سلامت

ADHD: آیا این یک معلولیت است؟

ADHD: آیا این یک معلولیت است؟

ADHD است به عنوان یک ناتوانی یادگیری در نظر گرفته نمی شود، اما می تواند بر نحوه یادگیری و پردازش اطلاعات جدید دانش آموزان در هر سنی تأثیر بگذارد.

در ، تقریباً 9.8٪ از کودکان و نوجوانان hl-trusted-source> و 4.4 درصد از بزرگسالان با اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD). این یک بیماری مزمن است که می تواند علائم مربوط به بی توجهی، بیش فعالی/تکانشگری یا ترکیبی از این دو را ایجاد کند.

ADHD در زیر چتر شرایط سلامت روان قرار می گیرد، به این معنی که از نظر فنی به عنوان ناتوانی یادگیری طبقه بندی نمی شود. . اما علائم ADHD می‌تواند بر نحوه یادگیری افراد تأثیر بگذارد، و برخی از افراد مبتلا به ADHD نیز ناتوانی‌های یادگیری دارند.

در ادامه، دقیقاً نوع ناتوانی ADHD، تفاوت‌های بین ADHD و اختلالات یادگیری خاص را پوشش خواهیم داد. و منابعی را که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این وضعیت بررسی کنید.

ADHD یک ناتوانی یادگیری نیست — بلکه علائم این بیماری می تواند بر توانایی فرد برای یادگیری در محیط های سنتی تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، در اینجا آمده است که چگونه انواع مختلف ADHD می تواند بر تجربیات مدرسه افراد تأثیر بگذارد:

  • بی توجهی بی توجه: افراد مبتلا به این نوع ADHD ممکن است به راحتی در کلاس یا محل کار پرت شوند، در تمرکز بر روی وظایف یا پیروی از دستورالعمل ها مشکل داشته باشند، یا اطلاعات جدید را متفاوت از همکلاسی های خود پردازش کنند. انجام دهید.
  • بیش فعالی- تکانشی بیش فعالی: افرادی که دارای این نوع ADHD هستند ممکن است خود را به طور مکرر در حال بی قراری، پیچ خوردن، یا حرکت بدانند. قطع صحبت دیگران در حین انجام وظایف؛ و درگیر شدن در رفتارهای دیگری که می تواند روزهای طولانی مدرسه را دشوار کند.
  • بیش فعالی ترکیبی:افراد مبتلا به ADHD ترکیبی علائم هر دو نوع ADHD را دارند و به طور کلی بی توجهی، بیش فعالی و تکانشگری را تجربه می کنند. ، همه اینها می توانند بر یادگیری تأثیر بگذارند.

اگرچه ADHD به عنوان یک ناتوانی یادگیری طبقه بندی نمی شود، همچنان یک معلولیت طبق قانون. این بدان معناست که دانش‌آموزان مبتلا به ADHD ممکن است واجد شرایط اسکان در کلاس و بزرگسالان مبتلا به ADHD ممکن است دارای حق محل کار.

ناتوانی های یادگیری یا اختلالات یادگیری خاص، شرایط عصبی رشدی هستند که بر توانایی فرد در خواندن، نوشتن یا انجام ریاضی تأثیر می گذارد.< /p>

بر اساس انجمن روانپزشکی آمریکا (APA)، ناتوانی های یادگیری 5 تا 15 درصد از کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد. در زیر چتر اختلالات یادگیری خاص، سه نوع اصلی ناتوانی یادگیری وجود دارد:

  • نارساخوانی باعث مشکلاتی در پردازش زبان می شود. بر عملکردهایی مانند مهارت خواندن، املا و نوشتن تأثیر می گذارد. بیشتر بیاموزید.
  • دیسگرافی شامل مشکلات نوشتن بر جنبه هایی مانند گرامر، نقطه گذاری و حتی دست خط تأثیر می گذارد. بیشتر بیاموزید.
  • نارسایی حساب باعث مشکلات مرتبط می شود به اعداد یا محاسبات بر کارهایی مانند محاسبات ریاضی، استدلال، و حل مسئله تأثیر می گذارد. بیشتر بیاموزید.

ADHD با یک اختلال یادگیری خاص متفاوت است، زیرا لزوماً بر مهارت های تحصیلی خاص مانند خواندن، نوشتن و انجام ریاضی تأثیر نمی گذارد. در عوض، ADHD بر عملکردها و رفتارهای گسترده تری مانند عملکرد اجرایی و تنظیم عاطفی تأثیر می گذارد.

<هنوز، با وجود تفاوت‌های بین ADHD و ناتوانی‌های یادگیری، ممکن است برخی همپوشانی دارند بین ADHD و برخی اختلالات یادگیری. در واقع، برخی تحقیقات نشان می دهد که 20 تا 60% کودکان مبتلا به ADHD همچنین دارای اختلالات یادگیری خاصی است.

همه افراد اطلاعات جدید را متفاوت یاد می گیرند و پردازش می کنند. به عنوان مثال، برخی از افراد یادگیرنده شنیداری هستند که از طریق بحث و توضیح یاد می گیرند، در حالی که برخی دیگر یادگیرندگان دیداری هستند که از طریق تصاویر، فیلم ها و سایر وسایل کمک بصری یاد می گیرند.

برخی از جنبه های ADHD، مانند تمایل به بیش فعالی. -focus، در واقع می تواند یادگیری را آسان تر کند. اگر معلمی بتواند راه‌هایی برای درگیر کردن علایق ویژه دانش‌آموز مبتلا به ADHD بیابد، ممکن است دانش‌آموز درسی را که آموزش داده می‌شود بسیار راحت‌تر جذب کند.

به‌عنوان مثال، دانش‌آموزانی که عاشق موسیقی هستند ممکن است ریاضی را بسیار راحت‌تر بیابند. زمانی که آن را از دریچه مقیاس موسیقی بررسی می کنیم، نزدیک شویم.

تناسب ADHD

در حالی که افراد مبتلا به ADHD سبک‌های یادگیری فردی خود را دارند، این وضعیت همچنان می‌تواند بر بسیاری از جنبه‌های مدرسه سنتی تأثیر بگذارد. جدا از درمان، یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدگی به این تفاوت‌های یادگیری، تطبیق‌ها است.< /p>

امکانات کلاس درس که می‌تواند یادگیری را برای دانش‌آموزان مبتلا به ADHD آسان‌تر کند، شامل تغییرات کلاس درس، مربیان و مربیان، و فرمت‌های تکالیف جایگزین. به طور مشابه، امکانات محل کار مانند وسایل کمکی حافظه، تغییرات برنامه، و تنظیم وظایف می‌تواند به آسان‌تر کردن یادگیری و کار برای بزرگسالان مبتلا به ADHD کمک کند.

ADHD یک وضعیت سلامت روان است که علائم مربوط به بی توجهی، بیش فعالی-تکانشگری یا ترکیبی از این دو را ایجاد می کند. ADHD یک ناتوانی یادگیری نیست، اما برخی از افراد مبتلا به ADHD اختلالات یادگیری خاصی دارند و ADHD می تواند بر توانایی افراد برای یادگیری در محیط های مدرسه سنتی تأثیر بگذارد.

اگر متوجه شده اید که در مدرسه با مشکل مواجه هستید. یا به دلیل علائم ADHD کار کنید، دریافت درمان مناسب و درخواست مسکن می تواند کمک کند. در نظر بگیرید که با پزشک خود تماس بگیرید تا در مورد گزینه های موجود صحبت کنید.

.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا