راهنمای مبتدیان: VoIP چیست و چگونه کار می کند؟ (توضیح داده شد)
راهنمای مبتدیان: VoIP چیست و چگونه کار می کند؟ (توضیح داده شد)
اغلب توسط مبتدیان از ما می پرسند: VoIP چیست و VoIP چگونه کار می کند؟ اگر کاربر غیر فنی هستید، ممکن است شنیده باشید که می توانید از VoIP برای افزودن شماره تلفن کسب و کار به وب سایت خود استفاده کنید.
VoIP روشی مقرون به صرفه تر برای دریافت شماره تلفن تجاری برای وب سایت شما در مقایسه با خط تلفن سنتی است. حتی در اینجا در WPBeginner، ما برای نیازهای ارتباطی خود به VoIP متکی هستیم.
با این حال، قبل از هر تصمیمی، باید به طور کامل بفهمید که این فناوری چیست.
در این راهنمای مبتدیان، به این موضوع خواهیم پرداخت که VoIP چیست و VoIP چگونه در پشت صحنه کار میکند. هدف این است که به شما کمک کند بفهمید چگونه VoIP می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند و به شما کمک کند تا کسب و کار خود را توسعه دهید.
در اینجا یک نمای کلی از آنچه در این راهنما خواهیم پرداخت است. میتوانید روی این پیوندها کلیک کنید تا مستقیماً به بخشهای مختلف بروید.
VoIP چیست؟
VoIP (Voice Over Internet Protocol) که IP تلفنی نیز نامیده می شود، یک فناوری تلفنی است که به شما امکان می دهد با استفاده از اینترنت به جای خطوط تلفن سنتی، تماس های تلفنی برقرار و دریافت کنید.
بر خلاف سیستمهای تلفن ثابت که محدود به یک تلفن رومیزی در دفتر شما هستند، VoIP به شما امکان میدهد تماسهای تلفنی تجاری را از طریق لپتاپ، تبلت، تلفن هوشمند معمولی (با استفاده از یک برنامه) و حتی مجموعههای تلفن اداری سازگار با VoIP برقرار و دریافت کنید. .
از آنجایی که همه تماسها از طریق اینترنت انجام میشوند، برای تماسهای داخلی و بینالمللی (بینالمللی) بسیار مقرونبهصرفه است. بیشترین ارائه دهندگان VoIP تجاری دقیقه های نامحدود را بدون هیچ هزینه اضافی ارائه می دهند.
علاوه بر صرفه جویی در هزینه، همه ویژگیهای پیشرفته تلفن مانند انتظار تماس، مسیریابی تماس، آهنگهای تماس گیرنده، حضور خودکار، شماره تلفنهای متعدد، پیامرسانی فوری و موارد دیگر را نیز دریافت میکنید.
به همین دلیل است که اکثر مشاغل کوچک و حتی شرکتهای سازمانی همگی از ارائهدهندگان تلفن سنتی به یک ارائهدهنده VoIP تجاری روی میآورند.
در WPBeginner، ما از Nextiva استفاده میکنیم. ، یک سیستم تلفن تجاری پیشرو مبتنی بر VoIP.
VoIP واقعا چگونه کار می کند؟ (نگاه به پشت صحنه)
برای درک اینکه واقعاً VoIP چگونه کار میکند، نگاهی خواهیم داشت به آنچه که هنگام برقراری یا دریافت تماس تلفنی با تلفن VoIP روی میدهد.
وقتی با استفاده از VoIP تماس تلفنی برقرار میکنید، برنامه شماره تلفن کسب و کار یا آداپتور VoIP سیگنال صوتی آنالوگ را گرفته و به سیگنال دیجیتال تبدیل می کند.
این داده صوتی دیجیتال سپس با استفاده از سرویس اینترنت شما به ارائه دهنده خدمات تلفن تجاری ارسال می شود. سپس، در نهایت پیام به تلفن مشتری شما هدایت می شود.
این فرآیند تقریباً بلافاصله اتفاق میافتد، به همین دلیل است که گاهی اوقات کیفیت صدای VoIP حتی بهتر از تماسهای تلفنی معمولی است.
VoIP چه تفاوتی با سیستم تلفن سنتی دارد؟
VoIP در پشت صحنه با سیستم تلفن ثابت معمولی متفاوت عمل می کند.
سیستم های تلفن سنتی از روش سوئیچینگ مدار برای اتصال تماس ها استفاده می کنند. هنگامی که از طریق شبکه تلفن سوئیچ شده عمومی (PSTN) تماس برقرار می کنید، به فرد طرف مقابل متصل می شوید و آنها در یک مدار به شما متصل می شوند.
فناوری “سوئیچینگ مدار” بیش از 100 سال است که استفاده می شود. قابل اعتماد است و همچنان کار می کند، اما کارآمدترین یا مقرون به صرفه ترین نیست.
VoIP به جای آن از روش “سوئیچینگ بسته” استفاده می کند. این بدان معنی است که داده ها فقط در صورت نیاز ارسال می شوند. هر بار که صحبت می کنید، یک اتصال کوتاه و فوری ایجاد می شود. نیازی نیست که اتصال همیشه از هر دو طرف پیش برود. شما و شخصی که با او صحبت می کنید معمولاً هر دو همزمان صحبت نمی کنید.
بهعلاوه، بستههای داده به طور مؤثر ارسال میشوند. آنها می توانند از مسیرهای مختلف زیادی از طریق اینترنت استفاده کنند. بسته ها پس از رسیدن به مقصد دوباره کنار هم قرار می گیرند.
بسته های داده را می توان برای صرفه جویی در فضا نیز فشرده کرد. این به آنها امکان میدهد حتی سریعتر از طریق اینترنت.
همه اینها خیلی سریع اتفاق می افتد. تا زمانی که اتصال اینترنت شما مشکلی نداشته باشد، در طول تماس متوجه تاخیر نخواهید شد.
در حالی که VoIP ممکن است کاملاً فنی و پیچیده به نظر برسد، نکته اصلی که باید درک کرد این است که VoIP روش کارآمدتری برای انتقال داده در طول تماسهای تلفنی است.
شما احتمالاً قبلاً بدون اطلاع از VoIP از طریق برنامه ای مانند Skype یا Google Voice استفاده کرده اید.
مقایسه مزایا و معایب VoIP
از آنجایی که ما از VoIP استفاده میکنیم خدمات تلفن تجاری سالها در شرکت ما، منصفانه است که بگوییم که ما یک یا دو چیز در مورد مزایا و معایب آن میدانیم.
در اینجا تجزیه و تحلیل دقیق ما از مزایا و معایب VoIP است.
مزایای VoIP – مزایای استفاده از VoIP
تغییر از خدمات یک شرکت تلفن سنتی به سیستم تلفن VoIP مبتنی بر ابر مزایای بسیاری دارد.
هزینه ماهانه کمتر
یکی از بزرگترین مزیت VoIP این است که هزینه ماهانه کمتری برای تماس های داخلی و بین المللی دارید.
بیشتر ارائه دهندگان تلفن VoIP اغلب تماس های داخلی نامحدود را به صورت رایگان شامل می شوند. تماس های بین المللی نیز معمولاً بسیار ارزان هستند.
علاوه بر این، در هزینههای خدمات تعمیر و نگهداری نیز که در حال حاضر به ارائهدهنده تلفن ثابت خود پرداخت میکنید، صرفهجویی خواهید کرد.
از هر کجا تماس بگیرید – کاملاً قابل حمل
با VoIP، برای برقراری تماسهای تلفنی، لازم نیست در دفتر، در محل، کنار تلفن میز خود بنشینید. میتوانید تماسهای ورودی را از هر کجا که از برنامهای در تلفن، رایانه لوحی یا رایانه لپتاپ خود استفاده میکنید، دریافت کنید.
این یک مزیت بزرگ برای کار از راه دور و تیم هایی است که در زمین کار می کنند. همچنین اگر در سفر هستید عالی است.
ویژگیهای پیشرفته تلفن تجاری
راهحلهای VoIP معمولاً شامل بسیاری از ویژگیهای اضافی تلفن تجاری میشوند. برای مثال، میتوانید تماس های کنفرانس به راحتی با VoIP.
بهعلاوه، اکثر ارائهدهندگان خدمات VoIP یک پذیرش مجازی، نگهداشتن موسیقی، انتظار تماس، شمارهگیر خودکار، رونویسی پست صوتی به ایمیل یا متن و موارد دیگر. حتی میتوانید عملکردهای پیشرفته مخابراتی مانند کنفرانس ویدئویی.
این ممکن است باعث کاهش هزینههای اضافی نیز شود زیرا اغلب ارائهدهندگان خدمات تلفن سنتی هزینههای مکرری را برای این افزونهها و ادغامها دریافت میکنند.
مقیاسپذیری و انعطافپذیری بهبود یافته
یکی دیگر از مزایای VoIP مقیاس پذیری بالاتر است. چه در حال استخدام کارکنان بیشتری باشید یا یک شعبه جدید در یک شهر جدید باز کنید، VoIP رشد آن را آسان می کند.
بر خلاف یک سرویس تلفن سنتی که مستلزم صرف هزینه برای سخت افزار گران قیمت در خط اختصاصی است، VoIP به شما امکان می دهد اعضای تیم خود را تنها با چند کلیک در داشبورد حساب خود اضافه کنید.
از آنجایی که VoIP روی همه تلفنهای هوشمند کار میکند، حتی میتوانید با نصب برنامه روی تلفن شخصی خود، هزینه تجهیزات اضافی را کاهش دهید و فضای میز را آزاد کنید.
معایب VoIP – معایب استفاده از VoIP
در حالی که VoIP یک فناوری شگفت انگیز است، ممکن است برای همه مناسب نباشد. چند مورد از معایب VoIP وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.
برای برقراری تماس های تلفنی به یک اتصال اینترنتی خوب نیاز دارید
همانطور که در بخش نحوه عملکرد VoIP توضیح دادیم، برای برقراری تماس های تلفنی باید یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد داشته باشید.
اگر اینترنت شما کند است، ممکن است کیفیت تماس شما تحت تأثیر قرار گیرد. برای مثال، ممکن است صدا یا تأخیر (تأخیر) از دست رفته را تجربه کنید.
خوب این است که فناوری VoIP از پهنای باند زیادی که فکر می کنید استفاده نمی کند. یک اتصال خوب با پینگ کمتر از 70 میلیثانیه و حداقل سرعت آپلود 500 کیلوبیت در ثانیه برای تماسهای VoIP کافی است.
اما، اگر اعضای تیم زیادی در دفتر خود دارید، ممکن است لازم باشد به پهنای باند نیازهای خود برای تعداد تماسهای همزمانی که کسبوکارتان همزمان انجام میدهد، توجه کنید.
شما باید قطعی برق را در نظر بگیرید
سرویس تلفن معمولی در هنگام قطع برق کار می کند. اما، اگر برق یا دسترسی به اینترنت ندارید، نمیتوانید تماس VoIP برقرار کنید.
به طور معمول، اکثر دفاتر دارای اینترنت بی سیم هستند که توسط روترهای Wi-Fi تغذیه می شود. این روترها به برق نیاز دارند، بنابراین اگر ساختمان شما با قطع برق مواجه شود، اینترنت شما نیز ممکن است از کار بیفتد که بر خدمات VoIP شما تأثیر می گذارد.
راهی که ما این مشکل را در دفتر خود کاهش می دهیم، استفاده از یک سیستم پشتیبان باتری برای روتر اینترنت ما است. از آنجایی که اینترنت ما توسط شرکتی متفاوت از برق ما ارائه می شود، هرگز هر دو قطعی را همزمان نداریم.
علاوه بر این، از آنجایی که اعضای تیم ما از برنامه VoIP در تلفن خود استفاده می کنند، همیشه می توانند از داده های تلفن همراه خود برای برقراری تماس های تلفنی تجاری استفاده کنند.
شما باید کارکنان خود را در سیستم جدید دوباره آموزش دهید
تغییر به یک سیستم تلفنی جدید به این معنی است که باید کارمندان خود را آموزش دهید در مورد نحوه استفاده از آن.
خوشبختانه، اکثر خدمات VoIP به گونه ای طراحی شده اند که تا حد امکان ساده و شهودی باشند. این بدان معناست که آموزش اعضای تیم در مورد نحوه استفاده از عنوان سیستم های تلفن ابری، حتی اگر کارمندان شما از راه دور کار می کنند.
بهترین سرویس تلفن VoIP کدام است؟
در اینجا در WPBeginner، ما از Nextiva< استفاده و توصیه می کنیم /a> به عنوان بهترین سرویس تلفن VoIP. آنها یک شماره محلی یا رایگان را با تمام برنامه های خود ارائه می دهند.