برون سپاری تماس سرد: راهنمای نهایی [+ نکات تماس سرد برای متخصصان فروش]
برون سپاری تماس سرد: راهنمای نهایی [+ نکات تماس سرد برای متخصصان فروش]
تماس سرد. آیا صرف ذکر آن باعث ایجاد لرز در ستون فقرات شما نمی شود؟
حتی اگر بهطور خاص برای شما اینطور نیست، میتوانم به شما اطمینان دهم که برای بسیاری از متخصصان فروش (حتی آنهایی که قسم میخورند از اثرات وحشتناک آن مصون ماندهاند) صدق میکند. می بینید، تماس سرد – صرف نظر از هر نظری که در مورد آن احساس می کنید – به سادگی بخشی از تجارت فروش است.
اما یک بار در ماه آبی، صرف نظر از اینکه این سه ماهه چقدر خوب رفتار می کند، تیم فروش یک کسب و کار باید یک قدم به عقب بر دارد. بالاخره فروشندگان انسان هستند. برای آنها خوش شانس است، اینجاست که تماس سرد برون سپاری وارد عمل می شود.
در این پست، در مورد بهترین شیوه های تماس سرد برون سپاری، مزایا و معایب آن، و چند راه که کسب و کار شما می تواند از آن بهره مند شود، با شما صحبت خواهم کرد.
بیایید وارد شویم.
فهرست مطالب:
تماس سرد برون سپاری شده چیست؟
برون سپاری تماس سرد روشی است برای استخدام یک شرکت یا تیم خارجی برای برقراری تماس های سرد از طرف کسب و کار شما. به جای اینکه نمایندگان فروش خودتان این تماس ها را انجام دهند، این کار را به یک ارائه دهنده شخص ثالث تخصصی محول می کنید.
تماس سرد برونسپاری میتواند ابزاری فوقالعاده ارزشمند برای کسبوکارهایی باشد که به دنبال ایجاد سرنخ های اضافی و فروش را افزایش دهید. با این حال، کسب و کارها نباید فقط در منابع برون سپاری سرمایه گذاری کنند زیرا می توانند.< /p>
اگر به دنبال برون سپاری به روش صحیح هستید، باید دلیل محکمی (یا چندین دلیل) پشت سرمایه گذاری در آنها وجود داشته باشد. درست مانند اکثر استراتژیهای فروش، برای هر چیزی زمان و مکان وجود دارد.
در چند بخش بعدی، توضیح دقیقتری در مورد اینکه تماس سرد برونسپاری چگونه به نظر میرسد و شرح مختصری از چند موقعیت که ممکن است نیاز به برونسپاری دستهای اضافی را داشته باشد، به اشتراک خواهم گذاشت.
تماس سرد برون سپاری شده چگونه کار می کند؟
برای نشان دادن این فرآیند، زمینه فرضی را در زیر ارائه کردهام تا نحوه برونسپاری شرکت را گام به گام نشان دهم:
1. شرکت شریک خود را پیدا کنید.
ابتدا، شما (یا رهبری فروش در کسب و کارتان) برای یک شرکت تماس سرد که متناسب با نیازهای شما باشد خرید خواهید کرد.
در حالت ایدهآل، شرکتی را شناسایی خواهید کرد که شهرت آن با نوع جستجو که در حال حاضر انجام می دهید. بیایید فرض کنیم که شما یک مدیر فروش برای یک شرکت نرم افزاری هستید که هدف آن تضمین میزان مشخصی از مشتریان با کیفیت بالا تا پایان سه ماهه مالی است.
2. مواد خود را آماده کنید.
باشه. اکنون که یک شرکت شریک معتبر را شناسایی کردهاید، کارهای اضافی را به نمایندگیهای تماس سرد در شرکتی که در کنار آن کار میکنید واگذار خواهید کرد.
قبل از اینکه افراد شرکت تماس سرد برون سپاری به انجام کسب و کار (موفقیت آمیز) بپردازند، باید موارد زیر را به آنها ارائه دهید:
- فیلمنامه ای خوش ساخت. این اسکریپت باید نکات کلیدی فروش شما را مشخص کند و تضمین کند که نمایندگان پیامی ثابت به مشتریان بالقوه ارائه میدهند.
- اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات شما. اطلاعات دقیق درباره پیشنهادات خود، از جمله مزایا، ویژگیها و مخاطبان هدف، به نمایندگان شرکت برونسپاری ارائه دهید.
- به نرم افزار ردیابی سرنخ خود دسترسی داشته باشید. این به نمایندگان اجازه میدهد تا تعاملات خود را ثبت کنند، پیشرفت را ردیابی کنند و بینشهای ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهند.
3. ساختار قیمت گذاری را تعیین کنید که برای شرکت شما بهترین کار را دارد.
در نهایت، هنگامی که برنامه بازی خود را به شرکت برون سپاری داده اید، باید ساختار پرداختی را بپذیرید که به بهترین وجه با کیف پول کسب و کار شما مطابقت دارد. چند راه وجود دارد که شرکت برون سپاری می تواند برای انجام این مرحله انتخاب کند. در اینجا مدل های معمول قیمت آمده است:
- آنها می توانند در هر تماس هزینه دریافت کنند. برخی شرکت ها به ازای هر تماسی که انجام می شود، هزینه ای دریافت می کنند. معمولاً این کارمزد بین 50/3 تا 00/3 دلار است، اما قیمت دقیق میتواند بر اساس پیچیدگی فروش، مخاطبان هدف و خدمات اضافی (مانند تنظیم قرار) متفاوت باشد.
- آنها می توانند به ازای هر سرنخ شارژ کنند. برخی از شرکت ها ترجیح می دهند بر اساس تعداد سرنخ های واجد شرایط تولید شده، هزینه دریافت کنند. این هزینه بسته به تعداد سرنخ ایمن شده می تواند متفاوت باشد. همچنین میتوانید پیشنهاد کنید قیمتی را بر اساس میزان سرنخهایی که میخواهید توسط شرکت برونسپاری شده تضمین شوند، تعیین کنید.
- آنها می توانند بر اساس عملکرد شارژ کنند. این بدان معناست که شما فقط بر اساس فروش انجام شده، به نمایندگان شرکت برون سپاری شده، نرخ کمیسیون پرداخت می کنید.
اکنون که پیچیدگی های تماس سرد برون سپاری شده را بیان کردم، در مورد بهینه ترین شرایط برای استفاده از آن به شما خواهم گفت.
زمان استفاده از تماس سرد برون سپاری
کمک برون سپاری با تماس سرد، بدون شک، یک تغییر بازی برای مشاغل است. با این حال، همانطور که گفته شد، زمانی که تشخیص داده باشید که چه زمانی و چگونه از این منبع استفاده کنید، بهترین استفاده را دارد، به خصوص اگر به دنبال حداکثر استفاده از آن هستید.
لیست سناریوهای فروش را بررسی کنید که تکیه بر پشتیبانی تماس سرد برون سپاری را تضمین می کند:
1. مقیاس گذاری تلاش های فروش
اگر کسبوکار شما رشد سریعی را تجربه میکند یا به دنبال راههایی برای افزایش حجم فروش خود هستید، تماس سرد برونسپاری کاملاً به شما کمک میکند تا تلاشهای خود را بدون تحت تأثیر قرار دادن تیم فروش داخلی خود افزایش دهید.
با واگذاری تماس سرد به شخص ثالث، میتوانید نمایندگان فروش خود را آزاد کنید تا بر بستن معاملات و پرورش روابط معتبر با سرنخهای واجد شرایط تمرکز کنند.
2. سازگاری با نوسانات فصلی
اگر کسب و کار شما نوسانات فصلی را تجربه می کند، برون سپاری تماس سرد می تواند ابزار ارزشمندی برای حفظ شتاب فروش باشد، هم در دوره های فعال تر و هم در دوره های کندتر.
با استفاده از یک شخص ثالث، کسب و کار شما می تواند به تولید سرنخ و افزایش فروش ادامه دهد. استخدام یک شرکت برون سپاری ممکن است به ویژه در مواقعی از سال که تیم فروش داخلی شما ممکن است PTO را انتخاب کند مفید باشد.
3. وقتی کسب و کار شما در حال ورود به یک بازار جدید است
هنگام ورود به بازارهای جدید جغرافیایی یا عمودی، کارشناسان تماس سرد با دانش بومیشده برون سپاری میشوند میتوانند کسب سرنخ شما را ایجاد یا شکست دهند.
بسته به شرکتی که با آن شریک هستید، نمایندگان برون سپاری آن پتانسیل این را دارند که درک درستی از پویایی بازار، تفاوتهای فرهنگی و الزامات قانونی به فرایند جستجو، معرفی کسب و کار شما به مشتریان را روانتر و موثرتر می کند.
نکته حرفه ای: یک شریک برون سپاری را انتخاب کنید< /a> با سابقه ثابت و تجربه مرتبط در بازار خاصی که وارد آن می شوید.
4. وقتی کمپین های پرتعداد را مدیریت می کنید
برای کسبوکارهایی که دارای کمپینهای حساس به زمان یا کمپینهای با حجم بالا هستند. داشتن یک تیم تماس سرد برون سپاری که بتواند به طور موثری با افزایش فعالیت ها مقابله کند بسیار ارزشمند است. این رویکرد تضمین می کند که ضرب الاجل های کمپین شما بدون بارگذاری بیش از حد منابع داخلی شما رعایت می شود.
نکته حرفه ای: تیم برون سپاری خود را در تاریکی نگه ندارید. اهداف روشن و عملکرد کلیدی را تعریف کنید شاخص ها (KPI) برای کمپین، سپس به طور منظم پیشرفت را با آنها بررسی کنید تا مطمئن شوید که در مسیر درست هستند و هر گونه تنظیمات لازم را به سرعت انجام دهید.
5. وقتی به دنبال تقویت شایستگی های اصلی هستید
برای شرکتهایی که تماس سرد یک شایستگی اصلی نیست، برونسپاری میتواند زمان و منابع ارزشمندی را آزاد کند. این به تیم شما اجازه میدهد تا روی فعالیتهای تجاری اصلی مانند توسعه محصول تمرکز کند. ، برنامه ریزی استراتژیک و خدمات مشتری.
نکته حرفه ای: یک فرآیند ارتباطی قوی با تیم برون سپاری ایجاد کنید. بهروزرسانیهای منظم و حلقههای بازخورد به حفظ تراز و اطمینان کمک میکنند که تلاشهای تماس سرد به طور موثر به اهداف کلی کسب و کار شما کمک میکند.
6. وقتی به دنبال مقرون به صرفه بودن هستید
ساخت و نگهداری یک تیم تماس سرد داخلی میتواند پرهزینه و نیازمند منابع باشد.
برای استارتآپها یا مشاغل با بودجه محدود ، برون سپاری می تواند یک جایگزین مقرون به صرفه ارائه دهد که انعطاف پذیری و مقیاس پذیری را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد به جای متحمل شدن هزینه های سربار ثابت، هزینه خدمات را در صورت نیاز پرداخت کنید.
معایب تماس سرد برون سپاری
تماس سرد برون سپاری شده خیلی هم کهنه نیست، درست است؟
خب، اگرچه این درست است، اگر به طور جدی به برون سپاری برخی از کمک های تماس سرد فکر می کنید، باید به کل تصویر نگاه کنید. و منظور من از “تصویر کامل”، ارزیابی مزایای آن در برابر معایب پیش بینی شده است تا به درستی مشخص شود که آیا برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر.
برای کمک به شما در انجام این کار، سه مشکل احتمالی را که در هنگام معرفی تماس سرد برون سپاری شده با شرکت خود انتظار دارید، بررسی کنید:
1. از دست دادن کنترل
من نیاز دارم که همه افراد کنترل کننده خودخوانده به جلو بیایند و از نزدیک گوش کنند، لطفا.
هنگامی که تماس سرد را برون سپاری می کنید، ممکن است تا حدی کنترل خود را بر فرآیند از جمله پیام رسانی، اسکریپت ها و رویکرد کلی از دست بدهید.
با این حال، این بدان معنا نیست که شما به طور کامل کنترل را کنار می گذارید. در واقع، من شما را تشویق میکنم که از این فرصت برای عقبنشینی استفاده کنید و تلاشهای تماس سرد خود را از منظری جدید مشاهده کنید.
2. نگرانی های کیفیت
شاید از شنیدن این یکی متنفر باشید.
متأسفانه، همه ارائه دهندگان برون سپاری سطح یکسانی از کیفیت را ارائه نمی دهند، بنابراین بسیار مهم است که شما – یا رهبری فروش در شرکتتان – تحقیقات عمیق زیادی را برای انتخاب یک ارائه دهنده معتبر انجام دهید. این شامل ارزیابی تجربه، شهرت و خدمات خاصی است که ارائه می دهند.
3. تفاوت های فرهنگی
برخی چیزها (به معنای واقعی کلمه) در ترجمه گم می شوند، خواننده عزیزم.
اگر به ارائهدهندهای در منطقه یا کشور دیگری برون سپاری میکنید، ممکن است لازم باشد تفاوتهای فرهنگی در نظر گرفته شود تا از ارتباط و درک مؤثر بین نماینده فروش و مشتری اطمینان حاصل شود.
این ممکن است شبیه به تطبیق پیام شما، در نظر گرفتن احوالپرسی و خداحافظی مناسب، یا درک هنجارهای مختلف آداب کسب و کار باشد.
برترین شرکتهای تماس سرد
1. UpLead
UpLead که به دلیل پایگاه داده گسترده B2B خود شناخته شده است، خدمات تماس سرد را متناسب با صنایع مختلف و مخاطبان هدف ارائه می دهد.
2. Apollo.io
Apollo.io مجموعه جامعی از ابزارهای فروش، از جمله خدمات تماس سرد، را برای کمک به کسبوکارها در ایجاد سرنخ و بستن معاملات ارائه میکند.
3. ZoomInfo
با پایگاه داده وسیعی از اطلاعات تماس، ZoomInfo میتواند به کسبوکارها در شناسایی و ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق کمپینهای تماس سرد کمک کند.
4. SalesHandy
SalesHandy یک پلتفرم فعالکننده فروش است که خدمات تماس سرد، همراه با ویژگیهایی مانند ردیابی ایمیل، زمانبندی جلسات، و ضبط تماس را ارائه میدهد.
تماس سرد: آیا برون سپاری جوابگوست؟
اکنون که همه چیز را پوشش دادم، این شما هستید که تصمیم بگیرید آیا برون سپاری یک شرکت تماس سرد برای تیم فروش شما و مهمتر از همه، اهداف فروش شرکت شما تصمیم درستی است یا خیر.
از طرف دیگر، تماس سرد برون سپاری شده برای به حداکثر رساندن زمان برای انجام کارهای تاثیرگذار عالی است: بستن قراردادها، ایجاد روابط قابل اعتماد با سرنخ ها، و استفاده از استعدادهای اضافی برای انجام کارهای سخت. از جنبه منفی، تماس سرد برون سپاری به برنامه ریزی دقیق زیادی برای اطمینان از موفقیت نیاز دارد.
اما اگر توصیه صادقانه من را در مورد آنچه باید انجام دهید میخواهید، اینجاست: فقط ارزیابی کنید که تیم فروش شما در حال حاضر کجاست.
با آنها تماس بگیرید، از آنها بپرسید که چگونه بار تماس فعلی خود را مدیریت می کنند. با برداشتن یک گام به عقب و ارزیابی آنچه در حال حاضر مورد نیاز است، می توانید تعیین کنید که آیا برون سپاری برای آینده تیم فروش شما مناسب است یا خیر.
منبع:hubspot