حوادث

فرار عجیب دختر 12 ساله از خانه در تهران / به دنبال همخانه در آگهی سایت ها بود + نظر کارشناسی

فرار عجیب دختر 12 ساله از خانه در تهران / به دنبال همخانه در آگهی سایت ها بود + نظر کارشناسی

به گزارش رکنا، این هفته در اداره چهارم پلیس آگاهی پایتخت که اداره تخصصی رسیدگی به پرونده های فقدان می باشد پای صحبت پدری نشستم که با چشم های گریان روبروی افسر پرونده نشسته بود و مدام به دخترش نگاه می کرد و با حسرت سر تکان می داد.

 می دانستم حال خوبی ندارد اما خیلی کنجکاو بودم که بدانم چه داستانی پشت این پرونده، اینطور پدر را به هم ریخته است..

مرد آخرین برگه ها را امضا نمود و تحویل افسر پرونده داد و بعد از اینکه دخترش را به همراه همسرش از اداره چهارم بیرون فرستاد گفت : خانم من همین یک فرزند را دارم و تا جایی که می دانم کوتاهی در تربیت و مراقبت از او نکرده ام.

فکر نمی کردم رسیدن دخترم به سن بلوغ و نوجوانی با این همه دردسر همراه باشد.

چند روز پیش که به همراه همسرم به پارک رفته بودیم او از ما جدا شد و بعد از مدتی برنگشت.

ما نگران به پلیس اطلاع دادیم و پس از تشکیل پرونده همکاران شما ظرف 48 او را پیدا کردند.

نمیدانم چه موضوعی در زندگی خانوادگی ما آنقدر برای او سخت و غیر قابل تحمل بوده که ترجیح داده در خیابان بماند! ولی به خانه بازنگردد.

با توجه به اظهارات دخترم در پرونده متوجه شدم او با وجود اینکه 12سال بیشتر ندارد برای اینکه مجبور نباشد به خانه برگردد از طریق آگهی های جستجوی همخانه در یکی از سایت های معروف خرید و فروش با فردی آشنا شده و بدون احتیاط و ملاحظه راهی خانه آن فرد می شود.

فردای آن روز مرد غریبه او را در خیابان رها می کند و با پیگیری های همکاران شما متوجه شدیم در پارکی در نزدیکی منزلمان به سر می برد.

واقعا خدا رو شکر می کنم که دخترم را زنده و سالم می بینم اما نمی دانم حالا که زندگی خارج از خانه را تجربه کرده می توان اطمینان پیدا کرد که با به وجود آمدن کوچکترین مشکلی در خانه بازهم اقدام به فرار از منزل نمی کند ……

نظریه کارشناسی

سن بلوغ و نوجوانی حساس ترین دوره زندگی هر انسانی است. فرزند مطیع و کودک آرام شما ناگهان در چرخشی بی سابقه تبدیل به موجودی نافرمان می شود که از تمام قوانین خانواده سرپیچی نموده و در تلاش برای یافتن من و هویت خود همه مقررات و چارچوب ها را زیر پا می گذارد.  

سرشار از شهامت و جسارتی است که به او جرات انجام هر کاری را می دهد اما چون تجربه و پختگی پشت این جسارت نیست در بیشتر مواقع به خود و اطرافیانش آسیب می زند.

والدین باید با مطالعه و آموزش برای این دوره خاص از مراحل رشد فرزند خود آماده شوند در غیر این صورت هر روز اتفاقی تازه و ناگوار در رابطه با فرزندشان آنان را غافلگیر خواهد  کرد.

به قلم: سرگرد “سمانه مهربانی” معاون اجتماعی پلیس آگاهی تهران بزرگ

 

 

 

منبع :رکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا