

    1-1/2 فنجان آب گرم را اضافه کنید.

    با یک قاشق چوبی هم بزنید تا تمام آب جذب شود، سپس مخلوط را با دستان خود کار کنید و هر بار چند قاشق غذاخوری 1/2 فنجان آب اضافه کنید. هدف شما این است که به اندازه کافی آب اضافه کنید تا مخلوط شروع به تشکیل یک خمیر منسجم کند. اگر خمیر شروع به چسبیدن به دست‌هایتان کرد، یک یا دو ماسا هرینا دیگر اضافه کنید. بافت مورد نظر شما نرم است اما چسبناک نیست (شبیه به Play-Doh یا خمیر شیرینی شکری).

    rolling the dough into balls.

    مرحله 3: تورتیلاها را فشار دهید

    اگر از پرس تورتیلا استفاده می‌کنید، یک کیسه زیپ‌کی به اندازه گالن را در امتداد درزهای کناری و پایینی به وسط ببرید. شما باید با دو قطعه باقی بمانید که با آن هر طرف پرس را بپوشانید. هر یک از دو قطعه را برش دهید تا هر قطعه به اندازه ای بزرگ باشد که بالا و پایین پرس را بدون پلاستیک اضافی بپوشاند. این کار از چسبیدن گلوله‌های خمیر به پرس هنگام صاف کردن آن‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین باعث می‌شود خمیر صاف شده را به ورقه پخت منتقل کنید.

    tortilla press with ziplock bags.

    هر توپ خمیر را یکی یکی در مرکز پرس قرار دهید. پرس را ببندید و به آرامی به سمت پایین فشار دهید، دسته را نگه دارید و فشار محکمی وارد کنید. مراقب باشید که فشار زیادی وارد نکنید وگرنه تورتیلاها خیلی نازک می شوند. ممکن است لازم باشد چند تورتیلا آزمایشی درست کنید تا بفهمید چه مقدار فشار باید اعمال شود.

    اگر پرس تورتیلا ندارید، می توانید از یک ظرف پخت شیشه ای یا بشقاب پای برای فشار دادن تورتیلاها استفاده کنید. یک کیسه زیپ‌کی به اندازه گالن را در امتداد درزهای کناری و پایینی به وسط برش دهید تا دو تکه باقی بماند تا هر طرف خمیر را بپوشانید. یکی یکی، هر گلوله خمیر را بین ورقه های پلاستیکی قرار دهید و با استفاده از ظرف پخت، خمیر را به صورت دایره های نازک و صاف در آورید. این کمک می کند تا با فشار دادن، ظرف را به جلو و عقب برگردانید.

    flattened tortilla using baking dish.

    بعد از اینکه هر گلوله خمیر را به صورت تورتیلا صاف کردید، آن را با احتیاط به یک ورقه پخت پوشانده شده با کاغذ روغنی منتقل کنید. آنها را طوری بچینید که در یک لایه روی سینی فر قرار گیرند. دومین تکه کاغذ روغنی را روی لایه اول تورتیلاها بچینید و به همین ترتیب مرتب کنید تا همه گلوله های خمیر صاف شوند. برای اینکه تورتیلاهای صاف در حین کار خشک نشوند، یک حوله آشپزخانه مرطوب را روی تورتیلاهای پهن بدون پوشش قرار دهید. (در روش دیگر، می توانید این مرحله را نادیده بگیرید و فقط تورتیلاها را در حالی که آنها را فشار می دهید بپزید.)

    uncooked tortillas on baking sheet.

    مرحله 4: تورتیلاها را بپزید

    یک تابه متوسط ​​یا تابه چدنی را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. وقتی داغ شد، 1 تا 2 تورتیلا (بسته به بزرگی ماهیتابه‌تان) در تابه خشک بریزید و 60 تا 90 ثانیه بپزید.

    corn tortillas in skillet.60x
    تورتیلا ذرت خانگی پرش به دستور غذا 17

    با استفاده از کاردک، تورتیلاها را برگردانید و 60 تا 90 ثانیه دیگر بپزید یا تا زمانی که به رنگ طلایی خوب درآیند و چند ترک روی سطح مشاهده کنید. (می توانید از انگشتان خود برای برگرداندن تورتیلاها استفاده کنید، اما واقعا مراقب باشید که خود را نسوزانید!)

    tortillas flipped in skillet.

    تورتیلاها ممکن است در حین پختن حفره‌های هوایی تشکیل دهند – نگران نباشید، با سرد شدن باد می‌شوند. تورتیلاهای پخته شده را در بشقاب بریزید و با دستمال آشپزخانه بپیچید تا باقیمانده تورتیلاها پخته شوند. پیچیدن تورتیلاها با حوله به آنها اجازه بخار دادن می دهد که به نرم شدن بافت آنها کمک می کند.

    سوالات متداول

    آیا می توان تورتیلاهای ذرت را زودتر از موعد درست کرد؟

    بله، خمیر را می توان آماده کرد و روی آن را پوشاند. شمارنده تا یک روز جلوتر از زمان. در حالی که تورتیلاهای ذرت پخته شده بهتر است بلافاصله پس از پخته شدن خورده شوند، آنها را می توان تا 4 روز در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری کرد. قبل از استفاده، تورتیلاها را در یک تابه گرم کنید.

    آیا تورتیلاهای ذرت را می توان منجمد کرد؟

    بله، خمیر را می توان آماده کرد، به طور ایمن در پلاستیک بسته بندی کرد و در یک کیسه قابل مهر قرار داد و منجمد کرد. تا 3 ماه. خمیر را چند ساعت قبل از استفاده از فریزر خارج کنید و بگذارید روی پیشخوان یخ بزند. تورتیلاهای پخته شده را می توان به صورت جداگانه در پلاستیک بسته بندی کرد و تا 3 ماه منجمد کرد.

    آیا می توانم تورتیلا را بدون پرس تورتیلا درست کنم؟

    مطمئنا! در حالی که یک پرس تورتیلا می تواند فرآیند را سریعتر کند و به شما کمک کند تا تورتیلاهای نازک یکنواختی بدست آورید، لازم نیست. همانطور که در بالا نشان داده شده است، می توانید گلوله های خمیر را بین پلاستیک قرار دهید و با استفاده از یک ظرف پخت شیشه ای یا بشقاب پای فشار دهید. نکته کلیدی این است که فشار یکسانی اعمال کنید تا آنها را تا حد ممکن نازک کنید.

    < strong class="schema-faq-question">چگونه از پاره شدن تورتیلاهای ذرت هنگام تهیه انچیلادا و تاکو جلوگیری کنم؟

    شما نباید مشکل زیادی داشته باشید. با تورتیلاهای خانگی، اما تورتیلاهای ذرت معمولاً مستعد پارگی هستند. برای جلوگیری از این امر هنگام چرخاندن یا خم کردن تورتیلاهای ذرت برای انچیلادا و تاکو، ابتدا به انعطاف پذیری آنها کمک می کند. تکنیک اصلی من این است که هر تورتیلا را به آرامی با روغن از هر دو طرف بمالم. تورتیلاهای روغنی را روی یک بشقاب بریزید، روی آنها را با یک حوله کاغذی مرطوب بپوشانید و به مدت 60 تا 90 ثانیه در مایکروویو گرم کنید یا تا زمانی که نرم و انعطاف پذیر شوند.

    شما هم ممکن است دوست داشته باشید

    تورتیلاهای ذرت خانگی

    با خرید از فروشگاه خداحافظی کنید و به طعم مقاومت ناپذیر تورتیلاهای ذرت خانگی تازه سلام کنید. چه سه شنبه تاکو باشد یا یک جشن انچیلادا، شام‌های شما با مضمون مکزیکی در آستانه ارتقاء خوشمزه هستند!

    مواد تشکیل دهنده

    • 2 فنجان masa harina (معمولاً در بخش لاتین اکثر سوپرمارکت های بزرگ یافت می شود)
    • ½ قاشق چایخوری نمک
    • 1½ تا 2 فنجان آب گرم

    دستورالعمل ها

    1. در یک کاسه متوسط، ماسا هارینا و نمک را با هم ترکیب کنید. 1 ½ فنجان آب گرم را اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا تمام آب جذب شود.
    2. کار مخلوط را با دستان خود شروع کنید و هر بار چند قاشق غذاخوری ½ فنجان آب اضافه کنید. هدف شما این است که به اندازه کافی آب اضافه کنید تا مخلوط شروع به تشکیل یک خمیر منسجم کند. اگر شروع به چسبیدن به دست‌هایتان کرد، یک یا دو عدد ماسا هارینا دیگر اضافه کنید. بافتی که مد نظر شماست نرم است اما چسبناک نیست (شبیه به Play-Doh یا خمیر شیرینی شکری).
    3. خمیر را به تکه هایی به اندازه توپ گلف تقسیم کنید (هر کدام حدود 1½ اونس). باید آنقدر خمیر داشته باشید تا آن را به حدود 15 قسمت تقسیم کنید. هر قطعه را بین کف دست خود بچرخانید تا توپ های صافی تشکیل شود. (با این کار تورتیلاهایی با قطر 5 تا 6 اینچ درست می‌شوند.) روی گلوله‌های خمیر را با یک حوله آشپزخانه تمیز و مرطوب بپوشانید تا در حین کار خشک نشوند.
    4. اگر از پرس تورتیلا استفاده می کنید، یک کیسه زیپلاک به اندازه گالن را در امتداد درزهای کناری و پایینی به دو نیم کنید تا دو تکه باقی بمانند. برای پوشاندن هر طرف پرس. سپس هر یک از دو قطعه را بچینید تا هر قطعه به اندازه ای بزرگ باشد که قسمت بالا و پایین پرس را بدون پلاستیک اضافی بپوشاند. این کار از چسبیدن گلوله‌های خمیر به پرس در هنگام صاف کردن آن‌ها جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود خمیر صاف شده را به ورقه پخت منتقل کنید.
    5. هر گلوله خمیر را یکی یکی در مرکز پرس قرار دهید. پرس را ببندید و به آرامی به سمت پایین فشار دهید، دسته را نگه دارید و فشار محکمی وارد کنید. مراقب باشید که فشار زیادی وارد نکنید وگرنه تورتیلاها خیلی نازک می شوند. ممکن است لازم باشد چند تورتیلا آزمایشی درست کنید تا بفهمید چقدر باید فشار وارد کنید.
    6. اگر از یک ظرف پخت شیشه‌ای استفاده می‌کنید، یک کیسه زیپ‌دار به اندازه گالن را در امتداد درزهای کناری و پایینی به وسط برش دهید تا دو تکه باقی بماند. که هر طرف خمیر را بپوشاند. یکی یکی، هر گلوله خمیر را بین ورقه های پلاستیکی قرار دهید و از ظرف پخت برای فشار دادن خمیر به صورت دایره های نازک و صاف استفاده کنید. این کمک می کند که ظرف را هنگام فشار دادن به جلو و عقب براق کنید.
    7. بعد از اینکه هر گلوله خمیر را به شکل تورتیلا صاف کردید، آن را با احتیاط یا با انگشتان خود یا با استفاده از نیمه پایینی کیسه پلاستیکی به یک ورقه پخت پوشانده شده با کاغذ روغنی منتقل کنید. آنها را طوری بچینید که در یک لایه روی سینی فر قرار گیرند. دومین تکه کاغذ روغنی را روی لایه اول تورتیلاها بچینید و به همین ترتیب مرتب کنید تا همه گلوله های خمیر صاف شوند. برای جلوگیری از خشک شدن تورتیلاهای پهن شده در حین کار، یک حوله آشپزخانه مرطوب را روی تورتیلاهای پهن بدون پوشش قرار دهید. (در روش دیگر، می توانید این مرحله را نادیده بگیرید و فقط تورتیلاها را با فشار دادن آنها بپزید.)
    8. یک تابه متوسط ​​یا تابه چدنی را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. وقتی داغ شد، 1 تا 2 عدد تورتیلا (بسته به بزرگی ماهیتابه تان) در تابه خشک بریزید و 60 تا 90 ثانیه بپزید. با استفاده از کاردک، تورتیلاها را برگردانید و 60 تا 90 ثانیه دیگر بپزید یا تا زمانی که رنگ طلایی خوبی به خود بگیرد و چند ترک روی سطح آن مشاهده کنید. (می توانید از انگشتان خود برای برگرداندن تورتیلاها استفاده کنید، اما واقعا مراقب باشید که خود را نسوزانید!) تورتیلاها ممکن است در حین پختن حفره های هوایی تشکیل دهند – نگران نباشید، با سرد شدن باد می شوند.
    9. تورتیلاهای پخته شده را در بشقاب بریزید و با دستمال آشپزخانه بپیچید تا باقیمانده تورتیلاها پخته و آماده سرو شوند. پیچیدن آنها با حوله مرحله مهمی است زیرا به تورتیلاهای داغ اجازه می دهد به بخارپز ادامه دهند که بافت آنها را نرم می کند.
    10. تورتیلاها بهتر است بلافاصله پس از پخته شدن خورده شوند، اما می توان آنها را تا 4 روز در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کرد. تورتیلاها را قبل از استفاده برای مدت کوتاهی در تابه گرم کنید.
    11. دستورالعمل‌های آماده‌سازی/انجماد: خمیر را می‌توان تا 24 ساعت روی پیش‌خوان آماده و نگهداری کرد، روی پیش‌خوان نگهداری کرد یا تا 3 ماه منجمد کرد. برای یخ زدن، خمیر را محکم در پلاستیک بپیچید و در کیسه ای قرار دهید که در آن قابل بسته شدن است. خمیر را چند ساعت قبل از استفاده از فریزر خارج کرده و بگذارید روی پیشخوان یخ بزند. تورتیلاهای پخته شده را می توان به صورت جداگانه در بسته بندی پلاستیکی پیچیده و تا 3 ماه منجمد کرد.

    اطلاعات تغذیه

    طراحی شده توسط Edamam

    • اندازه سرو: ۲ تورتیلا
    • کالری: 119
    • چربی: 1 گرم
    • کربوهیدرات: 25 گرم
    • فیبر: 2 گرم
    • پروتئین: 3 گرم
    • سدیم: 76 میلی گرم

    این وب سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی نوشته و تولید شده است. من یک متخصص تغذیه معتبر نیستم و اطلاعات تغذیه ای موجود در این سایت توسط یک متخصص تغذیه یا سازمان غذا و دارو ارزیابی یا تایید نشده است. اطلاعات تغذیه ای به عنوان یک حسن نیت ارائه می شود و نباید به عنوان تضمین تلقی شود. داده ها از طریق یک ماشین حساب تغذیه آنلاین، Edamam.com محاسبه می شود. اگرچه من تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای انجام می دهم، اما این ارقام فقط باید به عنوان تخمین در نظر گرفته شوند. عوامل مختلفی مانند انواع محصول یا مارک های خریداری شده، نوسانات طبیعی در محصولات تازه، و نحوه پردازش مواد تشکیل دهنده، اطلاعات تغذیه موثر را در هر دستور غذایی تغییر می دهد. علاوه بر این، ماشین‌حساب‌های آنلاین مختلف بسته به منابع و الگوریتم‌های مربوط به تغذیه خود، نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند. برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات تغذیه ای در یک دستور غذا، باید با استفاده از ماشین حساب تغذیه دلخواه خود، اطلاعات تغذیه ای را با مواد اصلی استفاده شده در دستور غذای خود محاسبه کنید.

    نداشت قابل سازگاری بدون گلوتن

    تا جایی که من می دانم، همه مواد مورد استفاده در این دستور غذا بدون گلوتن هستند یا به طور گسترده در نسخه های بدون گلوتن موجود هستند. در بسیاری از غذاها گلوتن پنهان وجود دارد. اگر از یک رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی می کنید یا برای کسی که به گلوتن حساسیت دارد آشپزی می کنید، همیشه برچسب مواد خود را بخوانید تا مطمئن شوید که فاقد گلوتن هستند.

    مشاهده دستور العمل های بیشتر:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا