13 نمونه داشبورد فروش که به شما کمک می کند خودتان را تنظیم کنید
13 نمونه داشبورد فروش که به شما کمک می کند خودتان را تنظیم کنید
فروشندگان امروزی به دادههای بیشتری از همیشه دسترسی دارند – اما همه دادهها برای تصمیمگیری بهتر مرتبط نیستند. در طول دوران حرفهایام، آموختهام که برای بررسی نویزها، به داشبوردهای فروش نیاز دارید تا دادههای عملی را تجسم کنید، عملکرد را تجزیه و تحلیل کنید، و تصمیمهای کلیدی کسبوکار را مطلع کنید.
در این مقاله، با توضیح اینکه داشبورد فروش چیست و چرا احتمالاً به آن نیاز دارید، شروع میکنم. سپس، من برخی از نمونههای داشبورد مورد علاقهام را به اشتراک میگذارم و نکات برتر خود را برای ایجاد یکی از نمونههای خود توضیح خواهم داد.
فهرست محتوا
داشبورد فروش چیست؟
داشبورد فروش نمایشی بصری از دادههای فروش شما است. به عنوان یک فروشنده، میتوانید از داشبورد برای مشاهده اطلاعات دورههای زمانی مختلف استفاده کنید و در برخی موارد حتی میتوانید به دادههای زمان واقعی نگاه کنید.
داشبوردهای فروش یک نمای کلی از عملکرد تیم شما در شاخص های کلیدی عملکرد (KPI). معیارهای رایجی که دوست دارم ردیابی کنم عبارتند از دستیابی به سهمیه، < a href="https://blog.hubspot.com/sales/sales-performance-metrics" rel="noopener" target="_blank">نرخ تبدیل/برد، میانگین اندازه معامله، درآمد، و نشت قیف فروش.
من از KPIهایی مانند اینها برای ردیابی پیشرفت تیم فروش به سمت اهداف و اهداف درآمدی، تنظیم جبران خسارت و اعطای جوایز استفاده کرده ام. شاخصهای کلیدی عملکرد همچنین میتوانند به رهبران فروش کمک کنند تا مسائل را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ شناسایی کنند، و همچنین بسیاری از تصمیمهای حیاتی دیگر را مطلع کنند.
چرا به داشبورد فروش نیاز دارید
طبق تجربه من، داشبورد فروش راهی عالی برای دسترسی سریع به اطلاعات جامع درباره معاملاتی است که روی آنها کار میکنم، بدون نیاز به جستجو در صفحات گسترده خستهکننده یا جستجوی ایمیلهای قدیمی بیپایان. یک داشبورد عالی KPI فروش، تمام اطلاعات مربوط به من را ساده می کند، در وقت من صرفه جویی می کند و به من قدرت می دهد تا تصمیمات هوشمندانه و مبتنی بر داده را بگیرم.
علاوه بر این، داشبورد عملکرد فروش این امکان را فراهم میکند که اطمینان حاصل کنم که همیشه به جدیدترین اطلاعات بهروز نگاه میکنم. داشبوردهای فروش به جای تکیه بر صفحات گسترده ثابت یا سایر اسنادی که میتوانند به سرعت قدیمی شوند، همه را در یک راستا نگه میدارند و به اطلاعات بیدرنگ پاسخ میدهند.
به عنوان کارشناس مدیریت کسب و کار پیتر دراکر گفته میشود که مشاهده کرده است، «شما نمیتوانید آنچه را که نمیتوانید اندازهگیری کنید، مدیریت کنید.» در نهایت، هدف اصلی داشبورد فروش، توانمندسازی تیمهای فروش برای حفظ تصمیمات خود با KPI است. و سایر معیارهایی که بیشترین اهمیت را دارند.
البته، راهاندازی یک داشبورد فروش مؤثر به زمان و تلاش قبلی نیاز دارد. اما آن را از من بگیرید – ارزش تلاش را دارد!
چگونه یک داشبورد فروش ایجاد کنیم
- تعیین کنید کدام معیارهای فروش را ردیابی خواهید کرد.
- مشخص کنید که تیم شما چگونه از داشبورد استفاده می کند.
- یک ارائه دهنده داشبورد فروش را انتخاب کنید.
- داده ها را به داشبورد بکشید.
- برای داشبورد فروش گزارش بسازید.
1. تعیین کنید کدام معیارهای فروش را ردیابی خواهید کرد.
هنگام ایجاد داشبورد فروش، اولین کاری که همیشه انجام میدهم این است که معیارهای فروش را تعیین کنم. اهداف یا اهداف خاصی که میخواهم به آنها برسم چیست؟ داشبورد می تواند به من کمک کند تا پیشرفت خود را به سمت آن اهداف تجسم کنم.
برای شروع، سوالات زیر را از خودم میپرسم:
- چه معیارهایی را به طور مرتب با کل شرکت، در جلسات تک به تک و در میان تیم فروش خود مرور می کنم؟
- آیا برخی از معیارها را مهمتر از سایر معیارها میدانم؟
- شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) من چیست؟
- آیا چندین تیم فروش در سازمان خود دارم؟
بسته به زمینه، معیارهای فروش که انتخاب می کنم اغلب در یک یا چند دسته از دسته های زیر قرار می گیرند:
- معیارهای فروش فعالیت.
- معیارهای فروش خط لوله.
- معیارهای فروش نسل پیشرو.
- معیارهای دستیابی به فروش.
- معیارهای فروش تبدیل اولیه.
- معیارهای فروش کانال.
- معیارهای بهره وری فروش.
- معیارهای استخدام و حضور در نمایندگی.
- روند فروش، ابزار و معیارهای پذیرش آموزش.
نکته حرفه ای: اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، راهنمای معیارهای فروش برای تعیین اینکه کدام بخش از اطلاعات برای شما و سازمان فروش شما مهمتر است.
2. نحوه استفاده از داشبورد را مشخص کنید.
در مرحله بعد، باید نحوه استفاده از داشبورد فروش را تعیین کنم. از این گذشته، هیچ داشبورد فروش یکسانی وجود ندارد – بنابراین مهم است که به نحوه استفاده تیم من از داشبورد فکر کنید.
آیا داشبورد به تک تک نمایندگان فروش کمک می کند تا پیشرفت خود را به سمت سهمیه ماهانه خود پیگیری کنند؟ آیا مدیران فروش از آن برای دیدن نمایندگان با عملکرد برتر در سه ماهه استفاده خواهند کرد؟ در اینجا چند عامل دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
- چه کسی از داشبورد استفاده خواهد کرد؟ نمایندگان فروش، مدیران، معاونین یا مدیران اجرایی؟
- چند وقت یکبار از آن استفاده خواهند کرد؟ آیا داشبورد را روزانه، هفتگی یا ماهانه بررسی میکنند؟
- آنها می خواهند چه اطلاعاتی را ببینند؟ آنها به کدام معیارها، تجسم ها و محاسبات نگاه می کنند؟
من همیشه به این فکر میکنم که همکارانم کجا و چگونه ممکن است بخواهند داشبورد را مشاهده کنند. به عنوان مثال، اگر من داشبوردی را برای فروشندگان خارجی که همیشه در حال حرکت هستند توسعه میدادم، احتمالاً میخواهم یک نسخه سازگار با موبایل از داشبورد بسازم تا بتوانند آن را از تلفن همراه، تبلت یا رایانهشان مشاهده کنند.
3. ارائه دهنده داشبورد فروش را انتخاب کنید.
اگر قبلاً از CRM استفاده میکنید، احتمالاً با داشبورد گزارش ویژگی هایی که تیم شما می تواند استفاده کند. با این حال، اگر از CRM استفاده نمیکنید، چندین ابزار گزارشدهی مستقل نیز وجود دارد که میتوانید از آنها برای همگامسازی یا وارد کردن دادههای خود استفاده کنید و ایجاد داشبورد و گزارشهای خود را ممکن میسازد.
در اینجا برخی از ارائه دهندگان نرم افزار داشبورد فروش مورد علاقه من هستند.
1. HubSpot
منبع تصویر
با HubSpot، میتوانم با کشیدن مستقیم دادهها از HubSpot CRM. همچنین میتوانم دادهها را از طیف وسیعی از برنامهها و سرویسهای وب همگامسازی کنم.
آنچه من دوست دارم: HubSpot همه دادههای من را در یک مکان جمعآوری میکند و یک منبع حقیقت واحد برای تیم من ایجاد میکند.
2. گکوبرد
Geckoboard یک ابزار داشبورد KPI است که مستقیماً با بیش از 90 منبع داده مختلف از جمله Hubspot Sales، Salesforce و Pipedrive ادغام میشود. من به ویژه از این که Geckoboard راه حلی بدون کد ارائه می دهد، قدردانی می کنم که دردسر ساخت داشبوردهای زنده را از بین می برد. در اینجا 13 نمونه داشبورد فروش دیگر از Geckoboard وجود دارد.
آنچه دوست دارم: رابط کشیدن و رها کردن Geckoboard، ایجاد داشبوردهای KPI همزمان را به طرز مضحکی ساده میکند. من همچنین گزینه های اشتراک گذاری را دوست دارم، که امکان اشتراک گذاری داشبورد را از طریق پیوند یا تنظیم اعلان ها و گزارش های خودکار در Slack فراهم می کند.
3. RIB BI+ (Datapine سابق)
RIB BI+ یک نرم افزار هوش تجاری و داشبورد بصری است که به من امکان می دهد به سرعت داشبوردهای تعاملی را برای صنایع و عملکردهای مختلف، از جمله فروش، تولید کنم. این یک محیط متمرکز و کاربرپسند برای تجسم چندین منبع داده در زمان واقعی فراهم می کند و به من قدرت می دهد تا تصمیمات مبتنی بر داده را بگیرم.
چیزی که من دوست دارم: RIB BI+ چندین گزینه اشتراکگذاری، از جمله داشبورد ایمیل خودکار و تجزیه و تحلیل جاسازی شده برای تقویت همکاری و ارتباطات تیم فروش ارائه میدهد.
4. Klipfolio
این ابزار نرمافزاری این امکان را برای من فراهم میکند که دادههای CRM خود را با دادههای سایر سرویسها ترکیب کنم تا داشبوردهای فروش دقیق ایجاد کنم.
چیزی که من دوست دارم: Kipfolio همچنین یک تابلوی امتیازات تیم فروش ایجاد میکند و این امکان را فراهم میکند تا از بهترین عملکردها تجلیل شود و رقابت سالم را تقویت کند.
5.
%0A
منبع تصویر
با گزارشها و داشبوردهای بیش از 60 Zoho Analytics، میتوانم به راحتی طیف گستردهای از معیارهای کلیدی عملکرد را ردیابی کنم – و همچنین میتوانم گزارشهای سفارشی ایجاد کنم.
آنچه من دوست دارم: Zoho Analytics به طور کامل با HubSpot ادغام میشود و امکان ادغام دادههای HubSpot CRM من با بیش از 100 منبع داده مختلف را برای ایجاد گزارشهای تجاری معنادار فراهم میکند.
6. ضریب
منبع تصویر
با Coefficient، میتوانم داشبوردهایی بسازم که دادههای فروش و بازاریابی من را مستقیماً در صفحهگسترده Google Sheets متمرکز کنند. همچنین میتوانم از میان گالری داشبوردهایی که بهطور خاص بر اساس ادغام منبع دادهام ساخته شدهاند، انتخاب کنم.
چیزی که من دوست دارم: الگوهای Coefficient از این نظر منحصر به فرد هستند که میتوانم با دادههای زندهام قدرت آنها را تامین کنم. نیازی به کپی/پیست کردن یا وارد کردن/صادر کردن نیست. من فقط یک کپی از الگو تهیه می کنم و سپس دستورات را برای همگام سازی داده های زنده از پشته فناوری خود (از جمله HubSpot) دنبال می کنم.
7. Slemma
منبع تصویر
با Slemma، میتوانم از میان گالری داشبوردهایی که بهطور خاص بر اساس یکپارچهسازی منبع دادهام ساخته شدهاند، انتخاب کنم و به من قدرت میدهد تا داشبوردهایی بسازم که دادههای فروش و بازاریابی من را متمرکز کند.
آنچه من دوست دارم: الگوهای Slemma در وقت من صرفه جویی می کنند و من را برای موفقیت آماده می کنند.
8. قابل مشاهده
هر زمان که به دنبال ایجاد داشبوردی برای افزایش دید سرمایه گذار بودم، این راه حل نرم افزاری من بوده است. با Visible، میتوانم ایجاد گزارش را خودکار کنم، داشبورد بسازم، و جزئیات گزارشهایم را ببینم.
آنچه من دوست دارم: این داشبورد به طور خاص ساخته شده است تا به شرکتهای جدید کمک کند تا بسیاری از سهامداران مهم خود را در جریان نگه دارند.
9. /a>
TapClicks به من کمک میکند تا با ایجاد گزارشها و داشبوردهایی که علائم هشدار را شناسایی میکنند، چالشهای فروش را برطرف کنم. وقتی چالشی پیش میآید، نرمافزار به من و تیمم اطلاع میدهد تا بتوانیم به طور فعال راهحلی پیدا کنیم.
چیزی که دوست دارم: با TapClicks، میتوانم اطلاعات کلیدی را از داشبورد دریافت کنم و به راحتی آنها را به اسلاید یا گزارش تبدیل کنم.
4. داده ها را به داشبورد بکشید.
وقتی ارائهدهنده داشبورد خود را انتخاب کردم، وقت آن است که دادهها را یکپارچه کنم. اگر داشبوردی را انتخاب کنم که با CRM من یکپارچه شود، همگام سازی داده ها بین آنها آسان است.
به عنوان مثال، HubSpot CRM به من امکان میدهد گزارشهای فروش را براساس در داده های پایگاه داده مشتریان من.
نکته حرفه ای: من دوست دارم از CRM HubSpot برای داشبوردها و گزارشهایی ایجاد کنید که عملکرد فروش را ردیابی میکند، نمایندگان فروش با عملکرد برتر را شناسایی میکند، پیشبینیهای فروش ایجاد میکند و موارد دیگر.
در مقابل، زمانی که من روی تیمهایی کار میکردم که از صفحات گسترده برای مدیریت مشتریان احتمالی و مشتریان به جای CRM استفاده میکردند، این فرآیند بیشتر دستی است. خوشبختانه، الگوهای داشبورد فروش برای اکسل وجود دارد که به من در ایجاد گزارش کمک کرده است. از ابتدا.
5. برای داشبورد فروش گزارش بسازید.
در نهایت، پس از جمعآوری یک داشبورد و یکپارچهسازی دادهها، میتوانم گزارشهای ساخت را شروع کنم. هنگام ایجاد گزارش برای داشبورد فروش، می توانم از طیف گسترده ای از نمودارها برای تجسم داده های خود انتخاب کنم. برای مثال، من از نمودارها برای:
استفاده کردهام
- مقایسه ارزشها (به عنوان مثال، مقایسه فروش از دو منطقه مختلف). این مقایسهها را میتوان به صورت نمودار میلهای، نمودار ستونی، نمودار خطی، نمودار دایرهای، یا نمودار پراکندگی نشان داد.
- ترکیب (به عنوان مثال، کل فروش به تفکیک نماینده فروش). من با استفاده از نمودارهای دایره ای، نمودارهای میله ای پشته ای، نمودارهای ستونی انباشته، نمودارهای منطقه یا نمودارهای آبشاری گزارش داده ام که فروش از کجا حاصل می شود.
- روندها (به عنوان مثال، رشد درآمد ماهانه). من روندها را با نمودارهای خطی، نمودارهای خطی دو محوره یا نمودارهای ستونی نشان داده ام.
منبع تصویر
به خاطر داشته باشید: بهترین تجسم ها به راحتی قابل خواندن و عملی هستند.
وقتی یک داشبورد ایجاد میکنم، میخواهم کاربرانم بتوانند نمودارها را در یک نگاه بخوانند و بفهمند، بدون اینکه مجبور باشند روی گزارش کامل کلیک کنند. سپس، هنگامی که داشبورد و گزارشها آماده کار شدند، آنها را با تیمم به اشتراک میگذارم — اما اگر گزارشی نیازهای تیم فروش من را برآورده نکرد، هرگز نمیترسم به تابلوی نقاشی برگردم.
نمونههای داشبورد فروش
برای اطمینان، هر سازمانی در مورد داشبوردهای عملکرد فروش نیازهای منحصر به فرد خود را دارد. اما اگر به دنبال الهام گرفتن هستید، در اینجا چند نمونه از داشبورد فروش مورد علاقه من آمده است:
1. داشبورد نرخ تبدیل فروش
منبع تصویر
پیشرفت را در کل خط لوله فروش خود با ماشین حساب نرخ تبدیل و بسته شدن فروش. در تجربه من، این داشبورد تعاملی یک ابزار عالی برای کمک به تجزیه و تحلیل و تعیین اهداف بر اساس ماه و فصل است. همچنین به خصوص دوست دارم که به شما امکان می دهد معیارهایی مانند نرخ سرب به MQL، نرخ MQL به مشتری، نرخ سرنخ به مشتری و موارد دیگر را پیش بینی کنید.
2. داشبورد نماینده فروش
منبع تصویر< /p>
اگر به دنبال کمک به نمایندگان فروش خود برای پیگیری عملکرد فردی خود هستید، این داشبورد یک گزینه عالی است. همچنین دوست دارم این داشبورد شامل گزارشها برای معیارهای کلیدی باشد. به عنوان جلسات رزرو شده، فرصتهای باز، معاملات در دست انتشار، درآمد پیشبینیشده، و هر شاخص عملکرد دیگری که تیم شما استفاده میکند.
3. داشبورد مدیر فروش
منبع تصویر
این داشبورد نمای کلی از معیارهای کلیدی را ارائه می دهد که مدیران فروش می توانند برای اندازه گیری عملکرد از آنها استفاده کنند. علاوه بر این، یکی از جنبه های مورد علاقه من در این داشبورد این است که شامل بخشی برای آمار امروز و همچنین پیشرفت ماهانه به سمت هدف حساب جدید تیم فروش و اهداف MRR است.
4. تابلوی امتیازات فروش
منبع تصویر
تابلوی امتیازات فروش راهی عالی برای دیدن اینکه چه کسی از بین همه فروشندگان شما بهترین عملکرد را دارد – و همچنین کمی رقابت سالم را تقویت می کند. داشبوردهای تابلوی امتیازات فروش معمولاً شامل اطلاعاتی در مورد تعداد فعالیتهای تکمیلشده (مانند تماسها، ایمیلها و جلسات)، حسابهای جدید، MRR تولید شده و حفظ مشتری میشوند.
5. داشبورد عملکرد معامله
منبع تصویر
با پیشبینی معامله، اعضای سازمان فروش شما میتوانند از داشبورد عملکرد معامله استفاده کنند تا ببینند انتظار دارند چقدر درآمد بسته شود. همچنین دوست دارم از گزارشها استفاده کنم تا ببینم در حال حاضر در هر مرحله چند معامله وجود دارد. فرآیند فروش، تعداد بستهشدهها و اینکه این اعداد چگونه با اهداف من مقایسه میشوند.
6. داشبورد برد/باخت
منبع تصویر
این داشبورد برد/باخت توسط Solver معیارهای اندازه معامله، فروشنده و صنعت را ارائه میکند. من مخصوصاً دوست دارم از این داشبورد برای شناسایی افراد برتر در تیمم استفاده کنم، بفهمم چرا ممکن است معاملات را برده یا از دست داده باشیم، و روند فروش خود را تکرار کنم. علاوه بر این، این داشبورد همچنین امکان مقایسه نرخهای بسته تیم من را با نرخهای بسته شدن دورههای گزارش قبلی یا معیارهای صنعت فراهم میکند.
7. عملکرد فروش بر اساس منطقه
منبع تصویر
در کجا بیشترین فروش را دارید؟ و مشتریان چه محصولاتی را خریداری می کنند؟ من عاشق استفاده از این داشبورد برای به دست آوردن بینشی در مورد مناطقی هستم که بیشترین فروش را از هر نوع محصول دارند. به علاوه، میتوانم از آن برای مشاهده نمای کلی MRR این ماه در مقایسه با ماه قبل استفاده کنم.
8. داشبورد فعالیتهای فروش
منبع تصویر
طبق تجربه من، داشبورد فعالیتهای فروش یک گزینه عالی برای ارائه تصویری بصری به مدیران فروش از آنچه که نمایندگان آنها به صورت روزانه انجام میدهند، است. علاوه بر این، این داشبورد همچنین شامل اطلاعات گستردهتری است، مانند میانگین تعداد فعالیتها در هر معامله برنده شده.
9. داشبورد فروش نمای کلی عملکرد
منبع تصویر
چیزی که من واقعاً در مورد این داشبورد دوست دارم این است که معیارهای عملکرد کلیدی، جلو و وسط را دارد. این کار خواندن آن را آسان می کند و با ارزش ترین اطلاعات اولین چیزی است که به محض بارگیری داشبورد می بینم.
10. داشبورد فروش ردیابی زمان
تصویر منبع
آیا تیم فروش دارید که همیشه در حال حرکت باشد؟ دریافتهام که این داشبورد ردیابی زمان برای توضیح اینکه نمایندگان فروش وقت خود را در کجا میگذرانند و چقدر درآمد ایجاد میکنند بسیار مفید است.
11. قالب فروش به هدف
منبع تصویر
هر وقت لازم است اهداف فروش شرکتم و نحوه پیشرفتم به سمت این اهداف را به دقت زیر نظر داشته باشم، این داشبورد راهنمای من است. با این ابزار، میتوانم دادههای زندهام را در قالب همگامسازی کنم، اهداف فروش سفارشیشده را بر اساس تیمها یا دستههای فرصت ایجاد کنم، و بدون زحمت پیشرفتها را به صورت ماهانه، فصلی و سالانه نظارت کنم.
12. داشبورد KPI فروش
منبع تصویر
به دنبال بررسی عملکرد خود در KPIهایی هستید که بیشترین اهمیت را دارند؟ این داشبورد KPI فروش یک راه عالی برای به دست آوردن بینش نسبت به این معیارهای مهم است. به ویژه، من عاشق این هستم که این داشبورد درآمد صورتحساب را با یک تفکیک واضح و بصری بر اساس ماه در جلو و مرکز قرار میدهد.
13. داشبورد عملکرد فروش اجرایی
منبع تصویر
این داشبورد عملکرد فروش اجرایی یکی از راههای مورد علاقه من برای حفظ فرصتها، رزروها و موارد دیگر تیم فروش است. با تمام اطلاعات کلیدی عملکردی که در یک داشبورد به راحتی در دسترس نیاز دارم، این گزینه عالی برای مدیران فروش اجرایی است که به دنبال نگاهی سریع اما جامع به عملکرد تیم خود هستند.
نکات داشبورد فروش
احساس میکنید الهام گرفتهاید که برخی اعداد را خرد کنید و گزارشهای فروش خود را بسازید؟ در اینجا برخی از نکات برتر من برای راهنمایی شما در هنگام ایجاد داشبورد فروش آمده است:
1. از طرح بندی تمیز
استفاده کنید
مهم است که از شلوغ کردن بیش از حد تصاویر (مانند نمودارها و نمودارها) و رنگها خودداری کنید، زیرا این کار باعث میشود حواس شما از دادهها منحرف شود. بسیاری از ابزارهای داشبورد مورد علاقه من به شما این امکان را می دهند که گزارش های خود را به صورت خودکار در یک شبکه قرار دهید، که به نظر من می تواند راهی عالی برای تمیز و منظم نگه داشتن طرح بندی باشد.
علاوه بر این، زمانی که به این فکر می کنید که نمودارهای خود را کجا قرار دهید، از روانشناسی انسانی استفاده کنید. تحقیق نشان میدهد که مردم تمایل دارند ابتدا به گوشه سمت چپ بالای یک وب سایت نگاه کنند، بنابراین من آموخته ام که ایجاد یک جریان از چپ به راست اغلب مفید است.
نکته حرفه ای: من همیشه مهمترین تصاویر را در سمت چپ داشبورد قرار می دهم و اطلاعات اضافی را در سمت راست قرار می دهم.
منبع تصویر
2. شامل محاسبات (در صورت لزوم)
در طول حرفهام، متوجه شدهام که شامل کردن محاسبات میتواند زمینه ارزشمندی را به گزارش اضافه کند، در وقت من صرفهجویی کرده و گزارش را واضحتر کند.
به عنوان مثال، من نمیخواهم تیم من برای تعیین رشد درآمد ماهانه مجبور به انجام مشکلات ریاضی ذهنی شود. درعوض، مطمئن میشوم که این محاسبات مربوطه را لحاظ میکنم و اطمینان حاصل میکنم که داشبورد تمام اطلاعات مورد نیاز من را مستقیماً در دسترس من دارد.
3. داشبورد را در دسترس قرار دهید
در نهایت، یاد گرفتم که وقتی نوبت به داشبوردهای فروش می رسد، دسترسی غیرقابل مذاکره است. اگر داشبوردی را به طور خاص برای مدیران فروش، معاونین یا مدیران اجرایی طراحی کنم، همیشه مطمئن می شوم که مشارکت کنندگان فردی می توانند ببینند کدام معیارها و اهداف برای رهبری مهم هستند.
این نوع شفافسازی میتواند به انگیزه نمایندگان فروش من کمک کند، زیرا به آنها اجازه میدهد کوچکنمایی کنند و تأثیر تعدادشان را بر تجارت گستردهتر ببینند.
چه چیزی یک داشبورد فروش عالی را می سازد؟
ایجاد داشبورد فروش عالی به همان اندازه که یک علم است هنر است. مانند هر ابزاری ، انعطاف پذیری بسیار مهم است ، تطبیق هر الگو یا بهترین روشها متناسب با نیازها و نیازهای منحصر به فرد تیم و تجارت شما. همچنین آزمایش و تکرار ، تطبیق داشبورد خود در پاسخ به بازخورد کاربر ، فن آوری های جدید و سایر عوامل ضروری است.
که گفته می شود ، چند نکته کلیدی وجود دارد که من همیشه به یاد دارم هنگام ایجاد داشبورد جدید در نظر بگیرم:
بیش از حد پیچیده نشوید.
اول و مهمتر از همه ، از استفاده بیش از حد خودداری کنید. هنگام ساختن داشبورد فروش ، سادگی همه چیز است.
به عنوان مثال ، یکی از ابزارهای ردیابی فروش مورد علاقه من ، رایگان Hubspot معیارهای فروش است. ماشین حساب . این الگوی اکسل ساده و آسان برای استفاده است ، و ارائه اطلاعات کلیدی مانند متوسط معامله ، نرخ برنده و نرخ چرند ، بدون اینکه من را با داده ها و نمودارهای غیر ضروری بیش از حد کند.
برای اطمینان ، مهم است که تمام اطلاعات و زمینه ای را که نمایندگان فروش یا مدیران شما برای تصمیم گیری های آگاهانه و داده محور نیاز دارند ، درج کنید. اما در عین حال ، تعادل آن با وضوح و پاک کردن از چیدمان های بیش از حد پیچیده و گزارش های بیش از حد دقیق ، بسیار مهم است.
کاربران خود را در خاطر داشته باشید.
نکته مهم دیگر مخاطبان شما است. داشبورد شما برای چه کسی طراحی شده است؟ نمایندگان فروش جوان؟ مدیران؟ مدیران؟ من دست اول آموخته ام که لازم است کاربران خود را هنگام تهیه داشبورد فروش جدید در نظر داشته باشید.
نکته حرفه ای: به عنوان بنیانگذار شرکت تحلیلی بازاریابی Improvado ، ali flynn توضیح می دهد ، ” بهترین داشبورد فروش نیازهای خاص کاربران را متناسب با آنها. یک مدیر فروش عملکرد تیم را ردیابی می کند ، در حالی که یک تحلیلگر برای بینش به معیارهای فروش می پردازد. سفارشی سازی ارتباط و اثربخشی را تضمین می کند. “
مهمترین KPI ها را در اولویت قرار دهید.
هنگام ساختن داشبورد فروش ، ممکن است وسوسه انگیز باشد که هر متریک را در زیر آفتاب قرار دهید – اما برای مؤثر بودن ، باید اولویت بندی کنید. من فهمیدم که مهم است که واقعاً در مورد KPI های خاص فروش که می خواهم در انواع مختلف داشبورد فروش تأکید کنم ، واقعاً انتقادی فکر کنم.
در بعضی موارد ، به عنوان مثال ، ممکن است بیشتر روی پیش بینی درآمد ماهانه یا سه ماهه تمرکز کنم. در زمینه های دیگر ، ممکن است برای برجسته کردن معیارهای مربوط به نرخ دستیابی به نرخ یا رشد ، معقول تر باشد.
هیچ رویکردی با اندازه یک اندازه برای شناسایی KPI های مناسب برای داشبورد شما وجود ندارد. جفری استین ، کارشناس بازاریابی ، با قدرت با اهمیت اولویت بندی صحبت می کند. : “داده های بیش از حد و هیچ تمرکز باعث شده است که رهبران فروش به لحظه های روشن” آه “که تصمیمات مطمئن و رشد پایدار را هدایت می کنند ، دسترسی پیدا کنند.”
او ادامه می دهد ، “برای اطمینان از حداکثر رساندن ROI ابزارها ، تیم ها و روابط مشتری ، صفر در شاخص های عملکرد کلیدی فروش (KPI) که بیشترین استفاده را از آنچه شما هنگام ارائه درآمد مکرر دارید ، استفاده می کنند: ترکیبی از اهداف آزمایش شده و واقعی ، مانند نرخ تبدیل سرب و مواردی که ارزش بلند مدت را اندازه گیری می کند ، مانند حفظ مشتری و کارمندان. ”
در نهایت ، مهمترین چیز این است که شما در تلاش برای اولویت بندی و تعیین بهترین گزینه ها برای وضعیت منحصر به فرد خود قرار داده اید.
در مورد اشتراک گذاری استراتژیک فکر کنید.
سرانجام ، فراموش نکنید که در مورد چگونگی به اشتراک گذاشتن داشبورد فروش خود فکر کنید. آیا منطقی است که به ذینفعان کلیدی خاص گزینه مشترک شدن برای به روزرسانی های منظم ارائه شود؟ آیا یک پورتال داخلی وجود دارد که بتوانید داشبورد را میزبانی کنید؟
در نهایت ، داشبورد تنها در صورتی مفید است که مردم از آن استفاده کنند – بنابراین مهم است که به طور استراتژیک درباره دقیقاً چگونگی ، چه موقع ، و کجا داشبورد فروش خود را به اشتراک بگذارید.
گزارش درستی را دریافت کنید
در پایان روز ، هیچ میانبر برای ایجاد یک داشبورد فروش شگفت انگیز وجود ندارد. با این حال ، با نمونه های داشبورد فروش ، و همچنین نکات و ترفندهایی که در این مقاله بیان کرده ام ، برای موفقیت تنظیم خواهید شد.
به طور خاص ، یکی از توصیه های مورد علاقه من این است که از استفاده بیش از حد استفاده کنید. من دست اول دیده ام که چقدر وسوسه انگیز است که نمودارهای بیشتر و بیشتری را به داشبورد اضافه کنم ، فکر می کنم که شما آن را بهتر و بهتر می کنید … فقط این که متوجه شوید واقعاً فقط یک آشفتگی بیش از حد ایجاد کرده اید. یادآوری این نکته بسیار مهم است که وقتی صحبت از داشبورد فروش می شود ، کمتر بیشتر است. به مهمترین اطلاعات بچسبید ، از یک طرح روشن استفاده کنید و در صورت شک ، آن را ساده نگه دارید.
منبع:hubspot