کسب و کار

به گفته کارشناسان، 6 استراتژی برای درگیر کردن مجدد مشتریانی که پاسخگو نیستند

به گفته کارشناسان، 6 استراتژی برای درگیر کردن مجدد مشتریانی که پاسخگو نیستند

شبح شدن یک واقعیت ناگوار در زندگی فروش امروزی است. هر چند وقت یک‌بار، مکالمه با یک مشتری بالقوه خاموش می‌شود و هرگز برنمی‌گردد – اما شما مجبور نیستید که این مکالمات را دراز کشیده باشید. برخی از استراتژی‌ها وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا به خودتان فرصتی برای درگیر شدن مجدد با یک بالقوه بدهید که به نظر می‌رسد یک هدف گمشده است.

salesperson re-engages a prospect

برای کمک به شما در این زمینه، ما اینجا در وبلاگ فروش HubSpot – مرجع قطعی، نهایی و غیرقابل انکار اینترنت در همه چیزهای مرتبط با فروش و مجاورت – از برخی کارشناسان برای استراتژی هایی که آنها استفاده می کنند تا یک مشتری بالقوه بی پاسخ دوباره صحبت کند.

بیایید ببینیم آنها چه می‌گویند!

Download Now: Free Objection Handling Guide + Templates

6 راه برای درگیر کردن مجدد یک مشتری که پاسخگو نیست

1. به‌روزرسانی‌های مرتبط را به‌طور مداوم به اشتراک بگذارید.

Ravi VC، بنیانگذار GoGLOBAL101، LLC، می‌گوید، “پس از یک سال تعقیب مشتری – چیزی کارفرمایان من برای پیگیری وسواس گونه یک مشتری، من را سرگرم کننده می دانستند—یکی از راه هایی که من علاقه آنها را حفظ کردم، به اشتراک گذاشتن مداوم به روز رسانی ها، گرایش ها و پیام های ظریفی بود که در نهایت با نیازهای آنها هماهنگ بود. این به یکی از بزرگترین قراردادهایی تبدیل شد که تا به حال در آن زمان منعقد کرده بودیم.

“همانطور که تیم فروش ما رشد کرد، یک فرآیند پیگیری را رسمیت دادیم که بر تاکتیک‌های غیرتهاجمی و موضوعات خلاقانه تمرکز داشت. همچنین یک سیستم صلاحیت درجه‌بندی شده را پیاده‌سازی کردیم، با در نظر گرفتن اندازه پروژه و نیت نشان‌داده شده مشتری، اطمینان حاصل کرد که ما فقط امیدوارترین سرنخ ها را هدف قرار داده است.

“این رویکرد منجر به تعامل بیشتر و معنادارتر شد، حتی با کسانی که ما آنها را نبستیم. در بسیاری از موارد، حفظ تماس گاه به گاه منجر به فرصت‌های جدیدی در آینده شد.

«در پایان روز، مشتری بالقوه پاسخگو نیست، یا به این دلیل که ارتباط شما را دریافت نکرده، تحت تأثیر قرار نگرفته، یا زمان یا بودجه کافی ندارد. با فیلتر کردن افرادی که مناسب نبودند، توانستیم روی کسانی تمرکز کنیم که بیشترین اهمیت را داشتند—و آنها هستند که تفاوت را ایجاد می‌کنند.»

2. یک حسابرسی کوچک ارائه دهید.

شانون اسمیت اوکانل ، مدیر عملیات در Reclaim247، می‌گوید، “ارائه یک حسابرسی کوچک از استراتژی‌های فعلی مشتری می‌تواند راهی قدرتمند برای جذب مجدد آنها باشد. این رویکرد شما را به‌عنوان یک منبع ارزشمند قرار می‌دهد. نه فقط یک فروشنده دیگر، با یک وعده مختصر و واضح شروع کنید: یک تجزیه و تحلیل کوتاه و بدون تعهد که شکاف ها یا ناکارآمدی های بالقوه فعلی آنها را مشخص می کند. روش ها.

“هنگام دستیابی به تماس، طرح خود را طوری تنظیم کنید که حوزه‌های خاصی را که در مورد آنها تحقیق کرده‌اید یا می‌دانید نقاط درد رایج در صنعت آن‌ها هستند برجسته کنید. این نه تنها تخصص شما را نشان می‌دهد، بلکه ثابت می‌کند که شما واقعاً چالش‌های آنها را درک می‌کنید.

در انجام حسابرسی کوچک، به جای شناسایی مشکلات، بر بینش‌های عملی تمرکز کنید. ابزارها یا استراتژی‌های خاصی را که استفاده می‌کنند برجسته کنید و مقایسه واضحی با معیارهای صنعت یا بهترین شیوه‌ها ارائه دهید.

“از چارچوبی مانند SWOT (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها، تهدیدها) استفاده کنید تا بازخورد خود را ساده و تاثیرگذار کنید. با ارائه بینش‌هایی که مشتری می‌تواند فوراً از آنها استفاده کند، شانس آن‌ها را افزایش می‌دهید که دوباره با شما درگیر شوند و در را برای همکاری عمیق‌تر باز کنید. این روش فقط ارتباطات را احیا نمی‌کند، بلکه اعتماد ایجاد می‌کند و شما را به عنوان شریکی که در موفقیت آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اید، قرار می‌دهد.”

3. یک ایمیل جدایی شخصی ارسال کنید.

شین مک اووی، بنیانگذار Flycast Media، می‌گوید، “یکی از تاکتیک‌هایی که به خوبی کار می‌کند، ارسال یک ایمیل شخصی‌سازی شده است به مشتری اجازه می دهد بداند که اگر علاقه ای به آن نداشته باشید، در حال کناره گیری هستید، اما در را برای فرصت های آینده باز نگه می دارد

“در یک مورد، این رویکرد دوباره با مشتری که به مدت سه ماه سکوت کرده بود، درگیر شد و در عرض دو هفته منجر به امضای قرارداد شد. یادآوری اینکه به وقت آن‌ها احترام می‌گذارید و شفاف‌سازی را ارائه می‌دهید، می‌تواند علاقه را دوباره برانگیزد.”

4. یک پیام ویدیویی شخصی شده ارسال کنید.

آرون ویتاکر، معاون تولید تقاضا و بازاریابی در آژانس بازاریابی دیجیتال Thrive، می‌گوید: «ارسال یک پیام ویدیویی شخصی‌شده می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی در جذب مجدد مشتریانی که پاسخگو نیستند، مؤثر باشد

“به عنوان مثال، من یک بار مشتری احتمالی داشتم که پس از جلسه اولیه ما سکوت کرد. به جای ارسال یک ایمیل عمومی دیگر، یک ویدیوی 60 ثانیه ای ضبط کردم که در آن نام آنها را خطاب قرار دادم، آخرین مکالمه خود را به طور خلاصه بازنویسی کردم و یک ایمیل را به اشتراک گذاشتم. مطالعه موردی اخیر مرتبط با چالش‌های خاص آن‌ها، من آن را معمولی نگه داشتم، حتی در مورد مهارت‌های آماتوری ام در تولید ویدیو.

“پاسخ فوری بود. مشتری ظرف یک ساعت پاسخ داد، بابت تأخیر عذرخواهی کرد و از تلاشی که برای پیگیری انجام دادم قدردانی کرد. آنها اشاره کردند که این ویدیو باعث شد آنها احساس کنند چیزی بیش از یک رهبر دیگر در ما هستند. CRM.

“این رویکرد به ما کمک کرده است تا حدود 25٪ از مکالمات متوقف شده خود را احیا کنیم. کار می کند زیرا غیرمنتظره است و سطحی از تلاش را نشان می دهد که فراتر از شیوه های استاندارد پیگیری است. گاهی لازم است برای جلب توجه مشتری، تمایل داشته باشید که از منطقه راحتی خود خارج شوید. فقط آن را مختصر، مرتبط و معتبر نگه دارید.”

5. هوش رقابتی را به اشتراک بگذارید.

ارین آچسون، معاون هوش تجاری در ZeroEyes، می گوید: “در صورتی که مشتری دیگر پاسخ ندهد، من دوست دارم اطلاعات رقابتی را به اشتراک بگذارم. چگونه رقبای آنها با چالش های کلیدی صنعت برخورد می کنند.

“من از اینفوگرافیک، داده‌ها و ارائه‌های بصری برای نمایش این اطلاعات استفاده می‌کنم، که باعث می‌شود بینش‌ها جذاب‌تر و پردازش آنها آسان‌تر شود. به این ترتیب، از کنجکاوی طبیعی آنها در مورد کارهایی که دیگران انجام می‌دهند برای ارائه کسب‌وکارشان استفاده می‌کنیم. بینش هایی که آنها می توانند در شرکت خود استفاده کنند.

“هدف من این است که با ارائه اطلاعاتی با این کیفیت، مشتریانم را تشویق کنم که رقابتی باقی بمانند – نه فقط برای بستن قرارداد، بلکه کمک به آنها برای ماندن در رقابت. فکر کنید – به خصوص اگر احساس کنند ممکن است عقب بیفتند.

“این تاکتیک، که توسط تصاویر تقویت شده است، نشان می دهد که من روی موفقیت آنها سرمایه گذاری کرده ام و می توانم بینش های استراتژیک را فراتر از محصولات یا خدماتی که ارائه می دهم ارائه دهم.”

6. چیزی مفید یا جالب ارسال کنید.

موشفیق سارکر، مدیر عامل بازاریابی LaGrande، می‌گوید، “وقتی مشتری بالقوه پاسخگو نمی‌شود، دوست دارم چیز مفیدی برای آنها ارسال کنم. یا جالب است بدون اینکه در ازای آن چیزی بخواهید

“شما می خواهید به آنها نشان دهید که هنوز به نیازهای آنها فکر می کنید، نه فقط تلاش برای بستن یک معامله. بیایید بگوییم می دانم که آنها با حضور آنلاین خود با مشکل مواجه شده اند؛ ممکن است چیزی مانند را ارسال کنم. “هی، من این روند جدید سئو را دیدم که می تواند برای فروشگاه آنلاین شما مفید باشد.”

تاریک شدن مشتری به این معنی نیست که برای همیشه رفته است. اگر دفعه بعد که توسط یک مشتری بالقوه تحت تأثیر قرار می‌گیرید از یک یا چند تا از این استراتژی‌ها استفاده کنید، خود را در موقعیت محکمی قرار می‌دهید تا دوباره با آن‌ها درگیر شوید و همه چیز را به حرکت درآورید.

منبع:hubspot

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا