سلامت

هر آنچه باید در مورد آزمون گاتری بدانید

هر آنچه باید در مورد آزمون گاتری بدانید

هر آنچه باید در مورد آزمون گاتری بدانید

در فرانسه، هنگام تولد یک کودک، غربالگری نوزادان، که تست گاتری نیز نامیده می شود، به والدین جوان ارائه می شود تا بالقوه بیماری نادر، شدید یا ژنتیکی در نوزادان. این آزمایش چگونه انجام می شود؟ چه چیزی را تشخیص می دهد؟ پزشکان در همه چیز را به شما می‌گویند.

آزمایش گاتری چیست؟

آزمایش د گاتری که به آن بلاتر نوزادی نیز می‌گویند تست، یک روش غربالگری است که با هدف شناسایی پاتولوژی های خاص نادر در نوزادان در اولین فرصت ممکن به منظور شروع درمان حتی قبل از ظهور اولین علائم بیماری انجام می شود. این دارو در روزهای پس از تولد به والدین جوان ارائه می‌شود.

تشخیص هر چه زودتر بیماری به جلوگیری از بروز علائمی که می‌توانند رشد مناسب بیماری را کند کنند، کمک می‌کند. کودک و باعث عواقب شدید می شود.

چرا آزمایش گاتری انجام شود؟

آزمایش گاتری امکان غربالگری 6 مورد نادر را فراهم می کند. بیماری های ژنتیکی که می تواند برای کودک و رشد آینده او خطرناک باشد. می‌تواند موارد زیر را تشخیص دهد:

  • فنیل کتونوری (خطر عقب ماندگی ذهنی شدید و عوارض عصب و روان );
  • کم کاری مادرزادی تیروئید (خطر عقب ماندگی ذهنی شدید ناشی از نقص عملکرد غده تیروئید);
  • هیپرپلازی مادرزادی آدرنال (خطر تولید ناکافی آدرنال هورمون هایی که می توانند باعث ایجاد کم آبی شدید حاد و ناهنجاری های رشدی اندام تناسلی خارجی);
  • la بیماری سلول داسی شکل (خطر کم خونی مداوم، از عوارض عروقی و عفونت های مکرر)؛
  • فیبروز کیستیک (خطر عفونت‌های تنفسی شدید و عوارض-هاضمه);
  • و از اول دسامبر ، 2020، کمبود MCAD (خطر هیپوگلیسمی، اختلالات ریتم قلب و آسیب عصبی حاد).

آزمایش نوزاد در روزهای اول زندگی این امکان را به شما می دهد که در صورت مشاهده یک ناهنجاری، متخصصان بهداشت به درمان آسیب شناسی در اسرع وقت و اطمینان از پیگیری مناسب پس از آن کمک کنند.

آیا آزمایش گاتری اجباری است؟

غربالگری بیولوژیکی نوزادان اجباری نیست. با این حال، به والدین جوان به شدت توصیه می شود که این کار را انجام دهند. در صورت امتناع، والدین باید اعلامیه ای مبنی بر عدم تمایل به غربالگری نوزاد را امضا کنند.

اما توجه داشته باشید که متخصصان بهداشت تحت شرایط زیر هستند. الزام به ارائه غربالگری پس از تولد کودک.

آزمایش گاتری چگونه انجام می شود؟

غربالگری نوزادان معمولاً 72 ساعت پس از تولد نوزاد انجام می شود، اگرچه در برخی موارد می توان آن را تا 48 ساعت پس از زایمان انجام داد.

The Guthrie. آزمایش را نمی توان زودتر انجام داد، و به دلایل خوب، کودک باید تغذیه به منظور جلوگیری از نتایج مثبت کاذب احتمالی.

این آزمایش در خود زایشگاه و بر اساس روش نمونه گیری خون انجام می شود. پزشک در واقع چند قطره خون (9 قطره برای به دست آوردن نتایج کافی است) از پاشنه یا پشت دست کودک می گیرد. این چند قطره سپس روی یک بشقاب یا روی کاغذ لکه گذاشته می شود و برای تجزیه و تحلیل در آزمایشگاه.

چگونه خیلی قبل از اینکه نتایج را دریافت کنم؟

نتایج آزمون گاتری معمولاً در عرض دو هفته به دست می آید.
این موارد فقط در صورت بروز مشکل به والدین اطلاع داده می شود.

از سوی دیگر، در صورتی که آزمایش وجود یک ناهنجاری را تشخیص دهد، والدین باید با یک متخصص اطفال از مرکز منطقه ای غربالگری نوزادان به منظور تعیین وقت ملاقات در یک مرکز تخصصی تماس گرفته شده است.

شما می خواهید با یک متخصص بهداشت بیشتر در اطلاعیه بیماری غربالگری شده در بدو تولد و پزشک معالج در دسترس نیست؟ در ، پزشکان اطفال 7 روز در هفته از ساعت 7 صبح تا نیمه شب آماده هستند.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا