سلامت

مردان در مقابل زنان: چه کسی بیشتر به درد حساس است؟

مردان در مقابل زنان: چه کسی بیشتر به درد حساس است؟

مردان در مقابل زنان: چه کسی بیشتر به درد حساس است؟

تأیید شده در 03/05/2022 توسط PasseportSanté

Hommes vs. Femmes : qui est le plus sensible à la douleur ?

در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، اینسرم فرضیه حساسیت متفاوت به درد بسته به جنسیت را مطرح کرد.

تحقیق از قبل در گذشته شروع شده است

درد مزمن.

این دردهای پایدار و طولانی مدت با افزایش سن افراد بیشتری را تحت تاثیر قرار می دهند. پس از آن نتیجه این بود که درد مزمن اغلب توسط زنان تجربه می‌شود.

Inserm گزارش می‌دهد که هر دو جنس در سطح جهانی به یک شکل با درد کنار نمی‌آیند. . زنان رنج‌هایی را تجربه می‌کنند که مردان نمی‌توانند تجربه کنند، مانند درد قاعدگی، اما همچنین اندومتریوز.

” همچنین دردهای مشترکی برای هر دو جنس وجود دارد، اما در زنان غالب است: به عنوان مثال، این مورد در مورد فیبرومیالژیا که 1.6 درصد از جمعیت فرانسه را تحت تاثیر قرار می دهد.

ترشح هورمون است. همچنین تفاوتی که می‌تواند منجر به درمان متفاوت درد بسته به جنسیت شود.

در مردان، تستوسترون به بدن اجازه می‌دهد تا درد را کاهش دهد. در زنان، استروژن اثر معکوس خواهد داشت، این هورمون حساسیت به درد و در نتیجه اثرات دومی را افزایش می دهد.

آزمایش های انجام شده بر روی موش

“واقعیت این است که ما هنوز از درک مکانیسم های اساسی این حساسیت متفاوت بر اساس جنسیت فاصله داریم”

، Gisèle Pickering اضافه می کند.

برای مطالعه این تفاوت در درمان، محققان جوندگان را مورد بررسی قرار دادند که علاقه اصلی آنها پاسخ به مراقبت بر اساس جنسیت بود.

اگر درد به گونه‌ای متفاوت درک می‌شود، آیا درمان نیز وجود دارد؟ این سؤالی است که دانشمندان از خود پرسیدند.

برای انجام این کار، آنها زمان تأخیر شروع یک رفلکس در مواجهه با یک محرک دردناک را تجزیه و تحلیل کردند.

“در آزمایش‌های ما، اثرات ضددردی مورفین با توجه به جنسیت موش‌ها متفاوت است: ماده‌ها به طور قابل‌توجهی نسبت به نرها به مورفین نیاز دارند. یانیک گومون، محقق مؤسسه علوم اعصاب سلولی و یکپارچه در استراسبورگ، توضیح می دهد که همان اثر ضد درد”.

این توسط یک توضیح داده شده است. مولکول: مورفین-3-گلوکورونید یا M3G. دومی حساسیت بدن به درد را افزایش می‌دهد و در زنان پس از تزریق مورفین در دوزهای بالاتر یافت می‌شود.

M3G به مرور زمان قدرت مورفین را کاهش می‌دهد و توسط ماده ها به شدت ترشح می شود.

دانشمندان همچنین متوجه شده اند که وقتی مرفین به طور منظم تزریق می شود، مورفین اثر خود را در 6 روز برای زنان از دست می دهد، در 9 روز. برای نرها.

نتیجه گیری قابل اعتماد؟

در موش ها، مورفین در موش ها عمل نمی کند. به همین ترتیب اگر به ماده یا مرد تزریق شود. برای انسان‌ها، مانند وزن، ممکن است لازم باشد دوزها بر اساس جنسیت بیمار تغییر کنند.

در مواجهه با ژیزل پیکرینگ پاسخی به این موضوع دارد: “مطالعات بالینی در مقیاس بزرگ در آینده برای درک بهتر علاقه مندی یا عدم تعدیل دوز برای مدیریت بهتر درد ضروری است. »


این مطالعات انجام شده است، اما مطالعه درد عاملی دشوار است. بسته به سن یا وزن افراد مورد بررسی بسیار متفاوت است، تنوعی که مانع از دستیابی این مطالعات قبلی به هر گونه اطمینانی شده است.

درد نیز دشوار است. برای تعیین کمیت و توسط همه به یک شکل احساس نمی شود. با وجود این، طبق گفته یانیک گومون، “در یک زمان” لازم است “مراقبت های پزشکی زنان در مقایسه با مردان” بررسی شود.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا