بیوگرافی مرحوم زهره حمیدی | کودکی و جوانی زهره حمیدی

بیوگرافی مرحوم زهره حمیدی | کودکی و جوانی زهره حمیدی

زهره حمیدی یکی از بازیگران بسیار توانمند سینما و تلویزیون ایران می‌ باشد. این بازیگر در اراک به دنیا آمده و از سال ۱۳۷۰ فعالیت بازیگری خود را آغاز نموده است. او دارای مدرک تحصیلی دیپلم اقتصاد می‌ باشد. همچنین حدود ۶۱ عمر کرد و در نهایت تحت تاثیر بیماری فوت نمود. نام اصلی زهره حمیدی، زهره ربیعی مطمئنی می باشد.

این بازیگر بسیار توانمند در میان مردم ایران دارای محبوبیت زیادی می‌ باشد. او دارای یک زندگی پرفراز و نشیب بوده و چالش‌ های بسیاری را در طول زندگی از سر گذرانده است. این بازیگر محبوب ایرانی بعد از گذراندن یک دوره بیماری بسیار سخت در چهارم شهریور ۱۴۰۳ در اربعین امام حسین درگذشت.

بیوگرافی مرحوم زهره حمیدی | کودکی و جوانی زهره حمیدی

زهره حمیدی کیست؟

زهره حمیدی که نام اصلی او زهره ربیعی مطمئن می‌ باشد یک بازیگر ایرانی بسیار معروف و با استعداد در سینما و تلویزیون در این سال ها بوده است. او در هجدهم اردیبهشت سال ۱۳۳۶ به دنیا آمده و محل تولد او اراک می‌ باشد. زهره فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد و دارای تحصیلات دیپلم اقتصاد می‌ باشد.

کودکی و جوانی زهره حمیدی

زهره حمیدی در یک خانواده پرجمعیت به دنیا آمده است او فرزند سوم این خانواده می‌ باشد. زهره در مورد علاقه خود به بازیگری می‌ گوید من از همان کودکی نیز به بازیگری علاقه بسیار زیادی داشتم. اما شرایط زندگی موجب شد که سال‌ ها از آرزویم دور بمانم.

وضعیت تاهل زهره حمیدی

زهره حمیدی از سنین نوجوانی ازدواج کرده و صاحب فرزند شده است. خانم حمیدی در سن ۱۶ سالگی ازدواج کرد و صاحب ۴ فرزند دو دختر و دو پسر شد. اما یکی از پسرانش در سن جوانی بر اثر ایست قلبی فوت کرد. فوت پسر جوانش ضربه بسیار بزرگی برای او و خانواده‌ اش بود و مدت‌ ها موجب ناراحتی این خانم بازیگر شد.

زهره حمیدی در مورد وضعیت تاهل خود چنین گفته؛ از من به دلیل ازدواج زود هنگام به دنیا آمدن فرزندانم تا سال‌ ها این علاقه را در خود دفن کردم. او در سن ۳۲ سالگی در نهایت توانست به صورت اتفاقی به دنیای بازیگری وارد شود. خانم حمیدی با پیشنهاد بازی در فیلم دلاوران کوچه دلگشا و تشویق دوستانش به این عرصه وارد شد. زهره  با اینکه تجربه قبلی در بازیگری نداشت توانست در این فیلم نقش بسیار درخشانی ایفا کند و به شهرت و محبوبیت برسد.

اسم فرزند فوت شده زهره حامد می‌ باشد. زهره در مورد حامد می‌ گوید که حامد هم مانند تمام هم سن و سال‌ های خود همیشه به دنبال سلامت و تناسب اندام بود. در کلاس‌ های بدنسازی داروهایی به او داده شده بود که از آن ها استفاده می‌ کرد. همین داروها نیز بر روی قلب او تاثیر گذاشت و در نهایت بایست قلبی منجر شد. او دارای سه فرزند دیگر با نام‌ های حمید و مهتاب و بیتا می‌ باشد. حمید و مهتاب دو فرزند ارشد او هستند. این دو فرزند زهره در خارج از کشور زندگی می‌ کنند. اما دختر کوچک او که بیتا نام دارد ساکن ایران می‌ باشد.

اولین فعالیت هنری این بازیگر

این بازیگر اولین فیلم خود را که دلاوران کوچه دلگشا نام داشت  به کارگردانی حسین هدایت‌زاده بود در سال ۱۳۷۰ بازی نمود. او در این فیلم نقش اول را بر عهده داشت و موجب شد بسیار دیده شود. با اینکه هیچ تجربه بازیگری قبل این فیلم نداشت، توانست نقش خود را به خوبی ایفا کرد. زیرا دارای استعداد ذاتی منحصر به فردی در زمینه بازیگری بود.

شروع بازیگری

زهره حمیدی در سال ۱۳۷۰ کار خود را با فیلم سینمایی دلاوران کوچه دلگشا آغاز نمود. او در این فیلم نقش اول را بر عهده گرفت. او با وجود داشتن دو دختر و دو پسر توانست به عرصه بازیگری وارد شود. او می‌ گوید که من همیشه به بازیگری علاقه بسیار زیادی داشتم و همیشه می‌ خواستم که وارد این عرصه شوم، اما در نهایت توانستم در سن ۳۲ سالگی بازیگر شوم.

زهره حمیدی در مورد ورود خود به عرصه بازیگری می‌ گوید که من از طرف منیژه حکمت که دستیار کارگردان فیلم دلاوران کوچه دلگشا بود برای نقش اصلی آن پیشنهاد شدم. حسن هدایت نیز بعد از تست من را قبول کرد من بدون اینکه تجربه‌ ای در زمینه بازیگری داشته باشم این نقش را قبول کردم. اما با این وجود سعی کردم نهایت سعی خود را در این نقش به کار ببرم.

شهرت و محبوبیت این بازیگر

زهره  حمیدی در سریال کاراگاه و تولیدی دیگر به شهرت و محبوبیت بسیار زیادی رسید. این سریال‌ ها بسیار پرمخاطب بودند و در زمان خود دارای طرفداران بسیاری در سراسر ایران بودند. بازی‌ های روان و طبیعی این خانم یکی از مهم‌ ترین مواردی است که موجب به شهرت رسیدن او شده است. علاوه بر این خانم حمیدی دارای چهره ای دلنشین و صدایی بسیار دوست داشتنی بود. زهره در مجموعه‌ های تلویزیونی بسیاری بازی کرده و یکی از چهره‌های بسیار تاثیرگذار و محبوب تلویزیون در سال های فعالیت خود بوده است.

بیماری زهره حمیدی

زهره حمیدی در سن ۶۰ سالگی به بیماری بسیار وحشتناکی مبتلا شد. او درد بسیار در این زمان تحمل کرد و برای رفع آن به دکترهای متخصص، دارو گیاهی و سنتی مراجعه نمود. اما هیچ کدام از آن ها نتوانستند علت بیماری او را بیابند و در راه درمان به او کمکی بکنند، تا اینکه نزد یک متخصص بسیار معروف رفت.

او آندوسکوپی، سونوگرافی و انواع آزمایش‌ ها را نزد این دکتر انجام داد و گفت که دچار سرطان پانکراس شده است. خانم حمیدی برای شکست سرطان تلاش‌ های بسیاری نمود و مراحل درمانش را به صورت کامل سپری نمود. اما در نهایت نتوانست این بیماری را شکست دهد و فوت کرد.

مربیگری مهد کودک

زهره حمیدی می‌ گوید من با اینکه در سن کم ازدواج کردم اما دوست نداشتم که در خانه بمانم و برای ادامه زندگیم تنها به خانه داری و بچه‌ داری اکتفا کنم. بنابراین تصمیم گرفتم که یک شغل برای خودم انتخاب کنم. بنابراین برای خود شغل مربی مهد کودک را انتخاب کرد و بعد از شرکت در یک آزمون توانست برای مدیریت یک مهد کودک انتخاب شود.

به مدت دو سال مدیر یک مهد کودک خصوصی بود. خانم حمیدی به بچه‌ ها علاقه بسیار زیادی نشان می‌ داد. این شغل را به این دلیل انتخاب کرد که بتواند بچه‌ هایش را همراه خود به مهد کودک ببرد در کنار فرزندانش بتواند به شغل و درآمد برسد.

مادربزرگ شدن در سن ۳۶ سالگی

زهره حمیدی در سن ۳۶ سالگی اگرچه بسیار جوان بود مادربزرگ شد. مادربزرگ شدن او در این سن کم کمی باورنکردنی می‌ باشد. اما همانطور که پیشتر گفته شد به دلیل ازدواج زود هنگام، زود بچه‌ دار شد و در سنین جوانی مادربزرگ نیز شد.

او در این مورد گفته است که در این روزها سن ازدواج بسیار بالا رفته و جوانان در سن ۳۵ و ۳۶ سالگی تازه به این فکر می‌ کنند که ازدواج کنند. اما من در این سن نوه اولم به دنیا آمد. همچنین اضافه کرد که زندگی کردن در کنار فرزندان نوه‌ ها بسیار شیرین‌ تر از هر چیزی می‌ باشد و نوه اولم توانسته زندگی من را بیش از هر چیزی جذاب کند.

علایق زهره حمیدی

زهره حمیدی به موسیقی اصیل ایرانی بسیار علاقه داشت. او گفته است که من عاشق ترانه‌ های آقای افتخاری و شهرام ناظری می‌ باشم. خانم حمیدی بارها تاکید کرده است که هدیه گرفتن از طرف نزدیکانم می‌ تواند مرا بسیار خوشحال کند.

همچنین گفته که به انواع عطرها علاقه نشان می‌ دهد و بهترین هدیه برای او گرفتن عطر می‌ باشد. خانم حمیدی با نوه‌ هایش ارتباط بسیار نزدیکی دارد و علاقه بسیار زیادی به آن ها دارد. بزرگترین نوه او ۱۴ سال سن دارد. این خانم بازیگر در اوقات فراغتش به تماشا کردن فیلم و خواندن کتاب می‌ پردازد. در مورد سینما و تلویزیون ایران می‌ گوید که هنرمندان بسیار توانایی در ایران زندگی می‌ کنند که همه آن ها بازی بسیار خوبی دارند.

بازیگرهای مورد علاقه او امین حیایی، فاطمه معتمد آریا و اکبر عبدی می‌ باشند. زهره می‌ گوید که من بعد از فوت پسرم قصد داشتم که دیگر بازیگری نکنم و آن را کنار بگذارم. اما دوستان و نزدیکانم به من اجازه این کار را نداشتند و باعث دلگرمی من شدند که بتوانم این مسیر را ادامه دهم.

رابطه زهره حمیدی با بچه‌ هایش

زهره حمیدی بارها گفته است که من با بچه‌ هایم دوست هستم و رابطه بسیار نزدیک و دوستانه‌ ای با هم داریم او در تمام زندگی سعی کرده که به علایق آن ها احترام بگذارد.  این احترام و آرامش در میان فرزندانش نیز وجود دارد. تربیت درست او باعث شده است خانواده‌ ای کاملاً صمیمی و دوستانه داشته باشند و به راحتی بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

با وجود اینکه خانم حمیدی دارای استعداد بسیار زیادی در عرصه بازیگری می‌ باشد اما فرزندانش به این شغل علاقه چندانی ندارند و هرگز سعی نکردند که برای بازیگر شدن اقدام کنند. خانم حمیدی در یکی از مصاحبه‌ هایش گفته است که من بسیار دوست داشتم فرزندانم وارد این عرصه شوند. اما خوشبختانه یا متاسفانه هیچ کدام به بازیگری علاقه نداشتند و مسیر زندگی خود را پیش گرفتند.

تلخ‌ ترین اتفاق زندگی خانم حمیدی

زهره حمیدی در مورد سخت‌ ترین اتفاق زندگیش می‌ گوید که از دست دادن حامد عزیز بدترین اتفاقی بود که برای من در طول زندگی اتفاق افتاد. در هنگامی که حامد فوت کرد مادرش در برای فیلمبرداری به اهواز رفته بود.

در آن زمان بود که خبر دادند که پسرش فوت کرده است. او تمام ۱۶ ساعتی که در راه اهواز به تهران بود گریه کرد. در مورد این مسیر می‌ گوید که سخت‌ ترین و طولانی‌ ترین مسیری بود که در زندگیم طی کردم. پسر او تنها ۲۷ سال داشت که بر اثر ایست قلبی فوت کرد.

منبع:تالاب

خروج از نسخه موبایل