اخبار روزاقتصاد

حریم خصوصی بیت کوین با وجود بسته شدن CoinJoin – مدیر عامل zkSNACKs زنده خواهد ماند

حریم خصوصی بیت کوین با وجود بسته شدن CoinJoin – مدیر عامل zkSNACKs زنده خواهد ماند

بیت کوین (BTC) پس از اینکه zkSNACKs اعلام کرد که هماهنگی CoinJoin خود را متوقف می کند، به زودی یک سرویس مهم افزایش حریم خصوصی را از دست خواهد داد. خدمات.

مکس هیلبراند، مدیر عامل zkSNACKs، به طور انحصاری با Cointelegraph به دنبال اعلامو توضیح داد که این تصمیم برای اطمینان از انطباق با آخرین به‌روزرسانی‌های قانونی و نظارتی در ایالات متحده اتخاذ شده است.

هیلبراند گفت که بسته شدن سرویس CoinJoin با توجه به عدم شفافیت در ایالات متحده در مورد مقررات مربوط به فضای ارزهای دیجیتال و استفاده از ابزارهای افزایش حریم خصوصی ضروری است.

ادوارد اسنودن افشاگر سابق آژانس امنیت ملی از جمله مفسرانی بود که از توقف این سرویس ابراز تاسف کرد.

منبع: ادوارد اسنودن

مدیر عامل zkSNACKs گفت که اکوسیستم بیت کوین به طور اجتناب ناپذیری در حال از دست دادن یک سرویس مهم است که به کاربران کمک می کرد تا با افزایش حریم خصوصی از طریق مکانیسم coinjoin:

“حریم خصوصی بیت کوین زنده خواهد ماند، اما کاهش پشتیبانی zkSNACK ها از توسعه دهندگان بیت کوین و مربیان حریم خصوصی یک شکست تاسف بار است.”

هیلبراند همچنین تایید کرد که Wasabi Wallet، کیف پول بیت کوین توسعه یافته توسط zkSNACKs که سرویس CoinJoin را در خود جای داده است، به عنوان یک کیف پول معمولی BTC به کار خود ادامه خواهد داد. کاربران می توانند کلیدهای خصوصی برای دریافت و ارسال بیت کوین تولید کنند.

Coinjoins حریم خصوصی کاملی را ارائه می دهد

علی رغم بسته شدن سرویس CoinJoin، هیلبراند گفت که معماری فیلتر سمت مشتری Wasabi، یکپارچه سازی Tor و انتخاب سکه های سفارشی همچنان حریم خصوصی قابل توجهی را برای کاربران فراهم می کند. با این حال، سطح حریم خصوصی ارائه شده توسط CoinJoins در آینده بی‌نظیر باقی می‌ماند.

هیلبراند اذعان کرد: «ماهیت بلاک چین بیت‌کوین مانع از دستیابی کاربران به حریم خصوصی کامل بدون کوین جوین می‌شود.

>موارد مرتبط: اسنودن به دنبال توسعه دهندگان بیت کوین می رود، ایلان ماسک و قاتلان توله سگ در X flurry

مدیرعامل zkSNACKs در مورد حدس زدن اینکه آیا سرکوب مشابه پروتکل‌های حفظ حریم خصوصی و خدمات CoinJoin در حوزه‌های قضایی خارج از ایالات متحده رخ می‌دهد مردد بود.

بسته شدن سرویس هماهنگی CoinJoin zkSNACK نیز بر محصولات و خدمات در سراسر اکوسیستم تأثیر گذاشت. خدمات کیف پول سخت افزاری Trezor Suite و BTCPayServer دیگر از ژوئن 2024 نمی توانند این سرویس را به کاربران خود ارائه دهند.

Cointelegraph برای اظهار نظر در مورد بسته شدن CoinJoin zkSNACKs و اینکه آیا استفاده از دیگری را در نظر خواهد گرفت با Trezor تماس گرفته است. خدمات افزایش حریم خصوصی بیت کوین برای کاربرانش.

CoinJoin چگونه کار می کند؟

هیلبراند در طی مصاحبه ای عمیق با کوین تلگراف در بیت کوین آمستردام در سال 2023 به جزئیات سرویس zkSNACKs CoinJoin پرداخت.

همانطور که هیلبراند توضیح داد، یک سرویس CoinJoin با ترکیب چندین ورودی و خروجی از چندین کاربر در یک تراکنش، روشی موثر برای مبهم کردن تراکنش‌های بیت‌کوین ارائه می‌دهد که تعیین جزئیات تراکنش‌های خاص را برای ناظران خارجی بسیار سخت‌تر می‌کند.

موارد مرتبط: کیف پول Trezor را فعال می کند ویژگی حفظ حریم خصوصی بیت کوین با CoinJoin

Wasabi Wallet در سال 2018 پس از تحقیقات گسترده راه اندازی شد. این کیف پول از Tor برای ناشناس ماندن استفاده می کند، از یک رویکرد مشتری سبک برای بررسی تعادل بدون به خطر انداختن حریم خصوصی استفاده می کند، و از فیلترهای بلاک برای تأیید کارآمد و ایمن تراکنش ها بدون دانلود کل بلاک چین بیت کوین استفاده می کند.

Magazine. : 68% از Runes در قرمز هستند — آیا واقعاً ارتقاء بیت کوین هستند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا