معماری

14 بهترین ایده های دکوراسیون آپارتمان استودیویی کوچک و الهامات طراحی

14 بهترین ایده های دکوراسیون آپارتمان استودیویی کوچک و الهامات طراحی

5. یک طرح رنگی یکنواخت انتخاب کنید

همه دوست دارند خانه‌شان رنگارنگ و نشاط‌آور باشد. با این حال، یکنواخت های یک پالت رنگ در واقع نقطه برتری بهتری را ارائه می دهند. این روزها، معماری مدرن و دکوراسیون معاصر خانه همه چیز را به خود اختصاص داده است. این خانه ها بسیار کاربردی هستند و برای کارایی بهینه شده اند. چیزی که بیشتر صاحبان خانه های مدرن را مجذوب خود می کند، عدم وجود افزونگی در قطعات مبلمان، دکوراسیون منزل و رنگ های رنگین کمان بی مورد است.

اگرچه، روانشناسی رنگ حکم می کند که رنگ های شاد مانند زرد، نارنجی و غیره همراه با سایه های خنک کننده آبی و سبز به آرام کردن حواس کمک می کند در حالی که رنگ های گرم مانند قرمز به تحریک حرکت درونی کمک می کند. درست است، اما رنگ هایی مانند سفید، خاکستری یا سیاه وجود دارد که نشان دهنده شخصیت، تعادل و سازماندهی است.

ما را اشتباه نگیرید، همچنان می‌توانید از رنگ‌های روشن یا سایه‌های خنک استفاده کنید. اما هر طرح رنگی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که آن را تا حد ممکن در سراسر فضای زندگی خود منحصر به فرد نگه دارید. بنابراین اگر خانه‌ای به رنگ آبی می‌خواهید، با آن بدوید. اگر طرح رنگی کاملاً زرد می‌خواهید، آن را با سایه‌های روشن‌تر رنگ مخلوط کنید. اما اگر می‌خواهید خانه‌ای قرمز رنگ داشته باشید، به آن فکر کنید و به مقاله ما در مورد روانشناسی رنگ مراجعه کنید تا نوع تأثیرات رنگ بر ذهنیت شما را بیاموزید.

چیدمان آپارتمان استودیویی کاملاً محدود است. سایه های سفید در واقع برای فضاهای کوچک توصیه می شود، زیرا باعث می شود فضای کلی احساس شود و گسترده تر به نظر برسد. کیفیت انکساری رنگ‌های سفید در آپارتمان‌های کوچک معجزه می‌کند. می توانید رنگ سفید را برای دیوارها و کف در نظر بگیرید. ترکیبی از سایه های روشن آبی و سبز که نزدیک به رنگ سفید هستند ممکن است به افزودن کمی رنگ کمک کند اما همچنان فضا را باز و گسترده نگه می دارد.

همچنین می‌توانید مسیر کاملاً مخالف را انتخاب کنید و کاملاً سیاه شوید. تیره ترین رنگ طیف باعث می شود اشیا سازمان یافته تر به نظر برسند و به پنهان کردن کثیفی و درهم ریختگی کمک می کند. این یک مشکل اساسی در آپارتمان نشینی استودیویی را حل می کند. اگرچه طرح رنگ ممکن است کمی کسل کننده به نظر برسد، استفاده از مواد درخشان مانند سنگ مرمر سیاه یا کاشی را در نظر بگیرید. شما می توانید نقره را به اکثر مبلمان اضافه کنید و از وسایل فولادی ضد زنگ استفاده کنید، بنابراین، خانه را آینده نگرتر و کاربردی تر نشان می دهید.

همچنین بخوانید – طراحی داخلی آینده‌نگر

colour decor ideas for studio apartment

اعتبار تصویر: home-designing.com

6. از صفحه نمایش های تاشو و قطعات مبلمان مخفی

استفاده کنید

شما آن ویدیوهای DIY را در سراسر اینستاگرام، فیس بوک، اسنپ چت می دانید، چه چیزهایی دارید… خوب، این ویدیوها در واقع بسیار مفید هستند. ایده های طراحی مبلمان و دکوراسیون خانه که آنها به اشتراک می گذارند در واقع بسیار کارآمد هستند، به خصوص برای زندگی در آپارتمان های کوچک. آپارتمان‌های استودیویی با متراژ محدود خود، به قطعات مبلمان و دکور خانه نیاز دارند که به راحتی برداشته یا جمع شوند.

بنابراین، به جای نصب درهای بزرگ برای جداسازی فضای زندگی، از صفحه های تاشو در خانه خود استفاده کنید. می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را بیرون بیاورید، در غیر این صورت، پلان طبقه در طول روز باز و جادار باقی می‌ماند.

به‌علاوه، آپارتمان‌های استودیویی در واقع معمولاً دارای گوشه‌ها و میخ‌های بهینه هستند. اینها برای پشتیبانی از قطعات مبلمان دیواری یا ایجاد فضای ذخیره سازی بیشتر در موقعیت بهینه قرار دارند. می توانید از گوشه های دیوار برای نصب میز ناهارخوری یا میز قهوه تاشو، شاید حتی میز اتو خود استفاده کنید. آنها همچنین برای آویزان کردن صندلی ها و سبدهای لباسشویی در قفسه های بسته بسیار مناسب هستند.

همچنین می‌توانید از گوشه‌ها برای نصب کمدهای تاشو و دیواری به جای نصب کمد دیواری استفاده کنید. همچنین اگر پرده‌ها یا درهای کشویی را اجرا کنید که فضای محدودی را اشغال می‌کنند اما به دور نگه داشتن آشغال‌های شما از دید کمک می‌کنند، مکان‌های مخفی‌گاه خوبی می‌سازند.

همچنین بخوانید – چک لیست آپارتمان اول

apartment-architecture-book
اعتبار تصویر: pinterest.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا