آشپزی

نان موز با چیپس شکلاتی

نان موز با چیپس شکلاتی

نان موز مرطوب با چیپس های شکلاتی یک کلاسیک محبوب در همه زمان ها است و راهی عالی برای استفاده از موز بیش از حد رسیده که در اطراف آشپزخانه آویزان شده است. درست کردن آن بسیار آسان است، پر از طعم و مزه است و پر از چیپس شکلات است.

با افزودن کره بادام زمینی و گردو، این نان موزی شکلاتی برای صبحانه یا میان وعده بعد از ظهر عالی است!

peanut butter banana bread recipe
پرش به:

این نان آجیلی شکلاتی شکلاتی تمام ویژگی های نان موزی کلاسیک را دارد. فوق العاده مرطوب، شکلاتی و سرشار از طعم موز شیرین است. در بالای آن، به لطف گردو و کره بادام زمینی، بسیار آجیلی است!

اگر عاشق ترکیب موز رسیده شکلات.

banana bread out of oven
نان موز با چیپس شکلاتی 13

برای دستور العمل های نان شیرین بیشتر، رولت های دارچینی سرخ کن با هوا و فوق العاده من را نیز بررسی کنید. پست‌های نان نوتلا بابکا شکلاتی.

چرا این دستور غذا جواب می دهد؟

  • این دستور العمل ساده هرگز شکست نمی خورد. هر بار که بیرون می آید فقط عالی!
  • نان موز به زیبایی یخ می‌زند، اگر نتوانید آن را در پنج روز تمام کنید، باقیمانده‌ها را در فریزر نگهداری کنید.
  • این نان موزی مرطوب همراه با شکلات همراهی عالی برای قهوه صبح شما یا یک میان وعده سالم در مواقعی است که احساس بداخلاقی می کنید.
  • تهیه آن بسیار آسان است و فقط در 10 دقیقه آماده می شود تا در فر قرار گیرد.
  • این نان موز به لطف کره بادام زمینی و روغن برای روزها مرطوب می ماند.

اگر موز رسیده نداشته باشم؟

راز نان موزی مرطوب و خوشمزه استفاده از موز بسیار رسیده است. پوست آنها باید زرد تیره با لکه های قهوه ای تیره یا کاملا قهوه ای باشد.

اگر موز رسیده ندارید اما هنوز هم می‌خواهید این نان موز خوشمزه را با چیپس شکلاتی درست کنید، چند ترفند وجود دارد که می‌توانید برای رسیدن موزتان استفاده کنید:

  • فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد (340 درجه فارنهایت) گرم کنید، موزها را (با پوست) روی سینی فر قرار دهید و آنها را به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که پوستشان سیاه شود بپزید. بگذارید سرد شوند، پوست بگیرید و همانطور که در دستور ذکر شده است له کنید.
  • در روش دیگر، می توانید موز را به مدت 45 ثانیه تا 1 دقیقه در مایکروویو قرار دهید. قبل از قرار دادن آنها در مایکروویو حتما پوست را سوراخ کنید.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

labeled ingredients for banana bread
نان موز با چیپس شکلاتی 14
  • موز – برای بهترین نتیجه به 3 موز متوسط ​​کاملاً رسیده نیاز دارید. آنها باید آنقدر نرم باشند که با پشت چنگال پوره شوند. اگر به اندازه کافی شیرین نیستند، شکر اضافی را به مخلوط کیک اضافه کنید.
  • روغن – می‌توانید از هر روغن با طعم خنثی مانند روغن کلزا، روغن آفتابگردان یا روغن نارگیل برای این دستور غذا استفاده کنید.
  • تخم مرغ – برای بهترین نتیجه از تخم مرغ های تازه در دمای اتاق استفاده کنید. آنها را با شکر بزنید تا سبک و پفکی شوند.
  • کره بادام زمینی – این دستور نان موزی مرطوب نیاز به کره بادام زمینی خامه ای و یکدست دارد، اما می توانید از کره بادام زمینی ترد استفاده کنید
  • تراشه های شکلاتی – می توانید از چیپس های شکلات تیره یا شیری استفاده کنید. اگر شکلات چیپسی ندارید، می توانید هر شکلات مورد علاقه خود را تکه تکه کرده و به جای آن اضافه کنید.
  • رب وانیل – من از رب لوبیا وانیل ارگانیک یا عصاره برای طعم عمیق و لذیذ وانیل. از استفاده از وانیل مصنوعی برای این دستور غذا خودداری کنید.

چگونه با چیپس شکلاتی نان موز درست کنیم؟

این دستور العمل بسیار آسان و سریع یک نان موزی بسیار مرطوب و غیرقابل مقاومت را در کمترین زمان به شما می دهد. چند مرحله آسان وجود دارد که باید برای دستیابی به بهترین نتایج دنبال کنید:

با گرم کردن فر با دمای 165 درجه سانتیگراد تا 330 درجه فارنهایت (فر فن دار) شروع کنید. یک قالب نان به ابعاد 12 سانتی متر در 25 سانتی متر (5 اینچ در 9.5 اینچ) را چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید، کنار بگذارید.

Puréing the bananas with a fork
نان موز با چیپس شکلاتی 15

موزهای رسیده را در ظرفی بریزید و با پشت چنگال له کنید. هر چه موز رسیده تر باشد، طعم آن عمیق تر است. کره بادام زمینی و خمیر وانیل را به موز اضافه کنید و همه را به آرامی مخلوط کنید.

peanut butter is added to smashed bananas
نان موز با چیپس شکلاتی 16

در یک کاسه جداگانه، آرد همه منظوره، بکینگ پودر و نمک را مخلوط کنید. اگر از آرد خودکشنده استفاده می کنید، به بیکینگ پودر نیازی ندارید. به سادگی کمی نمک به آرد که خود به خود بلند می شود اضافه کنید.

با استفاده از همزن ایستاده یا همزن دستی، تخم مرغ ها و شکر را با همزن بزنید تا مخلوط به رنگ زرد کم رنگ شود، این کار باید 5-6 دقیقه طول بکشد.

sugar and eggs are whisked until pale
نان موز با چیپس شکلاتی 17

مخلوط موز را به تخم مرغ ها اضافه کنید و با همزن بزنید تا همه با هم ترکیب شوند سپس روغن و شیر را اضافه کنید.

the mashed bananas are added to egg mixture
نان موز با چیپس شکلاتی 18

مخلوط را 30 ثانیه دیگر هم بزنید سپس آرد و تکه های شکلات تلخ را اضافه کنید. آرد را به آرامی داخل مخلوط بریزید.

adding the flour mixture to wet ingredients
نان موز با چیپس شکلاتی 19

مخلوط را در قالب آماده شده بریزید.

pouring the mixture into a loaf pan
نان موز با چیپس شکلاتی 20

قالب نان را روی قفسه میانی قرار دهید و به مدت 50 تا 55 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در وسط نان فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید بپزید.

banana bread mixture is placed in a loaf pan lined with silicon paper.
نان موز با چیپس شکلاتی 21

قبل از برش دادن، آن را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا خنک شود.

Banana bread with chocolate chips is cooling down before slicing
نان موز با چیپس شکلاتی 22

نکات برتر از سرآشپز

  • قبل از اضافه کردن مواد به مخلوط کیک، مطمئن شوید که در دمای اتاق هستند.
  • از موز بسیار رسیده با پوست زرد یا قهوه ای تیره برای طعم موز شدید استفاده کنید! اگر موز شما به اندازه کافی رسیده نیست، نکات بالا را در مورد چگونگی رسیدن سریع موز بخوانید.
  • هنگامی که آرد را به مواد مرطوب اضافه می‌کنید، از مخلوط کردن بیش از حد خمیر خودداری کنید تا نان موز غلیظ و خشک نشود.
  • آن را زیاد نپزید، نان موزی باید حدود 50 دقیقه دیگر آماده شود. زنگ ساعت خود را برای 45 دقیقه تنظیم کنید، آن را با خلال دندان بررسی کنید و در صورت لزوم 5 تا 10 دقیقه دیگر بپزید.
  • می توانید این مخلوط خوشمزه و مرطوب نان موز را به مافین تبدیل کنید. به سادگی محفظه های مافین خود را با مخلوط پر کنید و در فر از قبل گرم شده (180 درجه سانتیگراد تا 360 درجه فارنهایت) به مدت 25 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در وسط مافین قرار داده اید تمیز بیرون بیاید بپزید.

سؤالات متداول دستور غذا

چگونه باقیمانده نان موزی را نگهداری کنیم؟

می توانید باقی مانده نان را در دمای اتاق نگه دارید؟ تا 3 روز و تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید. مطمئن شوید که باقیمانده‌ها را به خوبی بپیچید تا برای مدت طولانی‌تری مرطوب بماند.

می توانید نان موزی را فریز کنید؟

بله، این نان موزی با شکلات به زیبایی یخ می زند. قبل از قرار دادن نان موز در فریزر، اجازه دهید کاملا خنک شود، برش بزنید و آنها را به صورت جداگانه بپیچید.

آیا می توانید موزهای رسیده را فریز کنید؟

بله، اگر شما موز بیش از حد رسیده است و نمی‌خواهید فعلاً از آن استفاده کنید، پوست آن را جدا کنید، در کیسه فریزر بگذارید و تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.

چرا نان موزی من وسط فرو می رود؟ /strong>

دلیل اینکه نان موزی شما به دلیل سرد شدن در وسط فرو برود این است که آن را به اندازه کافی نپزید. مطمئن شوید که نان موز را بپزید تا زمانی که خلال دندانی که در وسط قرار داده شده تمیز و بدون هیچ اثری از خمیر کیک خارج شود.

برای دستور العمل های کیک خوشمزه تر، چرا امتحان نکنید:

این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بنویسید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید # آشپزی فوق العاده.

امیدوارم از روند تهیه این نان موزی مرطوب با چیپس شکلاتی به همان اندازه که از خوردن آن لذت می برید لذت ببرید! ? 

خوشحالی! / افیه اولسون!

moist banana bread with chocolate slices

نان موز با چیپس شکلاتی

آیلا کلولی

نان موز مرطوب با چیپس شکلاتی یک کلاسیک محبوب در همه زمان‌ها است و روشی عالی برای استفاده از موزهای بیش از حد رسیده که در اطراف آشپزخانه آویزان شده‌اند.

stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

زمان آماده سازی 10 دقیقه

زمان پخت 50 دقیقه

زمان کل 1 ساعت

کورس صبحانه، دسر، میان وعده

آشپزی آمریکایی، بریتانیایی

سرویس ها 12 برش

کالری 355 kcal

مواد تشکیل دهنده 

 

دستورالعمل ها 

  • فر را با دمای ۱۶۵ تا ۳۴۰ درجه فارنهایت (فر فن دار) از قبل گرم کنید.

  • یک قالب نان به اندازه 12 سانتی متر در 25 سانتی متر (5 اینچ در 10 اینچ) را چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید، کنار بگذارید.

  • موزها را در ظرفی بریزید و با پشت چنگال له کنید، کره بادام زمینی را به همراه خمیر وانیل اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند.

  • در یک کاسه جداگانه، آرد همه منظوره، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. در صورت استفاده از آرد خودکش، به بکینگ پودر نیاز ندارید.

  • تخم‌مرغ‌ها را با شکر با استفاده از همزن یا همزن دستی هم بزنید تا زمانی که مخلوط به رنگ زرد کم رنگ شود، حدود 5-6 دقیقه.

  • مخلوط موز را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید. تا قبل از اضافه کردن روغن و شیر ترکیب شوند.

  • مخلوط را حدود 30 ثانیه هم بزنید تا مخلوط شود سپس مخلوط آرد را به همراه شکلات اضافه کنید.

  • آرد را به آرامی داخل مخلوط بریزید و آن را در قالب نان آماده شده بریزید.

  • قالب نان را بگذارید روی قفسه وسط قرار دهید و به مدت 50 تا 55 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در وسط نان فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید بپزید.

  • از فر خارج کرده و اجازه دهید قبل از برش بر روی سینی خنک شود.

یادداشت

  • قبل از اضافه کردن مواد به مخلوط کیک، مطمئن شوید که در دمای اتاق هستند.
  • از موز بسیار رسیده با پوست زرد یا قهوه ای تیره برای طعم موز شدید استفاده کنید! اگر موز شما به اندازه کافی رسیده نیست، نکات بالا را در مورد چگونگی رسیدن سریع موز بخوانید.
  • هنگامی که آرد را به مواد مرطوب اضافه می‌کنید، از مخلوط کردن بیش از حد خمیر خودداری کنید تا نان موز غلیظ و خشک نشود.
  • آن را زیاد نپزید، نان موزی باید حدود 50 دقیقه دیگر آماده شود. زنگ ساعت خود را برای 45 دقیقه تنظیم کنید، آن را با خلال دندان بررسی کنید و در صورت لزوم 5 تا 10 دقیقه دیگر بپزید.
  • می توانید این مخلوط خوشمزه و مرطوب نان موز را به مافین تبدیل کنید. به سادگی محفظه های مافین خود را با مخلوط پر کنید و در فر از قبل گرم شده (180 درجه سانتیگراد تا 360 درجه فارنهایت) به مدت 25 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در وسط مافین قرار داده اید تمیز بیرون بیاید بپزید.

تغذیه

کالری: 355کیلو کالری کربوهیدرات: 36gپروتئین: 8gFat: 21g Saturated Fat: 6gPolyunsaturated Fat: 7gMonounsaturated Fat: 6gTrans Fat: 0.1gCholesterol: 45mg Sodium: 246mgPotassium: 259mgFiber: 2g Sugar: 17gVitamin A: 113IU Vitamin C: 3mgCalcium: 144mg Iron: 1mg

این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این بدان معناست که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا