سلامت

5 دلیل که شکر برای شما مضر است

5 دلیل که شکر برای شما مضر است

شکرها یک نوع ساده هستند کربوهیدراتی که به طور طبیعی در برخی غذاها و نوشیدنی ها وجود دارد. آنها همچنین یک افزودنی در برخی غذاها و نوشیدنی ها هستند. مصرف بیش از حد شکر می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود، مانند افزایش خطر افزایش وزن، دیابت، حفره دندان و موارد دیگر.

بسیاری از محصولات غذایی سالم مانند محصولات لبنی، سبزیجات، و میوه، به طور طبیعی حاوی قند هستند. قند موجود در این غذاها طعم شیرین تری به آنها می دهد.

برای افراد مهم است که این غذاها را در رژیم غذایی خود بگنجانند، زیرا دارای طیف وسیعی از مواد مغذی دیگر هستند که فواید سلامتی ارزشمندی را ارائه می دهند.

با این حال، تولیدکنندگان تمایل دارند به غذاهایی مانند غلات، کیک و برخی نوشیدنی ها شکر اضافه کنند. این قندهای افزوده یا قندهای آزاد هستند که باعث مشکلات سلامتی می‌شوند.

بر خلاف غذاها و نوشیدنی‌هایی که به طور طبیعی حاوی قند هستند، آنهایی که شکر افزوده دارند ارزش غذایی ندارند. آنها همچنین منبع انرژی ضعیفی هستند، زیرا بدن قند اضافه شده را خیلی سریع هضم می کند. مصرف بیش از حد ممکن است به مرور زمان باعث مشکلات سلامتی شود.

این مقاله به پنج دلیل مضر بودن قندهای افزوده برای سلامتی می‌پردازد.

شکر یک کالری خالی است.

افزودن آن به غذاها و نوشیدنی ها به میزان قابل توجهی محتوای کالری آنها را بدون افزودن هیچ مزیت تغذیه ای افزایش می دهد. بدن معمولا این غذاها و نوشیدنی ها را به سرعت هضم می کند. این بدان معناست که آنها منبع خوبی برای انرژی نیستند.

محصولاتی که به طور طبیعی حاوی قند هستند متفاوت هستند. به عنوان مثال، میوه ها و محصولات لبنی حاوی قند طبیعی هستند. بدن این غذاها را با سرعت کمتری هضم می کند و آنها را به منبع انرژی پایدار تبدیل می کند.

این گونه محصولات همچنین حاوی مواد مغذی دیگری هستند. به عنوان مثال، آنها همچنین حاوی فیبر و طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی.

متوسط ​​بزرگسالان در ایالات متحده تقریباً 308 کالری از قندهای اضافه شده در روز. این بسیار بیشتر از انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه های 100 کالری از قندهای افزوده شده برای زنان و 150 کالری برای مردان.

مصرف کالری های خالی مزایای سلامتی مصرف سایر غذاها و نوشیدنی ها را تضعیف می کند. ارزش غذایی دارند همچنین می‌تواند باعث عدم تعادل شود، جایی که کمبود مواد مغذی می‌تواند منجر به عوارض بیشتر سلامتی شود.

خطر قابل توجهی از مصرف بیش از حد قند در رژیم غذایی باعث افزایش وزن می شود.

در بیشتر موارد، غذاها و نوشیدنی های شیرین دارای کالری بالایی هستند. مصرف بیش از حد این محصولات حتی با ورزش منظم منجر به افزایش وزن می شود. شواهد نشان می دهد که قند اضافی در رژیم غذایی دلیل افزایش وزن است.

از آنجایی که بدن معمولا محصولات حاوی قندهای افزوده را سریعتر هضم می کند، آنها برای مدت طولانی گرسنگی را جبران نمی کنند. این می‌تواند منجر به خوردن منظم‌تر در طول روز و در کل دریافت کالری بیشتر شود.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد قند می‌تواند بر مسیرهای بیولوژیکی تنظیم‌کننده گرسنگی تأثیر بگذارد.

لپتین. یک هورمون که با تعیین میزان انرژی مورد نیاز بدن، گرسنگی را تنظیم می کند. . اختلال در عملکرد لپتین می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی.

A مطالعه روی موش ها در سال 2011 نشان داد که رژیم غذایی سرشار از چربی و قند می تواند منجر به مقاومت به لپتین شود. مقاومت به لپتین زمانی رخ می دهد که بدن دیگر به درستی به لپتین پاسخ نمی دهد. نویسندگان مطالعه دریافتند که حذف قند از رژیم غذایی مقاومت به لپتین را معکوس می‌کند.

یکی دیگر از مطالعه در سال 2014 نشان داد که نوشیدنی‌های شیرین می‌توانند مشکل خاصی برای مقاومت به لپتین باشند.

توجه به این نکته مهم است که شکر باعث افزایش وزن و چاقی نمی‌شود. خود قند یکی از چندین علت است. اضافه وزن یا چاقی نتیجه یک تعامل پیچیده بین رژیم غذایی، فعالیت بدنی، ژنتیک و عوامل اجتماعی و محیطی است.

با این حال، محدود کردن میزان قند در رژیم غذایی یکی از ساده‌ترین راه‌های پیشگیری است. افزایش وزن.

در Pinterest به اشتراک بگذارید
نوشیدن نوشابه یا سایر نوشیدنی های شیرین ممکن است خطر ابتلا به دیابت را در فرد افزایش دهد.

بین مصرف نوشیدنی های شیرین و توسعه دیابت نوع 2.

این درست نیست که شکر باعث دیابت. یک رژیم غذایی پرکالری از هر نوعی می تواند منجر به دیابت نوع 2 شود.

با این حال، در بیشتر موارد، رژیم های غذایی پرکالری پرکالری هستند. این می تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

نوشیدنی های قندی به ویژه مشکل ساز هستند.

متاآنالیز داده از 310819 نفر دریافتند که افرادی که مصرف بالایی داشتند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در نوشیدنی های شیرین 26 درصد بیشتر از نوشیدنی های کم مصرف است. این مطالعه «مصرف زیاد» را بین یک تا دو نوشیدنی شیرین در روز تعریف کرد.

انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند برای پیشگیری از دیابت نوع 2 از نوشیدنی های شیرین خودداری کنید.

مصرف شکر می تواند باعث پوسیدگی دندان شود که ممکن است منجر به ایجاد حفره شود.

بعد از خوردن قند، باکتری در دهان لایه نازکی از پلاک روی دندان تشکیل شود. این باکتری ها با قندهای موجود در غذاها و نوشیدنی ها واکنش نشان می دهند. این واکنش باعث آزاد شدن اسیدی می‌شود که به دندان‌ها آسیب می‌زند.

این امکان وجود دارد که بدن بتواند بخشی از این آسیب را خودش ترمیم کند. با این حال، با گذشت زمان، رژیم غذایی سرشار از قند باعث آسیب دائمی می شود. این می تواند منجر به حفره دندان شود. حفره ها سوراخ های نفوذی هستند که روی دندان ها ایجاد می شوند.

محدود کردن مصرف مواد غذایی حاوی قند بالا یکی از موارد است. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان.

رژیم های غذایی با قند بالا ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی.

نتایج یک مطالعه 15 ساله نشان می دهد که افرادی که قند اضافه زیادی در رژیم غذایی خود دارند به طور قابل توجهی بیشتر در معرض خطر مرگ قلبی هستند. این بیماری نسبت به افرادی که حداقل مقدار قند اضافه شده در رژیم غذایی خود دارند.

باز هم تحقیق کنید پیشنهاد می کند که نوشیدنی های شیرین ممکن است به خصوص برای افزایش خطر بیماری قلبی مشکل ساز باشند. این ارتباط ممکن است به این دلیل باشد که نوشیدنی‌های شیرین کالری بالایی دارند، بر گرسنگی تأثیر نمی‌گذارند و مقدار ناکافی انرژی را فراهم می‌کنند.

اگرچه ارتباط واضحی وجود دارد، تحقیقات بیشتری برای درک بهتر رابطه بین قند و بیماری قلبی.

قندهای اضافه شده می توانند در بسیاری از محصولات شگفت انگیز ظاهر شوند. بررسی محتویات غذا قبل از خرید یکی از راه‌های جلوگیری از شکر افزوده است.

با این حال، برخی از برچسب‌های مواد غذایی تشخیص اینکه آیا حاوی شکر افزوده هستند یا نه، زیرا نام‌های مختلفی برای آن‌ها وجود دارد، دشوار است.

برخی از نام‌های دیگر شکر افزوده عبارتند از:

  • دکستروز
  • ساکارز
  • شهد آگاو
  • مالتوز
  • ملس
  • عسل
  • شربت ذرت با فروکتوز بالا
  • شیرین کننده ذرت
  • فرکتوز کریستالی
  • آب نیشکر تبخیر شده

برای حفظ یک رژیم غذایی سالم، بهتر است مردان بیش از 36 گرم (گرم) شکر اضافه شده در روز مصرف نکنند و برای خانم ها مصرف شود. بیش از 25 گرم در روز نباشد.

این توصیه از AHA. در حال حاضر، یک فرد متوسط ​​در ایالات متحده بسیار بیشتر از این محدودیت ها مصرف می کند.

< span/>

شکر به خودی خود مضر نیست. با این حال، مصرف یک منبع طبیعی قند برای سلامتی بهتر از مصرف قندهای افزوده است.

داشتن قند اضافی در رژیم غذایی می‌تواند باعث ایجاد طیفی از بیماری‌ها از جمله بیماری قلبی، افزایش وزن و دیابت شود.

>

برای آگاهی از قندهای افزوده شده در محصولات غذایی، مهم است که برچسب ها را با دقت بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا