سلامت

مکمل های غذایی و ورزشی: کدام یک را انتخاب کنیم؟

مکمل های غذایی و ورزشی: کدام یک را انتخاب کنیم؟

مکمل های غذایی و ورزشی: کدام یک را انتخاب کنیم؟

Compléments alimentaires et sport : lesquels choisir?

چرا مکمل‌های غذایی را برای ورزشکاران انتخاب کنید؟

مکمل‌های غذایی در زمینه فعالیت بدنی جالب هستند زیرا مواد مغذی را متمرکز می‌کنند و به راحتی به آنها دسترسی پیدا می‌کنند. در ورزشکاران، نیازهای کلان و ریز مغذی ها افزایش یافته و باید تلفات جبران شود. بنابراین، حتی یک رژیم غذایی متعادل همیشه برای پوشش این نیازها کافی نیست. به همین دلیل است که مصرف یک مکمل غذایی مناسب می تواند عاقلانه باشد.

هنگام انجام ورزش به چه مواد مغذی نیاز دارید؟

برای تغذیه به طور مناسب، بافت‌هایی که در اثر این تلاش به وجود می‌آیند به منبع کافی پروتئین، کربوهیدرات و لیپید نیاز دارند. این درشت مغذی ها به بدن این امکان را می دهند که به خوبی برای ورزش آماده شود، در حین ورزش مقاومت کند و پس از ورزش ریکاوری کند. ویتامین ها، مولکول های آنتی اکسیدان، مواد معدنی و عناصر کمیاب نیز به بدن ورزشکار اجازه می دهد تا با تمام مراحل تمرین کنار بیاید.

چگونه یک مکمل غذایی ویژه ورزشی انتخاب کنیم؟

در زمینه مکمل‌های غذایی برای افراد ورزشکار، توجه به محصولاتی که از مواد طبیعی ساخته شده‌اند و به بدن احترام می‌گذارند، اهمیت دارد. همیشه به برچسب‌ها با دقت نگاه کنید و مطمئن شوید که از فرمول‌های شیمیایی که می‌توانند در درازمدت به بدن آسیب برسانند، اجتناب کنید.

کتان، مکمل غذایی برای حمایت از قلب و محدود کردن استرس اکسیداتیو پس از ورزش

کتان به بهبود عملکرد ورزشی کمک می‌کند. عملکرد عصبی، تمرکز و سازگاری بدن با تلاش را تحریک می کند. کتان سرشار از چربی است که به ویژه ذخایر انرژی ثانویه جالبی برای ورزش های استقامتی است. ترکیبات کتان تأثیر مثبتی بر جریان خون، اکسیژن رسانی بافت ها و سیستم قلبی عروقی دارد. در نهایت، کتان به مبارزه با التهاب و افزایش اکسیداسیون سلولی با تلاش فیزیکی کمک می‌کند.

اینها امگا 3 موجود در کتان هستند که فواید زیادی برای بدن دارند. . این به اصطلاح اسیدهای چرب غیراشباع ضروری برای ورزشکاران بسیار مهم است.

مکمل های غذایی مبتنی بر کتان را می توان به صورت یک دوره 4 تا 12 هفته ای در اولین. اگر مشکلات قلبی دارید و دارو مصرف می کنید، قبل از مصرف کتان از پزشک خود راهنمایی بخواهید. امگا 3 اثر رقیق کننده خون دارد.

اسرولا، برای ریکاوری بهتر و تقویت سیستم ایمنی

اسرولا به تامین نیازهای ویتامین افزایش یافته با فعالیت بدنی کمک می کند. این مکمل غذایی دفاع ایمنی بدن را تقویت می کند و به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند. اکسیژن رسانی بیشتر در طول فعالیت بدنی باعث افزایش تشکیل رادیکال های آزاد و اکسیداسیون سلول ها می شود. در نهایت، این می تواند استرس اکسیداتیو مسئول پیری زودرس سلول ها در بدن ایجاد کند.

ویتامین C یا اسید اسکوربیک، به مقدار زیاد در یک مکمل غذایی مبتنی بر آسرولا به آن خواص سلامتی می بخشد. آسرولا یکی از غنی‌ترین محصولات طبیعی از نظر ویتامین C است که حاوی بیش از 80 برابر بیشتر از پرتقال است.

اسپرولینا، مکمل غذایی ضروری برای ورزشکاران

اسپیرولینا محبوب ترین مکمل غذایی برای ورزشکاران است. انرژی لازم را قبل و حین ورزش فراهم می کند. در طول دوران نقاهت، غنای استثنایی آن در مواد مغذی، هر آنچه را که بافت ها برای جبران ضرر و ترویج بازسازی سلولی نیاز دارند، فراهم می کند. اسپیرولینا یکی از بهترین غذاها برای تقویت توده عضلانی است. این مکمل غذایی دارای اثر آنتی اکسیدانی جالبی برای مبارزه با استرس اکسیداتیو ناشی از فعالیت است.

اسپرولینا حاوی تقریبا 70 درصد پروتئین است که استثنایی است. آمینو اسیدهای تشکیل دهنده آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند. همچنین حاوی مقداری کربوهیدرات، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و تقریبا تمام مواد معدنی مورد نیاز بدن است. در نهایت، اسپیرولینا حاوی رنگدانه های آنتی اکسیدانی است.

یک مکمل غذایی ورزشی مبتنی بر اسپیرولینا را می توان در طولانی مدت، یعنی چند ماه مصرف کرد. البته مراقب باشید، از دوز 5 گرم در روز تجاوز نکنید. همچنین، با 1 گرم شروع کنید و به تدریج افزایش دهید تا مطمئن شوید که بدن شما از اسپیرولینا پشتیبانی می کند.

جنسینگ، یک مکمل غذایی کامل برای عملکرد بهتر

جنسینگ به مبارزه با استرس اکسیداتیو پس از ورزش کمک می کند، همچنین دفاع ایمنی را که در طول تمرین به چالش کشیده می شود، تقویت می کند. جینسینگ همچنین برای بهبود عملکرد و مقاومت ورزشکاران در برابر تلاش شناخته شده است. تمرکز را افزایش می دهد و زمان بهبودی را کاهش می دهد.

یک مکمل غذایی ورزشی مبتنی بر جینسینگ حاوی جین سنوزیدها، ساپونین ها، اسیدهای آمینه ضروری، کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم است. ، ویتامین های گروه B و مواد آنتی اکسیدانی (ویتامین های C و E).

جنسینگ در مکمل های غذایی را می توان به صورت یک دوره 4 تا 12 هفته ای مصرف کرد. مراقب باشید بدون وقفه آن را مصرف نکنید و اگر بیش از 3 ماه طول کشید، برش های منظمی در درمان خود ایجاد کنید. ترجیح دهید جینسینگ را در اول روز مصرف کنید تا خواب را مختل نکنید.

راه حل های طبیعی دیگر برای ورزشکاران

  • غذا:رژیم غذایی متعادل و سرشار از مواد مغذی کلید موفقیت در ورزش است. مطمئن شوید که پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی کافی دارید.
  • آبرسانی: قبل، حین و بعد از تمرین یک هیدراتاسیون خوب برای بدن ضروری است. حتماً برای جبران ضررهای ناشی از تلاش بدنی به طور منظم بنوشید.
  • روغن گیاهی آرنیکا و اسانس گیاه زمستانه:ترکیب این دو روغن برای ماساژ عضلات دردناک مفید است. بعد از ورزش هم افزایی این دو روغن اثر تسکین دهنده بر گرفتگی و درد دارد و به ترمیم بافت عضلانی و بهبود سریعتر کمک می کند.

95% خوانندگان این مقاله را مفید یافتند

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا