اخبار روز

۱۲ هزار ناظر بر انتخابات مجلس در آذربایجان غربی نظارت دارند

۱۲ هزار ناظر بر انتخابات مجلس در آذربایجان غربی نظارت دارند

۱۲ هزار ناظر بر انتخابات مجلس در آذربایجان غربی نظارت دارند

به گزارش خبرنگار خالق، حجت السلام سید ابوالقاسم موسوی عصر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه که به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان برگزار شد، اظهار کرد: در برگزاری انتخابات مجلس ۱۲ هزار ناظر فعال و ۱۰ هزار ناظر ذخیره مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه در ۱۹ مردادماه، پیش ثبت‌نام انتخابات توسط نامزدها به مدت یک هفته انجام خواهد شد، افزود: یکی از وظایف مهم دفاتر شورای نگهبان، آموزش ناظران انتخابات است؛ لذا شبکه نظارت استان افراد آموزش‌دیده هستند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه شورای نگهبان یک نهاد حزبی، جناحی و سیاسی نیست؛ بلکه حافظ آرا مردم در انتخابات مختلف است افزود: بررسی صلاحیت نامزدها بادقت انجام خواهد شد تا حقی از نامزدهای انتخاباتی در استان ضایع نشود.

رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان غربی افزود: شبکه نظارت بر انتخابات در کشور کاملاً مردمی است و افراد مورداعتماد انتخاب، جذب و به‌عنوان عضو رسمی شبکه نظارت ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ اصل قانونی اساسی به جایگاه، وظایف و اهمیت شورای نگهبان پرداخته است، گفت: بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی از نظر نبود مغایرت با احکام و قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات سه وظیفه مهم این نهاد است.

حجت السلام موسوی اظهار کرد: از ماه‌های قبل با شروع روند اجرایی انتخابات هماهنگی بین دفاتر نظارت شورای نگهبان و عوامل اجرایی برای نظارت بر روند انتخابات انجام و تمهیدات لازم صورت گرفته است.

لزوم نظارت دقیق بر صلاحیت نامزدهای انتخاباتی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه نیز در این دیدار با اشاره به تأسیس نهادهای انقلابی از جمله شورای نگهبان توسط بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران گفت: امام با درایت، هوشمندی و دوراندیشی که داشتند اقدام به تأسیس نهادهای مختلف انقلابی کردند که از جمله مهم‌ترین آنها شورای نگهبان است.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی با اشاره به جایگاه حقوقی و فقهی شورای نگهبان در حفظ و حراست از قانون اساسی و نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی و از سویی نظارت بر روند صحیح انتخابات افزود: شورای نگهبان در صحت و سلامت برگزاری انتخابات شورای نگهبان نقش اساسی دارد و در واقع از آرای مردم حفاظت می‌کند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت برگزاری انتخاباتی پرشور و یاس دشمنان از این موضوع تصریح کرد: دشمنان همواره بر طبل یاس و ناامیدی می‌کوبند و مردم را از حضور در انتخابات باز می‌دارند؛ اما ما شاهد هستیم که هرساله مردم پرشورتر از سال‌های گذشته در انتخابات شرکت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه همچنین بر نظارت دقیق بر صلاحیت نامزدهای انتخاباتی تأکید کرد و گفت: باید توجه داشت که قضاوت‌ها برای احراز صلاحیت نامزدها بادقت هرچه بیشتر انجام شود تا حق‌الناسی در میان نباشد و حقی از نامزدها ضایع نشود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان این مجلس برگزار خواهد شد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا