سبک زندگی

13 روش صریح که سبک ارتباطی شما مردم را خاموش می کند

13 روش صریح که سبک ارتباطی شما مردم را خاموش می کند

آیا شما مقصر این اشتباهات مکالمه هستید؟

A woman with long dark hair is sitting at a table with a serious expression, hands clasped near her mouth. She wears a white shirt and has a drink with an orange slice on the rim in front of her. She appears to be listening intently to another person.

بسیاری از ما ناآگاهانه درگیر عادات ارتباطی می شویم که می تواند دیگران را از خود دور کند. شناخت و پرداختن به این عادات می تواند به طور قابل توجهی تعاملات شما را بهبود بخشد و ارتباطات شما را با دیگران تقویت کند.

آنچه در زیر می آید 12 اشتباه رایج ارتباطی است که می تواند باعث شود دیگران از شما فاصله بگیرند.

1. استفاده بیش از حد از طعنه.

Two men having a conversation in a casual indoor setting. One man, in a blue shirt, faces away from the camera, while the man in a red shirt smiles and holds a drink, looking at the other with an engaging expression. The background is slightly blurred.

طعنه می تواند نوعی شوخ طبعی باشد، اما استفاده زیاد از آن ممکن است افراد را از خود دور کند. ممکن است فکر کنید که باهوش هستید، اما اظهارات طعنه آمیز مداوم ممکن است به نظر بداخلاقی یا نادیده گرفته شود.

دوستان و همکاران شما ممکن است احساس کنند که نمی توانند با شما گفتگوی واقعی داشته باشند. آنها ممکن است در تشخیص اینکه شما صمیمانه یا شوخی می‌کنید مشکل داشته باشند، که منجر به سوء تفاهم و ناامیدی شود.

سعی کنید طعنه خود را با ارتباط ساده تر متعادل کنید. این به شما کمک می کند تا روابط قوی تر و مثبت تری با اطرافیان خود ایجاد کنید.

2. دائماً قطع می شود.

Two women are sitting at a table across from each other. The woman on the left, with dark hair, appears stressed, holding her hands to her temples. The woman on the right, with blonde hair, has her back to the camera. They are indoors, near large windows.

کوتاه کردن مداوم زمانی که دیگران در حال صحبت هستند می تواند به سرعت مردم را از خود دور کند. ممکن است فکر کنید که به ارزش افزوده می‌کنید یا مکالمه را پیش می‌برید، اما اغلب بی‌احترامی و بی‌احترامی به نظر می‌رسد.

وقتی صحبت را قطع می کنید، این پیام را ارسال می کنید که افکار شما مهمتر از افکار آنها هستند. این می‌تواند باعث شود دیگران احساس نشنیده و کم‌ارزش کنند.

به جای آن سعی کنید گوش دادن فعال را تمرین کنید. قبل از پاسخ دادن، روی شنیدن کامل صحبت های طرف مقابل تمرکز کنید. این نشان دهنده احترام است و به ایجاد ارتباطات قوی تر کمک می کند.

3. انحصار کردن مکالمات.

A woman and a man sit across from each other at an outdoor cafe table. The woman is smiling and gesturing with her hand, while the man holds a cup of coffee and looks at her with a skeptical expression. Two cups of coffee and saucers are on the table.

شما ممکن است بدون اینکه متوجه شوید بر بحث ها مسلط شوید. وقتی دائماً در مورد خود یا علایق خود صحبت می کنید، دیگران احساس می کنند که مورد بی توجهی قرار گرفته و ارتباط آنها با هم قطع می شود.

سعی کنید با پرسیدن سوال و گوش دادن به پاسخ های داده شده، مکالمه را متعادل کنید. به دیگران فرصت دهید تا افکار و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

به یاد داشته باشید، ارتباط خوب یک خیابان دو طرفه است. با گنجاندن دیگران، ارتباطات قوی‌تر و روابط معنادارتری ایجاد خواهید کرد.

4. صحبت کردن خیلی بلند.

A bearded man in a blue shirt shouts into a megaphone while standing against a brick wall. His expression is intense and determined, and he appears to be passionately making an announcement or protest.

بلند صحبت کردن باعث می شود دیگران تمایلی به صحبت با شما نداشته باشند. این می تواند باعث شود که آنها در حضور شما احساس ناراحتی یا غرق شدن کنند. افرادی که با صدای بلند صحبت می‌کنند، اغلب پرخاشگر یا سلطه جو می‌شوند، حتی اگر هدفشان این نباشد.

وقتی دائماً با صدای بلند صحبت می‌کنید، ممکن است برای اطرافیانتان نیز از نظر فیزیکی خسته‌کننده باشد. ممکن است افراد برای محافظت از گوش و انرژی خود از مکالمه اجتناب کنند یا زمان کمتری را با شما صرف کنند.

سعی کنید بیشتر از میزان صدای خود آگاه باشید و آن را بر اساس محیط اطراف خود و افرادی که با آنها صحبت می کنید تنظیم کنید. صدای ملایم تر و کنترل شده تر می تواند منجر به ارتباط دلپذیرتر و موثرتر شود.

5. دفاعی بودن.

A man in a blue shirt and glasses is pointing and talking to another man with glasses in an office setting. In the background, three people are working at computers near a bookshelf filled with various items. The setting has a modern, open-plan design.

وقتی به بازخورد یا انتقاد واکنش تدافعی نشان می‌دهید، دیگران را از خود دور می‌کند. ممکن است بلافاصله بهانه بیاورید یا به جای گوش دادن دیگران را سرزنش کنید. این رفتار می‌تواند افراد را در به اشتراک گذاشتن افکار خود با شما مردد کند.

سعی کنید هنگام دریافت بازخورد ذهنی باز داشته باشید. قبل از پاسخ دادن نفس عمیق بکشید و گوش دهید. به یاد داشته باشید، انتقاد سازنده اغلب به منظور کمک به رشد شما است، نه حمله شخصی به شما.

تأیید دیدگاه‌های دیگران را تمرین کنید، حتی اگر مخالف هستید. این رویکرد باعث ایجاد ارتباط بهتر و روابط قوی تر می شود.

6. به طور فعال گوش نمی دهد.

Two women are sitting at a wooden table in a cozy café, engaged in an animated conversation. Each has a takeaway coffee cup in front of them, along with their smartphones. One woman is gesturing with her hands, while the other listens attentively.

وقتی نمی‌توانید به طور فعال گوش دهید، ممکن است فردی به‌کلی از صحبت کردن با شما دست بکشد. ممکن است سرتان را تکان دهید یا بگویید “اوهوم”، اما ذهن شما به جای دیگری سرگردان است. این باعث می شود دیگران احساس بی اهمیتی کنند.

گوش دادن فعال شامل توجه کامل شماست. سوالات بعدی بپرسید و علاقه واقعی خود را نشان دهید. از قطع کردن یا فرمول‌بندی پاسخ‌ها در حین صحبت کردن دیگران خودداری کنید.

با درگیر شدن واقعی در مکالمات، ارتباطات را تقویت می کنید. مردم از احساس ارزشمند بودن و درک شدن قدردانی می کنند. بهبود مهارت های گوش دادن فعال شما می تواند روابط شما را متحول کند.

7. مشاوره ناخواسته.

Two women sitting at a table in a cafe, engaged in a serious conversation. One woman, facing away, gestures with her hand, while the other woman, facing the camera, has a concerned expression with her hands near her mouth. Coffee cups and a partially eaten dessert are on the table.

شاید فکر کنید که مفید هستید، اما ارائه مشاوره بدون اینکه از شما خواسته شود می تواند بسیار خسته کننده باشد. ممکن است قضاوت کننده باشد یا به این معنی باشد که شما به دیگران برای رسیدگی به مشکلاتشان اعتماد ندارید.

سعی کنید بیشتر گوش کنید و فقط زمانی پیشنهادات خود را ارائه دهید که شخصی به طور خاص نظر شما را بخواهد. این رویکرد نشان دهنده احترام به استقلال دیگران است.

8. خیلی رک بودن.

Two women are sitting at a table engaged in a conversation. The woman on the right, wearing a dark polka-dotted shirt, gestures with her hand while speaking, and the woman on the left, wearing light-colored clothing, listens attentively. A laptop is on the table.

در حالی که صداقت مهم است، رک بودن برای برخی افراد بسیار زیاد است. رویکرد مستقیم شما ممکن است خشن یا بی احساس باشد. ممکن است فکر کنید که رک می‌گویید، اما دیگران می‌توانند آن را بی‌ادب یا توهین‌آمیز تلقی کنند.

زبان خود را ملایم کنید و کمی تدبیر به ارتباطات خود اضافه کنید. سعی کنید بین صداقت و مهربانی تعادل برقرار کنید. این به معنای بی صداقت بودن نیست، بلکه به معنای یافتن راه های ملایم تری برای بیان افکار و عقایدتان است.

9. تغییر ناگهانی موضوعات.

Two women sit at an outdoor cafe table, engaged in conversation. One woman, wearing a floral dress and statement necklace, is talking animatedly with gestures. The other woman, in a colorful patterned shirt, is holding a white coffee cup near her mouth.

پرش از موضوعی به موضوع دیگر بدون هشدار می‌تواند باعث سردرگمی و سردرگمی دیگران شود. این عادت ممکن است نشان دهد که شما به طور کامل درگیر مکالمه نیستید یا برای آنچه دیگران می گویند ارزش قائل نیستید.

سعی کنید بحث ها به طور طبیعی جریان پیدا کنند و به هر موضوع توجه کافی بدهید. اگر نیاز به تغییر موضوع دارید، از یک عبارت انتقالی استفاده کنید تا به دیگران کمک کنید رشته افکار شما را دنبال کنند.

وقتی موضوع را تغییر می‌دهید مراقب واکنش دیگران باشید. اگر گم شده یا ناامید به نظر می رسند، یک قدم به عقب بردارید و دوباره با رشته مکالمه قبلی ارتباط برقرار کنید.

< span data-ez-ph-id="918"/>

10. صحبت به صورت مطلق.

Two men are engaged in conversation. The man on the left has glasses, a beard, and is wearing a pink shirt. The man on the right has salt-and-pepper hair, wears a hat and a dark jacket. The background appears to be a casual indoor setting.

استفاده از زبان مطلق می تواند شما را انعطاف ناپذیر و نزدیک به نظر نشان دهد. کلماتی مانند “همیشه”، “هرگز” و “غیرممکن” جای کمی برای نکات ظریف یا بحث باقی می گذارند.

این سبک ارتباطی ممکن است دیگرانی را که استثناها یا جایگزین هایی را می بینند که شما در نظر نمی گیرید ناامید کند. همچنین می‌تواند باعث شود مردم احساس کنند که دیدگاه‌هایشان نادیده گرفته می‌شود.

سعی کنید زبان خود را با عباراتی مانند “اغلب”، “به ندرت” یا “چالش برانگیز” نرم کنید. این کار مکالمات را باز می کند و نشان می دهد که مایلید دیدگاه های مختلف را در نظر بگیرید.

11. خودتان را تکرار کنید.

Three people are gathered around a table in a bright office space, engaging in a discussion. One man in a white shirt is seen from the back, while two women, one with brown hair and one with red hair, listen attentively. Various office supplies are on the table.

گفتن چندباره یک چیز می تواند شنوندگان شما را آزار دهد. وقتی خودتان را تکرار می‌کنید، به این معناست که دیگران توجهی ندارند یا نمی‌توانند شما را درک کنند.

این عادت ممکن است ناشی از عصبی بودن یا تمایل به تاکید بر نکته شما باشد. با این حال، اغلب اثر معکوس دارد، و باعث می‌شود که افراد به هم بیفتند.

در عوض، سعی کنید در اولین بار ایده های خود را به طور مختصر و واضح بیان کنید. اگر نیاز به توضیح است، به جای اینکه به طور خودکار نقطه نظرات خود را مجدداً بیان کنید، سؤال کنید.

12. به شدت وارد مکالمه می شود.

A woman with long dark hair and glasses is sitting at a desk in an office. She is wearing a gray blazer and white shirt and appears frustrated while speaking on her mobile phone. Her right hand is raised in an exasperated gesture.

شروع مکالمه با پای اشتباه می تواند لحن منفی ایجاد کند که مخاطب شما را بیگانه می کند. اگر با انتقاد، کنایه یا رویکرد بیش از حد تهاجمی شروع کنید، احتمالاً افراد را در حالت تدافعی قرار خواهید داد. این موانعی را ایجاد می کند و باعث می شود آنها کمتر پیام شما را دریافت کنند. به جای تقویت گفتگوی باز، خطر قطع ارتباط را به طور کلی دارید.

برای اجتناب از این دام، لحن آرام و محترمانه را هدف قرار دهید و احساسات مخاطبان خود را در نظر بگیرید. یک معرفی مثبت می‌تواند راه را برای تبادل سازنده‌تر هموار کند و اطمینان حاصل کند که حرف‌های شما شنیده می‌شود.

13. عذرخواهی بیش از حد.

A man and woman sit closely together on a wooden bench, engaged in conversation. The woman wears a coral-colored fuzzy sweater and beige pants, while the man sports a dark blue jacket and jeans. They are in an outdoor setting, with a tree trunk visible beside them.

گفتن مداوم “متاسفم” برای چیزهای جزئی می تواند اعتبار و اعتماد شما را از بین ببرد. ممکن است فکر کنید این نشان دهنده ادب است، اما عذرخواهی بیش از حد می تواند دیگران را ناراحت کند.

عذرخواهی مکرر ممکن است نشانه ناامنی یا عدم اعتقاد به اعمال شما باشد. همچنین می‌تواند تأثیر عذرخواهی واقعی را در زمانی که واقعاً مورد نیاز است کاهش دهد.

سعی کنید «متاسفم» را برای موقعیت‌های معنادار رزرو کنید. به جای عذرخواهی، سپاسگزاری کنید یا در صورت لزوم راه حل ارائه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا