معرفی بهترین مکان های دیدنی یزد در شب

معرفی بهترین مکان های دیدنی یزد در شب

مکان های دیدنی در شب از جمله جذاب ترین تفریحات در کل ایران می باشد. یزد دارای آب و هوای بسیار گرمی است. گشت و گذار در شب های آن بسیار جذاب تر از طول روز می باشد. از این رو اغلب افراد شب را برای داشتن مناطق دیدنی یزد انتخاب می کنند. در نیمه اول سال آب و هوای بسیار گرم می باشد و معمولاً افراد کمتری برای دیدن یزد در این نیمه سال به آنجا سفر می کنند. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که در این زمان  سفر کنید و از دیدن مناطق دیدنی آن در طول شب نهایت لذت را ببرید.

منطق دیدنی یزد بسیار زیاد می باشند. به نحوی که شما در یک سفر نمی توانید تمام آن ها را مورد بازدید قرار دهید. برای اینکه بتوانید تعداد زیادی از آن ها را ببینید باید یک برنامه ریزی هدفمند داشته باشید. ما در ادامه این مقاله به بررسی و معرفی مکان های دیدنی یزد در طول شب پرداخته ایم. برای آشنایی بیشتر با این مکان ها ادامه مقاله و مطالعه نمایید.

معرفی بهترین مکان های دیدنی یزد در شب

بوستان ناجی یزد

یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی یزد در شب بوستان ناجی می باشد. این مکان بسیار جذاب و محبوب تر از جاهای دیدنی یزد در شب است که دارای یک باغ بسیار زیباست. شما می توانید به این باغ رفته و از مجموعه تفریحی آن دیدن کنید. بوستان ناجی یک مجموعه تفریحی و دیدنی است که دارای یک عمارت باشکوه با بادگیرهای بلند می باشد. در بازدید از این باغ شما می توانید اتاق ها تالار آن و باغ آن را دیدن کنید که بسیار جذاب و زیبا می باشند.

باغ ناجی دارای یک کوشک می باشد که یکی از مهم ترین جذابیت های دیدنی و تاریخی این باغ و کوشک در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده اند. در این بوستان امکانات رفاهی بسیاری برای تفریح و خوشگذرانی در نظر گرفته شده است. یکی از زیباترین نکات این بوستان در طول شب نورپردازی ها و نمای چشم نواز آن می باشد.

باغ دولت آباد یزد

باغ دولت آباد یزد از جمله زیباترین مکان های دیدنی یزد در شب می باشد. پیشنهاد ما به شما به عنوان اولین مکانی که در یزد به آن می روید باغ دولت آباد می باشد. زیرا پر از دیدنی های شگفتانگیز است. این باغ با اینکه در دل یک شهر کویری قرار دارد یک مجموعه تاریخی با باغ های بسیار سرسبز و خوش آب و هوا می باشد که حدود شش و نیم هکتار مساحت دارد.

هر گوشه از این باغ دارای داستان خاص و منحصر به فرد خود است. اگر در شش ماهه اول سال به یزد سفر کردید حتماً یک شب خود را در این باغ خنک و آب و هوا بگذرانید. تا از گرمای طاقت فرسای یزد و روزهای آن در امان باشید.

این باغ دارای ۲۷۰ سال قدمت می باشد و از جذاب ترین جاذبه های گردشگری یزد است. باغ دولت آباد دارای بلندترین بادگیر جهان می باشد که در میان درختان سر به فلک کشیده باغ ساخته شده است. این بادگیر در رأس باغ قرار دارد و دارای نورپردازی های رنگارنگی را خلق می کند.

این اثر تاریخی و باغی در اطراف آن قرار دارد جزئی از لیست ۱۰ باغ برتر کشور می باشد و عضو میراث جهانی یونسکو است. در کنار مکان های دیدنی این باغ غرفه های بسیاری قرار دارد که دارای انواع خوراکی ها و صنایع دستی می باشد. که خرید و بازدید از این مجموعه نیز خالی از لطف نیست.

میدان امیر چخماق یزد

یکی از زیباترین و پربازدیدترین مکان های دیدنی یزد در شب میدان امیر چخماق می باشد. این میدان قدیمی مربوط به دوره تیموریان است و از معروف ترین جاذبه های گردشگری یزد است. میدان امیر چخماق در طول شب دارای نورپردازی های بسیار زیبا و باشکوه است. همچنین دارای نمای کلی بسیار زیبایی می باشد یک حوض در مرکز آن قرار دارد.

مجسمه های مسی بسیار زیبایی این باغ ساخته شده اند. این میدان سابقه تاریخی طولانی دارد و از اصلی ترین میدان های شهر یزد می باشد. در اطراف آن بناهای تاریخی فراوانی ساخته شده ااست.  زمانی که به بازدید از این میدان رفتید حتماً از آثار تاریخی اطراف آن نیز دیدن کنید. دیدن از این مکان ها به شما حس سفر در زمان را منتقل می کند. علاوه بر این برای خانواده ها نیز یک تفریح مناسب و لذت بخش می باشد.

هتل رستوران ملک التجار یزد

به طور کلی رستوران ها جزئی بسیار مهم از مکان های دیدنی یزد در شب و سایر شهرها می باشند. در یزد رستوران های بسیاری وجود دارند. اغلب این رستوران ها دارای بافت سنتی، قدیمی و تاریخی می باشند. زیرا شهر یزد نیز یک شهر سنتی و دارای بافت قدیمی است. این رستوران نیز دارای بافت بسیار قدیمی می باشد که یک مجموعه اقامتی شگفت انگیز است. شما می توانید در اقامت در این رستوران و هتل یک اقامت رویایی را داشته باشید. غذاهای این رستوران بسیار معروف می باشند.

این رستوران یک معماری باشکوه و اصیل ایرانی است که در دل تاریخ قرار گرفته است. هتل رستوران ملک التجار یزد برای گردشگری بسیار جذاب می باشد و یکی از مکان های دیدنی و زیبای شهر یزد در شب است. اگر در هتل آن اقامت نمی کنید حتماً به رستوران آن رفته و از غذا خوردن در یک فضای بسیار شیک و سنتی لذت ببرید.

ساختمان این هتل شب دارای نورپردازی های بسیار خاص و زیبایی می باشد و غذاهای آن در یک محیط متفاوت و خاص سرو می شوند. منوی رستوران ملک التجار سرشار از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است. علاوه بر این دارای کیفیت بسیار فوق العاده ای می باشد.

مجتمع تجاری تفریحی ستاره یزد

مجتمع تجاری تفریحی ستاره یزد یکی دیگر از مکان های دیدنی یزد در شب می باشد. که برای خرید سوغات و خریدهای شخصی می توانید به آن جا مراجعه کنید. به طور کلی خرید یکی از جذاب ترین و بهترین قسمت های هر سفری است. که در سفر به یزد نیز می تواند برای شما لذت بخش باشد. به شما توصیه می شود که در شب برای خرید این مکان بروید. زیرا شب های آن بسیار خنک و مطبوع می باشند.

این مرکز خرید علاوه بر گشت و گذار دارای معماری اصیل ایرانی می باشد که بسیار جذاب و دلنشین است.  حدود ۷۰۰ واحد فروشگاهی در حال حاضر در آن فعال هستند. فروشگاه های متعدد مرکز خرید ستاره دارای انواع برندهای بسیار معروف و معتبر می باشند. این فروشگاه ها کیفیت و قیمت مناسب را برای گردشگران ارائه می کنند.

از این مرکز خرید می توان به عنوان مدرن ترین و معروف ترین مرکز خرید شهر یزد نام برد. علاوه بر این دارای مکان های تفریحی و رفاهی نیز می باشد که شما می توانید در کنار خانواده تان ساعتی را به تفریح و خوشگذرانی بپردازید. بخش های تفریحی و رفاهی مجتمع تجاری ستاره شامل موارد زیر هستند.

  • سینما پنج بعدی
  • سالن بولینگ
  • سالن بیلیارد
  • شهربازی سرپوشیده ۳۰۰۰ متری
  • رستوران های متعدد
  • کافی شاپ های جذاب

پارک شادی

پارک شادی یزد پارک شادی یزد از دیگر مکان های دیدنی یزد در شب میباشد که لحظاتی خوش و مفرح را برای شما کودکانتان رقم میزند این پارک دارای طبیعت بسیار زیبایی است و درختان سلب فلک کشیده کاج و نارون نیز در آن قرار دارند نورپردازی آن در طول شب بسیار رنگارنگ و جذاب است و جلوه بینظیری برای شما دارد شما میتوانید به مجموعه تفریحی که در این شهربازی قرار دارد بروید و خاطرههای بسیار خوبی از آنجا بسازید.

کاروانسرای زرین الدین پژواک

یکی دیگر از مکان های دیدنی یزد در شب کاروانسرای زرالدین می باشد. کاروانسرای زرین الدین از جذاب ترین مکان های دیدنی یزد در شب است که از آن به عنوان شاهدی خاموش نام می برند. این گوهر معماری بسیار زیبا دارای قدمت طولانی می باشد که قدمت آن به دوره صفوی برمی گردد. در گذشته از آن به عنوان توقفگاه حیاتی برای بازرگانان و مسافران و زائران استفاده می شد. اغلب افرادی که به کویر مرکزی ایران سفر می کردند مدتی را در این توقفگاه می ماندند. امروزه این کاروانسرا به یک منطقه بسیار جذاب برای بازدیدکنندگان تبدیل شده است. شما در این توقفگاه می توانید در عمق تاریخ غرق شوید.

کاروانسرای زرین الدین دارای یک معماری بسیار اصیل می باشد. این کاروان سرا دارای یک مرکز و دروازه های بزرگ اتاق های اسکان برای افرادی که به آن جا می روند. حیات داخلی بزرگ و امکانات بسیاری برای کاروانسرا می باشد. این ساختمان از آجرهای سفالی و سنگ های محلی ساخته شده است.

علاوه بر این دارای نقش های بسیار زیبایی است و زیورآلات معماری بسیار زیبای قرار دارد که با آن تزیین شده است. تمام این موارد در کنار هم می توانند نشان دهنده دقت و هنر ایرانیان باشند. معمولا بازدید کنندگان از آن به عنوان زیباترین مکان دیدنی یزد در طول شب نام می برند. راهراهرو های هزارتو و درهای طاقدار آن دارای جلوه بسیار زیبایی می باشد که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کنند.

کلام پایانی

اگر در شش ماهه اول سال می خواهید به شهر تاریخی یزد بروید جوری برنامه ریزی کنید که از مکان های دیدنی یزد در شب دیدن کنید. زیرا یزد در فصل تابستان روزهای بسیار گرمی دارد. پس بهتر است مهم ترین قسمت های مسافرت خود را برای شب در نظر بگیرید.

منبع:تالاب

خروج از نسخه موبایل