خودرو

معاملات اشتباه فروخته شده PCP خودرو: آیا می توانید ادعای غرامت کنید؟

معاملات اشتباه فروخته شده PCP خودرو: آیا می توانید ادعای غرامت کنید؟

سازمان رفتار مالی (FCA) در حال بررسی ترتیبات کمیسیون اختیاری در قراردادهای مالی (مانند خرید اجاره یا PCP) برای خودروهایی است که قبل از 28 ژانویه 2021 خریداری شده‌اند

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن
  • ترتیبات کمیسیون اختیاری، کارگزاران را تشویق می‌کند تا نرخ بهره خریدار را بیش از نرخ بهره وام دهنده افزایش دهند
  • FCA ترتیبات کمیسیون اختیاری را در 28 ژانویه 2021 ممنوع کرد
  • اگر FCA متوجه «سوء رفتار گسترده» شود و فکر کند مصرف‌کنندگان ضرر کرده‌اند، ممکن است به خریدارانی که از ماشین مالی استفاده می‌کنند غرامت بدهکارند

معاملات PCP خودرو در میان پیشنهاداتی که خریداران می‌توانند در صف دریافت غرامت برای پرداخت نرخ‌های بهره متورم در معاملات خود باشند، به سرفصل اخبار رسیده است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

این ممکن است برای هر کسی که قبل از 28 ژانویه 2021 با استفاده از خرید کرایه (HP) یا PCP (Personal Contract Purchase)، در صورتی که شامل یک «توافق اختیاری کمیسیون» برای کارگزار باشد.

در بیشتر موارد، دلال فروشنده ای است که سرمایه (و ماشین) را به شما فروخته است.

ترتیبات کمیسیون اختیاری به وام دهندگان این امکان را می‌دهد تا کارگزاران را تشویق کنند تا نرخ بهره خریدار را بیش از نرخی که وام‌دهنده دریافت می‌کند، افزایش دهند.

این ترتیب متعاقباً توسط اداره رفتار مالی (FCA) در 28 ژانویه 2021 ممنوع شد، بنابراین بر خودروهایی که از آن تاریخ یا از آن تاریخ خریداری شده اند تأثیری ندارد.

FCA از اختیارات خود بر اساس s166 قانون خدمات مالی و بازارها 2000 برای بازبینی ترتیبات و فروش های کمیسیون مالی موتور موتور استفاده می کند.

از آنجایی که این ترتیبات کمیسیون اختیاری در آن زمان غیرقانونی نبودند، اکثر شکایات مصرف‌کنندگان به ارائه‌دهندگان وام رد شده‌اند، زیرا معتقدند رفتار ناعادلانه انجام نداده‌اند یا باعث ضرر خریداران خودرو نشده‌اند.

با این حال، قبل از اینکه انتظار دریافت غرامت را داشته باشید، باید دریابید که آیا قرارداد مالی شما شامل ترتیبات کمیسیون اختیاری است، زیرا همه آنها را نداشتند. اطلاعات در اسنادی که هنگام خرید خودرو امضا کرده‌اید وجود خواهد داشت.

اگر در شرایط و ضوابط چیزی در این مورد نمی‌بینید، به جای اینکه از فروشنده (کارگزار) که ماشین و امور مالی را به شما فروخته است بپرسید، مستقیماً به ارائه‌دهنده وام بروید، اما منتظر پاسخ سریع نباشید. همانطور که FCA در حال بررسی است که آیا ارائه‌دهندگان الزامات قانونی و مقرراتی را در مورد مالی خودرو نقض کرده‌اند. الف>، مهلت هشت هفته ای ارائه دهندگان برای پاسخ به شکایات را متوقف کرده است. وقتی پاسخی دریافت کردید، اگر از آن راضی نیستید، گام بعدی این است که شکایت خود را به خدمات بازرس مالی (FOS) ببرید.

انتظار نمی‌رود که FCA حداقل تا سپتامبر 2024 به نتیجه‌ای برای تحقیقات خود برسد. اگر تصمیم بگیرد که مصرف‌کنندگان به دلیل سوء رفتار گسترده ضرر کرده‌اند، نحوه دریافت غرامت بدهکاران را به صورت «منظم» توضیح می‌دهد. روشی سازگار و کارآمد».

از شکایات فراوانی که FOS در مورد ترتیبات کمیسیون اختیاری برای تأمین مالی خودرو دریافت کرده است، اخیراً دو مورد به نفع مصرف کننده پیدا شده است. جای تعجب نیست که نتیجه این پرونده ها و امکان دریافت غرامت، توجه رسانه ها و خریداران خودرو – و همچنین شرکت های مدیریت خسارت (که برای رسیدگی به پرونده خود از مصرف کنندگان هزینه دریافت می کنند) را به خود جلب کرده است.

رسانه ها قبلاً به مصرف کنندگان هشدار داده اند که مراقب کلاهبرداری های افرادی باشند که ادعا می کنند شرکت های مدیریت ادعا هستند. اگر خودتان این کار را انجام دهید، شکایت از ارائه دهنده وام یا FCO برای شما هزینه ای ندارد، و FCO اطلاعات مفیدی در این مورد منتشر کرده است: https://www.financial-ombudsman.org.uk/consumers/complaints-can-help /credit-borrowing-money/car-finance/complaints-about-commission

FOS می‌گوید که هرگونه شکایتی باید بین 17 نوامبر 2023 تا 25 سپتامبر 2024 به وام دهنده شما ارائه شده باشد.

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا