پوستسلامت

درباره PH پوست و چرایی اهمیت آن

درباره PH پوست و چرایی اهمیت آن

درباره PH پوست و چرایی اهمیت آن

پوست شما بسته به نواحی بدن شما دارای PH طبیعی اسیدی است. عواملی مانند محیط و روال مراقبت از پوست شما می تواند بر سطح pH پوست شما تأثیر بگذارد. با نحوه حفظ pH پوست متعادل آشنا شوید.

هیدروژن بالقوه (pH) به سطح اسیدیته مواد اشاره دارد. پس اسیدیته چه ربطی به پوست شما دارد؟

به‌نظر می‌رسد که درک و حفظ pH پوست برای کلی سلامت پوست.

مقیاس pH از 1 تا 14، با 7 “خنثی” در نظر گرفته شد. اعداد زیر 7 اسیدی هستند، در حالی که بالای 7 قلیایی یا غیر اسیدی در نظر گرفته می شوند.

شاید تعجب کنید اگر بدانید که PH پوست سالم اسیدی تر است. با اسیدیته بیشتر، پوست شما می‌تواند با میکروب‌های مضر و رادیکال‌های آزاد مضری که ممکن است روند پیری را تسریع کنند، مبارزه کند.

با این وجود، سطح کردن pH پوست می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. چگونه می توانید سطح اسیدی پوست خود را بدون ایجاد آسیب حفظ کنید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

اشتراک گذاری در Pinterest
PH بالاتر از 7 است قلیایی است، در حالی که PH زیر 7 اسیدی است. PH پوست ضعیف اسیدی است، بنابراین محصولات ایده آل برای استفاده روی پوست شما باید pH مشابهی داشته باشند.

به یاد داشته باشید که pH خنثی 7 است و هر چیزی بالاتر از آن قلیایی است. و هر چیزی کمتر اسیدی باشد. با این حال، پوست طیف وسیعی از pH دارد و اسیدیته آن بین 4 تا 7 است.

یک مطالعه قدیمی در سال 2006 منتشر شده در International ژورنال علوم آرایشی گزارش داد که سطح pH ایده آل زیر 5 است.

نوزادان سطح pH نسبتاً بالایی در سراسر پوست خود دارند. با بزرگتر شدن نوزادان، سطح pH آنها به سرعت کاهش می یابد. یک نوزاد متوسط ​​PH پوست حدود 7. این مقدار با میانگین pH پوست بزرگسالان 5.7 مقایسه می شود.

PH پوست بسته به ناحیه بدن شما متفاوت است. نواحی کمتر در معرض در معرض، مانند باسن، زیر بغل و ناحیه تناسلی، مایلند اسیدیته بالاتر این برخلاف صورت، سینه و دست‌های شماست که بیشتر قلیایی هستند.

این تفاوت‌ها اغلب به دلیل تفاوت‌های سد اسیدی است.

عوامل دیگری که می‌توانند بر pH پوست تأثیر بگذارند شامل:

این عوامل می توانند منجر به نامتعادل pH پوست شوند. داشتن pH بیش از حد پوست باعث می شود به احتمال زیاد آکنه.

در زیر چند روش وجود دارد که می توانید pH پوست خود را بررسی کنید.

نوارهای تست در خانه

با تشکر از at- کیت های pH خانگی، ممکن است به تنهایی PH پوست خود را تعیین کنید. اینها به شکل نوارهای کاغذی هستند که روی پوست شما اعمال می شوند و اندازه گیری می شوند.

برای بهترین نتیجه، کیت های pH مخصوص پوست خود را خریداری کنید. آزمایش‌های بزاق و ادرار می‌توانند سطح pH کلی بدن شما را اندازه‌گیری کنند، اما این آزمایش‌ها به اندازه‌گیری pH سطح پوست کمک چندانی نمی‌کنند.

کیت‌های خانگی ممکن است به اندازه آزمایش یک متخصص مراقبت از پوست دقیق نباشند.

از طریق یک متخصص پوست

یک متخصص پوست نیز ممکن است آزمایش pH را در مطب خود ارائه دهد. علاوه بر این، آنها می‌توانند به شما در مراقبت‌های آرایشی و سایر مراقبت‌های مرتبط با پوست که به آن‌ها علاقه دارید کمک کنند.

مشاهده و تخمین بزنید

این امکان وجود دارد که یک ایده کلی از pH پوست خود داشته باشید. سطح از طریق مشاهده دقیق.

پوستی که ظاهری سالم و بدون لکه های خشک دارد را می توان متعادل در نظر گرفت. تحریک، آکنه، قرمزی و لکه های خشک همگی ممکن است نشانه های pH بالای پوست باشد که به سمت نمای قلیایی تر متمایل شده است.

در زیر چند روش برای کمک به حفظ پوست سالم و pH متعادل پوست آورده شده است.

با پاک کننده های ملایم بشویید

چه ملایم بودن برای شما به معنای استفاده از یک شستشوی صورت تجاری با فرمول خاص یا تمیز کردن پوست خود با اقلام طبیعی یا گیاهی است، به یاد داشته باشید که آب روی پوست شما نیز تأثیر می‌گذارد، حتی اگر به صورت لحظه‌ای.

پاک‌کننده‌های قلیایی صورت بیشتر ممکن است پوست شما را مستعد ابتلا به تحریک

پاک‌کننده‌های اسیدی بیشتر ممکن است به مبارزه با آکنه کمک کنند، که ممکن است پس از رسیدن سطح pH شما به زیر 6، برطرف شود. journal”>همچنین ممکن است کمک حفظ سلامت پوست در شرایطی مانند اگزما و پسوریازیس.

به دنبال محصولاتی با pH 4 یا پایین‌تر< /a> برای کمک به حفظ سد پوستی شما. همه محصولات دارای pH نیستند، اما برخی از آنها چنین هستند.

از تونر پوست استفاده کنید

طبق پائولا انتخاب، تونر پوست معمولاً دارای PH بین 5 تا 7 است که می تواند به خنثی کردن هرگونه قلیائیت باقیمانده کمک کند که بر سطوح مطلوب pH پوست شما تأثیر منفی بگذارد.

تونرها در افرادی که برخی از بیماری‌های پوستی دارند، مانند روزاسه. اگر مشکل پوستی دارید، قبل از استفاده از تونر با متخصص مراقبت از پوست خود صحبت کنید.

Moisturize

با یک مرطوب کننده دنبال کنید. می توانید روغن های مرطوب کننده، لوسیون ها، ژل ها و کرم های غلیظ را انتخاب کنید. حتی ممکن است بخواهید مرطوب کننده خود را برای فصل نیز تنظیم کنید.

یک مطالعه 2018 نشان داد که پترولاتوم-based نرم کننده ها می توانند به محافظت و حفظ pH ایده آل پوست کمک کنند.

لایه برداری

برای برخی، لایه برداری پوست اغلب یک بار در هفته با لایه بردارهای ملایم می تواند برای روتین مراقبت از پوست شما مفید باشد. نوع لایه برداری و دفعات آن بسته به نوع پوست و نیاز شما متفاوت است.

حفظ پوست سالم ممکن است با اسیدهای مورد استفاده در شیمیایی نیز کمک کند. لایه برداری و میکرودرم ابریژن. با یک متخصص مراقبت از پوست در مورد این گزینه‌ها صحبت کنید تا ببینید آیا این روش‌ها می‌توانند به یکنواختی یا لطافت پوست شما کمک کنند.

از متخصص مراقبت از پوست خود بپرسید که در صورت وجود، چه نوع لایه برداری برای پوست شما گزینه مناسبی است.

درباره چگونه، چه زمانی و چند بار لایه برداری کنید.

pH پوست تنها یکی از جنبه های سلامت کلی پوست است. مراقبت از پوست خود با یک پاک کننده و مرطوب کننده برای نوع پوست شما به ایجاد تعادل مناسب چربی که پوست شما برای سالم ماندن آن نیاز دارد کمک می کند.

ضدآفتاب روزانه نیز برای محافظت ضروری است پوست شما در اثر آسیب اشعه ماوراء بنفش (UV) و سایر ذرات.

هر گونه نگرانی خاص در مراقبت از پوست، مانند آکنه یا درماتیت، باید با یک متخصص پوست بررسی شود. آنها می توانند به حل هر گونه مشکل پوستی اساسی کمک کنند و به شما کمک کنند پوست خود را سالم نگه دارید.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا