سلامت

سرطان سینه: با چه سرعتی گسترش می یابد؟

سرطان سینه: با چه سرعتی گسترش می یابد؟

افرادی که توده ای پیدا کرده اند ، اخیراً سرطان سینه خود تشخیص داده شده است یا کسی را می شناسید که ممکن است تعجب کند که با چه سرعتی می تواند رشد یا گسترش یابد.

سرطان سینه شایع ترین تشخیص سرطان در بین زنان در ..

تخمین اینکه چگونه سرطان سینه یک فرد در طول یک سال تغییر می کند بسیار سخت است. انواع مختلف سرطان سینه با سرعت‌های متفاوتی رشد می‌کنند و عوامل زیادی بر رشد و شانس انتشار آن تأثیر می‌گذارند.

این مقاله به سرعت گسترش سرطان سینه، روش‌های رایج پیشرفت سرطان سینه و طولانی بودن آن می‌پردازد. چشم انداز مدتی برای شرایط.

how fast can breast cancer spread in one year
متاستاز زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های سرطان سینه در قسمت دیگری از بدن شروع به رشد می‌کنند.

به سختی می‌توان گفت که سرطان سینه با چه سرعتی می‌تواند رشد کند، از جمله از آنجایی که بیماری روی هر فرد متفاوت تأثیر می گذارد.

سرطان به دلیل جهش در سلول های انسانی رخ می دهد. جهش‌ها از الگوهای طبیعی و قابل پیش‌بینی تقسیم سلولی پیروی نمی‌کنند، بنابراین پیش‌بینی پیشرفت دشوار است.

تومورها زمانی ظاهر می‌شوند که سلول‌های آسیب‌دیده بارها و بارها تکثیر می‌شوند و توده‌ای از سلول‌های غیرطبیعی را تشکیل می‌دهند. سلول‌های سرطان سینه می‌توانند شکسته شوند و از طریق لنف یا رگ‌های خونی به نواحی دیگر بدن حرکت کنند.

اگر سلول‌های سرطان سینه در قسمت دیگری از بدن شروع به رشد کنند، به آن متاستاز می‌گویند. سرطان سینه به احتمال زیاد به غدد لنفاوی، ریه ها و استخوان ها متاستاز می دهد.

صرف نظر از محل تومور، پزشکان هنوز آن را سرطان سینه می دانند.

رشد سرطان سینه و احتمال گسترش آن به موارد زیر بستگی دارد:

نوع سرطان سینه

سرطان سینه می‌تواند تهاجمی یا غیرتهاجمی باشد:

  • سرطان غیرتهاجمی پستان به خارج از مجاری گسترش نمی‌یابد. یا لوبول ها.
  • سرطان مهاجم سینه می تواند به بافت همبند اطراف، غدد لنفاوی و سایر نواحی بدن گسترش یابد.

درجه (1-3)

یک پزشک بر اساس میزان ظاهری سلول‌های سرطانی مانند سلول‌های طبیعی پستان، سرطان سینه (1 تا 3) را درجه‌بندی می‌کند:

  • درجه 1 سرطانی با رشد کندتر است
    • درجه 3 سرطانی با رشد سریعتر است

    درجه بالاتر به این معنی است که احتمال رشد سریعتر سرطان و انتشار به سایر نواحی پستان یا بدن بیشتر است. /p>

    مرحله (0-4)

    متخصصین مراقبت های بهداشتی میزان پیشرفت سرطان سینه را در مراحل توصیف می کنند. این اطلاعات هنگام تصمیم گیری در مورد درمان بسیار مهم است.

    مراحل سرطان سینه به شرح زیر است:

    • مرحله 0. پزشکان پستان را در نظر می گیرند. سرطان در این مرحله غیر تهاجمی است و فقط در مجاری یا لوبول ها وجود دارد. داکتال کارسینوم درجا نوعی سرطان سینه مرحله 0 است.
    • مرحله 1. سرطان سینه در این مرحله تهاجمی است، اما کوچک و نزدیک محل اولیه باقی می ماند. مرحله 1A شامل تومورهایی است که 2 سانتی متر یا کوچکتر هستند و به غدد لنفاوی نرسیده اند. در مرحله 1B، سرطان به غدد لنفاوی رسیده است.
    • مرحله 2. مرحله 2 سرطان پستان تهاجمی است، تومورها ممکن است بزرگتر از مرحله 1 باشند و سرطان ممکن است به غدد لنفاوی گسترش می یابد.
    • مرحله 3. مرحله 3 سرطان پستان تهاجمی است، تومورها ممکن است بزرگتر باشند و سرطان به غدد لنفاوی، احتمالاً به چندین مورد گسترش یافته است. سرطان سینه در این مرحله به سایر اندام ها گسترش پیدا نکرده است.
    • مرحله 4.سرطان سینه در سایر نواحی بدن خارج از سینه و غدد لنفاوی، اغلب در استخوان ها ایجاد شده است. ، ریه ها، مغز یا کبد. درمان در این مرحله بر کنترل سرطان و جلوگیری از گسترش بیشتر آن متمرکز است.

    سرطانی که قبلاً به سایر نواحی بدن گسترش یافته است یا سرطان مرحله 4، احتمال شیوع بیشتری دارد. علاوه بر این.

    اگرچه ارزیابی پیشرفت سرطان در طول یک سال دشوار است، انجمن سرطان . برآورد میزان بقای 5 ساله افراد در مراحل مختلف سرطان سینه را برآورد می کند.

    • برای مراحل 0 و 1 نزدیک به 100 درصد است.
    • 93 درصد برای مرحله 2
    • 72 درصد برای مرحله 3
    • 22 درصد برای مرحله 4

    این ارقام تخمین جمعیت هستند . میزان بقای فردی هر فرد بسته به طیف وسیعی از عوامل متفاوت است.

    عوامل شخصی

    رشد یا گسترش در طی یک سال اغلب به عوامل شخصی بستگی دارد، از جمله:

  • سن در هنگام تشخیص
  • وضعیت هورمونی، مانند قبل یا بعد از یائسگی
  • سابقه خانوادگی سرطان پستان
  • قرار گرفتن در معرض الکل، سیگار، یا آلودگی
  • سابقه قبلی سرطان

پاسخ به درمان

یک پزشک همچنین ممکن است نحوه پاسخ فرد به درمان قبلی یا فعلی را در نظر بگیرد. بررسی تغییر یا پیشرفت احتمالی سرطان.

سرطان سینه زمانی رخ می دهد که سلول های طبیعی جهش یافته و سریعتر از حد معمول تکثیر می شوند. یک سلول تقسیم می شود و به دو سلول تبدیل می شود، سپس هر کدام از آن سلول ها به چهار سلول تبدیل می شوند و به همین ترتیب. تکثیر کنترل نشده سلول های سرطانی باعث ایجاد تومور در بافت پستان می شود.

سرعت پیشرفت سرطان به سرعت رشد سلول های سرطانی بستگی دارد. تخمین رشد سرطان دشوار است زیرا همه سلول‌های سرطانی با سرعت یکسانی تکثیر و تقسیم نمی‌شوند.

در بیشتر موارد، سرطان سینه در ابتدا در مجاری شیر یا لوبول‌ها، که غدد تولیدکننده هستند، ایجاد می‌شود. شیر، قبل از گسترش به بافت پستان.

سرطان سینه که در مجاری یا لوبول ایجاد می‌شود، می‌تواند به بافت همبند گسترش یابد. از آنجا، می‌تواند به غدد لنفاوی اطراف سرایت کند.

به محض ورود به غدد لنفاوی، سلول‌های سرطانی می‌توانند وارد سیستم لنفاوی یا جریان خون شوند، جایی که می‌توانند به نواحی دیگر بدن منتقل شوند.

یک مطالعه نرخ رشد را بررسی کرد تومورهای مهاجم سرطان سینه محققان گزارش دادند که انواع خاصی از سرطان سینه، مانند سرطان سینه سه گانه منفی و سرطان سینه HER2 مثبت، با سرعت بالایی رشد می کنند.

افراد مبتلا به سرطان سینه ممکن است طیف وسیعی از علائم را تجربه کنند، اما همه افراد علائم مشابهی را تجربه نمی کنند. همچنین، با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، برخی افراد مبتلا به سرطان سینه هیچ علامتی را تجربه نمی کنند.

برخی از علائم و نشانه های سرطان سینه عبارتند از:

  • یک توده یا توده در بافت پستان
  • درد، تورم یا قرمزی در هر قسمت از سینه
  • چروک شدن پوستی که سینه را پوشانده است
  • ترشحات غیرمعمول از نوک پستان
  • پوست پوسته شدن پوست روی یا نزدیک سینه نوک پستان
  • تغییر شکل یا اندازه سینه

تشخیص سرطان سینه با غربالگری برای علائم اولیه آغاز می شود. رویه‌ها ممکن است شامل معاینه پستان و ماموگرافی باشد.

اگر یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی علائم اولیه سرطان سینه را پیدا کند یا به شدت مشکوک باشد که ممکن است یک فرد به سرطان سینه مبتلا باشد، احتمالاً آزمایش‌های بیشتری را درخواست می‌کند. این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • معاینه پستان.پزشک بافت سینه را برای توده یا هرگونه ساختار غیرعادی در سینه احساس می‌کند. افراد همچنین می توانند معاینه پستان خود را در خانه انجام دهند.
  • ماموگرافی. ماموگرافی شامل گرفتن تصویر اشعه ایکس از پستان و بررسی تصویر از نظر علائم اولیه سرطان سینه است. .
  • سونوگرافی. پزشک ممکن است از دستگاه دستی به نام سونوگرافی برای ایجاد تصاویری از داخل سینه استفاده کند.
  • MRI. اسکن MRI از میدان های مغناطیسی قوی و امواج رادیویی برای تولید تصاویری از داخل سینه استفاده می کند.
  • بیوپسی. این روشی است که شامل برداشتن نمونه ای از بافت از سینه می شود. پستان برای معاینه بیشتر.

برنامه های درمانی سرطان سینه به نوع و مرحله بستگی دارد. سرطان، و همچنین وضعیت کلی سلامت فرد و ترجیحات شخصی آنها.

درمان‌های سرطان سینه یا موضعی یا سیستمیک هستند.

درمان‌های محلی

این‌ها هستند. هدف از بین بردن یا از بین بردن سرطان در ناحیه خاصی از بدن است. هدف از درمان‌های محلی، تخریب یا حذف هر چه بیشتر سلول‌های سرطانی بدون آسیب رساندن به بافت سالم است.

نمونه‌هایی از درمان‌های محلی سرطان سینه عبارتند از:

درمان‌های سیستمیک

اینها می توانند به طور موثر سرطان را در سراسر بدن از بین ببرند. با این حال، درمان‌های سیستمیک می‌توانند بر سلول‌های سالم تأثیر منفی بگذارند و عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کنند.

نمونه‌هایی از درمان‌های سیستمیک عبارتند از:

عواملی مانند سن، وضعیت سرطان، و سلامت کلی فرد، همگی بر سرعت گسترش سرطان تأثیر می‌گذارند.

سرطان سینه که در مراحل اولیه (۰ تا ۱) شناسایی می‌شود، بسیار قابل درمان است. در مراحل بعدی، درمان سرطان سینه تهاجمی‌تر است، زیرا هدف آن از بین بردن سرطان و جلوگیری از رشد بیشتر برای کاهش خطر عود است.

مرحله 4 سرطان سینه قابل درمان نیست و هدف از درمان کوچک کردن آن است. سرطان در صورت امکان و جلوگیری از رشد یا گسترش بیشتر آن.

در حالی که فرد مبتلا به سرطان مرحله 4 ممکن است هرگز عاری از سرطان نباشد، کنترل سرطان در این شرایط همچنان یک نتیجه مثبت در نظر گرفته می‌شود.

>

برنامه سلامت سرطان سینه به افراد امکان دسترسی به یک جامعه آنلاین سرطان سینه را می‌دهد، جایی که کاربران می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و از طریق بحث‌های گروهی از مشاوره و پشتیبانی برخوردار شوند.

مقاله را به زبان اسپانیایی بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا