معماری

6 بهترین ایده برای دکوراسیون آشپزخانه برای طراحی آشپزخانه خیره کننده

6 بهترین ایده برای دکوراسیون آشپزخانه برای طراحی آشپزخانه خیره کننده

صفحه اصلی » ایده ها و الهامات طراحی » 6 بهترین ایده برای دکوراسیون آشپزخانه برای طراحی آشپزخانه خیره کننده

ایده های دکوراسیون آشپزخانه

“راه رسیدن به قلب از طریق معده می گذرد” چه قلب خودتان باشد چه عزیزانتان. سریعترین راه برای خوشحال کردن معده با یک وعده غذایی لذیذ است. و شما آن غذا را در آشپزخانه طبخ می کنید.

بنابراین، با اطمینان می‌توان گفت که راه رسیدن به قلب در واقع از طریق آشپزخانه است.

به همین دلیل است که امروز تصمیم گرفتیم برخی از ایده های تزئینی خانه منحصر به فرد را برای بازسازی شما به اشتراک بگذاریم. آشپزخانه شما بیشتر شبیه یک پناهگاه است.

همانطور که قبلاً مشخص کرده ایم، آشپزخانه واقعاً مهم ترین و ضروری ترین بخش خانه شما است. شما زمان قابل توجهی را در اینجا صرف می کنید، صرف نظر از اینکه لیسانس هستید یا یک فرد خانواده. بنابراین، مهم است که به همان اندازه که به اتاق خواب یا اتاق نشیمن یا هر اتاق دیگری توجه می کنید، به تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود نیز توجه کنید.

نه تنها زمانی را صرف پختن یک وعده غذایی مغذی برای خانواده یا خودتان می کنید، بلکه این فضایی است که همه خاطرات را در آن می سازید. شاید زمانی که شما و همسرتان با هم آشپزی می‌کردید و به‌طور تصادفی روی پیراهنتان سس ریختند، زیرا هر دوی شما در حال خندیدن بودید. یا شاید این جایی است که فرزندان شما در گوشه صبحانه نشسته اند و تکالیف خود را انجام می دهند در حالی که شما برای آنها میان وعده درست کرده اید. شاید این همان جایی بود که با خانواده‌تان تلفنی صحبت می‌کردید در حالی که برای خودتان آشپزی می‌کردید، زمانی که والدینتان به شما گفتند که بالاخره با خوشحالی در دوران پیری خود برای مدتی آرام به فلوریدا بازنشسته شده‌اید.

همچنین بخوانید – بهترین نرم افزار طراحی آشپزخانه< /p>

kitchen decor ideas

اعتبار تصویر: ecoartisticproducts.com

آشپزخانه فقط دل شما را خوشحال نمی کند. این قلب تمام خانواده شماست. واقعاً سزاوار بازسازی آشپزخانه است تا این اتاق مطابق ترجیحات شما بدرخشد.!

بدون مقدمه، اجازه دهید ایده‌های طراحی آشپزخانه باورنکردنی را برای زیباتر کردن خانه‌تان مورد بحث قرار دهیم:

1. سبک شخصی خود را شناسایی کنید

هر شکلی از تغییر دکوراسیون خانه باید همیشه منعکس کننده سبک شخصی شما باشد. به عنوان مثال، ایده های دکوراسیون آشپزخانه شما نباید برای راضی نگه داشتن دیگران به جز خودتان اجرا شود.

به این فکر کنید که چه چیزی به شما بیشتر احساس آرامش می‌کند. شاید حضور در یک اغذیه فروشی باعث ایجاد ایده های جدید برای دکوراسیون آشپزخانه شده باشد، یا شاید دیدار با یک دوست با ظاهر آشپزخانه به شما احساس آرامش کند. ممکن است به سمت یک آشپزخانه مدرن با لوازم و تجهیزات فولادی ضد زنگ تمایل داشته باشید یا سبک آشپزخانه گالی را بیشتر به میل خود بیابید. ایده‌های طراحی آشپزخانه همیشه باید در سطح شخصی با شما صحبت کنند. حتی یک آشپزخانه مزرعه با سینک های بزرگ یا سبک آشپزخانه روستایی با حال و هوای دنج ممکن است بر اساس ترجیحات شما مطلوب باشد.

شما زمان زیادی را در این فضا صرف خواهید کرد تا خلاقیت خود را تحریک کنید. بنابراین از خود بپرسید که آیا آشپزخانه آبی می خواهید یا آشپزخانه سفید؟ یا دوست دارید آشپزخانه سیاه و سفیدی داشته باشید که تعادل زندگی را منعکس کند. هر سبکی که متناسب با حساسیت شما باشد، بهترین نوع آشپزخانه برای شماست.

همچنین بخوانید – روندهای برتر طراحی آشپزخانه

identify kitchen style

اعتبار تصویر: visiteiffel.com

2. دکوراسیون آشپزخانه شما مطابق با فضای کف

اکنون، با ورود به طرح کف و فضای آشپزخانه شما، باید ایده‌های دکوراسیون منزل را در نظر بگیریم که فضا کاربردی تر بسته به اینکه آشپزخانه کوچک دارید یا بزرگ، می توانید دکوراسیون و رنگ بندی خود را انتخاب کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که چه نوع قفسه‌بندی و وسایل روشنایی برای روشن‌تر کردن کل فضا و ایجاد احساس راحتی در آشپزخانه بهتر است.

اگر آشپزخانه گسترده ای دارید، مطمئناً می توانید یک جزیره آشپزخانه و میزهای بزرگ را نصب کنید. آشپزخانه جدید شما می تواند یک بلوک قصابی، یک هود آشپزخانه و شاید حتی یک پیشانی برای چینی شما را در خود جای دهد. همچنین اگر تمایل دارید که غذای کامل را به صورت گرم در فر بخورید، احتمالاً می‌توانید در یک میز ناهار خوری قرار بگیرید.

با این حال، اگر فضای کوچکی دارید، کابینت‌های فراوان و میزهای آشپزخانه نامرتب با کشوهای رول‌آت به جا دادن وسایل کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از قفسه‌های باز برای نگهداری وسایل کوچک‌تر خود به همراه بلوک قصابی، رنده‌ها، تخته‌های خرد کن، و غیره استفاده کنید. شاید حتی در یک قفسه قابلمه قرار دهید تا لوازم جانبی‌تان را در جای خود نگه دارید تا مانعی نشوند.

علاوه بر این، اگر فضایی برای جا دادن جزیره آشپزخانه دارید ، قرار دادن چند صندلی بار را در امتداد محیط در نظر بگیرید تا یک گوشه کوچک صبحانه یا فضای معمولی برای شام به تنهایی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید آشپزخانه را به یک اتاق غذاخوری تبدیل کنید، که همیشه باعث صرفه جویی در فضای خانه شما می شود.

همچنین بخوانید – بهترین ایده های طراحی آشپزخانه کوچک

kitchen floor space

اعتبار تصویر: homedit.com

3. توسعه ایستگاه کاری و نصب فضای ذخیره سازی آشپزخانه

آشپزخانه منظم، آشپزی را آسان می‌کند. شما نیاز دارید که محل کارتان سازماندهی شده و همچنین زیبا باشد. فرم همیشه تابع تابع است.

هر چیزی در یک چیدمان کارآمد آشپزخانه جای خاص خود را دارد. برای شروع، به صفحه پیشخوان خود توجه کنید. باید در فاصله کافی از سینک و اجاق گاز قرار داشته باشد تا فضای کافی برای بریدن، پوست کندن، لباس پوشیدن و آنچه که دارید داشته باشید. اما فقط به این دلیل که باید کارآمد باشد، به این معنی نیست که نمی تواند زیبا باشد. برای داشتن روکشی صاف و براق، از چوب تیره لاک یا میزهای گرانیتی استفاده کنید.

در مرحله بعدی سازماندهی لوازم و ابزارهای شما می آید. همیشه ایده آل است، چه آشپزخانه کوچک و چه بزرگ، کارد و چنگال و تخته های ضروری خود را در جایی که به راحتی در دسترس هستند، بچینید. می‌توانید زیر پیش‌خوان آشپزخانه‌تان چند تکه یا کشو تعبیه کنید یا به سراغ کابینت بروید تا تخته‌های خرد کن، قوطی‌های قصابی، قوطی‌ها، چاقوها، ظروف پخت و پز، کاسه‌های سرو و غیره را در جایی که به آن‌ها نیاز دارید قرار دهید. بنابراین هرگز مجبور نیستید زمانی که در آشپزخانه خود شلوغ هستید برای جستجوی آنها وقت تلف کنید.

سپس قفسه بالا می آید. چند کابینت آشپزخانه خوب را در طول بازسازی خود نصب کنید. قفسه بندی باز واقعاً برای کابینت های بالایی توصیه نمی شود زیرا ممکن است اشیا از بین بروند و بشکنند. فضاهای ذخیره سازی آشپزخانه باید در موقعیت ایده آل و قفسه بندی شده باشند تا همه وسایل ضروری شما را در خود جای دهند. این جایی است که می توانید مواد غذایی خود را در صورتی که آشپزخانه شما فاقد انباری مشخص است، ذخیره کنید. این فضاهای قفسه‌بندی همچنین می‌توانند قوطی‌های سبک‌تر، ادویه‌های اضافی و حتی بشقاب‌ها و کاسه‌های شما را پشتیبانی کنند.

به یاد داشته باشید که یک قفسه ادویه را نزدیک اجاق گاز یا اجاق گاز هود نصب کنید و برای گرم نگه داشتن ظروف در حین چاشنی یا انتقال آنها به کاسه های سرو، فضایی ایجاد کنید.

همچنین بخوانید – بهترین ایده‌های بازسازی آشپزخانه

kitchen cabinet storage

اعتبار تصویر: ablissfulnest.com

4. پالت رنگ برای The Makeover

هنگامی که به دنبال رنگ های رنگ برای آشپزخانه خود هستید، همیشه باید فضای کلی و پلان کف را در نظر بگیرید. اساساً، پالت رنگ برای آشپزخانه از رنگ‌های شاد و سرزنده مانند زرد، نارنجی و سایه‌های آبی استفاده می‌کند. در واقع، آشپزخانه آبی بسیار زیبا به نظر می رسد و گرمای فضای نشیمن را به شدت متضاد می کند.

اگر آشپزخانه بزرگی دارید، می توانید به راحتی رنگ های زیادی را در خود جای دهید. می توانید از کابینت های رنگی استفاده کنید و چند اثر هنری به دیوارها آویزان کنید. همچنین می‌توانید قفسه‌های باز را در اطراف دیوار دورتر نصب کنید تا کتاب‌های آشپزی و برخی از وسایل تزئینی زیبای آشپزخانه را در خود جای دهید.

از طرف دیگر، اگر آشپزخانه کوچکی دارید، ایده آل است که از رنگ های سفید در تمام سایه های آن استفاده کنید. آشپزخانه سفید گسترده تر به نظر می رسد. استفاده از کابینت های سفید همراه با سایه های چوب تیره می تواند واقعاً گوشه آشپزی را زیبا کند. شما همچنین می توانید یک آشپزخانه سیاه و سفید را امتحان کنید که ممکن است یک جلوه یین یانگ عالی ایجاد کند. می‌توانید از پیش‌خوان‌ها و کابینت‌های بالایی مشکی استفاده کنید در حالی که از رنگ سفید روی دیوارها و کف استفاده می‌کنید.

اگر برای ایده‌ها گیر کرده‌اید، فقط یک لایه رنگ تازه روی دیوارها بزنید و ببینید که چگونه کل آشپزخانه شما را روشن می‌کند. در برخی موارد، ممکن است متوجه شوید که آشپزخانه شما از قبل همه چیز مورد نیاز شما را دارد. فقط چند طرح رنگ هندسی را اجرا کنید، چند کاشی گلدار و voila اضافه کنید! بازسازی آشپزخانه شما کامل شده است.

همچنین بخوانید – روانشناسی رنگها برای طراحی داخلی

Space option for kitchen decor

اعتبار تصویر: pinterest.com

5. کفپوش و بک اسپلش آشپزخانه شما

اگر در وسط بازسازی آشپزخانه هستید، این زمان عالی برای ارتقای کفپوش ها و کاشی های خسته و قدیمی است. بسیاری از اوقات، مردم تمایل دارند تا کاشی های سفید را برای آشپزخانه خود نصب کنند، بدون توجه به اینکه چقدر زود کثیف و کثیف می شوند. این فقط دیوارها و سقف نیستند، بلکه کف آشپزخانه به شدت در برابر بخارات و ذرات غذا در حال سقوط است.

با این حال، استفاده از کفپوش چوبی تیره نه تنها می تواند میزان رسوبی که آشپزخانه شما را شبیه داخل دودکش می کند کاهش دهد، بلکه به جلوگیری از لیز خوردن نیز کمک می کند. علاوه بر این، با استفاده از کفپوش لمینت، می‌توانید تمیز کردن آن را در صورتی که کسی چیزی چرب یا چسبنده روی کف آشپزخانه جدیدتان بریزد، آسان کنید.

از دیگر انتخاب‌های محبوب می‌توان به کف‌های فرش‌شده اشاره کرد، اگرچه تمیز کردن آن‌ها ممکن است بسیار دشوار باشد. همچنین می‌توانید کاشی‌های تیره و سرامیکی را برای کف خود و همچنین دیوارهای اطراف اجاق گاز انتخاب کنید تا لکه‌ها را به‌طور مؤثر پنهان کنید.

سپس بک اسپلش می آید. پاشش های پشتی آشپزخانه برای جلوگیری از تجمع دیوارها و کاشی ها بسیار مهم است. وقتی آشپزی می کنید، چه در حال سرخ کردن چیزهایی هستید یا سس درست می کنید، یا صرفاً ساندویچ را کنار هم می چینید، پاشیده شدن و پاشیدن آن اجتناب ناپذیر است. پاشیدن پشت کاشی معمولاً در آشپزخانه ها معمول است. اما اگر چیز خارق‌العاده‌ای می‌خواهید، سعی کنید در طرح‌های طراحی داخلی خود از لاک‌های پشتی استفاده کنید. این‌ها نه تنها به جلوگیری از کثیفی و پاشیدگی روی دیوارها کمک می‌کنند، بلکه تمیز کردن آن را آسان‌تر می‌کنند.

همچنین بخوانید – بهترین ایده‌های چیدمان آشپزخانه

black and white kitchen decor

اعتبار تصویر: avesdo.com

6. چراغ های مناسب

در آخر، اجازه دهید در مورد وسایل روشنایی که در آشپزخانه خود نیاز دارید صحبت کنیم. به طور معمول، چراغ های روشن در آشپزخانه توصیه می شود تا ذرات ناخواسته در غذای خوشمزه شما نریزند.

با این حال، نورهای روشن تمایل به جذب حشرات دارند که سپس مارمولک‌ها و غیره را دنبال می‌کنند. اگرچه یک راه حل ساده وجود دارد. نصب چند تله حشرات در اطراف چراغ ها را در نظر بگیرید تا از این مهمانان ناخوانده در اطراف غذای خود جلوگیری کنید. گزینه‌های باورنکردنی در آمازون موجود است، و شما می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

افراد، گاهی اوقات، تمایل دارند برای نورپردازی جوی به سمت چراغ های آویز متمایل شوند. این ممکن است راه‌حل ایده‌آل نباشد زیرا این نورهای کم‌نور تمایل دارند که دیدن آن را سخت‌تر کنند. وقتی از چاقو و چنگال استفاده می کنید بدون اینکه به خودتان آسیبی برسانید، به نور کافی نیاز دارید.

این یک ایده است – چند چراغ DIY چگونه است. اگر هوس نورپردازی خلق و خوی دارید، فقط خودتان مقداری بسازید. می‌توانید چند دیوارکوب تزئینی برای یک فضای قدیمی یا یک سری نورپردازی بالای سر برای یک آشپزخانه مدرن اضافه کنید. همچنین می‌توانید از نورپردازی هدفمند برای برجسته کردن پیشخوان آشپزخانه، اجاق گاز، زباله‌ریزی، شیر آب، و جزیره آشپزخانه استفاده کنید، در حالی که بقیه آشپزخانه را برای یک شام با نور شمع به میزان قابل‌توجهی کم می‌کنید.

ambient kitchen lighting

اعتبار تصویر: corinthianinc.com

این ایده‌های مختلف برای بازسازی آشپزخانه می‌توانند هر آشپزخانه‌ای را به فضای رویایی شما به عنوان یک طراح داخلی یا صاحب خانه، ایده آل است که ابتدا ایده های طراحی نظری خود را بر روی یک پلت فرم سه بعدی آزمایش کنید تا تصویری واقعی از آنچه ممکن است به نظر برسد، بدست آورید. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم از Foyr Neo برای آزمایش طرح‌های طراحی خود قبل از اجرای آنها استفاده کنید. این برنامه طیف وسیعی از پلان های طبقه و همچنین گزینه های طراحی داخلی را ارائه می دهد تا بتوانید آنچه را که با حساسیت خود مطابقت دارد انتخاب کنید. این نه تنها به شما ایده می‌دهد که آشپزخانه جدید شما چگونه می‌تواند باشد، بلکه باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه در بازسازی چیزی می‌شود که به تازگی بازسازی آن را به پایان رسانده‌اید.

آشپزخانه جایی است که روز خود را شروع می کنید و در آنجا همه چیز به پایان می رسد. اینجا جایی است که برای جشن گرفتن یک موفقیت بزرگ با یک ضیافت آشپزی می کنید و جایی است که خاطرات شیرین را با عزیزانتان به اشتراک می گذارید. با این ایده های باورنکردنی طراحی آشپزخانه، آشپزخانه ای را که همیشه می خواستید به دست آورید.

همچنین بخوانید – بهترین ایده‌های نورپردازی آشپزخانه

kitchen design render by blue decor limited

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا