به گفته مدیر ارشد فروش Coursedog، 6 ویژگی که بهترین مدیران فروش دارند.
به گفته مدیر ارشد فروش Coursedog، 6 ویژگی که بهترین مدیران فروش دارند.
تقریباً در هر مدیر فروش، ویژگیهایی وجود دارد که میتوانید آنها را بیابید – چیزهایی مانند مهارتهای افراد، جاهطلبی، و زیرکی فروش همگی برای به دست آوردن این نقش در وهله اول نقش اساسی دارند.
اما بهترین مدیران فروش به همین جا بسنده نمی کنند. آنها ویژگیها و تمایلات کلیدی دیگری را نشان میدهند که سوزن را به حرکت در میآورد و مهارتهای مدیریتی آنها را از خوب به عالی سوق میدهد. بنابراین برای کمک به مدیران جدید چارچوب مرجع، شش ویژگی را شناسایی کردهام که – در تجربه من – برای مدیران فروش واقعا استثنایی ایجاد میکند.
6 ویژگی فروش که بهترین مدیران فروش دارند
1. تعهد به بهبود شخصی
بهترین مدیران فروش به عنوان مثال رهبری می کنند. اگر می خواهید نمایندگان شما به طور مداوم از خود استفاده کنند و به پیشرفت حرفه ای خود متعهد شوند، باید این کار را نیز انجام دهید – همیشه در حال پیشرفت باشید.
رضایت و مدیریت فروش موثر متقابل هستند. به عنوان یک مدیر، این بر عهده شماست که با هر تمایلی برای متوقف کردن مسئولیتهای موجود و تعهد به رشد خود مبارزه کنید. شما باید بخواهید بهتر باشید و دائماً این انگیزه را ارائه دهید.
به طور مداوم به دنبال فرصت های یادگیری مدیریت فروش باشید. تلاش آگاهانه ای برای درک بهتر و نزدیک شدن به جنبه های شغل خود انجام دهید که فراتر از مدیریت مستقیم تیم شما است. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، زمانی که نوبت به پیشرفت حرفه ای مداوم شما می رسد، مستقر، باز و جاه طلب باشید.
2. توانایی شناسایی و استخدام کاندیداهای با کیفیت
موفقیت پایدار تیم شما بر استعدادی است که شما وارد میکنید. بهترین مدیر فروش در جهان تنها با نمایندهای میتواند به این نتیجه برسد که جاهطلبی، مهارت یا تناسب فرهنگی برای پیشرفت و کمک به تیم خود را ندارد.
استخدام و در نهایت کنار گذاشتن یک استخدام ناکارآمد، هدر رفتن زیادی از زمان، تلاش، سرمایه و منابع است. این باعث میشود مهارتهای استخدام مناسب برای برتری بهعنوان مدیر فروش مهم باشد.
تعیین و تعقیب نامزدهای مناسب آشکارا سادهتر از انجام آن است، و هیچ طرح قطعی برای اینکه نماینده ایدهآل سازمان فروش شما چگونه خواهد بود وجود ندارد. با این حال، میخواهید به ویژگیهای کلیدی توجه کنید – از جمله مربیپذیری، هوش، اخلاق کاری، کنجکاوی، و تجربه مرتبط.
با رهبری فروش کار کنید و از مدیران فروش باتجربهتر استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چه نوع نامزدی در شرکت شما رشد میکند – و سؤالات و فرآیندهایی را که برای شناسایی آنها استفاده میکنید، اصلاح کنید.
باز هم، این فرآیند بسیار پیچیدهتر از آن است که بتوان آن را به چند پاراگراف در یک پست وبلاگ کاهش داد، اما اگر میخواهید در مدیریت فروش موفق باشید، باید آن را متوقف کنید.
3. تمایل به ایجاد و تعهد به فرآیند فروش
هنگام تلاش برای مدیریت یک تیم فروش مولد، یکنواخت و منسجم نگه داشتن چیزها کلیدی است – انجام این کار باعث میشود کشتی فشردهتر و تلاش جمعی تیم شما روانتر و مؤثرتر باشد. تیم شما باید در یک صفحه باشد، بنابراین به آنها کمک میکند که چارچوبی محکم برای رعایت آن داشته باشند.
در اینجاست که یک فرایند فروش با ساختار خوب وارد عمل می شود. اگر بتوانید ترتیب موثری را برای نمایندگان خود ایجاد کنید، نظارت کنید و تسهیل کنید تا در هنگام انجام تلاشهای فروش آنها را دنبال کنند، میتوانید کار خود و آنها را آسانتر کنید.
همیشه باید قافیه و دلیلی برای تلاشهای فروش تیم شما وجود داشته باشد – و بهترین مدیران میدانند که تعیین و اجرای آن بر عهده آنهاست.
4. درک کاملی از KPIهای مرتبط
موفقیت در فروش تنها زمانی مهم است که بتوانید واقعی بودن آن را ثابت کنید. به همین دلیل است که مدیران باید بدانند که تلاش آنها و تیمشان چگونه ارزیابی می شود. شما باید KPIهای خود را بشناسید – مانند میانگین طول چرخه فروش، میانگین اندازه معامله، نرخ کشف تا بسته شدن، یا هر معیار دیگری که دقیقاً نشان می دهد تیم شما چقدر تأثیر دارد.
شما همچنین باید بدانید که این معیارها چگونه گزارش خواهند شد. توانایی انجام، خواندن و عمل به گزارشهایتان برای توانایی شما در شناسایی زمینههای بهبود – هم برای شما و تیمتان ضروری است.
در برخی موارد، ممکن است مجبور شوید با مدیران خود کار کنید تا احساس خوبی نسبت به این جنبه از کار داشته باشید. مایل نباشید با آنها در مورد چگونه و چرادر پس شاخصهای کلیدی عملکرد و گزارشهایی که باید به آنها دسترسی داشته باشید، ارتباط برقرار کنید.
مهم نیست که برای رسیدن به آن چه چیزی ممکن است لازم باشد، باید نکات و نکات معیارهای مورد استفاده برای سنجش عملکرد خود را بدانید.
5. هدف، مهارت های حل تعارض منصفانه
اشاره به این موضوع کاملاً تکان دهنده نیست، اما مردم همیشه با هم کنار نمی آیند – و متخصصان فروش نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تعارض در محل کار طبیعی و بالقوه سازنده است، و به عنوان یک مدیر، حل اختلافات بین اعضای تیم خود اغلب بر عهده شماست.
هنگام مواجهه با آن موقعیتها، بهترین مدیران فروش میدانند چگونه آرام، بیطرف و بیطرف بمانند. تعارض لزوماً به معنای تقابل نیست – و شما باید بدانید که چگونه از این نوع تنش جلوگیری کنید تا به نحوه عملکرد تیم خود نرسد.
مدیران کارآمد میدانند که چگونه بدون بازی کردن با علاقهمندان به همه طرفها بشنوند و مطمئن شوند که اختلافات به طور سازنده حل میشود – به حداقل رساندن اصطکاک، حفظ روحیه بالا، و در نهایت باعث میشود تیمهایشان نرمتر کار کنند.
6. مهارت های ارتباطی محکم اما دلسوزانه و بازخورد
کوچینگ و ارائه بازخورد دو مورد از مهمترین مسئولیتهایی هستند که به طور مداوم بر عهده مدیران فروش است. این بر عهده آنهاست که نوع بینش شخصی را ارائه دهند که بیشترین بهره را از تکرارهای آنها ببرد.
به طور معمول، انجام این مسئولیتهای کلیدی به معنای رهبری با همدلی و ارائه راهنمایی سازنده است. شما باید بفهمید که نمایندگان شما چه کسانی هستند. هیچ دو عضو تیمی یکسان ساخته نشده اند — آنها پذیرای انواع مختلف مربیگری خواهند بود.
اگر بتوانید پیام ها و بازخوردهای خود را با درایت به گونه ای تنظیم کنید که با نمایندگان خود به عنوان فردی سازگار باشد، خود را در موقعیتی عالی قرار خواهید داد تا بهترین مدیر فروش باشید.
اکنون، این فهرست راهنمای کامل و قطعی نیست که تمامی کیفیت هایی را که مدیران فروش عالی دارند را پوشش دهد. بسیاری از ویژگی های دیگر وجود دارد که خود را به مدیریت فروش موثر می بخشد.
گفته شد، رفتارها و گرایشهای فهرستشده در اینجا همچنان بسیار ارزشمند هستند – و اگر مدیر فروش هستید، به نفع شماست که اگر قبلاً این کار را نکردهاید، این مؤلفهها را به فهرست مدیریت خود اضافه کنید.
منبع:hubspot