سلامت

گزینه های درمان ADHD: درمان، دارو، و موارد دیگر

گزینه های درمان ADHD: درمان، دارو، و موارد دیگر

در حالی که کوکائین می تواند برخی از اثرات برخی از داروهای ADHD را تقلید کند، همچنین عوارض جانبی خطرناکی ایجاد می کند و خطر وابستگی را به همراه دارد.

کوکائین، که گاهی کراک یا کوک نامیده می شود، یک داروی محرک قوی است که از کوکا به دست می آید. گیاه. بر اساس بررسی ملی 2021 در مورد مصرف مواد مخدر و سلامت.

چگونه این ارتباط با اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) دارد. ? افراد مبتلا به ADHD ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اختلالات مصرف مواد باشند. کمبود داروهای ADHD همچنین ممکن است شانس استفاده از کوکائین برای خوددرمانی را افزایش دهد.

اما خطراتی برای مصرف کوکائین وجود دارد، از جمله عوارض جانبی احتمالاً شدید.

در زیر، اثرات کوکائین را بر افراد مبتلا به ADHD، از جمله گزینه‌های درمانی برای هر فردی که با آن مبتلا هستند، بررسی خواهیم کرد. هم اختلال ADHD و هم اختلال مصرف کوکائین.

محرک ها موادی هستند که فعالیت بدن را افزایش می دهند. سیستم عصبی مرکزی. هنگامی که فردی یک محرک مصرف می کند، ممکن است از جمله اثرات دیگر، شفافیت ذهنی، بهبود عملکرد فیزیکی و کاهش خستگی را تجربه کند.

داروهای ADHD شامل گزینه‌های محرک و غیرمحرک هستند. برخی از رایج ترین داروهای محرک تجویز شده برای ADHD عبارتند از:

برخی از محققان معتقدند که افراد مبتلا به ADHD سطوح جایگزین و اختلال در تنظیم دوپامین در مغز، که می تواند بر مواردی مانند حافظه، تمرکز و انگیزه تأثیر بگذارد.

زیرا محرک ها سطوح را افزایش دهید دوپامین در مغز، هنگامی که در دوزهای پایین استفاده می شود، به ویژه در مدیریت علائم ADHD موثر هستند. به همین دلیل، کوکائین همچنین ممکن است با علائم تکانشگری مقابله کند، بی توجهی و بی قراری در افراد مبتلا به ADHD.

اما کوکائین با محرک های دارویی که برای درمان بیماری هایی مانند ADHD استفاده می شود یکسان نیست. وقتی کوکائین در دوزهای بالا مصرف شود، می‌تواند انواع عوارض جانبی جدی می شود، از جمله:

عوارض جانبی شدید مصرف کوکائین همچنین می تواند شامل ایست قلبی، تشنج، سکته مغزی و حتی مرگ باشد. به همین دلیل، یافتن راه‌هایی برای مدیریت ADHD از طریق گزینه‌های دارویی ایمن و آزمایش‌شده مهم است.

بر اساس موسسه ملی سلامت روان (NIMH)، تقریباً 8.7٪ از نوجوانان و 4.4٪ از بزرگسالان با ADHD زندگی می کنند.

تحقیق نشان می دهد که هم نوجوانان و هم بزرگسالان مبتلا به ADHD در معرض خطر ابتلا به اختلالات مصرف مواد.

یک بررسی تحقیقاتی در سال 2017 نشان داد که تقریباً 23.1٪ از بیماران مبتلا به اختلال مصرف مواد نیز ADHD داشتند. در حالی که برخی از اختلالات گنجانده شده در این بررسی مربوط به سوء استفاده از کوکائین بود، نویسندگان به استفاده نادرست از انواع مختلف مواد اشاره کردند.

تحقیقات جدیدتر در مورد رابطه بین اختلال مصرف مواد و ADHD از این امر حمایت می کند. بر اساس یک مطالعه در سال 2023، میزان تخمینی ADHD در بزرگسالان مبتلا به اختلالات مصرف مواد 18 درصد برای اختلال مصرف مواد افیونی، 19 درصد برای اختلال مصرف کوکائین و 25 درصد برای اختلال مصرف الکل بود.

یک مطالعه دیگر در سال 2023 رابطه بین درمان ADHD با داروها و سوء استفاده از محرک ها را در نوجوانان مورد بررسی قرار داد.

نتایج نشان می دهد که نوجوانان میزان بالاتری داشتند. سوء استفاده از محرک ها، از جمله سوء استفاده از کوکائین، نسبت به جمعیت عمومی. این شیوع در نوجوانانی که سابقه درمان محرک و غیرمحرک برای ADHD داشتند، حتی بیشتر بود.

زمانی که فردی هم اختلال ADHD و هم اختلال مصرف کوکائین دارد، مهم است که در نظر داشته باشیم که چگونه داشتن هر دو بیماری می‌تواند بر گزینه‌های درمانی تأثیر بگذارد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که درمان علائم ADHD در واقع می تواند به رفع اختلال مصرف مواد کمک کند. برای مثال، یک مطالعه سال 2019 نشان داد که بهبود در ADHD علائم – هم از داروهای محرک و هم داروهای غیرمحرک – با کاهش مصرف کوکائین همراه بود.

همچنین گزینه‌های درمانی برای ADHD وجود دارد که شامل مصرف داروهای محرک، از جمله داروهای غیرمحرک نمی‌شود، درمان و تغییر سبک زندگی.

بسیاری از این گزینه‌ها نیز می‌توانند همچنین به درمان اختلال مصرف مواد کمک کنید .

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های درمانی موجود برای این شرایط هستید، در اینجا چند منبع برای شروع شما آورده شده است:

کوکائین یک داروی محرک است که می تواند اثراتی مشابه داروهای ADHD در افراد مبتلا به ADHD ایجاد کند. با این حال، کوکائین خطر وابستگی و عوارض جانبی بالایی دارد و زمانی که به عنوان یک گزینه خوددرمانی برای ADHD استفاده شود، می‌تواند به طور بالقوه خطرناک باشد.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اختلال بیش‌فعالی و مصرف کوکائین زندگی می‌کنید. ، شما تنها نیستید – و درمان می تواند کمک کند. تماس با پزشک یا متخصص سلامت روان را در نظر بگیرید تا در مورد گزینه های درمانی در دسترس شما صحبت کنید.

حتما بخوانید : ADHD و تمرکز بیش از حد

.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا