طرز تهیه خورش قارچ

خورشت قارچ ساده طرز تهیه خورش قارچ و سیب زمینی طرز تهیه خورش قارچ بدون گوشت فیلم طرز تهیه خورش قارچ و مرغ طرز تهیه خورش قارچ و مرغ با شیر

خورشت قارچ یکی از خورشت‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی نرم و سبک دارد و خیلی راحت و سریع پخته می‌شود، این غذای خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی بسیار مناسب و شیک است و با مواد اولیه ساده و در دسترسی آماده و تهیه می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه خورش قارچ در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ خرد شده ۵۰۰ گرم
قارچ ۱ بسته
پیاز متوسط ۱ عدد
آرد ۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
زعفران به مقدار لازم

 دستور پخت خورش قارچ

مرحله اول

ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند، سپس سینه مرغ را در اندازه‌های کوچک و هم اندازه خرد کنید.

مرحله دوم

بعد مرغ‌ها را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا همه قسمت‌های آن‌ها سرخ شود و سپس نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد یک لیوان آب روی خورشت بریزید و اجازه دهید تا به مدت یک ساعت مرغ‌ها خوب بپزند.

مرحله سوم

در این فاصله قارچ‌ها را تمیز بشورید و خشک کنید و به شکل حلقه‌ای خرد کنید، بعد در یک تابه مقداری کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب و داغ شود و سپس قارچ‌ها را در تابه بریزید و هم بزنید تا همه آن‌ها تفت داده شوند.

مرحله چهارم

وقتی طعم و عطر کره کاملا به خورد قارچ‌ها رفت یک قاشق آرد را به قارچ‌ها اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و بعد به خورشت اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و سپس درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا خورشت بپزد.

مرحله پنجم

بعد از تقریبا ده دقیقه خورشت قارچ آماده است و می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید، سپس در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد وقتی آب شروع به جوشیدن کرد برنج‌های خیس کرده را به آن اضافه کنید.

مرحله ششم

سپس اجازه دهید تا برنج‌ها به مدت ۷ تا ۸ دقیقه در آب بجوشند و کمی نرم شوند و بعد آن‌ها را آبکش کنید و در یک قابلمه دیگر مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد برای ته دیگ، یک سیب زمینی را حلقه‌ای برش بزنید.

مرحله هفتم

سیب‌زمینی‌ها را در کف قابلمه بچینید و بعد برنج‌ها را روی آن‌ها بریزید و درب قابلمه را با دم‌کنی ببندید و اجازه دهید تا برنج به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد و خوب بپزد، سپس برنج را از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسب بکشید.

مرحله هشتم

بعد مقداری زعفران را در یک ظرف کوچک بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا کامل دم بکشد و غلیظ شود، سپس زعفران دم‌کرده غلیظ را روی برنج بریزید و آن را تزئین کنید و بعد خورشت قارچ را هم در ظرف مناسب بکشید. در آخر خورشت قارچ را همراه با پلو زعفرانی و ته دیگ و سالاد و ترشی و انواع دورچین به عنوان یک غذای شیک و خوش طعم سرو کنید.