درهم برهم

من تایید شده ام، پس هستم!

من تایید شده ام، پس هستم!

ما به عنوان انسان از روز اول وجود خود نیازمند تایید بوده ایم. داشتن این نیاز تا حدی می تواند فرد را برای موفقیت ترغیب کند. احساس بیش از حد این عاطفه می تواند فرد را به سمت تحقق خواسته های دیگران سوق دهد. پس چه چیزی باعث می شود که ما این نیاز به تایید را احساس کنیم؟ با این چگونه روبرو میشوید؟ چه زمانی باید در این مورد کمک بگیریم؟ در اینجا جزئیات آمده است.

Onaylanıyorum o halde varım!

من تایید شده ام، پس هستم!

ابتدا، به این فکر کنید که چرا هوس تایید دارید. از دریافت تاییدیه از طرف دیگر چه چیزی به دست می آورید و از عدم دریافت آن چه چیزی را از دست می دهید؟ آخرین باری را که کاری برای جلب رضایت انجام دادید به یاد بیاورید. افکاری را که به ذهنتان می رسد فهرست کنید. و سعی کنید موارد غیر واقعی را پیدا کنید. چند جمله مثال که ممکن است به شما کمک کند:

«اگر من آنطور که دیگران می خواهند رفتار نکنم، آنها مرا نمی پذیرند. اگر امتناع کنم، طرد می شوم.

«من هم قدرت اعتراض ندارم.»

“آنها می دانند چه چیزی بهتر است.”

“اگر من اینگونه رفتار کنم، آنها مرا بیشتر دوست خواهند داشت.”

شما ممکن است این و بسیاری از افکار دیگر مانند این را داشته باشید. حالا ببینید این افکار چقدر منطقی هستند. آیا افرادی که اگر در غیر این صورت رفتار کنید شما را طرد می کنند واقعاً در زندگی شما جایگاهی دارند؟ آیا شما آن را کمتر دوست دارید؟ چقدر منطقی است که ارزش یک فرد را با تعداد تاییدیه هایی که دریافت می کند اندازه گیری کنیم؟ پاسخ شما احتمالاً منفی است.

چرا چنین احساسی داریم؟

شما دلیل این احساس نیستید، اما این انتخاب شماست که اینگونه زندگی کنید. پایه های این نیاز به دوران کودکی برمی گردد. به عنوان یک کودک، ممکن است زمانی که مطابق میل رفتار می کنید، توجه مثبت و پذیرش مشروط دریافت کرده باشید. این ممکن است به مرور زمان به رفتار خودکار شما تبدیل شده باشد. سپس ممکن است زمان آن رسیده باشد که انواع رفتارهای متضاد خود را خودکار کنید. این ممکن است در ابتدا شما را ناراحت کند. اما این به معنای سود در دراز مدت است.

نیاز به تایید نیز در سلسله مراتب نیازهای مزلو یک نیاز است. سفر شما به سوی خودشکوفایی است. هنگامی که نیازهای اولیه شما برآورده شد، به سمت هرم می روید. البته، شما باید نیاز خود را برای تایید برآورده کنید. اما شما می توانید این را همانطور که هستید به دست آورید، همانطور که برای خواسته های خود تلاش می کنید. برای تایید نجنگید برای رویاهای خودت بجنگ همانطور که شما این را به دست می آورید، تایید به دنبال دارد. اگر قدرت انجام این کار را در خود نمی بینید، می توانید از یک متخصص کمک بگیرید که به شما کمک می کند پتانسیل های خود را آشکار کنید. و در نهایت، از خود غافل نشوید و هرگز از خود دست نکشید.

آموزش همدلی چیست؟ پیشنهادهایی برای آموزش همدلی

ناشناس. نویسنده ناشناخته است یا دیگر نویسنده ای در مجله İndigo نیست.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا