کسب و کار

چگونه با هوش مصنوعی مشتریان بالقوه خود را بهتر درک کنید [بینش های متخصص]

چگونه با هوش مصنوعی مشتریان بالقوه خود را بهتر درک کنید [بینش های متخصص]

وقتی به فروش فکر می کنم، دست دادن دوستانه، پچ پچ های پر جنب و جوش و جرقه ارتباط انسانی را به تصویر می کشم. به هر حال، این یک تجارت مردم محور است. متکی بر شهود، متقاعد کردن و ایجاد رابطه انسان است.

Understanding prospects AIدر نگاه اول، هوش مصنوعی ممکن است در اینجا نامناسب به نظر برسد. با این حال، در واقع می‌تواند به ما درک بهتری از چشم‌اندازهایمان بدهد و این ارتباط انسانی را قوی‌تر کند.

در اینجا، با رهبران برتر فروش صحبت کردم تا یاد بگیرم چگونه هوش مصنوعی را برای درک بهتر مشتریان احتمالی، هدایت مکالمات موثرتر و کسب نتایج بیشتر یاد بگیرم.

Download Now: The State of AI in Sales [2023 Report]

چگونه هوش مصنوعی می تواند به شما در درک بهتر مشتریان بالقوه کمک کند

1. هوش مصنوعی می تواند قصد و انگیزه خریدار را اندازه گیری کند.

همه سرنخ ها یکسان ایجاد نمی شوند. دانستن اینکه کدام یک را باید پرورش دهید به غریزه روده بستگی دارد – اما این به تنهایی کافی نیست. اینجاست که هوش مصنوعی وارد عمل می شود.

“نیت خریدار به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها نگاه می‌کند، از جمله تعاملات وب‌سایت، تعامل محتوا، و فعالیت ایمیل،” ویکتور آنتونیو، نویسنده، سخنران و میزبان فروش به من گفت پادکست نفوذ.

این اقدامات عینی – مانند ثبت‌نام مشتری برای پیشنهاد محتوا – می‌تواند نشانه‌ای از قصد مثبت باشد. اما هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل احساسات یک قدم جلوتر می‌رود.

“اکنون می‌توانید تجزیه و تحلیل احساسات همه مبادلات متن، ایمیل و صدا را لایه‌بندی کنید تا دمای احساسی خریدار را به دست آورید. قصد خریدار یک عملکرد چپ مغز است که به موجب آن مشتری در حال ارزیابی منطقی است. تجزیه و تحلیل احساسات، در آنتونیو می افزاید: از سوی دیگر، سطح انگیزه مغز راست را اندازه گیری می کند.

Victor Antonio: how to use AI to understand your prospects

2. با درک بهتر انگیزه خریدار، نمایندگان فروش می توانند رویکرد خود را اصلاح کنند.

“هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل الگوهای متن و گفتار می‌تواند لحن، خلق و خو و احساسات مشتریان احتمالی را تشخیص دهد،” رزماری سالم، متخصص هوش مصنوعی، سخنران، نویسنده، و بنیانگذار COE به مدیر عامل آژانس، به من گفت. “این به متخصصان فروش اجازه می دهد تا رویکرد خود را تنظیم کنند و ارتباطات عمیق تری با مشتریان بالقوه برقرار کنند.”

Rosemary Salem: how to use AI to understand your prospects

در عمل، این ممکن است به معنای تغییر لحن ایمیل، زمان تماس، یا نوع محصول یا ویژگی برجسته شده در یک آهنگ باشد. در نهایت، این نوع بینش می‌تواند به نمایندگان فروش کمک کند تا با مشتریان بالقوه طنین‌اندازی عمیق‌تری داشته باشند، اعتماد را افزایش دهند، و در نتیجه، پتانسیل فروش را افزایش دهند.

برای برداشتن یک قدم جلوتر، نمایندگان فروش حتی می‌توانند با ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی نقش بازی کنند تا سطح خود را کامل کنند.

سالم به من می‌گوید، “ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند بازخورد بلادرنگی را به متخصصان فروش در مورد مهارت‌های ارتباطی‌شان ارائه دهند، و به زمینه‌هایی برای بهبود اشاره کنند. این فرصتی را برای متخصصان فروش فراهم می‌کند تا رویکرد خود را اصلاح کنند و مهارت‌های خود را تقویت کنند.”

ابزاری مانند PitchMonster را در نظر بگیرید . با استفاده از این ابزار، نمایندگان فروش می توانند بیش از 40 سناریو فروش رایج را ایفا کنند. سپس از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل عملکرد آن‌ها استفاده می‌کند و به نماینده‌ها عکس فوری دقیقی از واژگان، کلمات پرکننده و روش‌شناسی آنها می‌دهد.

.

Screenshot 2023-09-05 at 10.48.23 AM-1

(منبع تصویر)

3. هوش مصنوعی می تواند دسترسی شخصی تر را ایجاد کند.

“همانطور که از هوش مصنوعی برای درک بهتر رفتار مشتریان بالقوه خود استفاده می کنیم، به آینده ای نزدیک می شویم که در آن فروش به جای یک پیشنهاد یکسان، به گفتگوی متناسب با فرد تبدیل می شود.” Leon Basin، مدیر فروش در SlingShot ConnectionS، به من گفت.

این روزها، شخصی‌سازی در همه جا وجود دارد. وقتی نتفلیکس را باز می کنیم، لیستی از توصیه های فیلم را می بینیم که از تاریخچه تماشای ما الهام گرفته شده است. وقتی ایمیلی را باز می کنیم، اغلب با نام از ما استقبال می شود. این منطقی است که بخش فروش از همین روش پیروی کند.

Leon Basin: how to use AI to understand your prospects

البته، شخصی‌سازی در مقیاس آسان نیست، اما هوش مصنوعی می‌تواند کمک کند.

الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند داده‌های تاریخی را درباره یک مشتری بالقوه، از جمله تاریخچه خرید، تعاملات آنلاین، و موارد دیگر جمع‌آوری کنند. این به متخصصان فروش بینش عملی برای هدایت مکالمات مؤثرتر ارائه می دهد.

به عنوان مثال، دان تایر، مدیر فروش در ChatSpot برای کشف اطلاعات کلیدی در مورد مشتریان احتمالی قبل از تماس.

او به من گفت، “من چهار بار در ساعت از ChatSpot برای دسترسی به اطلاعاتی استفاده می‌کنم که به فرآیند فروش کمک می‌کند. به عنوان مثال، قبل از اینکه به مشتری احتمالی ایمیل بزنم، از آن برای یافتن اخبار شرکت و فناوری‌هایی که استفاده می‌کنند استفاده می‌کنم.”

image (4)-Sep-05-2023-03-26-39-1938-PM

شروع به کار با ChatSpot

4. هوش مصنوعی می‌تواند نیازهای مشتری را پیش‌بینی کند و به پیشبرد معاملات کمک کند.

“هوش مصنوعی سازمان‌های فروش و بازاریابی B2B را قادر می‌سازد تا به داده‌های مربوط به خریداران خود دسترسی داشته باشند که قبلاً در دسترس نبودند. با این داده‌ها، شرکت‌ها بهتر می‌توانند نیازهای مشتریان خود را پیش‌بینی کنند و از آنها فراتر بروند،” متیو بومن، معاون رشد جهانی و مدیر بازاریابی در عملکرد از راه دور، به من گفت.

او ادامه می‌دهد، “با این هوشمند، فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند مجموعه‌ای از گزینه‌ها، پیشنهادات و ارتباطات مرحله بعدی را برای کمک به راهنمایی مشتریان احتمالی به مرحله بعدی در سفر خریدار فراهم کند.”

Matthew Bowman: how to use AI to to understand your prospects

برای اینکه این استراتژی کار کند، به محتوای شخصی سازی شده در حالت آماده نیاز دارید – که حوزه دیگری است که هوش مصنوعی می تواند به آن کمک کند.

“توانایی تولید محتوای شخصی‌شده با هوش مصنوعی، نشان دادن دقیقاً آنچه که در هر مرحله از سفر خود نیاز دارند – مانند داشتن یک خریدار شخصی برای هر خریدار بالقوه است،” اد راس، مشاور، سخنران و مدیر عامل CoreAI، به من گفت.

همانطور که یک خریدار شخصی سبک، اندازه، اولویت‌ها و نیازهای شما را می‌فهمد – و سپس موارد را بر اساس آن توصیه می‌کند – یک هوش مصنوعی می‌تواند ترجیحات خریدار بالقوه را “درک” کند، فرآیند خرید و نیازها را مرحله‌بندی کند و محتوای مناسب را ارائه دهد. در زمان مناسب.

راس همچنین اشاره می کند که زمان بندی در اینجا مهم است. نزدیک شدن به مشتری بالقوه خیلی زود ممکن است تهاجمی یا بی ربط باشد. دیر نزدیک شدن به آنها ممکن است به معنای از دست دادن آنها در برابر یک رقیب باشد. هوش مصنوعی به نمایندگان فروش کمک می کند در زمان مناسب دست به کار شوند.

به قول خودش: “با هوش مصنوعی، درک مشتری بالقوه شما به این است که نه تنها پیش‌بینی کنید چه کسی خرید می‌کند، بلکه زمانی که آنها برای خرید آماده هستند و آماده شدن برای ارائه دارایی‌های مناسب است تا بتوانند به محصول شما دست یابند. ، راه حل یا سرویس.”

Ed Ross: how to use AI to understand your prospects

بازگشت به شما

ازدواج فروش و هوش مصنوعی فرصتی برای ارتباطات عمیق‌تر، بینش دقیق‌تر و رویکردهای شخصی‌تر فراهم می‌کند. همانطور که دنیای فروش به تکامل خود ادامه می‌دهد، یک چیز روشن است – موفق‌ترین استراتژی‌های فروش آن‌هایی خواهند بود که بهترین‌های هر دو جهان را در اختیار بگیرند.

New call-to-action

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا