اقتصاد

تحلیلگر: گزارش بدنه اوراق بهادار جهانی برای DeFi ناقوس مرگ نیست

تحلیلگر: گزارش بدنه اوراق بهادار جهانی برای DeFi ناقوس مرگ نیست

مجموعه‌ای از توصیه‌های خط‌مشی نقض حریم خصوصی از سوی سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO) نباید به‌عنوان ناقوس مرگ برای امور مالی غیرمتمرکز تلقی شود. متیو هارکورت، تحلیلگر آپولو کریپتو، استدلال می کند.

در گزارش 19 دسامبر، IOSCO نوشت که DeFi به دلیل غالباً ماهیت ناشناس و غیرمتمرکز برای تنظیم کننده ها چالشی منحصر به فرد ایجاد کرد. الف> و نه توصیه در مورد تنظیم بخش، از جمله افشای “افراد مسئول” و تنظیم آن تحت قوانین مشابه بازارهای مالی سنتی ارائه کرد.

این گزارش باعث شد که برخی صدای زنگ را صدا کنند در مورد آینده DeFi، مانند Mikko Ohtamaa، یکی از بنیانگذاران پروتکل تجاری، که این سند را به عنوان “گزارش نهایی در مورد نحوه کشتن #DeFi” توصیف کرد.

با این حال، هارکورت به کوین تلگراف گفت که او چندان نگران این نیست که توصیه های سیاستی برای DeFi کشنده باشد، حداقل نه برای پروتکل های تعیین شده.

«فکر می‌کنم مهم است که IOSCO بیان می‌کند که «DeFi یک نوآوری فن‌آوری مهم، در حال توسعه و در حال گسترش است» در خلاصه اجرایی خود مهم است، به‌عنوان برخی رسانه‌ها فکر نمی‌کنم این خبر کلی نزولی باشد. دارند آن را به تصویر می کشند.»

Apollo Crypto یک صندوق سرمایه گذاری مستقر در ملبورن است که در معرض دید بزرگی از پروژه های DeFi قرار دارد.

IOSCO – که 130 عضو آن مسئول تنظیم 95٪ از بازار جهانی اوراق بهادار هستند، توصیه کرد که سیاستگذاران شروع به شناسایی «افراد مسئول» کنند و آنها را در قبال قوانین موجود برای خدمات مالی سنتی پاسخگو نگه دارند.

IOSCO چندین توصیه خط مشی برای تنظیم DeFi ارائه کرده است. منبع: IOSCO

هرکورت توضیح داد: «این مقررات پیشنهادی به دلیل الزامات سخت‌گیرانه‌تر برای تبدیل شدن به یک کسب‌وکار معتبر، بیشترین تأثیر را بر نوآوری در مراحل اولیه در DeFi خواهد داشت. .

در توصیه‌های خود، IOSCO مسئولین را هر کسی می‌دانست که کنترل یا «نفوذ کافی» بر محصول یا خدمات نهایی را اعمال می‌کند.

“با توجه به عملکردها و فعالیت های اقتصادی مشابه DeFi و بازارهای مالی سنتی، بسیاری از سیاست ها، استانداردها و چارچوب های قانونی بین المللی موجود برای آن فعالیت های DeFi و مکانیسم های حاکم بر آنها قابل اجرا هستند.”

به‌علاوه، IOSCO اعلام کرد که سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز باید به همان شیوه‌ای که هر شرکت خدمات مالی دیگری که انتخاب می‌کند، تنظیم شود.

مرتبط: /strong>قانون نظارت وارن برای کمک به بانک‌های بزرگ طراحی شده است.

«صرف نظر از برچسب‌ها، فرم‌های سازمانی یا فناوری‌های مورد استفاده، اشخاص و نهادهایی که محصولات و خدمات مالی را ارائه یا ارائه می‌کنند و در فعالیت‌های مالی شرکت می‌کنند باید در این گزارش آمده است.

هارکورت به این نتیجه رسید که اگرچه توصیه‌ها از منظر حفظ حریم خصوصی ایده‌آل نیستند و به احتمال زیاد پروتکل‌های مراحل اولیه را هدف قرار می‌دهند، اما نباید آنها را به‌عنوان یک اقدام آشکار در نظر گرفت. حمله به دیفای

«با توجه به مزایای بنیادی قوی برنامه‌های مالی زنجیره‌ای، فکر نمی‌کنم این مقررات پیشنهادی خطری برای تأمین مالی غیرمتمرکز ایجاد کند.»

در 17 نوامبر. IOSCO توصیه های خود را برای تنظیم بازار گسترده تر رمزنگاری پرده برداری کرد – که مشابه موضع آن در مورد DeFi است. – توصیه کرد که بازارهای دارایی دیجیتال مطابق با بسیاری از قوانین موجود برای امور مالی سنتی تنظیم شود.

مجله: راز میلیارد دلاری DeFi: خودی ها مسئول هک ها هستند

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا