سلامت

زوال عقل: بر اساس مطالعه جدید، روغن زیتون می تواند سلامت مغز را تقویت کند

زوال عقل: بر اساس مطالعه جدید، روغن زیتون می تواند سلامت مغز را تقویت کند

< span class="css-mjp0j9">< منبع srcset="//i0.wp.com/post.medicalnewstoday.com/wp-content/uploads/sites/3/2023/ 07/olive_oil_GettyImages1413770697_Header-1024x575.jpg?w=1575 750w" media="(min-width: 1190px)"/>اشتراک گذاری در Pinterest
A یک مطالعه جدید نشان می دهد که نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز می تواند خطر مرگ بر اثر زوال عقل را کاهش دهد. Bloomberg Creative/Getty Images
  • بیش از 55 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به زوال عقل هستند.
  • بر اساس یک مطالعه جدید، انتخاب روغن زیتون می تواند خطر ابتلا به زوال عقل کشنده را کاهش دهد.
  • شرکت کنندگانی که نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون را در رژیم غذایی روزانه خود گنجانده بودند، ۲۸ درصد کمتر احتمال داشت. برای مردن از زوال عقل
  • روغن زیتون با فواید بسیاری برای بدن و مغز مرتبط است.

محققان دریافته اند. ارتباطی بین مصرف روزانه روغن زیتون – به جای مارگارین یا مایونز – و کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل.

طبق سازمان بهداشت جهانی (WHO)، بیش از 55 میلیون نفر در سراسر جهان با زوال عقل زندگی می کنند. تخمین زده می شود سالانه 10 میلیون مورد جدید وجود دارد و زوال عقل نیز هفتمین علت مرگ و میر در میان افراد مسن است.

شکل اصلی زوال عقل بیماری آلزایمر (AD) است که تخمین زده می‌شود 6.7 میلیون نفر سن بالای 65 سال در ایالات متحده.

بر اساس اخبار، مطالعه جدید نشان داد افرادی که روزانه نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که روزانه نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف می‌کنند، ۲۸ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از زوال عقل قرار دارند. از روغن زیتون استفاده نکنید.

این مطالعه سوابق سلامتی را از سال 1990 تا 2018 برای 60582 زن و 31801 مرد بدون بیماری قلبی عروقی یا سرطان. سلامت آنها به مدت 28 سال پیگیری شد.

به گفته نویسندگان مطالعه، جایگزینی تنها یک قاشق چایخوری مارگارین یا مایونز با روغن زیتون با کاهش 8 تا 14 درصدی خطر مرگ ناشی از زوال عقل همراه بود. .

نتایج کامل این مطالعه در NUTRITION 2023 این هفته.

نویسنده مطالعه دکتر Anne-Julie Tessier، متخصص تغذیه و پژوهشگر تغذیه در دانشگاه هاروارد T.H. دانشکده بهداشت عمومی چان.

دکتر تسیه به Medical News Today.

در تحقیقات خود، دکتر Tessier و همکارانش دریافتند که ارتباط روغن زیتون با خطر کمتر مرگ ناشی از زوال عقل بدون توجه به کیفیت رژیم غذایی، از جمله اینکه مردم چقدر از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند، همچنان ادامه دارد.

دکتر Tessier در مورد روغن زیتون که منجر به فواید مغزی می شود حدس زد:

“روغن زیتون ممکن است نقش مفیدی در سلامت شناختی ایفا کند. محتوای غنی آن در اسیدهای چرب تک غیراشباع است، که ممکن است عصب زایی. همچنین حاوی ویتامین E و پلی فنول‌ها که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی.”

دکتر . Domenico Praticò، مدیر و استاد مرکز آلزایمر در دانشگاه تمپل، که در این مطالعه شرکت نداشت، خاطرنشان کرد که “ترکیبات دیگری مانند اولئوکانتال و اولئوروپئین [همچنین] مفید هستند.”

دکتر پراتیکو افزود: “همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ترکیبی از همه این ترکیبات مختلف بیش از یک عنصر واحد مسئول اثرات مثبت است.”

دکتر امل خلیل کدومی، استاد کالج داروسازی هریسون در دانشگاه آبرن که در این تحقیق شرکت نداشت، ارتباط بین روغن زیتون و نشانگرهای زیستی آلزایمر را مطالعه کرده است. مطالعه او 2022 اثرات روغن زیتون را بر زوال عقل ارزیابی کرد، اما زوال عقل کشنده را ارزیابی نکرد.

دکتر. کادومی و همکارانش دریافتند روغن زیتون می تواند از مغز محافظت کند، حافظه را بهبود بخشد و نشانگرهای زیستی آلزایمر را کاهش دهد. آنها پیشنهاد می کنند که اسید اولئیک موجود در روغن زیتون ممکن است به این اثر کمک کند.

“EVOO [زیتون فوق بکر روغن] عملکرد سد خونی-مغزی و اتصال عملکردی بین نواحی مختلف مغز را در افراد با MNT گفت: “content-link css-1pg8eb5″>اختلال شناختی خفیف (MCI)، که می‌تواند بر اثر EVOO-phenolics تأکید کند.

روغن زیتون تصفیه شده یا ROO، فعال سازی عملکردی مغز را برای وظایف حافظه در مناطق مغزی درگیر در شناخت افزایش داد.

مطالعه جدید نشان داد روغن زیتون بیشتر از مارگارین و مایونز از مغز محافظت می کند.

> دکتر تسیر در مطالعه خود به برخی تفاوت ها در سطوح زوال عقل کشنده اشاره کرد که ممکن است به این واقعیت مربوط باشد که “تا همین اواخر، مایونز تجاری و مارگارین می توانستند حاوی چربی های ترانس مصنوعی باشند.”

بیشتر تحقیقات – استثنا بودن دکتر کدومی – فقط EVOO را شامل می شود، بنابراین داده های بیشتری در مورد مزایای آن وجود دارد. “https://kristinkirkpatrick.com” target=”_blank” class=”content-link css-1pg8eb5″>کریستین کرک پاتریک، یک متخصص تغذیه ثبت شده.

“به طور کلی، روغن زیتون فرابکر که با پرس مکانیکی سرد تهیه می‌شود، برای سلامتی بهترین است.»دکتر. Praticò گفت.

این روش پردازش، کرک پاتریک اشاره کرد، “بیشترین مواد مغذی را از زیتون حفظ می کند، و برای “بکر فوق العاده” حیاتی است. “استاندارد.”

Kirkpatrick هشدار داد که برخی از تولید کنندگان به طور مخفیانه EVOO را با روغن های دیگر مخلوط می کنند تا هزینه های خود را کاهش دهند و راهنمایی برای انتخاب بهترین -روغن زیتون با کیفیت و بهترین روش‌ها برای نگهداری آن.

دکتر دکتر پراتیکو گفت: وقتی صحبت از سالم‌ترین روش مصرف EVOO به میان می‌آید، «این عقیده رایج است که بهترین راه استفاده از آن برای یک فایده برای سلامتی خام است (روی سالاد شما، روی یک تکه نان، و غیره).»

با این حال، پختن روغن زیتون نیز خوب است، زیرا به گفته دکتر کدومی، روغن زیتون دارای یک نقطه دود بالا، باعث می شود کمتر به اندازه کافی گرم شود تا ترکیب شیمیایی آن تغییر کند.

به گفته دکتر Praticò، یک وعده غذایی سالم روزانه روغن زیتون دو قاشق غذاخوری در روز است.

کرک پاتریک با اشاره به اینکه مطالعات بین 1 تا 5 قاشق غذاخوری در روز متفاوت است، گفت: “من به بیماران خود توصیه می کنم حداقل 3 قاشق غذاخوری در روز را برای سلامت مغز هدف قرار دهند.”

وقتی از او پرسیده شد. اگر فردی می تواند روزانه بیش از حد روغن زیتون مصرف کند، دکتر تسیر گفت:

“ما مقداری را مشاهده نکردیم که دیگر ارتباطی در آن وجود نداشته باشد، اگرچه توجه به این نکته مهم است که افراد کمی در بالا مصرف کردند. 15 گرم در روز – یعنی 15000 میلی گرم در روز – روغن زیتون، دکتر تسیر گفت.

ما یک ارتباط خطی دوز-پاسخ بین مصرف بیشتر روغن زیتون در روز و کمتر دریافت کردیم. خطر زوال عقل کشنده، دکتر تسیر نتیجه گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا