اتفاقات و معماهای عجیب که هیچ وقت حل نشده است!

اتفاقات و معماهای عجیب که هیچ وقت حل نشده است!

 معماهای عجیب و مرموزی در اطراف ما و جهان ما قرار دارند. این دنیا از آن چه که به نظر می‌ رسد بسیار پیچیده‌ تر و غیر قابل باورتر می‌ باشد.  معماهایی بسیار معروفی هستند که در سراسر جهان اتفاق افتاده‌ اند. این معماهای مرموز پدیده‌ هایی هستند که در جهان اتفاق افتاده اما هیچ جوابی برای آن ها تاکنون پیدا نشده است.

شاید برخی از آن ها نیز زاده ذهن آدمی باشند اما تعداد زیادی از آن ها اتفاقاتی هستند که در زندگی واقعی افتاده‌ اند. ما در ادامه سعی کردیم تعدادی از این معماها را برای شما تعریف کنیم.

اتفاقات و معماهای عجیب که هیچ وقت حل نشده است!

انتشار سیگنال مزاحم ماکس هدروم

یکی از  معماهای عجیب که ما می خواهیم برایتان تعریف  کنیم معمای انتشار سیگنال مزاحم ماکس هدروم می‌ باشد. یک روز در تاریخ ۲۲ نوامبر ۱۹۸۷ در اصل دو سیگنال تلویزیونی در شیکاگو هک شد. بعدها از این سیگنال‌ ها با نام سیگنال مزاحم ماکس هدروم نام برده شد.

دزد این سیگنال‌ ها چهره‌ ای شبیه ماکس هیدروم برای خود ساخته بود و قادر بود ایستگاه‌های تلویزیونی را به مدت ۳ ساعت در اختیار خود قرار دهد. در اولین تداخل هیچ صدایی شنیده نشد. اما در دومین تداخل عبارت‌ های نامفهوم و غیر قابل فهمی توسط این فرد گفته می‌ شد. بعدها با وجود پیگیری‌ های فراوان هیچکس برای این خرابکاری دستگیر نشد.  هنوز هم به عنوان یک معما و مطلب مرموز و عجیب در میان مردم قرار دارد که چه کسی سایت‌ های تلویزیونی و شبکه‌ های شیکاگو را هک می‌ کرد.

دوقلوهای پالاک

دوقلوهای پالاک یکی دیگر از معماهای عجیب جهان است که هنوز هم هیچ جوابی برای آن پیدا نشده است. در سال ۱۹۵۷ دو خواهر به نام‌ های جوانا و ژاکلین پالاک زندگی می‌ کردند. آن ها طی یک تصادف بسیار سخت در یکی از شهرهای انگلستان کشته شدند. سال بعد مادر این دو خواهر باز هم دوقلوی دختری به دنیا آورد. دوقلوهای خود را با نام‌ های جنیفر و گلیان نامگذاری کرد. این دو دختر زمانی که بزرگ شدند اطلاعاتی در اختیار داشتند که متعلق به خواهرانشان بود.

آن ها بازی‌ هایی را طلب می‌کردند که هرگز انجام نداده بودند. یا اسباب بازی‌ هایی می‌ خواستند که همگی مربوط به دو خواهر دوقلوی بزرگترشان بود که در سال گذشته فوت شده بودند. مردم آن زمان تصور می‌ کردند که دوقلوهای بزرگتر روح‌ هایشان از این خانواده خارج نشده و در قالب دو دوقلوی کوچکتر به دنیا آمده است. هنوز هم کسی نمی‌ داند که این همه اطلاعات و تشابه از کجا آمده بود.

کودکان سبز وول پیت

یک افسانه که یکی از شنیدنی‌ ترین معماهای عجیب است که اتفاق افتاده است گفته می‌ شود که دو کودک سبز در وول پیت انگلستان به دنیا آمدند. این داستان مربوط به قرن دوازدهم می‌ باشد. بنا به گزارش‌ ها گفته شده است که این دو کودک خواهر و برادر بودند.

پوست این دو کودک سبز رنگ بود و تنها تفاوتشان با کودکان عادی رنگ پوستشان بود. آن ها بعد از مدتی و با بزرگ شدنشان رنگ پوست خود را از دست دادند و پوستشان رنگ طبیعی به خود گرفت. طبق گفته مردم آن زمان این دو نفر اهل محلی در زیرزمینی به اسم سرزمین سنت مارتین بودند.

سیگنال واو

سیگنال واو یکی دیگر از معماهای عجیب است که بر سال ۱۹۷۷ اتفاق افتاده است. این سیگنال یک سیگنال رادیویی است که دارای باند محدودی می‌ باشد و توسط seti کشف شده است. اس ای تی آی موسسه جستجوی هوش فرازمینی می‌ باشد.

این سیگنال تنها یک بار قابل مشاهده بود اما بعدها هرچه به دنبال آن گشتند نتوانستند آن را پیدا کنند. دانشمندی که این سیگنال را توانست چاپ کند بر روی برگه درشت نوشت واو و در کنار آن یک علامت تعجب گذاشت. بعدها این سیگنال را همه با نام واو می‌ شناختند. برخی از دانشمندان بر این باورند که شاید آن سیگنال مربوط به فرا زمینی ها می باشد.

سیکادا ۳۳۰۱

یکی از مرموزترین اتفاقات و معماهای عجیبی که در سال ۲۰۱۲ رخ داد سیکادا ۳۳۰۱ می‌ باشد. سیکادا ۳۳۰۱  یک گروه ناشناخته می‌ باشد که در سال ۲۰۱۲ جنجال‌ های بسیاری به پا کردند. آن ها در فضای اینترنتی بسیار مشهور شدند و تصاویری را منتشر می‌ کردند.

این تصاویر از علاقمندان دعوت می‌ شد که راز نهفته‌ ای را آشکار کنند. این پیام از خوانندگان سراسر دنیا درخواست می‌ کرد که به معمای آن ها پاسخ دهند. تاکنون هیچ کس نتوانسته اطلاعاتی در مورد این گروه پیدا کند. حتی افرادی که جواب معمای آن ها را پیدا کردند هیچگاه نتوانستند اطلاعاتی از این گروه پیدا کنند.

همهمه در تاوس

یکی دیگر از معماهای عجیب که انسان‌ ها با آن روبرو بودند همهمه تاوس می‌ باشد. همهمه تاوس صدایی است که توسط تعدادی از ساکنین شهر مکزیکو شنیده شد. این صدا در دهه ۹۰ بسیار مشهور بود این افراد صدایی را با بسامد بسیار پایین گزارش می‌ دادند. نام گذاری این صدا و علت روستایی در آن نزدیکی بود که داشت در حال حاضر صداهایی مشابه آن نیز در نقاط مختلفی در سراسر جهان گزارش شده است.

در اوایل دهه ۵۰ میلادی صداهای مشابه آن در شهرهای مختلف انگلستان گزارش شد. تحقیقات بسیاری در مورد این صداها انجام گرفت، اما هیچ کدام مشخص نکرد که منبع آن ها چه چیزی می‌ باشد.

نور هلداسن

یکی از جذاب‌ ترین و خاص‌ ترین معماهای عجیب دهه ۸۰ میلادی نور هلداسن می‌ باشد. نور هلداسن تشکیل شده از توپ‌ های کوچک و منحنی‌ های نوری بود. این رخداد در آسمان نروژ انجام شد و در میان تمام جهان بسیار مشهور شد.

این پدیده تنها همان یک بار دیده شد و بعدها مردم آن را فراموش کردند. اما هیچکس اطلاعاتی در مورد منشأ آن ها پیدا نکرد و هیچکس نمی‌ داند که چرا این نورهای ناگهانی در آسمان پیدا شدند و بعد از مدتی از بین رفتند.

راز زودیاک قاتل

یکی دیگر از معماهای عجیب و جالب حل نشده راز زودیاک قاتل می‌ باشد. تقریباً هیچ جنایتکار و قاتلی نمی‌ آید در مورد قتل‌ هایی که انجام داده حرف بزند و اعتراف کند. زودیاک یکی از حرفه‌ ای‌ترین قاتل‌ ها بود که در سال‌ های ۱۹۶۸ تا ۱۹ ۹ میلادی زندگی می‌ کرد.

او افراد زیادی را در سانفرانسیسکو به قتل رساند و جنایت‌ های بسیاری را انجام داد‌. زودیاک قتل‌ هایش را با کدگذاری‌ های مخصوصی انجام می‌ داد. طبق پرونده‌ هایی که هم اکنون در دسترس است حداقل ۵ تا از قتل‌ های آن مستقیماً توسط خود زودیاک انجام شده است.  زودیاک می‌گوید که من ۳۷ نفر را کشته‌ ام.

او در آخرین نامه‌ ای که کدگذاری کرده است نوشته است من به کشتن آدم‌ ها علاقه بسیار زیادی دارم. چون این کار واقعا من را سرگرم می‌ کند. من از اینکه آدم‌ ها را به جنگل ببرم و آن ها را بکشم بسیار لذت می‌ برم. زیرا انسان‌ ها خطرناک‌ ترین موجوداتی هستند که بر روی زمین زندگی می‌ کنند.

اگر زمانی هم بمیرم دوباره در بهشت زنده می‌ شوم و خداوند کسانی را که به قتل رسانده‌ ام به عنوان برده به من هدیه می‌ دهد. او درون نامه‌ هایش کدهایی می‌ نوشت که تنها یک معلم دبیرستان و همسرش موفق به بازگشایی آن شدند. پلیس ایالات متحده هیچ وقت نتوانست زودیاک را دستگیر کند.

معمای زن قرمز پوش میدان فردوسی

یکی دیگر از معماهای عجیب که می‌ خواهم برای شما بیان کنم داستان زن قرمز پوش میدان فردوسی تهران می‌ باشد. این داستان بسیار عجیب و تا حد زیادی غم انگیز می‌ باشد.

هم اکنون نیز افراد زیادی در تهران این خانم سرخپوش میدان فردوسی را می‌ شناسند. این زن یک معمای حل نشده است که در سراسر جهان معروف می‌ باشد. به عقیده بسیاری از افراد این ماجرا یک ریشه عشقی قدیمی دارد. این داستان مربوط به زنی است که ۳۰ سال با لباس‌ های قرمز به میدان فردوسی تهران می‌ آمد و در ضلع شمال شرقی میدان می‌ نشست. این خانم یاقوتی‌ پوش نه با کسی حرف می‌ زد و نه از کسی چیزی می‌ خواست. خیلی از مردم او را به عنوان نماد عشق نام می‌ بردند. برخی دیگر رفتار او را جنونوار از یک شکست عشقی کهنه می‌ دانستند.

افرادی که او را می‌ دیدند همگی گفته‌ اند که او همیشه یک شاخه گل قرمز به همراه خود می‌ برد و در آن جا می‌ نشست حرف و حدیث‌ های بسیاری در مورد او وجود داشت. او در سال ۱۳۶۱ به طرز عجیبی ناپدید شد هیچکس نفهمید که این زن چرا در این مکان می‌ نشیند و منتظر چه چیزی است. حتی بعدها هیچکس متوجه نشد که چه اتفاقی برای او افتاده است.

مرگ دختر آخرین تزار روس

مرگ دختر آخرین تزار روس یکی دیگر از معماهای عجیب است که هرگز پاسخ آن یافت نشد. آناستازیا رومانوف ته تغاری نیکلای دوم که آخرین تزار روسیه شناخته می‌ شد بود. این ماجرا به سال ۱۹۲۶ میلادی برمی‌ گردد، در این سال یک دختر به نام آنا اندرسون گفت که آناستازیا رومانوف از دست بلشویک های انقلابی روسیه توانسته زنده بماند و فرار کند.

گفته می‌ شود که در سال ۱۹۱۸ زمانی که انقلاب بلشویک‌ ها پیروز شد همه خانواده تزار به یک انباری برده شده و تیرباران شدند‌. بعید است که کوچک‌ ترین دختر تزار در این تیرباران زنده مانده باشد. اما بعدها خبر گم شدن جسد دختر بچه در میان اجساد خانوادگی به گوش رسید. در سال ۲۰۱۷ یک حفاری انجام شد که باستان شناسان در آن استخوان‌ هایی یافتند که معلوم شد این استخوان‌ ها مربوط به آناستازیا می‌ باشد.

اگرچه این مسئله از نظر دولت روسیه به عنوان یک دروغ اعلام شد. اما خیلی از افراد آن را به عنوان یکی از معماهای حل نشده جهان می‌ دانند و فکر می‌ کنند که آناستازیا توانسته از دست بلشویک‌ ها فرار کند.

منبع:تالاب

خروج از نسخه موبایل