سلامت

تحریک عمیق مغز در طول خواب حافظه را تقویت می کند و ممکن است خطر زوال عقل را کاهش دهد

تحریک عمیق مغز در طول خواب حافظه را تقویت می کند و ممکن است خطر زوال عقل را کاهش دهد

srcw.com/ post.medicalnewstoday.com/wp-content/uploads/sites/3/2023/06/Deep-brain_stimulation_GettyImages1241068112_Header-1024×575.jpg?w=1845 879w” media=”(min-8impthg) “//i0.wp.com/post.medicalnewstoday.com/wp-content/uploads/sites/3/2023/06/Deep-brain_stimulation_GettyImages1241068112_Header-1024×575.jpg?w=11528″t al=”11528&h”t تحریک عمیق مغز دریافت می کند” class=”css-1jytyml”/>اشتراک گذاری در Pinterest/span>
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تحریک عمیق مغز که در طول عمیق‌ترین چرخه خواب اعمال می‌شود، توانایی مغز را برای ساختن خاطرات بهبود می‌بخشد. لی نش/ واشنگتن پست/ گتی ایماژ
  • خواب برای سلامتی و تندرستی کلی ضروری است.
  • تحقیقات قبلی خواب خوب را با فواید بی شماری مانند بهبود حافظه و شناخت مرتبط می داند.
  • محققان دانشگاه تل آویو و UCLA Health اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چگونه مغز حافظه را در طول خواب تثبیت می کند، کشف کرده است.
  • دانشمندان دریافتند که تحریک عمیق مغز در طول عمیق ترین چرخه خواب، توانایی مغز را برای ساختن خاطرات بهبود می بخشد. /strong>

خواب بخش مهمی از فرآیند روزانه بدن است و برای سلامتی ضروری است.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که خواب کافی به حفظ وزن سالم، بهبود سلامت روان، و کاهش التهاب.

به علاوه ، خواب نقش مهمی در تقویت حافظه. در واقع، مطالعات گذشته نشان داده‌اند که اختلالات خواب می‌توانند خطر توسعه زوال عقل.

اکنون، محققان دانشگاه تل آویو و UCLA Health شواهدی یافته‌اند که از نظریه غالب حمایت می‌کند. چگونه مغز حافظه را در طول خواب تثبیت می کند.

علاوه بر این، دانشمندان دریافته اند که تحریک عمیق مغز وقتی فردی در بخشی از چرخه خواب شناخته شده است. زیرا خواب عمیق توانایی مغز را برای خاطره‌سازی بهبود می‌بخشد.

این مطالعه اخیراً در مجله علوم اعصاب طبیعت hl-trusted-source>.

هنگامی که شخصی می‌خوابد، بدنش از بین می‌رود. چهار مرحله مختلف:

  • مرحله 1: زمانی که فرد شروع به به خواب رفتن می کند و شامل نور می شود حرکت غیر سریع چشم (REM) خواب.
  • مرحله 2: خواب عمیق غیر REM به عنوان خواب بدن به آرام شدن ادامه می دهد.
  • مرحله 3: مرحله خواب عمیق غیر REM و طولانی ترین مرحله خواب است.
  • مرحله 4: قوی> خواب REM — زمانی که فرد بیشترین رویاهای واضح و نزدیکترین مرحله به بیدار شدن است.

به طور معمول حدود یک ساعت از سقوط طول می کشد. در خواب برای اینکه فرد وارد مرحله خواب عمیق شود. بیدار شدن در این مرحله برای فرد بسیار سخت است.

در طول خواب عمیق، امواج مغزی در کمترین حالت خود هستند و به مغز اجازه می‌دهند تا استراحت کند و بهبود یابد. محققان همچنین بر این باورند که خواب عمیق نقش مهمی در سلامتی دارد عملکرد شناختی و شکل گیری خاطرات

مرحله خواب عمیق همچنین زمانی است که بدن برخی هورمون ها که بافت، ماهیچه و استخوان را ترمیم می کند، متابولیسم گلوکز-trusted-source>، و سیستم ایمنی به درستی کار می کند.

پزشکان و کارشناسان بهداشت توصیه بزرگسالان حداقل هفت ساعت خواب با کیفیت هر روز، که به بدن اجازه می دهد تا مدت زمان خوبی در مرحله خواب عمیق بماند.

کم خوابی می‌تواند باعث مشکلات متعددی از جمله خستگی، تحریک‌پذیری، و مشکل در تمرکز شود. یا به یاد آوردن

کمبود خواب طولانی مدت با افزایش خطر ابتلا به این موارد مرتبط است:

در این درمان از الکترودهایی استفاده می شود که در مناطق خاصی از مغز کاشته می شوند. الکترودها توسط یک دستگاه ضربان ساز مانند که در ناحیه فوقانی قفسه سینه درست زیر پوست قرار می گیرد تغذیه می شوند. سیمی که در زیر پوست قرار دارد، دستگاه را به الکترودها متصل می‌کند.

یک پزشک دستگاه را برای تولید پالس‌هایی که باید به الکترودها برساند، برنامه‌ریزی می‌کند.

طبق دکتر. ژان فیلیپ لانگوین، جراح مغز و اعصاب و مدیر برنامه جراحی مغز و اعصاب ترمیمی و تحریک عمیق مغز برای موسسه علوم اعصاب اقیانوس آرام در مرکز بهداشت پراویدنس سنت جان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، در تحقیق، ارتباط بین خواب و شکل گیری حافظه دخالتی ندارد. یک پدیده جالب است.

او به اخبار پزشکی امروز.

“ایده کلی این است که وقتی خواب هستید، لازم نیست به محرک خاصی توجه کنید. یا هر چیزی در محیط شما، بنابراین به مغز فرصتی می دهد تا روی تثبیت حافظه تمرکز کند. بنابراین اگر در طول روز به چیزی توجه می کنید یا نیاز دارید که مغزتان روی چیزی تمرکز کند تا بتواند عملکردی را انجام دهد، ممکن است بهترین زمان برای تثبیت خاطرات نباشد. “در حالی که در شب، وقتی همه چیز ساکت است، مغز می تواند به طور کلی برای تثبیت برخی از خاطراتی که در طول روز اتفاق افتاده است استفاده شود.”

– دکتر ژان فیلیپ لانگوین، جراح مغز و اعصاب

نویسنده همکار مطالعه پروف. یووال نیر، دکتر، محقق اصلی در دانشکده های پزشکی، علوم اعصاب و مهندسی زیست پزشکی در دانشگاه تل آویو، به MNT گفت که در حالی که خواب از حافظه بلندمدت پشتیبانی می کند، موضوع علمی بوده است. تحقیقات موجود بر اساس مطالعات حیوانی یا مطالعات غیرتهاجمی انسانی است.

“ما می خواستیم خواب و حافظه انسان را با استفاده از یک مداخله فعال بررسی کنیم که می تواند نقش همگامی بین hippocampus و قشر در این فرآیند،” پروفسور. نیر توضیح داد.

برای این مطالعه، دکتر نیر و همکارانش از 18 فرد مبتلا به صرع که قبلاً الکترودهایی در مغزشان کاشته شده بودند، استخدام کردند. از الکترودها برای کمک به شناسایی محل وقوع تشنج استفاده می‌شد.

در شب اول مطالعه، به شرکت‌کنندگان جفت‌های عکسی از حیوانات با ۲۵ فرد مشهور به راحتی قابل شناسایی نشان داده شد. آنها بلافاصله در مورد توانایی آنها در یادآوری جفت ها قبل از خواب آزمایش شدند. توانایی یادآوری شرکت‌کنندگان نیز صبح روز بعد پس از خواب بدون مزاحمت مورد آزمایش قرار گرفت.

در شب دوم و آخر مطالعه، به شرکت‌کنندگان 25 زوج جدید از حیوانات و افراد مشهور نشان داده شد. هنگامی که آنها خواب بودند، دانشمندان به طور هدفمند تحریک عمیق مغزی انجام دادند. و شرکت کنندگان در صبح دوباره بر روی حافظه آنها از جفت ها آزمایش شدند.

“ما یک سیستم جدید ایجاد کردیم که می خواند. فعالیت الکتریکی درون و اطراف هیپوکامپ در طول خواب در زمان واقعی و شناسایی زمان‌های خاصی از فعالیت برای تحریک پالس‌های تحریک در لوب فرونتال. چنین تحریکی به ایجاد ارتباط موثر بین نواحی مختلف مغز که مسئول ایجاد خاطرات جدید برای کسانی هستند که در طولانی مدت آنها را ذخیره می کنند، کمک می کند. >

پس از تجزیه و تحلیل، تیم تحقیقاتی دریافت که شرکت کنندگان در مطالعه عملکرد بهتری داشتند. تست حافظه بعد از شب دوم خواب بدون مزاحمت با تحریک عمیق مغزی، در مقایسه با شب اول با خواب بدون مزاحمت.

دکتر نیر گفت: «مداخله در هنگام خواب یک رویکرد منحصر به فرد است که می تواند در آینده برای ایجاد امید برای افراد مبتلا به اختلالات حافظه مانند زوال عقل توسعه یابد.

“با تقویت فرآیند طبیعی که در طول خواب اتفاق می افتد، ما توانستیم حافظه را به طور موثر بهبود بخشیم.”

علاوه بر این، دانشمندان گزارش کردند که نشانگرهای الکتروفیزیولوژیکی کلیدی نشان می‌دهند که اطلاعات بین هیپوکامپ و قشر مغز در حال حرکت است و به آنها شواهد فیزیکی از تثبیت حافظه می‌دهد.

“من فکر می کنم واقعا جالب است که شاید در آینده شانسی وجود داشته باشد که بتوانیم از نورومدولاسیون برای تقویت حافظه در آن ها استفاده کنیم. بیمارانی که نقص (حافظه) دارند، خواه از زوال عقل مانند بیماری آلزایمر باشد، یا حتی فقط تروماتیک (آسیب مغزی). تصور این است که شاید برخی از مکانیسم‌های منظم برای شکل‌گیری و تثبیت حافظه در اثر این بیماری آسیب دیده باشند، اما این می‌تواند راهی برای دور زدن برخی از فعالیت‌های عصبی منظم و سپس عملکرد خوب حافظه باشد.”

– دکتر ژان فیلیپ لانگوین، جراح مغز و اعصاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا